47Labs: Ja of Nee?

Gestart door Raphie, maart 18, 2005, 14:54:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Citaat van: Raphie op maart 18, 2005, 14:54:16
Op verzoek van Remko een seperaat topic over dit controversiele ontwerp.

VRAGEN:
1. Rechtvaardigt de componentprijs van 47Labs de de verkoopprijs?
2. Is Prijs/kwalteit alleen componenten om mag 80% v/d prijs "performance" zijn?
3. Als het performance is, wat doet een 47Labs dan meer/minder dan een conventionele versterker?
4. Waarom zou ik niet zelf met €100 euro aan onderdelen van de Conrad een GainClone bouwen?

Ik hoop op een leuke / eerlijke discussie met goede argumenten ;D


Even een berichtje tussen deze mooie discussie door:

1. Ik vind dat de componentprijs de verkoopprijs niet eens hoeft te rechtvaardigen. Een hoefsmid kan 3 klappen op een hoef uitdelen en daar 25 euro voor vragen, terwijl een onnozele omstander alleen die drie klappen ziet en niet de opleiding en de ervaring met het slaan en het soort metaal wat hij bewerkt. M.a.w. een hoefsmid kan met 3 klappen meer bereiken dan een slager die hetzelfde met 20 klappen nog niet voor elkaar krijgt.

Maar puur antwoord op jouw 1e vraag: Nee, de componentprijs rechtvaardigt niet de verkoopprijs.

2. Net als reMC vind ik dat perfomance 100% van de prijs mag zijn. Als ik een printje op een plaat hout beter vind klinken dan een niet-te-tillen koelkast-achtige versterker met koelribben waar je jezelf tussen kan verstoppen, dan kies ik daarvoor, de uiteindelijke klank die ik hoor.

3. 47 Labs producten laten het originele signaal zo onaangestast mogelijk. Ze doen dus iets minder met het signaal waardoor ze meer kwaliteit laten horen, LOL: less is more!

4. Bouw een Gainclone  en je krijgt te maken met matchen. Dat is het moeilijkste geweest bij het ontwerpen van deze versterkers. Het is niet de mooie, dure hamer of de luxe stal waarin het paard onder handen wordt genomen. Het is de manier hoe de hamer wordt vastgehouden en hoe de klappen worden uitgedeeld.

Ik houd het dus op: 47 Labs? JA! :D

FrankB

De discussie lijkt een beetje een "je bent met of tegen ons" wending te hebben met het verheffen van 47Labs tot een soort cultproduct.

Ik ben voor- noch tegenstander, het is een product net als velen met een eigen klank en filosofie die bepaalde mensen zal aanspreken en anderen niet. Net als ieder ander merk in het hogere audio segment.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Harry HT

Citaat van: reMC op maart 24, 2005, 11:52:56
Je hebt enigszins wel gelijk maar ik merk gewoon dat het steeds moeilijker wordt om ECHT te genieten. Dat is inderdaad soms wel eens lastig.
Wat is nu je volgende stap, hou je de 47labs of zoek je verder? Tussen de regels door heb ik gelezen dat de versterker absoluut geen allrounder is, maar wel met bepaalde software en bijpassende speakers kan uitblinken.
CitaatDat wil niet zeggen dat het extreem duur hoeft te zijn, zoals de gebruikelijke hi-end wel is. Ik denk dat ik voor €2000 wel een set kan samenstellen die me kippevel bezorgd.
Is dit een allroundset of een set die met bepaalde software ergens in uitblinkt? En de hamvraag is natuurlijk is deze geschikt voor HT en MC?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 24, 2005, 11:41:34
Maar mijn referentie is inmiddels zo dat ik van de meeste 'budget-setjes' geen kippevel mee kan krijgen. Het moet 'levensecht' klinken en dat is niet zo gemakkelijk te bereiken.
Als ik op mijn set bij ieder nummer kippenvel krijg, weet ik dat het tijd is om de deur dicht te doen en een trui aan te trekken. ;)

Ik vind het hele verhaal van meten met kippenvel onzinnig. Je wil toch niet 60 minuten lang met je haartjes omhoog luisteren naar een CD? Of drie-en-half uur naar een film? Leuk hoor, af en toe kippenvel, maar eerlijk gezegd is het een fysische reactie van je lichaam die één van de volgende zaken betekend:
- ofwel je hebt het koud.
- ofwel je bent bang of erg geschrokken.
Ik vind dat beide varianten niet een onlosmakelijk deel van een muziekbeleving zijn. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

#104
Citaat van: Harry HT op maart 24, 2005, 12:57:42
Wat is nu je volgende stap, hou je de 47labs of zoek je verder? Tussen de regels door heb ik gelezen dat de versterker absoluut geen allrounder is, maar wel met bepaalde software en bijpassende speakers kan uitblinken.

Voor mij is 47labs ZEKER een goede allrounder (juist dat, er zijn versterkers die meer van het een of het ander hebben maar ik heb nog geen amp gehoord die alle goede eigenschappen net zo mooi verenigen als 47labs), maar dat vindt niet iedereen, en dat is logisch. (smaak)

@ Audiofiel,

Als ik van een set nooit kippevel krijg dan hoeft het van mij niet hoor. Kippevel krijg ik als ik optimaal van de muziek geniet..en natuurlijk is dit niet een uur lang.

Audiofiel

Citaat van: reMC op maart 24, 2005, 13:09:30
Als ik van een set nooit kippevel krijg dan hoeft het van mij niet hoor. Kippevel krijg ik als ik optimaal van de muziek geniet..en natuurlijk is dit niet een uur lang.
Dan val je onder categorie 2 en ben je een 'thrill-seeker'. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op maart 24, 2005, 13:12:34
Dan val je onder categorie 2 en ben je een 'thrill-seeker'. ;D

Prima ;D

patrick_vdb

Hi,

LOL ;D

Ik wilde Remko nog een regressie-therapie aanbieden opdat hij weer vollop kan genieten van de muzikale essentie in de eerste plaats op welke set dan ook....Audiofiel categoriseert 'm maar direct ;D ;)

mvrg

Patrick


Audiofiel

Ja, was een 1-2-tje. Appletje-Eitje.

Nee, het is geen typefout.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op maart 24, 2005, 14:14:08
Appletje-Eitje.

Nee, het is geen typefout.
ziek, beroepsgedeformeerd, vakidioot, gelovige  :-X  ::)







;)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Ik zou zoveel willen zeggen hin dit topic, maar ik stop er maar mee...

reMC

Citaat van: Garmt op maart 24, 2005, 15:07:29
Ik zou zoveel willen zeggen hin dit topic, maar ik stop er maar mee...

Mja, is te begrijpen.

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Joep

Citaat van: Harry HT op maart 24, 2005, 15:27:26
Want?

CitaatTalking about music, is like dancing about architecture

Frank Zappa
:D

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Proprius op maart 24, 2005, 15:40:08

Frank Zappa
:D
:) Dat is weer wat anders, in die situatie is er geen behoefte zijn om wat te willen zeggen. ;)l

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

#115
Er zijn gewoon verschillen in opinie/beleving van muziek. Daar kom je niet uit in een discussie. Ieder kan voor zich zeggen wat hem of haar raakt en dat is ook best interessant, maar er is geen goed of fout, dus discussies erover gaan meestal nergens heen. Ik snap precies wat mensen (met reMC en Proprius als praktijkvoorbeelden) in 47 Labs zien. Het is gewoon intens muziekmaken, never mind correct! Geen produkt is perfect, maar de beste produkten geven meestal iets op om juist iets anders te optimaliseren. De kunst is om te proberen juist datgene te vinden dat geoptimaliseerd is voor jouw smaak. Bij 47 Labs hebben ze wat mij betreft iets essentieels te pakken, wat mij althans enorm aanspreekt. Ga je omhoog in prijs, zijn er vaak produkten die minder compromissen in zich hebben, maar meer is niet altijd beter! Het is een Yin/Yang kwestie. Als je nooit kippevel krijgt van muziek of moet huilen van emotie, dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik dan denk dat je het ultieme voor jouzelf nog niet hebt gevonden of beleefd. Of ik ben gewoon een gevoelig typje, kan ook (sterker nog, ik weet het wel zeker en ben er ook blij om... :)).

beunky

Emotie zit in de muziek.
Ik geniet altijd van mooie muziek, of die nu op mijn wekkerradio, autoradio, zomaar op straat, of op mijn tag mclaren-set wordt weergegeven.
De set zorgt er voor dat ik langer naar muziek kan luisteren en beter verschillen in uitvoering hoor.
Maar de emotie, nee daar zorgt mijn set gelukkig niet voor.
Dat doet de muziek wel.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Garmt op maart 24, 2005, 17:05:22
Er zijn gewoon verschillen in opinie/beleving van muziek. Daar kom je niet uit in een discussie. Ieder kan voor zich zeggen wat hem of haar raakt en dat is ook best interessant, maar er is geen goed of fout, dus discussies erover gaan meestal nergens heen. Ik snap precies wat mensen (met reMC en Proprius als praktijkvoorbeelden) in 47 Labs zien. Het is gewoon intens muziekmaken, never mind correct! Geen produkt is perfect, maar de beste produkten geven meestal iets op om juist iets anders te optimaliseren. De kunst is om te proberen juist datgene te vinden dat geoptimaliseerd is voor jouw smaak. Bij 47 Labs hebben ze wat mij betreft iets essentieels te pakken, wat mij althans enorm aanspreekt.
Een duidelijk verhaal dit.
CitaatGa je omhoog in prijs, zijn er vaak produkten die minder compromissen in zich hebben, maar meer is niet altijd beter! Het is een Yin/Yang kwestie. Als je nooit kippevel krijgt van muziek of moet huilen van emotie, dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik dan denk dat je het ultieme voor jouzelf nog niet hebt gevonden of beleefd.
Daar heb ik geen 47Labs voor nodig, mij lukt dat al met een NAD.

Wat ik wil weten is of je emotie/gevoelens worden versterkt omdat de Labs47 de muziek zo mooi kan vertalen?
CitaatOf ik ben gewoon een gevoelig typje, kan ook (sterker nog, ik weet het wel zeker en ben er ook blij om... :)).
Houden zo !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Citaat van: Harry HT op maart 24, 2005, 17:53:13
Hoi,Een duidelijk verhaal dit.Daar heb ik geen 47Labs voor nodig, mij lukt dat al met een NAD.

Dat is mooi! Ik krijg ook zeer muzikale ervaringen met mijn DiscMan, het gaat er alleen om welke apparatuur voor mij die beleving maximaliseert. En sommige topspullen doen mij niks! NAD doet het waarschijnlijk voor je omdat het SIMPEL is opgebouwd, een voorwaarde voor behoud van 'emotie'.

CitaatWat ik wil weten is of je emotie/gevoelens worden versterkt omdat de Labs47 de muziek zo mooi kan vertalen?

Zoiets ja. Maar muziek heeft voor mij ook de kracht om mijn stemming compleet te veranderen. Ik kan van ultra-vrolijk naar depri gaan in 5 minuten met bepaalde muziek. Soort Formule 1 zeg maar...  ;D

Harry HT

Citaat van: Garmt op maart 24, 2005, 18:09:17
Dat is mooi! Ik krijg ook zeer muzikale ervaringen met mijn DiscMan, het gaat er alleen om welke apparatuur voor mij die beleving maximaliseert. En sommige topspullen doen mij niks! NAD doet het waarschijnlijk voor je omdat het SIMPEL is opgebouwd, een voorwaarde voor behoud van 'emotie'.
Een NAD/SONY/MARANTZ kan ook muziek weergeven en kan de meeste geluiden wel weergeven c.q vertalen naar de speaker. Maar wat kan die 47Labs nou meer? Wanneer ik het zo lees allemaal, brengt de 47Labs een aantal van jullie eerder in beroering. Emoties etc. worden versterkt.
Zo ja, komt dat dan doordat een stemmetje in je achterhoofd zegt, "kijk eens wat ie kan en kost maar 2k" of is de Labs47 gewoon zeer muzikaal en kun je eigenlijk een muziekinstrument noemen?

CitaatZoiets ja. Maar muziek heeft voor mij ook de kracht om mijn stemming compleet te veranderen. Ik kan van ultra-vrolijk naar depri gaan in 5 minuten met bepaalde muziek. Soort Formule 1 zeg maar...  ;D
Werkt een Labs47 hieraan mee, zorgt de Labs47 ervoor dat je eerder gegrepen wordt door de muziek en sneller kan schakelen qua stemming/emotie?

Zo ja, dan wil ik hem ook voor m'n stereoset  :D

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Martin_M

#120
Citaat van: Garmt op maart 24, 2005, 17:05:22
Er zijn gewoon verschillen in opinie/beleving van muziek. Daar kom je niet uit in een discussie. Ieder kan voor zich zeggen wat hem of haar raakt en dat is ook best interessant, maar er is geen goed of fout, dus discussies erover gaan meestal nergens heen.

Helemaal mee eens. En daarom meng ik me ook niet (zoveel) meer in dit soort discussies.

Het product wat alles 100% goed doet bestaat gewoon niet. Er worden dus altijd concessies gedaan. Het product waar jezelf op uitkomt doet die concessies (al dan niet bewust) het minst op de voor jouw belangrijke punten.

Daarnaast is er zoiets als kwaliteit. Maar de meeste discussies ontstaan toch bij het eerste punt.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Citaat van: Harry HT op maart 24, 2005, 18:31:09
Maar wat kan die 47Labs nou meer? Wanneer ik het zo lees allemaal, brengt de 47Labs een aantal van jullie eerder in beroering. Emoties etc. worden versterkt.

Ik heb het al heel vaak gezegd volgens mij. Gebruik de search even ;)

Als je er nog niet komt wil ik wel weer wat uitleggen.. ;) Het heeft in ieder geval niets met de prijs te maken.

reMC

Zoals jullie gewend zijn laat ik toch wat horen...:D

Citaat van: Harry HT op maart 24, 2005, 18:31:09
Werkt een Labs47 hieraan mee, zorgt de Labs47 ervoor dat je eerder gegrepen wordt door de muziek en sneller kan schakelen qua stemming/emotie?

Wat mij betreft zeker. Om het wel/niet te kunnen begrijpen moet je er toch echt naar luisteren. Wat mij betreft hebben alle componenten van het merk een bepaalde 'tastbaarheid', het geeft het gevoel alsof je in dezelfde kamer als de muzikanten staat. Afgezaagde opmerking? Vast wel, maar bij mij triggerd het een bepaald soort emotie, zoals ik dat live ook kan krijgen. Snelheid zal voor mij ook een belangrijk aspect zijn. Het geeft me nog meer het gevoel dat de muziek er IS en niet door een apparaat wordt gereproduceerd.

Want dat is het gewoon, bij de meeste sets kan ik niet vergeten dat ik naar apparatuur zit te luisteren en kan ik me dus niet live die mensen voorstellen. 47labs bevrijdt mij daarin, het doet me alles vergeten wat er in werkelijkheid voor me staat en neemt me mee in de muziek.

Kom gewoon eens luisteren, de enige manier om een beetje te begrijpen waar we het over hebben ;) Als je zin hebt moet je maar eens PM'en ofzo!

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Martin_M op maart 24, 2005, 18:44:09
Helemaal mee eens. En daarom meng ik me ook niet (zoveel) meer in dit soort discussies.
Maar we luisteren ook niet referentie cd's, zodoende luistert iederen naar z'n eigen muziek en heeft daarbij zijn/haar eigen gevoel.
Een referentie cd kan tracks kunnen bevatten van verschillende soorten muziek.

Indien we allemaal dezelfde cd zouden hebben en daarnaar zouden verwijzen zou het een stuk contreter worden allemaal.
Ook tijdens m&g bij elkaar kun je makkelijker schakelen tussen hoe klinkt het thuis en hoe klint het bij de ander.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Harry HT

Citaat van: reMC op maart 24, 2005, 19:15:20
Zoals jullie gewend zijn laat ik toch wat horen...:D
O0

Citaatmaar bij mij triggerd het een bepaald soort emotie, zoals ik dat live ook kan krijgen. Snelheid zal voor mij ook een belangrijk aspect zijn. Het geeft me nog meer het gevoel dat de muziek er IS en niet door een apparaat wordt gereproduceerd.
Prachtig verwoord, maar dat mensen een live ervaring hebben lees ik wel vaker, ook bij andere versterkers. Misschien heeft het i.d.d. zoals je aangeeft met snelheid te maken waardoor het jou erg aanspreekt. Is snelheid een kenmerk van de 47Labs? Of is het een combinatie van goede eigenschappen en dit gecombineerd met snelheid? Heb je een zwak voor snelheid, zoals een ander dat kan hebben voor een diepe bass?

CitaatKom gewoon eens luisteren, de enige manier om een beetje te begrijpen waar we het over hebben ;) Als je zin hebt moet je maar eens PM'en ofzo!
Bedankt voor je aanbod, ik ben erg nieuwsgierig geworden. Maar ik kom pas langs wanneer ik aan m'n stereo set toe ben. Eerst een projector etc.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."