Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Audiotwin

Ik vond juist de Acoustats rustiger,vooral in het hoog,niet superhelder of scherp maar genoeg details zonder scherpte.
Zeker niet teveel detail voor mij,mocht wel meer ;),maar de setup was toen wel anders ;)
Tevredenheid!!!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 17, 2008, 12:09:53
Jammer dat we niet nog wat konden experimenteren met bijvoorbeeld de Parasound 2000 en CEC 5100 als bron; uiteindelijk hebben we 3x meer gepraat dan geluisterd. ;D Ach, gezelligheid en luisteren moeten maar tijd voor elkaar vrijmaken. ;)
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat ook niet de bedoeling was (met name omdat onze dames er ook bij waren). Maar was inderdaad wel geinig geweest ja  :)

Citaat van: Audiofiel op februari 17, 2008, 12:09:53
Mijn vraag over al dan niet 'teveel detail', kwam eigenlijk nadat jij zei dat je vind dat een conventionele speaker meer rust geeft dan een electrostaat.
Ja ik herinner het me ja.

Citaat van: Audiofiel op februari 17, 2008, 12:09:53
In mijn ervaring van het woord rust is een electrostaat juist rustiger, door de veel lagere vervorming en de transparantie. Jij bedoelt met rust kennelijk iets anders,
Ik bedoel met rust waarschijnlijk dat je minder ambiance hoort zodat het hele beeld wat minder "helder" overkomt.

Citaat van: Audiofiel op februari 17, 2008, 12:09:53
vandaar die vraag. Ik heb namelijk wel eens mensen langsgehad die veel detail een beetje intimiderend vonden en die zeiden dat het hen onrust gaf. ;)
Ok, daar hoor ik dan duidelijk niet bij  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2008, 18:40:41
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat ook niet de bedoeling was (met name omdat onze dames er ook bij waren). Maar was inderdaad wel geinig geweest ja  :)

Andere keer. Ik heb gisteravond nog even naar dat verschil geluisterd toen jij weg was en het vreemde was dat de CBD-2000 (met de nieuwe laser) weliswaar ietsje beter geworden was, maar niet op alle punten de CEC-5100Z als loopwerk versloeg... En dat was voorheen wel het geval. Misschien dat de bedrading en electronica rond de laserunit nog wat verder moet inspelen. :D

CitaatIk bedoel met rust waarschijnlijk dat je minder ambiance hoort zodat het hele beeld wat minder "helder" overkomt.

Aha, dan kan ik het wel begrijpen inderdaad, want de electrostaat geeft meer ambiance.

CitaatOk, daar hoor ik dan duidelijk niet bij  ;D

Nee, absoluut niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Ik ben benieuwd of er nog een duidelijk verschil zal zijn tussen een van deze twee loopwerken van jou en mijn getentklokte VRDS loopwerk  ::)

We gaan het vast nog eens uittesten (geen haast mee).  :)

Audiofiel

Daar zal zeker verschil tussen zitten en het zal waarschijnlijk groter zijn dan tussen de twee snaar-aangedreven loopwerken. Die zullen in ieder geval qua klank dichter bij elkaar liggen doordat ze dezelfde unit gebruiken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

De laser en servo's/tandwieltjes moeten inderdaad inspelen! De meeste CEC's gaan beter spelen naarmate ze ouder worden. komt dus goed denk ik!

hifiman

Citaat van: garmtz op februari 18, 2008, 08:43:52
De laser en servo's/tandwieltjes moeten inderdaad inspelen! De meeste CEC's gaan beter spelen naarmate ze ouder worden. komt dus goed denk ik!
Vraag het anders even na bij de experts op hififorum Arjen, dan weet je het zeker!  >:D  ;)

Audiofiel

Citaat van: garmtz op februari 18, 2008, 08:43:52
De laser en servo's/tandwieltjes moeten inderdaad inspelen! De meeste CEC's gaan beter spelen naarmate ze ouder worden. komt dus goed denk ik!

Goed te horen. :D Dan zal de gehoorde verbetering wel gaan doorzetten.

Citaat van: Audioloog op februari 18, 2008, 08:58:46
Vraag het anders even na bij de experts op hififorum Arjen, dan weet je het zeker!  >:D  ;)

:P :-X ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audiofiel op februari 13, 2008, 19:37:52
Inmiddels een fraaie nieuwe aanwinst er bij die gericht is op wat meer Classé voor de te combineren stereo en HT set: een Classé SSP-75 surround processor... :P Dit topmodel van een paar jaar terug ik altijd al willen hebben... :P

Inmiddels begint de SSP-75 al aardig ingespeeld te raken. Het geluid is te omschrijven als enorm neutraal. Binnenkort is hij voldoende ingespeeld om hem eens als stereo pre te testen. :D


Daarna volgt de finale test voor surround. En dan moet één van beide pre's huize Audiofiel gaan verlaten... :-[


Inmiddels is mijn "rots in de branding" te koop gezet. Na 5 jaar wordt het tijd voor wat anders. Wat het wordt? Wordt vervolgd. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart  5, 2008, 11:37:15
Inmiddels begint de SSP-75 al aardig ingespeeld te raken. Het geluid is te omschrijven als enorm neutraal. Binnenkort is hij voldoende ingespeeld om hem eens als stereo pre te testen. :D
Ik wist niet dat je ook gradaties kon hebben van "neutraal"  ;D

Maar leuk Arjen!  :)

robbiedobbie

NEEEEEEEEEEEEE!!!!!

Heb JIJ die SSP gekocht die aangeboden werd via Audiomarkt.de....  >:( ;D >:D

grr......

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

patrick_vdb

Hoi Arjen,

Citaat van: Audiofiel op maart  5, 2008, 11:37:15
Daarna volgt de finale test voor surround. En dan moet één van beide pre's huize Audiofiel gaan verlaten... :-[

Daar hoef je wat mij betreft geen zuur gezicht bij te trekken want je blijft, wat de uitslag ook moge zijn, met een mooie pre opgezadeld. Meer benieuwd ben ik dan eigenlijk ook naar de finalisering van 's werelds eerste Acoustat-surround-set-up ever 8) ;D

mvrg

Patrick

blue-eyes

Citaat van: patrick_vdb op maart  7, 2008, 18:43:59
Meer benieuwd ben ik dan eigenlijk ook naar de finalisering van 's werelds eerste Acoustat-surround-set-up ever 8) ;D

mvrg

Patrick

Zo heb ik Arjen zijn setup nog nooit bekeken. Is dat een positief ding of eigenwijsheid van Arjen om als eerste daarmee (willen) te zijn? ;) ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

)p(

Citaat van: Blue-Eyes op maart  7, 2008, 19:45:29
Zo heb ik Arjen zijn setup nog nooit bekeken. Is dat een positief ding of eigenwijsheid van Arjen om als eerste daarmee (willen) te zijn? ;) ;D

Ik meen mij te herinneren dat Arjen bij Ronald mij vertelde dat hij niet de eerste was...het blijft natuurlijk nog steeds een zeer exclusief clubje ook als dat waar zou zijn  ;D

peter

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op maart  7, 2008, 18:43:59
Daar hoef je wat mij betreft geen zuur gezicht bij te trekken want je blijft, wat de uitslag ook moge zijn, met een mooie pre opgezadeld. Meer benieuwd ben ik dan eigenlijk ook naar de finalisering van 's werelds eerste Acoustat-surround-set-up ever 8) ;D

Ik ben er ook zeker niet zuur over. ;D

En je bent één van de eersten die wordt uitgenodigd als die Acoustat surround setup staat te draaien. ;)

Citaat van: )p( op maart  7, 2008, 19:48:43
Ik meen mij te herinneren dat Arjen bij Ronald mij vertelde dat hij niet de eerste was...het blijft natuurlijk nog steeds een zeer exclusief clubje ook als dat waar zou zijn  ;D

Klopt. Ik weet dat iemand anders met 4 Acoustats in surround draait. Maar dat is met een Marantz receiver, dus of je dat helemaal mee mag tellen...>:D :P

Citaat van: Blue-Eyes op maart  7, 2008, 19:45:29
Zo heb ik Arjen zijn setup nog nooit bekeken. Is dat een positief ding of eigenwijsheid van Arjen om als eerste daarmee (willen) te zijn? ;) ;D

Of dat de reden is, weet ik niet, maar eigenwijsheid is mij in ieder geval niet vreemd. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Ik krijg trouwens zometeen pburmie en zijn vrouw op bezoek (zouden om 20 uur komen, dus zijn misschien een tikje verdwaald ;D). Die draait zelf ook met Acoustats, de 1+1. Zal dus wel een feest der herkenning worden. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: robbiedobbie op maart  5, 2008, 23:56:42
NEEEEEEEEEEEEE!!!!!

Heb JIJ die SSP gekocht die aangeboden werd via Audiomarkt.de....  >:( ;D >:D

grr......

Ik denk dat we het over iets anders hebben. De advertentie die jij volgens mij bedoelt heb ik ook gezien, maar de plaatser er van gaf niet thuis. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

robbiedobbie

da's balen voor je. Die was namelijk wel heel erg goedkoop (iets van 1499euro)

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Audiofiel

Vast iets niet 100% in de haak dan. ??? Ik was het dubbele kwijt. :-X


Die van mij heeft een officiële owners card die mij rechtstreeks door de Duitse importeur is nagestuurd en heeft 5 jaar echte garantie en is in perfecte nieuwstaat. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

robbiedobbie

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart  7, 2008, 20:23:00
Ik krijg trouwens zometeen pburmie en zijn vrouw op bezoek (zouden om 20 uur komen, dus zijn misschien een tikje verdwaald ;D).
Zijn ze er ondertussen al  ???

Audiofiel

Citaat van: robbiedobbie op maart  9, 2008, 15:01:08
Supergaaf!!

8) 8) 8)

Citaat van: Audioloog op maart  9, 2008, 15:01:44
Zijn ze er ondertussen al  ???

Ja, ze zijn zelfs al weer weg. ;D

Als Peter zin heeft, schrijft hij misschien nog een stukje. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dr Acoustat

HMMM acoustat fans,

Tja ik draai alweer twee jaren met Acoustat in surround set-up met inderdaad "slechts" een marantz receiver.

Voldoet voorlopig prima. Afgelopen VAD show in Eindhoven nog genoten van een muziek-presenatie van mr Marantz (Ken Ishiwata. Ik heb niet het idee dat ik het thuis veel slechter heb dan wat hij op de VAD liet horen met een set-up waar Marantz topapparatuur werd gebruikt.

De receiver is stabiel zat en zolang je de acoustat niet over de 100 db wil spelen is er niet een of ander mega-apparaat nodig.

Mijn oude harman kardon pm665 (60 ampere piekstroom, 2 maal 100 watt continu, zeer stabiel vermogen) had trouwens meer moeite met de acoustats dan deze marantz.

Exotische apparatuur hoeft echt niet perse beter te zijn dan mainstream apparaten.

Tot zover deze overwegingen.

Groet aan alle acoustat-fans.


Arno P

Dr Acoustat.....dus je repareert ook ESL's?

Dr Acoustat

Nee, ik repareer geen acoustats, die zijn toch niet te slopen, he....

Is slechts een nickname.