Wordt het Blu-ray of HD-DVD?

Gestart door Randal, maart 23, 2005, 14:45:33

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
141 (48.5%)
HD-DVD
78 (26.8%)
Beide formaten naast elkaar...
72 (24.7%)

Totaal aantal stemmen: 273

EdwinB

Citaat van: spotmatic op juni 22, 2006, 22:55:00
Maar... mijn eigen DVD van The Fifth Element een van de slechtste die ik in mijn collectie heb: hij is namelijk NIET anamorphic en de beeldkwaliteit is verder ook allerbelabberdst. Ik snap nog steeds niet hoe ze deze bagger hebben kunnen produceren.

Dat is balen, heb je net de verkeerde versie van The Fifth Element op DVD gekocht.

Starred

Citaat van: EdwinB op juni 22, 2006, 22:45:19
Vraagje, de HD films die je kijkt zijn dat downloads van internet of echte HD-DVD/Blu-ray films?

Ik heb zo'n idee dat de downloads niet de echte HD kwaliteit benaderen, zeker met een beamer zou je goed verschil moeten zien tussen HD en SD.

Mvg,

Edwin

De downloads zijn geen hd-dvd of bluray, maar wel degelijk hd.
Neem bijv. de WMVHD versie van The Brothers Grimm, die is echt superscherp en het verschil met de DVD is zeer groot

Rob_Dingen

Hoi

Het is verklaarbaar waarom DVD er bijna net zo goed uit kan zien op een 1280x720 display.
Als je een super opname hebt op DVD dan heb je al 576 lijnen en het verschil met 720 is niet zo heel groot.
Maar het verschil van 1080 en 720 is behoorlijk.
Dus heb je een iets mindere opname op 1080i en hij word ook nog naar beneden gescaled ben je er al.
Op een 1080p display word het verschil tussen dvd en HDTV een stuk groter.

Rob

neptune

Ik kan bij heel veel Hd-films die ik gedownload direct zien dat je meer oplossend vermogen hebt en dat het scherper is dan DVD. Ik kijk 'slechts'op 2 meter breedt en op een 1280x720 display (tw600) .
BLu-ray films zijn hier nog niet beschikbaar, en de eerste release op een nieuw medium staan meestal niet bekend als de beste , was bij cd ook zo.
het Hd-materiaal wat we downloaden komt van amerikaanse TV die al jaren in HD uitzenden. Dmv digitale opnames krijg je dus al hoge kwaliteit HD-uitzendingen in 1080i/720P vaak.
zet hier iets neer

Randal

Citeer
'Toshiba subsidieert HD-DVD-speler'

Toshiba legt volgens marktonderzoeker iSuppli fors geld toe op zijn HD-A1 HD-DVD-speler om zich op die manier te verzekeren van succes. De marktonderzoeker haalde het apparaat uit elkaar en maakte vervolgens een kostenplaatje op van alle losse onderdelen. De prijs van de HD-DVD-speler zou uit moeten komen op 674 dollar, maar dan heeft iSuppli kosten voor bijvoorbeeld assemblage, distributie en software buiten beschouwing gelaten. Toshiba prijst zijn HD-DVD-speler een stuk voordeliger en rekent de retail 499 dollar voor zijn speler; de dealerprijs zal daar nog onder liggen. De marktonderzoeker gaat er vanuit dat de totale kosten van de speler rond de 700 dollar bedragen, veertig procent meer dan de consument ervoor betaalt. De vraag is waarom Toshiba zijn waar zoveel onder de prijs verkoopt, zeker gezien de aanzienlijke prijzen van Blu-ray-spelers. Het antwoord op deze vraag lijkt de PS3 die wel tegen een concurrerende prijs te koop zal zijn. De kosten van de PS3 zullen weliswaar ook meer bedragen dan het prijskaartje zal vermelden, maar dat verlies zal worden goedgemaakt met de verkoop van spellen voor de console. 
Bron:tweakers.net

jaco

Randal, precies, dat had ik ook wel al ergens gelezen, maar nog niet met prijs onderbouwing.
Het is dus de vraag hoe lang Toshiba het vol houden wil.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Citaat van: Starred op juni 22, 2006, 19:52:30
En op dit moment de snellere beschikbaarheid, betere films, betere codec, en een schrijver.
Maar BLu Ray heeft toch al jaren een recorder ? (welliswaar met een disc in een cartridge, en niet compatible met de huidige afspelers)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Citaat van: jaco op juni 24, 2006, 06:50:05
Maar BLu Ray heeft toch al jaren een recorder ? (welliswaar met een disc in een cartridge, en niet compatible met de huidige afspelers)

Ook hier op de markt?

jaco

Citaat van: Starred op juni 24, 2006, 07:39:43
Ook hier op de markt?
Nee, maar HD-DVD is er ook nog niet hier.

Starred

Is er wel een standalone bluray brander op de US markt?

Shorty

Die recorder is hier al minstens een jaar op de markt - dat is destijds ook gemeld op dit forum...

VrGr,

Bart J.

Tube-freak

IK zal binnenkort is even wat trailers in 720p Downloaden dan. Ik had niet direct in de gaten dat er soms slecht .TS files op usenet staan.

Word vervolgt....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Starred

Citaat van: Shorty op juni 24, 2006, 12:43:17
Die recorder is hier al minstens een jaar op de markt - dat is destijds ook gemeld op dit forum...

VrGr,

Bart J.

Een standalone bluray recorder op de markt? Volgens mij ging het destijds om een geheimzinnig apparaat dat voor bijna $4000 op eBay te koop stond?

spotmatic

Van AVSforum:

Citeer
In the long run that will probably be true, but some of us did some comparing tonight and it was mostly a joke. Even though we had been warned most of us were pretty surprised at how bad BluRay looked in comparison to HD DVD. The best title we looked at (probably "Underworld: Evolution") was close to a middling title from HD DVD ("Van Helsing"), but every BluRay title was blown away in picture quality from a 1974 movie on HD DVD ("Blazing Saddles"). And I don't know how they could have made "The Fifth Element" look much worse on BluRay. It looked worse than the HBO version I had burned on DVDs and playing in the HD DVD player.

Sony has definitely not put their best foot forward and I'm surprised they even let that Fifth Element out to the public. It belonged in the trash as their reputation would have been better that way.

Zeer spijtig dat juist The Fifth Element voor de tweede maal verneukt wordt. Eerder met de Gaumont release, en nu maakt Sony er zelf een potje van... :'(
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Starred

Initial Notes on Samsung's Blu-ray DVD Player
Evan Powell, June 23, 2006
ProjectorCentral.com

Sunday, June 25 is the official release date in the United States of the first Blu-ray DVD player to come to market, the Samsung BD-P1000. We intend to perform a comparative test with several projectors and Blu-ray discs over the coming weeks, and assess how this initial Blu-ray release stacks up against the HD-DVD offering. However, if you are thinking of purchasing the Samsung player on release, we can offer some preliminary observations. We have evaluated the BD-P1000 with three discs thus far, playing them on the Canon SX60 and the Optoma HD7100.

1. The House of Flying Daggers. This visually stunning film has suffered a poor transfer to Blu-ray HD format. The image is soft to the point of distraction, and borders on unwatchable when projected to 100" diagonal. However, it is blurry even when displayed on a 40" monitor.
2. The Fifth Element. The Blu-ray edition of this film is much sharper than The House of Flying Daggers, and is pleasant to watch. However, it is not a huge improvement over the already fine transfer of the Superbit standard definition DVD. On the HD7100, the BD version shows a subtle improvement in detail, but most wouldn't notice the difference except in a side by side comparison. On the Canon SX60, the advantage of the BD edition over the Superbit DVD is a bit more pronounced, but still not a revolutionary step forward.

3. Terminator. This disc is also decidedly sharper than The House of Flying Daggers. However it manifests some wide variance in quality from scene to scene. On occasion there are hints of it being more than a standard definition source, but in many scenes there is no discernable difference between this "high-definition" edition, and the video quality we see on many of the better standard definition DVD transfers.

Overall, our initial experience with the Samsung Blu-ray player and the initial Blu-ray discs leaves us underwhelmed. The image quality does not measure up to what we would expect from a high definition source, and it certainly falls short of the hype. Though there is an obvious difference in quality between the three Blu-ray discs we have on hand, even the best of them falls short of the video quality of our HD-DVDs. Some of this is attributable to the fact that these initial Blu-ray discs are encoded in MPEG2, whereas the HD-DVDs are in VC1. Nevertheless, given the high resolution format, we should simply be getting better pictures on screen than those we are seeing.

We cannot yet determine to what degree the limitations may be in the Blu-ray discs versus the player itself. In point of fact, the Samsung BD-P1000 player may turn out to be terrific with higher quality media. We will continue to evaluate this player and more BD releases in the days to come. Those thinking of stepping into the world of high definition DVD may wish to wait until more is known, and more Blu-ray players and higher quality Blu-ray discs have come onto the market.

Starred

Citaat van: spotmatic op juni 24, 2006, 22:15:56
Van AVSforum:

Zeer spijtig dat juist The Fifth Element voor de tweede maal verneukt wordt. Eerder met de Gaumont release, en nu maakt Sony er zelf een potje van... :'(

Hier komt men weer tot een andere conclusie: http://www.digitalaudiovideo.com/bluray_reviews_14162.htm

Rob_Dingen

Hoi

Voor mij is dit een van de eerste reviews waar je wat aan hebt die man heeft tenminste de spullen staan om het te beoordelen.
Al die mensen met een plasma of een 720p projector hecht ik minder waarde aan zeker met een 1080p formaat.

Rob

reza

Hoi Rob,

Heb jij al films binnen, voor die HD DVD speler??
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rob_Dingen

Hoi

Ja toevalig gisteren de eerste binnen 16 Blocks.
Maar heb nog wat gedult tot ik wat meer titels binnen heb en wat dingen getest dan schrijf ik wel een stukje.

Rob

Starred

Citaat van: Rob_Dingen op juni 25, 2006, 10:41:05
Hoi

Voor mij is dit een van de eerste reviews waar je wat aan hebt die man heeft tenminste de spullen staan om het te beoordelen.
Al die mensen met een plasma of een 720p projector hecht ik minder waarde aan zeker met een 1080p formaat.

Rob

Op AVS is de volgende reactie geplaats op zijn review:
CiteerThat guy has a Qualia 004 and thinks this Fifth Element looks really good. I have to wonder if he was staying up until 2 am to be the first professional review and had his eyes going a little blurry. The HBO-HD version that is only 10GB beats that version Sony put on BluRay disks for video (I'm sure the audio is better on the BluRay disks). And that Fifth Element looked quite inferior compared to a lot of stuff on HD DVD. Maybe he sits a long ways back from his screen. If people are only as discerning as him, then maybe Sony can get away with MPEG2. It makes me think of a person claiming that any questions about whether McDonald's meat is as good as a local steakhouse have been answered because they got a quarter pounder and thought it tasted great.

--Darin

Rob_Dingen

Hoi

Dat is het nadeel of voordeel van forums.
Iedereen kan zoeken naar wat hij wil horen\lezen.

Rob

Starred

Citaat van: Rob_Dingen op juni 25, 2006, 12:16:25
Hoi

Dat is het nadeel of voordeel van forums.
Iedereen kan zoeken naar wat hij wil horen\lezen.

Rob

Klopt, maar de tendens is dat de eerste BL speler/software toch minder goed is dan verwacht.

jaco

Citaat van: Starred op juni 25, 2006, 12:23:22
Klopt, maar de tendens is dat de eerste BL speler/software toch minder goed is dan verwacht.
Dat is nog een understatement als ik het zo over het algemeen lees.

Starred

edit, dubbelpost.
En bakkie koffie genomen na zware nacht  ::)

Robbo

Dat is hetzelfde als je al in post 464 hebt gequote.

Lees je je eigen berichten eigenlijk wel. ?