Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

De CA-M400 is de CAM-350 met een nieuw jasje. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op mei 19, 2009, 10:42:24
De CA-M400 is de CAM-350 met een nieuw jasje. ;)

Dat weet ik, maar dat nieuw jasje smoelt beter ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op mei 19, 2009, 10:58:38
Dat weet ik, maar dat nieuw jasje smoelt beter ;)

Zelf maken ;D
Is natuurlijk wel ultiem ;)
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Perfectionist

Welcome back Audiofiel, goed dat je weer terug bent. Wel een nare geschiedenis met je hand maar veel beterschap gewenst met de komende operatie!
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Spacebass

O0 dat het weer een stuk beter gaat gozert!  O0

Audiofiel

De twee monoblokken voor de achterspeakers staan inmiddels te koop en zijn ook al gereserveerd tot en met aanstaande zondag. Als het doorgaat is het wel een constructie met inruil, helaas niet de inruil waar ik naar op zoek was. Ik ben er nog niet over uit of die inruil precies is wat ik zelf wil gaan gebruiken (iets te weinig downgrade). Maar ach, anders zet ik die gewoon alsnog te koop en ga ik op zoek naar wat ik wil. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De 2 monoblokken zijn inmiddels al verkocht en nu zijn er nog twee over. Die gaan zeker niet weg, want jemig wat klinken ze toch goed! 8)

Maar 4 van de dingen is een beetje doorschieten in de hobby. Een modelletje of 2, 3 lager moet voor de achterspeakers ook goed genoeg zijn. ;D

Audiofiel

Momenteel zit ik geïnteresseerd te luisteren naar de inruil (die aan deze deal vastzat). Ik heb de versterker aangesloten op de Acoustats onder de muzikale noten van Jennifer Warnes' album The Hunter:

Klinkt bepaald niet verkeerd zo! Tsja, het is niet op het niveau van de CAM-350's, maar dit is duidelijk echt hele serieuze high end. Alleen wel wat duurder dan ik als downgrade had gepland. En daarmee rijst dan de vraag: als je te weinig stappen downgrade, dan blijft het misschien knagen en denk ik steeds weer "voor wat meer geld had ik het 100% naar mijn smaak". Dat is het idiote aan deze hobby, je bent eenmaal een bepaalde kwaliteit gewend geraakt en dan is een stapje terug doen best moeilijk. Al filosoferend denk ik dat een grotere stap terug misschien wel makkelijker is te accepteren... ::) ;D

Ach, eerst maar even goed gaan luisteren en dan na een paar dagen (weken?) de knoop doorhakken. Blijft de inruil als downgrade verder leven of zoek ik een nieuwe (lagere) downgrade en krijgt deze versterker het baasje dat hij verdient.... 8)

Audiofiel

Inmiddels alweer een CD'tje verder. Steve Strauss met het prachtige Mr. Bones van zijn CD Powderhouse Road.

Het zijn toch niet eens zo heel veel details die ik mis in de muziek. Wel een stukje diepte en breedte. Maar het karakter lijkt er best wel veel op, een 'mini-me' uitvoering. :P

Grootste verschil met de monoblokken is vooral het gemak, de rust en de vanzelfsprekendheid die ik nu (node) mis. Het gekke was dat ik met de CAM-350 monoblokken nog nooit zo tevreden ben geweest met een versterker. Ik vroeg me geregeld af "wat zou er in vredesnaam nog beter moeten?". Beetje zoals het review in Stereophile destijds over deze monoblokken:

Review in Stereophile "Be careful what you wish for, or you just might get it.":

"The Classé CAM 350 is a superb amplifier—pretty much everything I wanted when I wished for my ideal "really good, big solid-state amp." It did everything very, very well, and in some areas—detail resolution, transient reproduction, clarity, and transparency—is the best amp I've ever auditioned. Its pairing with the Magnepan MG3.6/R was magical, absolutely bringing them to life and causing me to rethink some long-held beliefs about what those speakers are truly capable of.

At $7000/pair, the CAM 350 falls into the category of "expensive" on the mortgage/car-payment scale, but "actually pretty reasonable" on the high-end scale. Combined with speakers like the Maggie 3.6/Rs, it's capable of true Class A performance, which puts it in a category that includes much more expensive gear, like the big Krells and Levinsons. On the Damkroger scale, the big Classé falls into the category of "the checkbook says 'No way,' but how can I part with these amps?"—the category into which most of what I own falls, by the way.

Mom's advice has proven sage in most cases over the years, but in this case I think it misses the boat. The Classé CAM 350 is exactly what I wished for, and I'm awfully glad that I had the opportunity to audition them. Very highly recommended."

Dat was precies wat ik ook met mijn monoblokken ervaren heb. Luisterend naar het 'inruilertje' heb ik dat gevoel helaas niet. Ik weet misschien wel te goed hoe het beter kon klinken.... Eigenlijk moet je met downgrades gewoon eerst lekker alles afkoppelen en op vakantie gaan en dan pas een paar weken weer gaan luisteren. Dan klinkt waarschijnlijk ook je downgrade weer formidabel! ;D

Audiofiel

Na het Stockfish-geweld nog even een ander genre in de Wadia gestopt. Mark Knoflook met zijn 'Devil Baby' van zijn CD The Ragpicker's Dream:

Poeh! Een hoop lucht toch in deze opname te horen, heerlijke rhythm & pace, precies snel genoeg. 8)

rbormans

Citaat van: Audiofiel op juli 10, 2009, 22:27:51
Momenteel zit ik geïnteresseerd te luisteren naar de inruil (die aan deze deal vastzat). Ik heb de versterker aangesloten op de Acoustats onder de muzikale noten van Jennifer Warnes' album The Hunter
Lees ik er over, of heb je nog niet aangegeven wat precies de versterker is ?

Audiofiel

Citaat van: Raf (B) op juli 11, 2009, 08:49:46

Klopt. Dat heb ik nog niet verteld. ;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Audiofiel

Nee, zeker niet. Ik vertel het gewoon na het weekend wel. Ik ben vooral eerst zelf aan het luisteren en wikken en wegen wat ik er mee ga doen. En ik vind het prettig als dat niet beïnvloed wordt door wat anderen er ondertussen over zouden kunnen schrijven. ;D

Audiofiel

Uiteraard luister ik nu alleen in stereo naar deze versterker, omdat ik daarmee het beste een versterker kan beoordelen. De toepassing zal in surround zijn. Mijn ervaring is dat eigenschapppen die ik van een eindversterker in stereo ervaar, overeind blijven als ik er naar luister in een surroundopstelling. :music:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Richi

Of de downgrade nu blijft of niet, je bent in ieder geval weer lekker aan het genieten van je hobby. 8)

Leuke CD's ook; 2 van de 3 staan bij ons ook in de kast. Zit nu lekker naar Amos Lee te luisteren. Leuk dat ik de klank hier nu goed kan vergelijken met de klank bij jou, omdat ik deze CD ook op jouw set heb gehoord. Er hangen nu nog een paar gordijntjes voor hier. Wat een bron al niet kan doen. :blink:
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Audiofiel

Wij hebben gisteren juist gordijntjes gekocht... :sigh:

Audiofiel

Bij de Ikea dan. Deze hadden leuke specs:

CiteerStevige kwaliteit; dempt geluid en licht, en gaat inkijk tegen.
Katoenfluweel; gordijn met extra glans.

Audiofiel

Om nog even op het onderstaande terug te komen...

Citaat van: Raf (B) op juli 11, 2009, 08:49:46

Ik zal een plaatje laten zien, dan is misschien duidelijk om welk apparaat het gaat:

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Audiofiel

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

Peerless Monster

Ik neem aan de CA201 Arjen?
(al watertandend ;D)

Ach je moet ergens concessies doen ;D ;D ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510