Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Aangezien de CA-400 gereserveerd is, wil ik aan de speculaties per PM van sommige forumleden een einde maken. ;D

Nee, ik ben niet van mijn merk afgestapt. Ik heb simpelweg een sidegride/lichte upgrade gedaan. Ik ben overgestapt van een dikke stereobak naar deze losse monoblokken.

Mag ik jullie voorstellen aan mijn trotse aanwinst.... 8)




Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik had al een vermoeden, maar ik vond het te mooi om waar te zijn!

Maar concrats ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Hoe licht is licht eigenlijk precies ?  ;D

Ze klinken in elk geval fantastisch!  :D

Audiofiel

#628
Citaat van: Audioloog op november  4, 2008, 14:15:39
Hoe licht is licht eigenlijk precies ?  ;D

De CAM-350 is gespecificeerd op 350W aan 8 en 700W aan 4 ohm (dus iets minder dan de 800W die mijn CA-400 deed) en 1200W aan 2 ohm. Stabiel tot onder de 1 ohm. Zie ook het Stereophile review van destijds. :D

CitaatZe klinken in elk geval fantastisch!  :D

Inderdaad! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Hier staan de versterkers op hun tijdelijke plek.






De bedoeling is dat ik na vrijdag - als de CA-400 weg is - het rack ga verbouwen zodat ze daar (krap) in kunnen staan.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#630
En een fotootje van Classé:




En een fotootje van mijzelf van de binnenkant:




De CAM-350 is een volledig gebalanceerde, gebrugde versterker (push-pull). Dat wil zeggen dat ze balanced blijven tot aan de luidsprekerklemmen (– zit dus niet aan massa/aarde, maar is zwevend). 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op november  4, 2008, 14:19:14
De CAM-350 is gespecificeerd op 350W aan 8 en 700W aan 4 ohm (dus iets minder dan de 800W die mijn CA-400 deed) en 1200W aan 2 ohm. Stabiel tot onder de 1 ohm. Zie ook het Stereophile review van destijds. :D

Inderdaad! :D
Ik doelde eigenlijk meer op het gewicht, maar deze info is inderdaad relevanter  ;D

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op november  4, 2008, 14:27:08
Ik doelde eigenlijk meer op het gewicht, maar deze info is inderdaad relevanter  ;D

Gewicht is als volgt:
CA-400 weegt 59 kg, twee maal CAM-350 weegt 64 kg. Dat scheelt dus niet zo veel. Wel is de CA-400 moeilijker te vervoeren doordat het gewicht in 1 grote behuizing zit. :P

Voordat je een vraagt stelt over de afmetingen... die zijn wel degelijk groter bij de CAM-350's. Als je kijkt naar de foto van de versterkers tussen de Acoustats, dan zie je dat de Velodyne SPL1200 net eventjes kleiner is dan één zo'n monoblok. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kermy

Denk aan de maximale vloerbelasting en je rug! ;D
Met vriendelijke groet,

Kermy

WickedGame

WoW leuke mono's zeg. En die opbouw is ook erg mooi te noemen.  :o

Audiofiel

Citaat van: WickedGame op november  4, 2008, 14:53:19
WoW leuke mono's zeg. En die opbouw is ook erg mooi te noemen.  :o

Inderdaad. Ik zou er bijna 'open' mee gaan spelen, zo mooi zijn ze van binnen. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Een eindversterker met 4 verdiepingen,mooi Arjen :o
Tevredenheid!!!

Tinus_

#639
Gefeliciteerd met deze mooie eindversterkers.



Classé en electrostaten is jammie ;D
Rebuilding my HT

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Jean Sibelius

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!! O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Thanks allen voor de hartelijke woorden! :D :D


Ik kan haast niet wachten tot ik de volgende upgrade ga aankondigen... ;D ;)


Maar nu eerst eens wat opruimen. Na de Wadia zit ik hier met 3 high end loopwerken en dat zijn er toch enkele teveel. Dus ik ga de gemodificeerde snaar loopwerkjes vandaag of morgen eens te koop zetten, inclusief een leuke DAC. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Ben ik heel benieuwd welke DAC dat gaat worden  ^-^

Nahpets

Ik ben enigzins verbaasd dat het 'slechts' een sidegrade is.

Voor de rest ziet het er natuurlijk erg lekker uit.  :o
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hifiman

Citaat van: Enno op november  5, 2008, 09:11:43
Ik ben enigzins verbaasd dat het 'slechts' een sidegrade is.

Je zal die sidegrade maar op je tenen krijgen!  :o

Richi

Gaaf hoor! Energielabel E schat ik zo in?!  >:D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Enno op november  5, 2008, 09:11:43
Ik ben enigzins verbaasd dat het 'slechts' een sidegrade is.

Ik bedoel daarmee dat het in de zin van flinke veranderingen geen upgrade is. De CA-400 en de CAM-350 zitten op vrijwel hetzelfde niveau. Ik vind op een aantal punten de CA-400 nog steeds beter, maar op (iets meer) punten is de CAM-350 de winnaar voor mij (verigens is de CAM-350 vrijwel identiek aan het huidige CAM-400 model.). Het feit dat ik met 2 losse blokken flexibel ben in de opstelling, telt voor mij ook heel zwaar mee. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Richi op november  5, 2008, 09:33:59
Gaaf hoor! Energielabel E schat ik zo in?!  >:D

ROTFLOL ;D


Ach, het valt best mee. De EKM geeft bij de CA-400 in idle rond 220W aan en bij de 2 CAM-350's samen slechts 180W. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.