Wordt het Blu-ray of HD-DVD?

Gestart door Randal, maart 23, 2005, 14:45:33

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
141 (48.5%)
HD-DVD
78 (26.8%)
Beide formaten naast elkaar...
72 (24.7%)

Totaal aantal stemmen: 273

Rob_Dingen

Hoi Jaco

Niet alleen de prijs maar ook de kwaliteit vind ik erg belangrijk en ook de 100€ is wat simpel uitgedrukt mijn server kost ongeveer met alle harde schijven 3000€ plus je dure adsl verbinding en nieuwserver abo is het zeker geen goedkope hobby.
Daar heb je ook een bluray speler en een berg films voor.
Maar terug naar de kwaliteit ik heb  I-Robot op orginele DVHS tape en ook de gedownloade versie en die is toch echt een heel stuk minder.

Rob

THX-UltraII

met dlen heb je gewoon 3 van de 10 keer gezeik met je film. Of het blijkt ineens Buffy's anal adventures te zijn (ook leuk trouwens)  ;D

searcher

Citaat van: FrenkB op maart  7, 2006, 09:59:48
Die prijzen zijn goed te doen!

Mee eens gewoon plug and play,.. het downloaden vind ik te bewerkelijk en bovendien biedt het geen garantie dat het dan ook werkt.

De kosten besparing zal nihil zijn.

mvg Searcher

Teejoo

Inderdaad mooie prijzen, maar het is jammer dat we hier in Europa toch wel weer enige tijd verder zijn (eind dit jaar???) voordat we die mooie schijven kunnen draaien. En ik moet eigenlijk nu een nieuwe speler hebben.
Ik heb dan toch maar beslist een Denon 2910 als tijdelijke speler te nemen, die ik dan wel weer doorschuif naar de woonkamer. Ik vraag me namelijk ook af of er wel zo snel weer regiocode vrije mogelijkheden komen voor de nieuwe generatie HD spelers. Ik bedoel dan voor het afspelen van de normale DVD's. Voordat je het weet zijn we dan alweer een paar maanden verder.

jaco

Citaat van: Rob_Dingen op maart  7, 2006, 22:38:37
Niet alleen de prijs maar ook de kwaliteit vind ik erg belangrijk en ook de 100€ is wat simpel uitgedrukt mijn server kost ongeveer met alle harde schijven 3000€ plus je dure adsl verbinding en nieuwserver abo is het zeker geen goedkope hobby.
Daar heb je ook een bluray speler en een berg films voor.
Maar terug naar de kwaliteit ik heb  I-Robot op orginele DVHS tape en ook de gedownloade versie en die is toch echt een heel stuk minder.
Echter de PC heb je al en voor een nieuwe speler moet je opnieuw geld uitgeven..
En waarom zouden er geen 1:1 copieen van die discs komen ? Dit is ook gebeurd voor DVD's

Helaas zijn er wel altijd sukkels die het dan gaan indikken omdat het zo veel ruimte kost, en dan zal de kwaliteit waarschijnlijk toch weer minder worden.
Ik geloof best dat 28 mbit er beter uit ziet dan 15 mbit omdat de compressie een stuk minder is.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

FrankL

Ik ben het met Rob eens. De kwaliteit van de tv-uitzendingen is in het algemeen slechts matig.
Wat mij betreft ben ik zo snel mogelijk van de ellende van a.b.hdtv af, en kan ik lekker geld uitgeven aan mooie HD-transfers op Blu-Ray.

Ik vrees wel dat regio-codering een probleem wordt. Als er geen kraakbare regio-codering komt, importeer ik lekker een speler uit de VS, en zal de Europese media-industrie geen cent aan me verdienen. Ik heb mijn les met DVD wel geleerd.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Jinsu

Citaat van: FrankL op maart  8, 2006, 17:59:55
Ik ben het met Rob eens. De kwaliteit van de tv-uitzendingen is in het algemeen slechts matig.
Wat mij betreft ben ik zo snel mogelijk van de ellende van a.b.hdtv af, en kan ik lekker geld uitgeven aan mooie HD-transfers op Blu-Ray.

Ik vrees wel dat regio-codering een probleem wordt. Als er geen kraakbare regio-codering komt, importeer ik lekker een speler uit de VS, en zal de Europese media-industrie geen cent aan me verdienen. Ik heb mijn les met DVD wel geleerd.

Hoi,

Voor zover ik weet komt er geen regio-codering voor HD-DVD en Blu-Ray :) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

searcher

Citaat van: FrankL op maart  8, 2006, 17:59:55

Je hebt een punt inderdaad maar je zit toch mogelijk met het voltage,invoer rechten enz,...
Er zullen nog heel veel hindernissen moeten worden genomen.

Gr Searcher

searcher

Citaat van: Jinsu op maart  8, 2006, 18:07:24
Hoi,

MvGr,

Jens

Waarom niet ?
Sommigen films komen toch eerder uit in de USA dan bij ons het is 1 van de argumenten om wel een regio codering te hanteren.

Van mij hoeft ook niet,..... ;D

mvg Searcher

FrankL

Citaat van: Jinsu op maart  8, 2006, 18:07:24

Daarom is bronvermelding altijd zo handig. Hoe actueel is dat weten van je?

Een van de vele links over Blu-Ray regiocodering:
http://hometheater.about.com/od/dvdbasics/a/bluhddvdinfo_2.htm

Blu-ray Region Coding:

Region 1: U.S., Japan, Latin America, East Asia (except China).

Region 2: Europe and Africa

Region 3: China, Russia, Remaining countries.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Jinsu

Citaat van: FrankL op maart  8, 2006, 18:13:09
Daarom is bronvermelding altijd zo handig. Hoe actueel is dat weten van je?

Een van de vele links over Blu-Ray regiocodering:
http://hometheater.about.com/od/dvdbasics/a/bluhddvdinfo_2.htm

Blu-ray Region Coding:

Region 1: U.S., Japan, Latin America, East Asia (except China).

Region 2: Europe and Africa

Region 3: China, Russia, Remaining countries.

Hoi,

Is al iets langer geleden dat er een artikel was, de reden waarom men er vanaf wou zien waren de hogere kosten die er mee gemoeid waren. Maar ik denk dat het merendeel op dit forum er niet van wakker zal liggen als er een regio-codering op zit ;D .

MvGr,

Jens

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Teejoo

Citaat van: Jinsu op maart  8, 2006, 18:19:58

Maar ik denk dat het merendeel op dit forum er niet van wakker zal liggen als er een regio-codering op zit ;D .

MvGr,

Jens
Nou, als ze dan inderdaad een soort check door de disc laten doen die kijkt of er geknoeit is met de apparatuur zoals hierboven beschreven denk ik dat het toch wel weer een extra hindernis is om hem regiovrij te maken. Uiteindelijk zal alles wel weer gekraakt worden, maar de vraag is hoe. Hierdoor duurt het weer langer voordat het interessant is om een speler te kopen.

Dus toch maar importeren...

Jinsu

Hoi,

Dat bedoel ik, die er echt op uit zijn importeren hun speler gewoon uit de VS ;) .

MvGr,

Jens

Randal

Citeer'In april regiovrije HD-DVD-spelers in Europa'

Toshiba zal vanaf april, zonder er al te veel ophef over te maken, de eerste regiovrije HD-DVD-spelers op de Europese markt verkopen. De Japanners brengen volgende maand de Qosmio G30-laptop op de markt, die inclusief de nieuwe optische-schijvenlezer voor een prijs van net boven de 2400 dollar geleverd wordt. De laptop zal verder worden voorzien van HDMI- en DVI-uitgangen, zodat beveiligde hogeresolutiecontent niet alleen op het laptopscherm, maar ook op een externe monitor of tv getoond kan worden. Verder zal de multimedialaptop digitale en analoge tv-tuners, Dolby HT- en ProLogic-ondersteuning, een 1920*1200 17"-scherm, een GeForce Go 7600 met 256MB, 1GB ram en een 2GHz Core Duo-chip meekrijgen. De officiële presentatie zou morgen op Toshiba's stand op de Duitse CeBit-beurs plaatsvinden.

De Qosmio wordt tegelijk in Europa, Amerika en Japan op de markt gebracht. Deze wereldwijde release heeft alles te maken met het opmerkelijke gegeven dat het apparaat geen regiocodes ondersteunt. Een van de argumenten om de regiocodering weg te laten is dat alle HD-DVD-titels die de komende maanden uitkomen, al wat oudere films betreffen. Voor deze rereleases is het van minder belang dat de filmmaatschappijen kunnen controleren waar een film als eerste op de markt verschijnt. Ook Sony gaf onlangs aan dat het overwoog om Blu-rays territoriumherkenning, in elk geval voor games, te laten schieten. Voor zowel Blu-ray als HD-DVD betekent dit echter niet dat er nooit regiocodering zal worden ingebouwd, maar als Toshiba de Qosmio-plannen doorzet is deze beveiligingsmaatregel wellicht een nog korter leven beschoren dan het vergelijkbare systeem voor dvd's.
Bron: Tweakers.net

RuudG

Er is een goed argument om regiocodering te handhaven en dat argument was ook een belangrijke motivatie voor DVD regiocodering. Als bv. WB de rechten van een titel heeft voor de USA en bv. CTS voor Europa, dan zullen beiden partijen er belang bij hebben om de eigen markt af te schermen dmv regiocodering.

Neem als extreem voorbeeld de WMV-HD van T2 door Artisan. Hier wordt tijdens de internet validatie gecontroleerd of je IP adres wel in de USA is. Dit had maar een reden, nl. geen gedonder met andere rechthebbenden in andere delen van de wereld. Nu is Artisan een kleine speler en kunnen grote studios als WB het zich veel makkelijker veroorloven om maling te hebben aan de concurrentie. Maar ik moet het nog zien.

CiteerIk ben het met Rob eens. De kwaliteit van de tv-uitzendingen is in het algemeen slechts matig. Wat mij betreft ben ik zo snel mogelijk van de ellende van a.b.hdtv af, en kan ik lekker geld uitgeven aan mooie HD-transfers op Blu-Ray.
In het algemeen vind ik iets te sterk gesteld, maar dat de kwaliteit regelmatig te kort schiet en dat ook de goede uitzendingen met wat meer zorg een stuk kunnen verbeteren (betere filmelementen, betere telecine, betere compressie, minder filtering), dat is een waarheid als een koe. Het vervelende is alleen, dat ik geen reden zie waarom de high def DVD's niet net zo wisselvallige kwaliteit zullen hebben als DVD. Het blijft nl. dezelfde mengeling van vakmensen en incompetente en/of ongeinteresseerde prutsers die ze maken.

Eddy

Kan zo'n speler stand-alone werken, dus zonder telefoon of internet connectie?
Is PPV mogelijk met BR of HDDVD? Dat geeft hen dan natuurlijk de mogelijkheid om de
schijfjes een bepaalde tijd te blocken, en na bv pas na 6 maanden vrij te geven.

Eddy

searcher

Allemaal marketing,..... :-X ik ben overigens benieuwd naar de audiofiele eigenschappen van de spelers.
Concerten in HD is prachtig maar ook het audio gedeelte moet gelijkwaardig zijn en daar zie ik sony,toshiba niet mee voorop lopen,..

Gr Searcher

Teejoo

Citaat van: searcher op maart  9, 2006, 09:56:08
Allemaal marketing,..... :-X ik ben overigens benieuwd naar de audiofiele eigenschappen van de spelers.
Concerten in HD is prachtig maar ook het audio gedeelte moet gelijkwaardig zijn en daar zie ik sony,toshiba niet mee voorop lopen,..
Nou, ik denk dat de duurdere spelers van de bovengenoemde merken best ok zijn. Zekers als je bedenkt dat ze uiteindelijk toch voornamelijk als transport gaan dienen qua audio.

Daarnaast denk ik dat het wel even duurt voordat de kleinere high-end merken met een EIGEN speler komen, als ze al komen. Ik denk dat een groot deel met dit soort spelers toch de handdoek in de ring moet gooien en gaat bouwen rondom een OEM sony, Denon philips etc

searcher

Citaat van: Teejoo op maart  9, 2006, 12:34:51
Nou, ik denk dat de duurdere spelers van de bovengenoemde merken best ok zijn. Zekers als je bedenkt dat ze uiteindelijk toch voornamelijk als transport gaan dienen qua audio.

Ik kan je even niet volgen. ;)
Ik ben zeer tevreden met de audiofiele eigenschappen van mijn Arcam dvd speler.
Omdat ik regelmatig concert dvd's bekijk is de audio weergave belangrijk voor me.

Voor de beeldkwaliteit wil ook ik HD maar geen verminderde audio weergave.

mvg Searcher

Teejoo

Ik bedoel gewoon te zeggen dat de duurdere modellen van Sony en Co goed kunnen klinken, omdat daar ook aandacht wordt besteed aan loopwerk en de kwaliteit vd digitale uitgang. Meestal zal de speler voor wat het audio gedeelte vooral als loopwerk gebruikt gaan worden, vandaar mijn opmerking.

searcher

Citaat van: Teejoo op maart  9, 2006, 13:18:55
Ik bedoel gewoon te zeggen dat de duurdere modellen van Sony en Co goed kunnen klinken, omdat daar ook aandacht wordt besteed aan loopwerk en de kwaliteit vd digitale uitgang. Meestal zal de speler voor wat het audio gedeelte vooral als loopwerk gebruikt gaan worden, vandaar mijn opmerking.

Aha,bedankt voor je uitleg  ;)

mvg Searcher

Harman/Kardon

Beide formaten gaan niet storm lopen, de meeste mensen weten nog niet eens wat het is.
De doorsnee Nederlander kan zo'n hdtv denk ik al snel kopen vanwege de snel dalende prijzen van televisies, dat komt er zeker door. De spelers komen ook wel, maar verdringen de gewone dvd niet denk ik. O0

De toekomst zit in USB-sticks en dat soort spul. Hatsikidee, van je pc naar je tv..... Een schijfje van 2 x 2 cm die ze 6 jaar terug al ontwikkeld hebben waar 10.000 dvd's op kunnen.

Greetz
Setup zoals het er nu voor staat:

H/K signature 1.0 voorversterker
2x H/K signature 1.3 eindversterker 2x H/K signature 1.5 eindversterker Frontspeakers: JBL L100 Rearspeakers, JBL L100 Center: L-center Bekabeling: Vd Hull Teatrack & D 102 mkIII  Cd-speler Marantz SA 15-S1

Hertog_Martin

Alsof de meeste mensen wisten wat DVD was voordat het in de winkels lag  ::)

De mensen die ermee bezig zijn die weten het altijd voor het daadwerkelijk verkocht wordt, de rest van de wereld pas als de marketing machines gaan draaien.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jaco

Citaat van: Harman/Kardon op maart 10, 2006, 01:41:00
Een schijfje van 2 x 2 cm die ze 6 jaar terug al ontwikkeld hebben waar 10.000 dvd's op kunnen.
USB stick van 6.5 TB ? Nog nooit van gehoord.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Citaat van: RuudG op maart  9, 2006, 00:10:57
In het algemeen vind ik iets te sterk gesteld, maar dat de kwaliteit regelmatig te kort schiet en dat ook de goede uitzendingen met wat meer zorg een stuk kunnen verbeteren (betere filmelementen, betere telecine, betere compressie, minder filtering), dat is een waarheid als een koe. Het vervelende is alleen, dat ik geen reden zie waarom de high def DVD's niet net zo wisselvallige kwaliteit zullen hebben als DVD. Het blijft nl. dezelfde mengeling van vakmensen en incompetente en/of ongeinteresseerde prutsers die ze maken.

Inderdaad verschillende de .TS files ook best wel veel van kwaliteit. Als de bovengrens qua kwaliteit aan de bitrate alleen zou liggen dan mogen wel veel verwachten als deze aoma verdubbeld. Alleen vrees ik ook dat men de gemaakte masters wel gewoon hergebruikt. Of die allemaal wel een 40 mbit MPEG-2 stream in basis zijn betwijfel ik toch. Ik lees wel vaak dat voor de sateliet en kabel uitzendingen men het soms nog verder compirmeerd dan de 19.2 mbit van de ATSC standaard. Dus wellicht is er toch wel winst te halen.