Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wil

Citaat van: Peerless Monster op juli 11, 2009, 20:00:37
Ik neem aan de CA201 Arjen?
(al watertandend ;D)

Ach je moet ergens concessies doen ;D ;D ;D
lijkt me ook:




Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Audiofiel

#753
Qua looks hetzelfde als de CA-201, maar de maten (en andere specs) verschillen een beetje...

De CA-201
Rated output power: 8 Ohm load 200 W (700 W)
Stereo (mono) 4 Ohm load 400 W (1200 W)

Frequency response: 20Hz to 20KHz –0.1 db
Sensitivity: 1.3 Volts in for rated output
Input Impedance: 75K ohm
Output Impedance: 0.017 ohm
Gain: 29.02 db
S/N Ratio: 135 dbr
THD + N: 0.004%
Power consumption (idle): 200 W
Dimensions: w: 19" x d: 18 1/2" x h: 7 3/4"
Weight: 60 lbs (27 kg)
Standard finishes: Soft shadow silver with Black towers

De CA-301
Rated output power: 8 Ohm load 300 W (1100 W)
Stereo (mono "bridged") 4 Ohm load 600 W (1700 W)

Frequency response: 20Hz to 20KHz –0.1 db
Sensitivity: 1.75 Volts in for rated output
Input Impedance: 75 KOhm
Output Impedance: 0.015 Ohm
Gain: 29.02 db
S/N Ratio: 135 dbr
THD + N: 0.004%
Power consumption (idle): 250 W
Dimensions: w: 19 x d: 19.25 x h: 8 1/2"
Weight: 106 lbs (48 kg)
Standard finishes: Soft Shadow Silver with Black Towers
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Zit trouwens net weer te luisteren en heerlijk mee te swingen op de Gershwin-interpretaties van het Bassface Swing Trio op Direct Cut SACD/CD:



Inderdaad weer een Stockfish plaat. Meesterlijk opgenomen, maar vooral ook meesterlijke muziek voor wie er van houdt. "Our love is here to stay", "The Man I love" en "I Got Rhythm".. Ik zit hier weer heerlijk mee te swingen. Een beetje een privé optreden van het Nortsea Jazz Festival in mijn huiskamer. En die contrabas... je kunt hem bijna aanraken.

Ik zit lekker mee te swingen met de 'nieuwe' versterker. Ik moet zeggen dat hij qua kwaliteit nauwelijks onderdoet voor de CA-400 waar ik 5 jaar mee heb gedraaid. Beter in de CA-301 is de laagweergave (diep en strak) en het detail en snelheid in de hogere frequenties. Beter in de CA-400 is de 'lucht' in het middengebied en de rust (vooral bij complexe passages). Maar de CA-301 speelt moeiteloos mee op het niveau van bijvoorbeeld de Mark Levinson No.333. Iets fraaier in het middengebied bij de Classé zou ik zeggen en iets strakker in het laag bij de Levinson. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam


Geen slechte vervanger voor de surrounds zou ik zo zeggen   :clapping:

Groeten Jan


Audiofiel

Behalve op CD trouwens ook op 180 grams limited (2000 signed) edition direct-cut-LP te krijgen (maar dat is met 80 euro uiteraard wel wat prijziger).

Voor wie eens een stukje wil horen, hier staan samples. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: jan-rotterdam op juli 11, 2009, 21:27:49
Geen slechte vervanger voor de surrounds zou ik zo zeggen   :clapping:

Klopt. En eigenlijk (dus) ook een 'te goede' vervanger naar mijn smaak. Een downgrade van slechts 2 modelletjes is naar mijn idee een beetje hinken op twee gedachten. Ik wil eigenlijk nog 1 stapje extra naar beneden, naar een 200 of 201. Een downgrade doe je immers omdat je besloten hebt genoegen te nemen met duidelijk een stukje minder. De belangrijkste motivatie voor mij is vermindering van het geïnvesteerde kapitaal (in de rear versterker). En dat is met een CA-301 naar mijn idee niet volledig gelukt. ::)


Ik heb daarom ook besloten om hem te koop te zetten en op zoek te gaan naar een CA-201. Dus straks aangeboden in de marktsectie: een prachtige Classé CA-301. Uiteraard wordt inruil van een CA-201 of CA-200 toegejuicht! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juli 11, 2009, 21:33:55
Klopt. En eigenlijk (dus) ook een 'te goede' vervanger naar mijn smaak. Een downgrade van slechts 2 modelletjes is naar mijn idee een beetje hinken op twee gedachten. Ik wil eigenlijk nog 1 stapje extra naar beneden, naar een 200 of 201. Een downgrade doe je immers omdat je besloten hebt genoegen te nemen met duidelijk een stukje minder. De belangrijkste motivatie voor mij is vermindering van het geïnvesteerde kapitaal (in de rear versterker). En dat is met een CA-301 naar mijn idee niet volledig gelukt. ::)


Ik heb daarom ook besloten om hem te koop te zetten en op zoek te gaan naar een CA-201. Dus straks aangeboden in de marktsectie: een prachtige Classé CA-301. Uiteraard wordt inruil van een CA-201 of CA-200 toegejuicht! ;)

Jeetje.
Er staat op marktplaats een 201 te koop voor 2250...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juli 12, 2009, 11:24:39
Jeetje.
Er staat op marktplaats een 201 te koop voor 2250...

Die is echt te duur. Mijn 301 staat in verhouding veel goedkoper geprijsd. Omgerekend naar de verhouding van de respectievelijke nieuwprijzen (€ 4900 en € 7600) zou ik er dus € 3490 voor moeten vragen in plaats van de € 2950 die ik nu vraag. Een koopje dus, die 301! ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2009, 11:40:49
Die is echt te duur. Mijn 301 staat in verhouding veel goedkoper geprijsd. Omgerekend naar de verhouding van de respectievelijke nieuwprijzen (€ 4900 en € 7600) zou ik er dus € 3490 voor moeten vragen in plaats van de € 2950 die ik nu vraag. Een koopje dus, die 301! ::)

Tsja ik denk ook niet dat die persoon die hem aanbiedt hem kan verkopen aan die prijs.
De 301 van jou is wel flink goedkoper verhoudingsgewijs inderdaad.
Maar je mag bieden ;).

Wel een machtig apparaat!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

Citaat van: Audiofiel op juli 11, 2009, 20:30:38
Qua looks hetzelfde als de CA-201, maar de maten (en andere specs) verschillen een beetje...

De CA-201
Rated output power: 8 Ohm load 200 W (700 W)
Stereo (mono) 4 Ohm load 400 W (1200 W)

Frequency response: 20Hz to 20KHz –0.1 db
Sensitivity: 1.3 Volts in for rated output
Input Impedance: 75K ohm
Output Impedance: 0.017 ohm
Gain: 29.02 db
S/N Ratio: 135 dbr
THD + N: 0.004%
Power consumption (idle): 200 W
Dimensions: w: 19" x d: 18 1/2" x h: 7 3/4"
Weight: 60 lbs (27 kg)
Standard finishes: Soft shadow silver with Black towers

De CA-301
Rated output power: 8 Ohm load 300 W (1100 W)
Stereo (mono "bridged") 4 Ohm load 600 W (1700 W)

Frequency response: 20Hz to 20KHz –0.1 db
Sensitivity: 1.75 Volts in for rated output
Input Impedance: 75 KOhm
Output Impedance: 0.015 Ohm
Gain: 29.02 db
S/N Ratio: 135 dbr
THD + N: 0.004%
Power consumption (idle): 250 W
Dimensions: w: 19 x d: 19.25 x h: 8 1/2"
Weight: 106 lbs (48 kg)
Standard finishes: Soft Shadow Silver with Black Towers


Mmmm, gewoon meer van hetzelfde dus...  >:D   ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Inderdaad. En in dit geval is meer wel beter. 8)










Maar ook duurder. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jasjenl

#763
Citaat van: Audiofiel op juli 11, 2009, 20:30:38
Power consumption (idle): 250 W
Klopt dit echt? Hoe kan ie idle al 250 w verbruiken??
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

advr

Citaat van: jasjenl op juli 13, 2009, 00:08:11
Klopt dit echt? Hoe kan ie idle al 250 w verbruiken??

nou, heel makkelijk, mijn Graafje verbuikt idle ook al 400 W of zo. :omg:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

#765
Citaat van: jasjenl op juli 13, 2009, 00:08:11
Klopt dit echt? Hoe kan ie idle al 250 w verbruiken??

Het is de fabrieksopgave en ik heb het nog niet nagemeten. Mijn CA-400 zou volgens opgave 360W idle gebruiken en dat heb ik wel nagemeten met een EKM. Ik kwam zelf gemiddeld op 220W. Een stuk minder, maar nog steeds behoorlijk wat stroomverbruik in rust. Ook andere modellen kwamen bij mij altijd lager uit dan de fabrieksopgave.


Dat deze versterkers veel gebruiken als ze in rust zijn, komt doordat Classé versterkers voor ongeveer 1/3e van het vermogen in klasse A zijn afgeregeld. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jasjenl

Citaat van: Audiofiel op juli 13, 2009, 08:01:18
Het is de fabrieksopgave en ik heb het nog niet nagemeten. Mijn CA-400 zou volgens opgave 360W idle gebruiken en dat heb ik wel nagemeten met een EKM. Ik kwam zelf gemiddeld op 220W. Een stuk minder, maar nog steeds behoorlijk wat stroomverbruik in rust. Ook andere modellen kwamen bij mij altijd lager uit dan de fabrieksopgave.


Dat deze versterkers veel gebruiken als ze in rust zijn, komt doordat Classé versterkers voor ongeveer 1/3e van het vermogen in klasse A zijn afgeregeld. ;)
Hm, ok. Begin me eigenlijk ineens af te vragen wat mijn Parasound idle verbruikt, want die is volgens mij ook deels klasse A.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Audiofiel

Met een EnergieKostenMeter (€19,99 bij Conrad) weet je precies wat het stroomverbruik is. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jasjenl

Citaat van: Audiofiel op juli 16, 2009, 00:05:29
Met een EnergieKostenMeter (€19,99 bij Conrad) weet je precies wat het stroomverbruik is. ;)
Ja klopt, zo'n ding wilde ik eigenlijk altijd nog eens aanschaffen. Binnenkort maar gewoon eens doen :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Audiofiel

Inmiddels een interessante meerkanaals eindversterker op bezoek. Vanavond ga ik Master & Commander kijken (en vooral luisteren) op deze versterker die 'niets vreest' en is gemaakt door 'de bron van het leven'. Meer zeg ik niet, ik ga lekker luisteren. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

erik s.

Citaat van: jasjenl op juli 16, 2009, 00:07:12
Ja klopt, zo'n ding wilde ik eigenlijk altijd nog eens aanschaffen. Binnenkort maar gewoon eens doen :)
ik heb ook zo'n ding en ik zou niet te veel op de resultaten van de metingen vertrouwen......
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

rbormans

Citaat van: Audiofiel op juli 23, 2009, 21:42:29
Inmiddels een interessante meerkanaals eindversterker op bezoek. Vanavond ga ik Master & Commander kijken (en vooral luisteren) op deze versterker die 'niets vreest' en is gemaakt door 'de bron van het leven'. Meer zeg ik niet, ik ga lekker luisteren. 8)
Een EV van Sunfire in huis ?

Audiofiel

Dinsdag was Peerless Monster op bezoek. De eerste keer sinds de nieuwe upgrades: Wadia loopwerk, Genesis Lens, Classé DAC en de monoblokken. Waarschijnlijk schrijft hij nog een stukje over de ervaring, maar zijn enthousiasme was wel duidelijk volgens zijn PM:

Citaat van: Peerless Monster
Ik ga zeker nog wat schrijven, waarin ik wil verwoorden hoeveel kracht er in je set tegenwoordig zit.
En flink diepte. Dat is wat me heel erg opviel.
En dat het genieten was van de combi.
Wat me ook opviel was de vloeiendheid waarmee je instrumenten hoorde.
En stuk openheid die werd gecreëerd.
Volgens mij een flinke verbetering.

En daarnaast was het weer ouderwets gezellig tot in de late luisteruurtjes. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

#773
Citaat van: Audiofiel op augustus  9, 2009, 13:38:11
Dinsdag was Peerless Monster op bezoek. De eerste keer sinds de nieuwe upgrades: Wadia loopwerk, Genesis Lens, Classé DAC en de monoblokken. Waarschijnlijk schrijft hij nog een stukje over de ervaring, maar zijn enthousiasme was wel duidelijk volgens zijn PM:

En daarnaast was het weer ouderwets gezellig tot in de late luisteruurtjes. O0

Nou, door huis/hypotheek perikelen ed heb ik stukje voor stukje geschreven, maar wat in het vat zit verzuurt niet.
Ik had Arjen al wat laten lezen, maar ik ga hier mijn stukje plaatsen. Niet al te uitgebreid, want voor de indruk moet je toch zelf gaan luisteren ;).
Dan kan hij dat lezen als hij weer terug is op het forum.

Ik zag net dat ik een stukje had geschreven in begin september 2005 in dit topic. Waar blijft de tijd...

Dinsdag 4 augustus 2009
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik op de sweestspot zat van 'onze' Audiofiel.
Eind 2007 wist hij me te vertellen, dus er zijn flink wat aanpassingen (verbeteringen wilde ik eigenlijk zeggen, maar dat moet nog blijken hahaha LOL) gedaan.
Ongelofelijk prachtige mono's van Classe, een Wadia CD-speler (die kende ik al, aangezien ik het voorrecht had de set van de vorige eigenaar te beluisteren oa samen met Scrutinizer en Eric van Voorst; het is al even geleden jongens ;) ), een Genesis lens (verricht echt wonderen) een Classe DAC en nog wat ahum kleinere audiodingetjes.
Typenummers vinden jullie in dit topic uiteraard, dus ik zal niet in herhaling treden...

Nu ben ik al een beetje bevooroordeeld, aangezien ik als Acoustat-fanaat ook een stel model one's heb.
Overigens niet aangesloten, omdat ze staan te wachten a) op een enorm stabiele versterker en b) op de ruimte waarin ze komen te spelen; een heuse HT-room.
Maar dat bewaar ik lekker voor mijn eigen topic ;D.
Hop mijn vriendin mee in de auto, zoekend naar het adres van Audiofiel.
Ik rij er natuurlijk zo rechtstreeks naar toe, want ik ben vaker te gast geweest bij Audiofiel en zijn oh zo lieve! vrouw.
Dus eigenlijk lekker een avondje met zijn viertjes.
Wellicht dat er nog meer genodigde gasten waren, maar die waren allemaal of in een diepe rust (Aqua) of mochten de kamer niet in (de met prachtige pels voorziene poezenbeesten).
Onder het luisteren door af en toe een snurkje van de blonde kleine, dus ze was er toch ook een beetje bij ;).
Als eerst natuurlijk even bijgekletst over wat prive zaken en we konden aan de slag.
Natuurlijk stond de set warm te draaien... Met een MP3 verdorie.
Audiofiel had ons voor de gek gehouden met een MP3!

Mijn vriendin ahum verloofde moet ik eigenlijk zeggen op de sweetspot.
CD werd geladen in de Wadia met een leuk detail, dat een ledje aangeeft of er een CD in zit.
En nu is het verschil enorm met een MP3.
Ik al zittende op de niet-sweetspot (de no-spot) was enorm onder de indruk van het verschil in geluid.
Laat staat mijn aanstaande, want die zat met open mond zich te verbazen dat het verschil zo groot was.
Thuis hoor je dat ook goed, het verschil.
Maar met de Acoustats en de Wadia is dat nog velen malen groter.
Vol, ruimtelijk, minder links en rechts, gedetailleerder, natuurlijk, noem heel de riedel maar op.
In den beginne merk je niet eens op dat het om een MP3 gaat.
Pas wanneer je een CD hoort met dezelfde track, dan is het baanbrekend.
Zelfs een MP3 met de Genesis digitale lens ertussen.
Ook hier weer het bewijs dat de CD-speler echt ferieur is aan MP3 streaming (Audiofiel kennende, waarschijnlijk  losless).
Ronduit schaterend begonnen we aan de muziek reis van Audiofiel. De ene CD na de andere ging erin en er weer uit.

Wat nu aan veranderingen, wat eigenlijk nu aan verbeteringen?
Want kon dat dan na de laatste keer?
Ieders geheugen werkt anders, maar ik onthoud zeker een set qua geluid.
En al helemaal omdat ik elke keer stukjes erover schrijf.
Zodoende zie je de progressie (of het tegenovergestelde) in een set.
Zo ook weer hier. De kracht waarmee gespeeld kan worden is ongehoord.
De Classe monoblokken gaan ongelofelijk ver in natuurlijkheid en vloeiendheid.
Het gaat allemaal vanzelf.
Als ik dit zo hoor, gaan bij de gedachten op dat de Omega monoblokken nog verder gaan...
Alleen dat verschil is waarschijnlijk klein. Verder merk ik op dat er veel is gewonnen op gebied van diepte en breedte.  
Het klinkt wat meer naar voren en naar achteren.
Waar mijn vriendin toch wel het meeste van onder de indruk was, dat er niet 2 gewone Acoustats in de kamer stonden, maar wel een stuk of 6.
Waar dan 2/3 niet aangesloten was... Jammer, de volgende keer willen we wel Acoustats in surround hoor Arjen ;).

De avond wordt afgesloten met een hoop chippies, drankjes en lekker buiten met een hoopje muggen die ons vervelen.
Met zijn viertjes keuvelen over de Iphone, werk en ons nieuwe huis op aantocht.
Op de achtergrond de Acoustats met K3 en VOF de kunst.
Kijkend in de tuin met een kinderhuis en dito kleur glijbaan en in mijn gedachten verzonken zie ik dochtertje lief blij ronddansen op die muziek.
Het staat vrij hard, maar toch slaapt ze er doorheen.
Ideaal kind zeg ik dan.
Mijn aanstaande is ook al zo ideaal dat ze pikt wat ik in huiskamer heb staan, laat staan dat mijn kinderen (later als ik groot ben) zo zijn als die kleine meid van Audiofiel.

Prachtig!


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Wat een fantastisch leuk review Rens! 8) Juist terug van vakantie en dan deze prachtige lovende woorden...  :inlove:


Ja, het was een zeer gezellige (en goed klinkende) avond... Staat de kinderwens bij jullie inmiddels al wat hoger op het verlanglijstje (na het realiseren van de nieuwe woning)? ::)


Het afspelen van de Apple Lossless muziek was natuurlijk een (goed bedoelde) instinker... Jij kent mijn set als geen ander - maar hebt aardig wat upgrades niet meegemaakt - dus ik dacht wellicht kan ik je voor de gek houden (en dat lukte aardig). ;D


Inderdaad hebben we slechts met 2 Acoustats gedraaid, terwijl er in huize Audiofiel inmiddels al ruim 5x zoveel familieleden resideren; in afwachting van een nieuwe geplande 'makeover' van de huiskamer, gepaard met een samensmelting van stereo en surround.... Maar heb geduld en je zult zeker één van de eersten zijn die dat gaat beluisteren! ;)


Wat betreft het inhoudelijke verhaal kan ik me alleen maar bij je aansluiten. De nieuwe upgrades zijn vooral een winst in breedte/diepte (en hoogte!) en in dynamiek. Ik denk dat een - via iTunes en Apple Airport Express - gestreamd muziekbestand via de Genesis Lens op de set inmiddels vrijwel even goed klinkt als het CD-loopwerk van de set destijds... Ware het niet dat de upgrade op CD-loopwerk en DAC gebied er ook niet om liegt en het eindresultaat daarvan toch echt wel is te prefereren. O0


Voor mijn set staat vooral momenteel ter discussie wat ik ga doen met surround. Met stereo zit ik (vrijwel) aan het maximum wat ik kan en wil hebben. Surround is nog ter discussie... Het liefste volledig Acoustat electrostaat surround, maar als dat niet zou bevallen, dan blijf ik gewoon met 2 gescheiden sets draaien. Op zich geen probleem, die 2 sets, maar in 1 huiskamer is het eigenlijk een beetje teveel van het goede... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.