Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Hatsaflats! ;D

Hier is dan de nieuwe aanwinst. Eigenlijk zijn het er twee, dus zowel de stereo als de HT gaan hiervan profiteren:



Tot na een geplande verbouwing in het vroege voorjaar zullen ze opgeslagen blijven, maar daarna gaat Audiofiel verder met een gecombineerde stereo/HT set met enkel Acoustat electrostaten. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november 18, 2007, 13:06:39
Hatsaflats! ;D

Hier is dan de nieuwe aanwinst. Eigenlijk zijn het er twee, dus zowel de stereo als de HT gaan hiervan profiteren:



Tot na een geplande verbouwing in het vroege voorjaar zullen ze opgeslagen blijven, maar daarna gaat Audiofiel verder met een gecombineerde stereo/HT set met enkel Acoustat electrostaten. :D

;D

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiotwin

Gefeliciteerd!

Maar eigenlijk hadden ze hier moeten staan ;) ;D
Tevredenheid!!!

Audiofiel

De Acoustat Spectra 33's zijn dus weer bij hun oude baasje beland. Hier staan ze tussen de Gemini's:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De 33's zullen de fronts gaan worden en onderstaande speakers gaan de rears worden. De Spectra 2200:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Tot die tijd blijf ik natuurlijk met de Acoustat 1+1 draaien. Hier ook naast de Gemini's:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De kleinere (niet fullrange) Acoustat One (waar ik 13 jaar mee heb gedraaid) zal ook tot die tijd nog blijven.  :o

Zo kan ik na de verbouwing een keuze maken tussen het gaan draaien met een volledige set Spectra's (33 plus 2200) of met een volledige set lijnbronnen (1+1 plus 1). Pas nadat die keuze is gemaakt op zowel klankmatig als optisch/estetisch gebied, zal de collectie Acoustats worden uitgedund. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Aangezien Dave wel rookte (ik niet), heb ik vast een begin gemaakt met het opschonen (dus vóór de opslag). Ik heb het doek verwijderd van de speakers. Dat was een behoorlijke klus, aangezien het met nieten vastzit. Maar als "het doek valt" krijg je dan ook een kijkje in de ingewanden van deze prachtige speaker.

Zie hier de naaktfoto's:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En dit zijn dan de nietjes... :o

Zodra het doek gewassen is, gaat het er weer omheen en daarna een plastic hoes er over zodat er geen stof inkomt tijdens de maandenlange opslag.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op november 18, 2007, 13:13:41
Gefeliciteerd!

Dank je.

CitaatMaar eigenlijk hadden ze hier moeten staan ;) ;D

;D Er kan er maar één de snelste zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Fijn zo'n woonkamer ;D.

Maar mooi dat ze weer terug zijn bij de oude eigenaar!!!


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

)p(

Citaat van: Jean Sibelius op november 18, 2007, 16:59:59
Fijn zo'n woonkamer ;D.

Maar mooi dat ze weer terug zijn bij de oude eigenaar!!!


Groetjes, Jan

Oost west, thuis best  :)

peter

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op november 18, 2007, 13:07:20
;D

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken!

Je bent vast weer één van de eersten die het hoort. ;)

Citaat van: Jean Sibelius op november 18, 2007, 16:59:59
Fijn zo'n woonkamer ;D.

Maar mooi dat ze weer terug zijn bij de oude eigenaar!!!

Thanks! :D

Citaat van: )p( op november 18, 2007, 17:13:24
Oost west, thuis best  :)

Zoals het klokje thuis tikt... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

#463
wow, indrukwekkende verzameling Acoustats!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

gvy

Toch wel leuk dat zo'n set luidsprekers na een omweggetje terug bij de oude eigenaar komen.
En vooral dat de eigenaar er opnieuw enthousiast kan over zijn. :D

Proficiat hoor Audiofiel.
Dit zijn schitterende luidsprekers.
Helemaal de juiste keuze om ze terug te nemen.

Heel even heb ik er ook aan gedacht... maar het zelfbouwvirus zit er bij mij te diep in.

groeten
Geert

Audiofiel

Dank je Geert. :) Tsja, het is inderdaad een soort 'coming home' voor mij. :D

En zelfbouw is natuurlijk waanzinnig leuk. Door zelf te creëren wordt het toch echt je eigen 'kindje'. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Minder is meer gaat bij jou niet op. ;)

Veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinsten!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Tijd voor een update... Inmiddels een paar leuke nieuwe spullen er bij... ;D

Een Nakamichi Dragon, een Genesis Digital Lens en een extra Parasound DAC-2000:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Moooooiiii

Ben al een tijd naar een nakamichi aan het kijken maar de dragon.... :o.....
De dac komt ook enigszins bekend voor....lijkt nogal op de 1500 (van buiten...die binnenkort een nieuwe uitgangstrap gaat krijgen)

Mooi spul...past het nog in het rack?

Audiofiel

Citaat van: Arno P op februari  5, 2008, 23:46:15
Moooooiiii

Ben al een tijd naar een nakamichi aan het kijken maar de dragon.... :o.....

Dit is momenteel mijn 3e Nakamichi, naast een 680 en een 670ZX. 8)

CitaatDe dac komt ook enigszins bekend voor....lijkt nogal op de 1500 (van buiten...die binnenkort een nieuwe uitgangstrap gaat krijgen)

Nee, deze lijkt er helemaal niet op. :P De 2000 heeft nog minder dan de helft aan onderdelen dan de 1500! :o :o

Grote verschil is onder meer de topologie en de fabrikant van de DAC's: UltraAnalog dual 20 bit DAC in het topmodel 2000 in plaats van de Four Burr-Brown PCM 63P-K 20 bit in de 1500. ;)

CitaatMooi spul...past het nog in het rack?

Nee. Het is stapelen. ;D

De DAC-2000 is overigens precies dezelfde als ik al had. Die had echter wat kuren, en in plaats van een hele dure nieuwe chip heb ik besloten een complete machine er bij te kopen, zodat ik alle onderdelen dubbel heb. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Mooie spulletjes! De Nak wordt algemeen beschouwd als de referentie om taapes af te spelen (al blijft het een brak medium). ;) Maar de nostalgische waarde van die oude ruisende cassette's moet je ook niet onderschatten!

Fraaie DAC ook. Je moet maar zo denken, dubbel genaaid houdt beter, dus zo'n reserve DAC is nooit weg.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Inmiddels een fraaie nieuwe aanwinst er bij die gericht is op wat meer Classé voor de te combineren stereo en HT set: een Classé SSP-75 surround processor... :P Dit topmodel van een paar jaar terug ik altijd al willen hebben... :P


En dit was mijn kans: een gloednieuwe, die nog bij de Duitse importeur stond. Met 5 jaar volledige garantie. Inclusief de originele meetmicrofoon voor de automatische calibratie met pulstonen. Volledig gebalanceerd opgebouwd, stevig als een tank. Alleen de analoge output-stage is al impressive... dat is de grote printplaat bovenop, die vrijwel de hele oppervlakte in beslag neemt. 8)



Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Voorlopig staat hij bij mij op de 'testbank' om in te spelen en daarna de strijd aan te gaan met mijn Aragon Soundstage... moge de sterkste winnen!  ;D


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Dan kan je beter zoeken dan ik, ik had ook graag zo'n 75 willen hebben!
Geweldig Audiofiel, gefeliciteerd!


Gescheiden stereo en HT pre's :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op februari 13, 2008, 19:38:30
Voorlopig staat hij bij mij op de 'testbank' om in te spelen en daarna de strijd aan te gaan met mijn Aragon Soundstage... moge de sterkste winnen!  ;D


Ik geloof heilig in synergie van 1 merk. Welke EV's wil je houden / gebruiken?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey