Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Audiofiel op februari 13, 2008, 19:38:30
Voorlopig staat hij bij mij op de 'testbank' om in te spelen en daarna de strijd aan te gaan met mijn Aragon Soundstage... moge de sterkste winnen!  ;D



De strijd was nog volop bezig (de Classé begint juist ingespeeld te raken) en inmiddels heeft zich nog een extra deelnemer gemeld: ik heb een Aragon Stage One (plus 2005 eindversterker) op de kop getikt.



De Stage One is de opvolger van de Soundstage en was de eerste van twee surround versterkers die het THX Ultra2 certificaat kreeg. Het is dus een 7.1 machine met DTS ES, DD EX en THX postprocessing er op. Uiteraard geen problemen met het DTS center kanaal. 8)

Helaas wel 1 belangrijke omissie ten opzichte van de Soundstage: de Stage One heeft géén gebalanceerde uitgangen. Helaas is de output stage niet gebalanceerd gemaakt zoals de eerdere (en duurder / zwaarder uitgevoerde) Soundstage... :-\

Voor mij blijft dus de moeilijke keuze tussen 3 prepros. ;D Tweemaal balanced met de 5.1 technieken en 1 maal met de laatste 7.1 DVD-formaten aan boord. Feit is wel dat er op korte termijn een beslissing moet worden genomen over in ieder geval de éérste prepro die weg gaat. Three is a crowd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Voor de duidelijkheid, dit is de achterkant van de Stage One:



En dit die van de Soundstage:



Ze zijn heel duidelijk familie van elkaar. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

En het vergelijken wordt steeds moeilijker...  >:D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei  9, 2008, 13:01:35
En het vergelijken wordt steeds moeilijker...  >:D

Inderdaad. ;D Misschien moet ik maar een shootout organiseren met een paar bekenden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Citaat van: Audiofiel op mei  9, 2008, 16:10:06
Inderdaad. ;D Misschien moet ik maar een shootout organiseren met een paar bekenden. ;)

Ik kom je graag 'helpen' en zo zijn er vast nog meer! ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op mei  9, 2008, 11:31:47

Voor mij blijft dus de moeilijke keuze tussen 3 prepros. ;D ...

leuk 'probleem' hoor :D

Ben toch best benieuwd hoe de ongebalanceerde uitgangen op de Stage One je uiteindelijk bevallen...
(lijkt toch een behoorlijk bewuste keuze van de fabrikant?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op mei 11, 2008, 09:08:38Ben toch best benieuwd hoe de ongebalanceerde uitgangen op de Stage One je uiteindelijk bevallen...
(lijkt toch een behoorlijk bewuste keuze van de fabrikant?)

Oorspronkelijk waren er 2 versies gepland. De normale Stage One zoals je op de plaatjes ziet en de Balanced versie, die iets hoger zou worden. De XLR-aansluitingen zouden er dan onder zitten, zoals bij de Lexicon MC-12B.

Na de overname door Klipsch van Aragon kwam er helaas alleen de cinch-versie uit. Het goede nieuws is dat deze wel in het oorspronkelijke Aragon ontwerp werd uitgebracht, met andere woorden: er werd niet veel op bezuinigd. Iets dat bij de eindversterkers helaas wel het geval was. Alle nieuwere types werden op papier krachtiger in wattage, maar bleken in de praktijk juist 'beknibbeld' te zijn. Bij de Aragon ontwerpen werd het credo "The Sky is the Limit" nog gehanteerd en konden in een 3-kanaals eindversterker als de 8008X3(B) nog zonder problemen 12 eindtransistoren per kanaal en een grote 2,2 KW trafo worden gebruikt. In de nieuwere types gebruikten ze een 'scaled down version'. Feitelijk is de Acurus-lijn zo ongeveer opnieuw uitgebracht onder de Aragon naam. ;)

Voor mij is balanced in de surroundversterker duidelijk een 'pré'. Maar niet per se een 'must'. Wellicht dat ik tevreden genoeg ben met de cinch-uitgangen. Voor de stereoset ligt dat anders, daar wil ik dat compromis beslist niet sluiten. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op mei 11, 2008, 10:49:28
Oorspronkelijk waren er 2 versies gepland. De normale Stage One zoals je op de plaatjes ziet en de Balanced versie, die iets hoger zou worden. De XLR-aansluitingen zouden er dan onder zitten, zoals bij de Lexicon MC-12B.

Na de overname door Klipsch van Aragon kwam er helaas alleen de cinch-versie uit. Het goede nieuws is dat deze wel in het oorspronkelijke Aragon ontwerp werd uitgebracht, met andere woorden: er werd niet veel op bezuinigd. Iets dat bij de eindversterkers helaas wel het geval was. Alle nieuwere types werden op papier krachtiger in wattage, maar bleken in de praktijk juist 'beknibbeld' te zijn. Bij de Aragon ontwerpen werd het credo "The Sky is the Limit" nog gehanteerd en konden in een 3-kanaals eindversterker als de 8008X3(B) nog zonder problemen 12 eindtransistoren per kanaal en een grote 2,2 KW trafo worden gebruikt. In de nieuwere types gebruikten ze een 'scaled down version'. Feitelijk is de Acurus-lijn zo ongeveer opnieuw uitgebracht onder de Aragon naam. ;)

Voor mij is balanced in de surroundversterker duidelijk een 'pré'. Maar niet per se een 'must'. Wellicht dat ik tevreden genoeg ben met de cinch-uitgangen. Voor de stereoset ligt dat anders, daar wil ik dat compromis beslist niet sluiten. 8)

En nog een andere versie, met een ingebouwde tuner..... waarschijnlijk alleen maar voor de US markt.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Citaat van: ajbalmere op mei 11, 2008, 20:26:00
En nog een andere versie, met een ingebouwde tuner..... waarschijnlijk alleen maar voor de US markt.

De US-versie van de Stage One is 100% identiek, op het (halve) voltage en de tuner na. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Citaat van: Audiofiel op mei 11, 2008, 22:58:24
De US-versie van de Stage One is 100% identiek, op het (halve) voltage en de tuner na. ;)
Mooie spullen, Arjen.....zien we in het vergelijk ook nog eens een Theta Casablanca de revue passeren?
Kidding!! Ik ben nieuwsgierig om dit processor vernuft een keer te ervaren. ;)

;)
Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op mei 13, 2008, 14:56:16
Mooie spullen, Arjen.....zien we in het vergelijk ook nog eens een Theta Casablanca de revue passeren?

Bedoel je de I, de II of de III? ;)

Zeker ook een 'interesting contender to the game'.

CitaatKidding!! Ik ben nieuwsgierig om dit processor vernuft een keer te ervaren. ;)

;)
Anton.

Ik hou je op de hoogte. Want op enkel naar 2 kanalen luisteren raak je ook snel een beetje uitgekeken. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

En, kan (wil) je al iets los laten over welke kant het opgaat? Is er al een afvaller gesignaleerd? ;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DA BoSS

#543
een echte ouderwets goede Audiefiel review zou er best wel weer eens in gaan 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Citaat van: Richi op mei 28, 2008, 17:23:03
En, kan (wil) je al iets los laten over welke kant het opgaat? Is er al een afvaller gesignaleerd? ;)

Hmmm ben inmiddels al 17 kilo afgevallen.
Telt dat ook mee als afvallen? ;) ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DA BoSS

#545
Citaat van: Peerless Monster op mei 28, 2008, 21:17:49
Hmmm ben inmiddels al 17 kilo afgevallen.
Telt dat ook mee als afvallen? ;) ;D

:o :o :o da's niet mis

Klinkt je set nu ook anders? 
>:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei 28, 2008, 17:23:03
En, kan (wil) je al iets los laten over welke kant het opgaat? Is er al een afvaller gesignaleerd? ;)

Nee, nog niet. Ik heb nog steeds hetzelfde (luxe) probleem. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op mei 28, 2008, 20:27:08
een echte ouderwets goede Audieofiel review zou er best wel weer eens in gaan 8)

Zodra de tijd rijp is, zal ik mijn pen ter hand nemen. Leuk te weten dat je met plezier meeleest. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op mei 28, 2008, 21:17:49
Hmmm ben inmiddels al 17 kilo afgevallen.
Telt dat ook mee als afvallen? ;) ;D

Wegen wij nu dan eindelijk ongeveer hetzelfde? ;D ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Hoi Arjen,

Zoals je weet heb ik hier nog een Tannoy surround speakersetje staan ;D misschien is het leuk om daarop een pre/pro shootout te houden? Het lijkt me fantastisch om bv. jouw Aragon One te horen op mijn vier gemodificeerde TD-8's en de TDC. En ik heb een Yamaha 1700 receiver in te brengen. :P Kunnen we weer een ouderwetse review schrijven met foto's erbij. 8)

Groetjes,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a