Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan-rotterdam

Citaat van: Audiofiel op november 14, 2008, 22:25:44

Dank voor de Wadia folder, Jan. Maar volgens mij zit er wel een fout in. De speler onder het kopje 'WT2000' is er eentje van 'normale' afmetingen, terwijl de mijne meer lijkt op degene die je onder het kopje 'WT3200' tegenkomt. ;D

Klopt, ik denk dat deze ooit in verkeerde volgorde is gescand...

Groeten Jan

Audiofiel

Citaat van: jan-rotterdam op november 14, 2008, 22:33:49
Klopt, ik denk dat deze ooit in verkeerde volgorde is gescand...

Nee, verkeerd gescand zijn ze niet. Het grappige is juist dat ze de verkeerde plaatjes bij de verkeerde kopjes hebben geplaatst. Best wel uniek eigenlijk, want vaak halen die foutjes de drukker niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Inmiddels is er veel veranderd in huize Audiofiel.... de twee audioracks zijn zo goed als leeg! :o


1) Het Parasound loopwerk en de DAC zijn verkocht (en terug bij hun oude baasje ArtSpeak).
2) De complete Aragon surroundset van Soundstage en 8008X3B eindversterkers zijn verkocht.
3) De Classé SSP-75 is verkocht.
4) Er is een tweede set Classé CAM-350 monoblokken zodat er 4 identieke versterkers zijn voor het ideale 5G-concept.


Daarmee ben ik aanbeland bij de volgende fase: de woonkamer aanpassen en met 4 electrostaten gaan draaien voor stereo en surround. De Aragon Stage One surround processor wordt dan doorgelust met de Levinson 38 stereo voorversterker. De Wadia blijft het stereo loopwerk en de Oppo de DVD-speler. 8)


Het zal wellicht nog een paar maandjes duren voor de huiskamer is aangepast. Als alles in de nieuwe opstelling bevalt, gaan de Dynaudio Gemini zelfbouwspeakers pas de verkoop in. Er is immers niet een weg terug met zelfbouwspeakers waarvan je geen nieuwe units meer kunt kopen. Eenmaal verkocht is niet meer te krijgen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Dat wordt een kluswinter voor jou! Veel succes met de aanpassingen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R


blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op november 30, 2008, 15:00:07
Inmiddels is er veel veranderd in huize Audiofiel.... de twee audioracks zijn zo goed als leeg! :o


1) Het Parasound loopwerk en de DAC zijn verkocht (en terug bij hun oude baasje ArtSpeak).
2) De complete Aragon surroundset van Soundstage en 8008X3B eindversterkers zijn verkocht.
3) De Classé SSP-75 is verkocht.
4) Er is een tweede set Classé CAM-350 monoblokken zodat er 4 identieke versterkers zijn voor het ideale 5G-concept.


Daarmee ben ik aanbeland bij de volgende fase: de woonkamer aanpassen en met 4 electrostaten gaan draaien voor stereo en surround. De Aragon Stage One surround processor wordt dan doorgelust met de Levinson 38 stereo voorversterker. De Wadia blijft het stereo loopwerk en de Oppo de DVD-speler. 8)


Het zal wellicht nog een paar maandjes duren voor de huiskamer is aangepast. Als alles in de nieuwe opstelling bevalt, gaan de Dynaudio Gemini zelfbouwspeakers pas de verkoop in. Er is immers niet een weg terug met zelfbouwspeakers waarvan je geen nieuwe units meer kunt kopen. Eenmaal verkocht is niet meer te krijgen. ;)

Om straks voor een 6.1 set te kunnen gaan het volgende linkje ;D

Linkje
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op januari  4, 2009, 11:58:50
Om straks voor een 6.1 set te kunnen gaan het volgende linkje ;D

Linkje

Twee zielen, 1 gedachte... had ze ook al zien staan.... dacht er ook aan om hem even op de hoogte te stellen....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Even tijd voor een update...

Ik ben ruim 3 maanden niet online geweest op htforum. Zelfs niet meegelezen, echt waar. :blush:

Reden daarvoor was niet zo prettig. Ik heb mijn rechterhand een aantal maanden niet kunnen gebruiken. Daarom was autorijden, typen, mijn dochter verschonen, de meeste facetten van normaal kunnen werken etc. etc. lange tijd onmogelijk. Ik heb dan ook prioriteit gegeven aan de zaken die dat verdienden en htforum links laten liggen.

De komende tijd zal ik mij weer wat meer gaan vertonen hier. Als vanouds wordt het voorlopig nog even niet, omdat (veel) typen nog pijn en gevoelloosheid met zich meebrengt. Ik hoop daarom dat jullie begrip op kunnen brengen voor het feit dat ik nu nog niet overal direct op kan of wil reageren.

De afgelopen maanden heb ik veel persoonlijke berichten via het forum ontvangen op de emailnotificatie. Heel veel. Enkel op de personen waarvan ik een direct emailadres had, heb ik gereageerd. Daarom zijn vooral heel veel adviesvragen van mensen onbeantwoord gebleven. Helaas denk ik dat de meeste nu zo verouderd zijn dat beantwoorden geen zin meer heeft. Ik hoop in de toekomst mensen weer snel en adequaat te kunnen voorzien van een reactie op persoonlijke berichten, maar voorlopig kost dat nog even veel moeite...

Uiteraard heb ik in de afgelopen periode gewoon heel veel naar muziek geluisterd en van mijn set(s) genoten. Want Audiofiel ben je en je blijf je. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LexiconLogan

klote voor je! Maar wel heel leuk dat je er weer een beetje bij bent! IK heb je enorm gemist!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op april  7, 2009, 22:13:25
Even tijd voor een update...

Ik ben ruim 3 maanden niet online geweest op htforum. Zelfs niet meegelezen, echt waar. :blush:

Reden daarvoor was niet zo prettig. Ik heb mijn rechterhand een aantal maanden niet kunnen gebruiken. Daarom was autorijden, typen, mijn dochter verschonen, de meeste facetten van normaal kunnen werken etc. etc. lange tijd onmogelijk. Ik heb dan ook prioriteit gegeven aan de zaken die dat verdienden en htforum links laten liggen.

De komende tijd zal ik mij weer wat meer gaan vertonen hier. Als vanouds wordt het voorlopig nog even niet, omdat (veel) typen nog pijn en gevoelloosheid met zich meebrengt. Ik hoop daarom dat jullie begrip op kunnen brengen voor het feit dat ik nu nog niet overal direct op kan of wil reageren.

De afgelopen maanden heb ik veel persoonlijke berichten via het forum ontvangen op de emailnotificatie. Heel veel. Enkel op de personen waarvan ik een direct emailadres had, heb ik gereageerd. Daarom zijn vooral heel veel adviesvragen van mensen onbeantwoord gebleven. Helaas denk ik dat de meeste nu zo verouderd zijn dat beantwoorden geen zin meer heeft. Ik hoop in de toekomst mensen weer snel en adequaat te kunnen voorzien van een reactie op persoonlijke berichten, maar voorlopig kost dat nog even veel moeite...

Uiteraard heb ik in de afgelopen periode gewoon heel veel naar muziek geluisterd en van mijn set(s) genoten. Want Audiofiel ben je en je blijf je. ;)

Arjen, welcome back....  ;)

In de tussentijd ook wat verkocht en gekocht heb ik begrepen?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

#686
Goed dat je weer terug bent Arjen!
De reden lijkt me niet meer dan normaal, HT is dan bijzaak. Ik hoop dat het snel helemaal in orde is.

Ik weet nog diverse mensen met Classe vragen, die zullen nu wel weer losbarsten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Heel leuk dat je er weer bent Arjen. Het was raar dat je er niet was.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op april  7, 2009, 22:13:25
Even tijd voor een update...
Welkom terug!  :biggrin:

Zie het van de positieve kant, je hebt nog lekker 3 maanden posts bij te lezen  :tounge2


Audiotwin

Tevredenheid!!!

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Ah goed dat je weer op het forum bent Arjen.
Ik heb het lang stil gehouden, maar uiteindelijk kom je dan zelf weer uit de kast ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

NielsLu

Goed dat je er weer bent Arjen  :), vroeg me al af waarom je niet meer reageerde de laatste tijd ???
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

wil

Gelukkig, je leeft nog!
Man wat zijn er een hoop spelfouten op het forum onbeantwoord gebleven, het werd echt een puinhoop  :o. Verder verschillende Classé-aanbiedingen zonder foto of enige toelichting, nee... het forum was aan het afglijden  :omg:. Ben blij dat je er weer bent!  :thumbs-up:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

LexiconLogan

Citaat van: wil op april  8, 2009, 17:02:31
Gelukkig, je leeft nog!
Man wat zijn er een hoop spelfouten op het forum onbeantwoord gebleven, het werd echt een puinhoop  :o. Verder verschillende Classé-aanbiedingen zonder foto of enige toelichting, nee... het forum was aan het afglijden  :omg:. Ben blij dat je er weer bent!  :thumbs-up:

wil
;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Staaled

Whoah !

Naar bericht, en geloof me ik weet er alles van.


Fijn dat je weer van de partij bent, :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

SV..S

Citaat van: wil op april  8, 2009, 17:02:31
Gelukkig, je leeft nog!
Man wat zijn er een hoop spelfouten op het forum onbeantwoord gebleven, het werd echt een puinhoop  :o. Verder verschillende Classé-aanbiedingen zonder foto of enige toelichting, nee... het forum was aan het afglijden  :omg:. Ben blij dat je er weer bent!  :thumbs-up:

wil
;D
mooi verwoord, welkom terug, en succes met het herstel :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Durk

welkom terug! Ik was al bang dat ik een nicknamewissel had gemist..  ;D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Dank voor alle warme reacties! 8)

Tijd voor een nieuwe update...

Na aanvankelijk een afgesloten' genezing van de vinger (niet optimaal, maar bruikbaar), ben ik er helaas nog niet vanaf. Als gevolg van de operatie is er een Carpaal Tunnel Syndroom (CTS) ontstaan in mijn rechterhand. Daardoor is er een gevoelloosheid in de duim, wijsvinger en middelvinger. Erg lastig als je rechts bent dus.

Inmiddels is met een Electromyografie (EMG) met schokjes aangetoond dat de zenuw inderdaad bekneld is. Daarvoor volgt een nieuwe operatie over 3 weken met een korte revalidatieperiode zonder de hand te mogen gebruiken, autorijden, etc. Na de zomervakantie volgt nog een derde operatie om de geopereerde vinger beter gangbaar (proberen) te maken.

Typen is momenteel wel weer te doen, er is alleen wat functieverlies en de vingers zitten er nog wel eens naast op het toetsenbord. Ook laat ik af en toe een glas vallen of knijp ik die juist kapot. Maar er zijn ergere dingen. Ik ben mijn handen juist weer extra gaan waarderen. Naast je hoofd, toch het belangrijkste wat je als mens tot je beschikking hebt.

De hobby heeft natuurlijk wel vrij stil gestaan in deze periode. Ik zal de komende weken (tot aan de operatie) proberen weer wat meer op het forum terug te komen en wellicht weer wat pennevruchten ten gehore brengen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: wil op april  8, 2009, 17:02:31
Gelukkig, je leeft nog!
Man wat zijn er een hoop spelfouten op het forum onbeantwoord gebleven, het werd echt een puinhoop  :o. Verder verschillende Classé-aanbiedingen zonder foto of enige toelichting, nee... het forum was aan het afglijden  :omg:. Ben blij dat je er weer bent!  :thumbs-up:

wil

ROTFLOL ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.