Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

jos richel

he J,

Antion hier, ik zit bij men maat lekker muziek te luister en ik hem van het HT forum verteld. hij heeft net een nieuwe cd spelen aangeschaft maar toen we de cd van "lamp" wilden draaien las hij niet goed in en reageerde daarna nergens meer op , dus...  :-[
ken jij mischien dit merk Audio Flight ? of zo het Audio Fly away zijn ??

groetjes Antion en Jos

p.s kan Jos ook een keer komen luisteren hij is benieuwd of er een beetje muziek gemaakt word bij jou.

Jean Sibelius

Citaat van: jos richel op mei 26, 2007, 23:09:15
ken jij mischien dit merk Audio Flight ? of zo het Audio Fly away zijn ??
Zegt me helemaal niets ;) (www.hifi.nl ligt momenteel plat anders had ik wat na kunnen kijken)

Citaat van: jos richel op mei 26, 2007, 23:09:15
Kan Jos ook een keer komen luisteren hij is benieuwd of er een beetje muziek gemaakt word bij jou.
Tja, d'r is maar één manier op daar achter te komen... ;D Ik stuur je wel een e-mail!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Afgelopen weekend wat uurtjes gestoken in het netjes afwerken van de diffusiepanelen.

Ik had 6 [m2] speakerdoek besteld en ben daarmee vier frames gaan bouwen die ik snel over de diffusers kan zetten (in het kader van een verhoogde WAF-factor). Ik dacht vanavond te kunnen gaan genieten van de gepimpte diffusers, maar helaas.

Het speakerdoek heeft een overwacht effect op de werking van de diffusers, waardoor het stereobeeld aanzienlijk naar rechts trekt. Zodra ik de frames van de diffusers afhaal staat het beeld weer netjes in het midden.

Dus jammer van de tijd en de circa €100 die ik heb geïnvesteerd >:(.
Ik zal binnenkort nog even een foto plaatsen (dan is het nog ergens goed voor geweest)

Ach, je moet af en toe je neus stoten met dit soort dingen (da's óók een beetje de hobby).

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Komt dat nu door het speakerdoek zelf of door de frames die je hebt gemaakt. Het laatste zou ik misschien wel logischer vinden... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op mei 29, 2007, 03:54:26
Komt dat nu door het speakerdoek zelf of door de frames die je hebt gemaakt. Het laatste zou ik misschien wel logischer vinden... ::)
Het frame is opgebouwd uit latjes van 22 [mm] breed (rondom de bak waarin de diffusers vast zijn gemaakt). In de praktijk betekent dit dat deze nog steeds over het MDF van de diffusers vallen (en niet over de ruimtes die het werk moeten doen). Klinkt inderdaad niet logisch (anders was ik er niet aan begonnen) ;)
The Confidence Mansion

Davey

Da's toch wel erg jammer Jan. Kan je geen andere stof gebruiken die wat meer doorlatend is (vitrage-achtig). Gaat enkel om het uiterlijk toch?

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op mei 29, 2007, 06:32:20
Da's toch wel erg jammer Jan. Kan je geen andere stof gebruiken die wat meer doorlatend is (vitrage-achtig). Gaat enkel om het uiterlijk toch?
Hoi Dave,

Ik heb expres speakerdoek gebruikt omdat ik daar van verwacht had dat het géén effect op de werking van de diffusers zou hebben. Helaas blijkt dit niet zo te zijn (althans in mijn belevingswereld), dus na overleg met Angelie gaan we het gewoon laten zoals het is (dus géén verhoogde WAF) ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Davey

Je hebt een goede vrouw  ;D

Raphie

Je grootste upgrade zou nog wel eens het vervangen van je spectral rack kunnen zijn. Ik heb dat ook net gedaan en de winst is niet gering!  :D
JBL PRX Power!

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op mei 29, 2007, 06:42:56
Ik heb expres speakerdoek gebruikt omdat ik daar van verwacht had dat het géén effect op de werking van de diffusers zou hebben. Helaas blijkt dit niet zo te zijn (althans in mijn belevingswereld), dus na overleg met Angelie gaan we het gewoon laten zoals het is (dus géén verhoogde WAF) ;)
Groetjes, Jan

Hoi Jan,

Spijtig om te lezen dat mijn vermoeden en Toine's ervaring door jou hier bevestigd zijn.
:-[

Je zou nog eens een geschikt kleurtje kunnen overwegen!?!?

DA BoSS

Hoi Jan,

heeft het geen zin iets te gaan schuiven met de beklede panelen, om het wegtrekkende beeld te corrigeren?

(en heb je nog gemeten met het doek over de panelen?)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op mei 29, 2007, 17:20:15
heeft het geen zin iets te gaan schuiven met de beklede panelen, om het wegtrekkende beeld te corrigeren?
(en heb je nog gemeten met het doek over de panelen?)
Hoi Jasper,

Ik heb na mijn constatering nog even contact gehad met Toine Dingemans hierover. Volgens Toine zou de verklaring gezocht moeten worden in het feit dat (zelfs een akoestisch transparant doek) kan gaan fungeren als een membraam bovenop een holte. Aangezien het bij diffusers gaat om steeds terugkerende holtes met eenzelfde diepte zou er zéér selectieve absorptie kunnen ontstaan.

Misschien dat het verschuiven met de panelen eerste orde effecten zou kunnen wegnemen, maar met het bovenstaande in mijn achterhoofd gaat er volgens mij véél meer fout, als dat ik eigenlijk vooraf had vermoed. Ik heb Angelie nog even laten luisteren en die kwam óók tot de conclusie dat het beeld ruim 50 [cm] naar rechts getrokken was door het 'afsluiten' van de diffusers ruimtes. Dus het speakerdoek gaat permanent naar de garage totdat ik er een leuke andere bestemming voor heb gevonden ;).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Vandaag nog even een andere uitstap gemaakt.

In een directe vergelijking heb ik het verschil gezien tussen een Sony VPL-HS50 (de 'opvolger' van mijn huidige beamer) en de JVC Full HD D-ILA. Bron was een Denon DVD-A1, bekabeling Profigold en doek van Projecta. Waar de Sony een feest van herkenning oplevert, laat de JVC zien wat ik momenteel nog mis.
Duidelijk meer diepte in het beeld, maar dat contrast en zwart (WAUW) 8).

Vervolgens is er nog een Sony HD-speler op de JVC gehangen en toen was ik toch wel ERG overtuigd van de kwaliteiten van deze beamer. Op de VAD had ik al een HD-demonstratie meegemaakt, maar de prijs à 15 [k€] was way-out-of-budget. Deze JVC is wat dat aantrekkelijker geprijst alhoewel de adviesprijs van €6500 natuurlijk nog steeds erg veel geld is.

Voor mij is in ieder geval duidelijk geworden dat ik ooit dit pad in sla want de verbetering is significant ;).
Een eventuele inruilpprijs van de VPL-HS20 was prijstechnisch niet interessant, dus die gaat t.z.t naar de slaapkamer ;D.
The Confidence Mansion

Jenkins

:o
Deksels... ! En je Sony presteert al zo goed...
Maar ja... toen ik de prijs zag van die andere Beamer   :P
(nee, niet die uit Beieren  ;D)

Laat maar horen wanneer je D-ILA hebt hangen.  >:D

R

jan-rotterdam

R

Al in parijs geweest dit jaar ??? :P

Jean Sibelius

Upgrades zijn OK, maar de verbouwing is nog niet begonnen (dus mijn handen zijn gebonden) :-\
(maar met een tripje naar Parijs in het vooruitzicht valt er misschien nog wat te onderhandelen) :P
The Confidence Mansion

R

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

DA BoSS

gaaf hoor, je set zo even in het zonnetje gezet 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: R op augustus  5, 2007, 11:59:14
Leuk man!!

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1891

Leuk stukje! :D

Wel jammer van die rode ogen op de foto van de eerste pagina (blamage voor de fotograaf en zijn software). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Ghosty J

ze hebben er zeker een leuk stukje van gemaakt!
alleen de verslaggever mag wel een cursus fotografie gaan doen :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jean Sibelius

Hey THX allemaal!

Ik vroeg me al af of het iemand op zou vallen :D

Volgens mij heb ik zo'n 9 maanden geleden de eerste contacten gehad om een keertje wat met Bert Dekker af te spreken.
Uiteindelijk duurde het een hele tijd voordat we een geschikte avond konden plannen en vanwege de geboorte van de dochter van Bert duurde het nog even voordat het verslag klaar voor 'review' was. Inderdaad de foto's hadden beter gekund, maar de betere staat hier aan het begin van het topic en op http://my.hifi.nl/index.php?user=918 ;). Desalniettemin is het een leuk stukje geworden waarbij nog een heleboel is weggelaten. Bert blijkt zelf ook een ongelofelijke muziekliefhebber te zijn, dus zelfs zonder het verslag zou de avond al erg geslaagd zijn geweest.

Na komende zondag zullen audiofiel en Jan-Rotterdam al dan niet kunnen bevestigen of de set presteert zoals beschreven.
(er komt hierover ongetwijfeld nog een apart topic).

Groetjes, Jan

The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  5, 2007, 21:33:10
Na komende zondag zullen audiofiel en Jan-Rotterdam al dan niet kunnen bevestigen of de set presteert zoals beschreven. (er komt hierover ongetwijfeld nog een apart topic).

Ik begrijp dat we niet mogen posten en alternatieve ruimte moeten gaan zoeken...? ::) :'( ;D ;)