Wharfedale Diamond 9 series

Gestart door XeR, maart 25, 2005, 15:51:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: cinebasement op juli  8, 2006, 13:11:48
Maakt het nog veel verschil of ze opzij of achter hangen? ik dacht namelijk dat dat bij de dfs speakers minder uitmaakte dan bijvoorbeeld de 9.1 ?
De kans is het grootste dat ze aan de zijkant (moeten) komen te hangen...
Achter in de ruimte komt waarschijnlijk de apparatuur enzo...
The effect of diffusion that we want to achieve can be built into the design of the surrounds. Dipole or Bipole pattern loudspeakers will give us diffusion by directing less sound straight to the listener and more to reflecting areas around the loudspeaker. This will give the illusion of a broader, more diffuse, sonic source. Some of the diffusion can come from mounting location. The farther away a loudspeaker is, the less obvious its location. So mount your surrounds well up the side walls, perhaps seven feet off the floor as a recommendation. Even on the ceiling, but near the side wall, can be useful. The greater distance to the surrounds this necessitates will also give more even level over a broader listening area.

Volgens de handleiding van Wharfedale, kunnen inderdaad beide mogelijkheden, je kan de handleiding downloaden op http://www.wharfedale.co.uk/images/ranges/manual_3.pdf
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Paul1967

Hou er wel rekening mee mocht je ook muziek dvd's bekijken of mc sacd's/dvd-a beluisteren, dat bipole of dipole luidsprekers dan een ietwat verwarrende klankbeeld weergeven.
Ik heb in het verleden de befaamde Eltax bipolars gehad. Voor speelfilms te gek (podrace Star Wars klonk grandioos erop) maar voor multichannel sacd's, dvd-a's en muziekfilms af te raden ivm "echo effect".

cardas49

Kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit tussen de Diamond 9.0 en 9.1 modellen? Bij correct staat een 5.1 Diamond 9.0 set te koop voor €300. Tenminste, ik ga ervan uit dat hier om 9.0 speakers gaat voor front en rear.
Zie ook deze link: http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&KLASSE=2&KLASSEOMS=Hi-Fi&SOORTOMS=Subwoofers+Actief&VOORRAADSOORT=A&SOORT=9614&ARTNR=299807
Ik twijfel momenteel tussen deze set en losse 9.1 speakers. (2x 9.1 met bijpassend centre en SW150 subwoofer voor €440) Rears kan ik momenteel wel missen, en kan ik altijd later nog kopen. Is het wijs om de 9.1 te verkiezen boven de 9.0?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Nooff

Citaat van: markkleijweg op februari 11, 2009, 00:10:50
Kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit tussen de Diamond 9.0 en 9.1 modellen? Bij correct staat een 5.1 Diamond 9.0 set te koop voor €300. Tenminste, ik ga ervan uit dat hier om 9.0 speakers gaat voor front en rear.
Zie ook deze link: http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&KLASSE=2&KLASSEOMS=Hi-Fi&SOORTOMS=Subwoofers+Actief&VOORRAADSOORT=A&SOORT=9614&ARTNR=299807
Ik twijfel momenteel tussen deze set en losse 9.1 speakers. (2x 9.1 met bijpassend centre en SW150 subwoofer voor €440) Rears kan ik momenteel wel missen, en kan ik altijd later nog kopen. Is het wijs om de 9.1 te verkiezen boven de 9.0?


Ik zou mocht je over iets meer geld beschikken een set maken van de 9.5's voor, 9.2 achter en dan center naar keuze. De 9.0 is de miste speaker van allemaal.

-madison-

Citaat van: markkleijweg op februari 11, 2009, 00:10:50
Kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit tussen de Diamond 9.0 en 9.1 modellen? Bij correct staat een 5.1 Diamond 9.0 set te koop voor €300. Tenminste, ik ga ervan uit dat hier om 9.0 speakers gaat voor front en rear.
Zie ook deze link: http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&KLASSE=2&KLASSEOMS=Hi-Fi&SOORTOMS=Subwoofers+Actief&VOORRAADSOORT=A&SOORT=9614&ARTNR=299807
Ik twijfel momenteel tussen deze set en losse 9.1 speakers. (2x 9.1 met bijpassend centre en SW150 subwoofer voor €440) Rears kan ik momenteel wel missen, en kan ik altijd later nog kopen. Is het wijs om de 9.1 te verkiezen boven de 9.0?


De 9.1 is een hele fraaie speaker, zeker voor de prijs! De 9.0 is idd de minste speaker van de serie, dus het is idd wijs de 9.1 boven de 9.0 te verkiezen.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

cardas49

Citaat van: Nooff op februari 11, 2009, 01:15:17
Ik zou mocht je over iets meer geld beschikken een set maken van de 9.5's voor, 9.2 achter en dan center naar keuze. De 9.0 is de miste speaker van allemaal.

Tja, heb eigenlijk niet echt de ruimte voor zuilen. En al had ik de ruimte denk ik niet dat m'n vrouw daar erg blij mee zou zijn...
Zullen dus boekenplank modellen worden. bedankt voor de reacties, ik ga denk ik lekker voor een 9.1 set met centre en sub
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Paul1967

Goede keuze de 9.1's
Ondanks dat de poorten aan de voorzijde zitten, hebben ze wel wat ruimte nodig (rondom min. 30cm van muren) om goed te presteren.
Te dicht tegen een muur/in een hoek gaat het laag overheersen.