Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Citaat van: Audiofiel op april 23, 2007, 08:42:31
Als de kabel zelf identiek is, dan is het simpel een kwestie van andere pluggen er aan solderen. Dat wil ik best voor je doen als het zover is. ;)
Bedankt voor het aanbod, maar Ruben heeft natuurlijk gelijk m.b.t. de garantie
(alhoewel ik er alle vertrouwen in heb dat jij het net zo goed doet)

Citaat van: Audiofiel op april 23, 2007, 08:42:31
Als je dat laatste van te voren weet, dan ben je misschien een beetje helderziend? ;D
Inderdaad ;D (zie tevens opmerking hieronder)

Citaat van: Audiofiel op april 23, 2007, 08:51:05
Ook een prima optie! :D
Inderdaad, maar ik denk vaak maar 2 stappen vooruit... Dit gaat toch nog wel een stuk verder :D.

Maar ik begrijp van Davey dat er binnenkort een nieuwe processor shootout aan zit te komen, dus wie weet moet ik mijn mening bijstellen ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Gisteren had ik eindelijk tijd om de 'final' versie van de diffusers eens goed te beluisteren. Een medelid van de Audioclub zou langskomen, dus dit was een mooi moment om alles uit de garage te halen en uit te stallen. Het leuke was dat hij óók een luistersessie heeft meegemaakt voordat de absorptie en diffusie panelen in de woonkamer stonden. Zijn mening: "Het verschil mocht er naar zijn zeggen wezen" :)

Tevens nog even wat foto's genomen van de huidige luistersituatie inclusief absorptie en diffusie panelen (Angelie is héél blij met me) :P Het paneel bij de CD's is nu voorzien van wieltjes zodat deze makkelijk aan de kant te rijden is. Het andere paneel staat gewoon vast op de grond. Ik moet nog even doek bestellen ter afwerking en dan is dit project óók ten einde.

We hebben talloze CD's de revue laten passeren en met name bij Live CD's hoor je nu hoe mooi de stage is opgebouwd. Als de opname het toe laat meters diep de tuin in en vanuit de speakers recht naar achteren. De plaatsing is erg nauwkeurig en instrumenten klinken zoals ze moeten klinken en volgens de juiste proporties. Ik heb óók het gevoel dat het dynamisch bereik aan de onderzijde is uitgebreid. Kleine details zijn nog beter waar te nemen.

Ik blijf van mening: "qua investering een waanzinnige value for money die akoestische aanpassingen!"
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Met zulke panelen zou ik op staande voet het huis uit gegooid worden ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Ik ook....

En ik woon nog thuis ;) :P

Citaat van: FrankB op april 25, 2007, 12:26:21
Met zulke panelen zou ik op staande voet het huis uit gegooid worden ;D

Jean Sibelius

;D

(in dit geval helpt het overigens dat het huis volledig op mijn naam staan)
The Confidence Mansion

TheSpeedSkater

Citaat van: Jean Sibelius op april 25, 2007, 12:48:06
;D

(in dit geval helpt het overigens dat het huis volledig op mijn naam staan)
Zoals het hoort ;) ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jean Sibelius

Vorige week donderdag is er bij ons op de audioclub ('Audioclub Oostbrabant') (www.aob.hifi.nl) een demo gegeven door één van de leden. Eén van de apparaten uit deze set-up was een gemodificeerde AudioNote DAC, die zéér goed presteerde :D.

Waarom wachten... dus vanavond een ingelaste luistersessie met deze DAC in mijn set ;)
(Ik ben benieuwd of deze een verbetering brengt t.o.v. de DAC van de Arcam FMJ AV8).

=> zo niet, dan binnenkort achterspeakers bestellen en anders... ???
The Confidence Mansion

R

hifiman

Aha een NOS DAC, dat beloofd wat  :)

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op mei  1, 2007, 15:12:54
Ben benieuwd.. have fun.

THX! De apparatuur is al warm aan het draaien ;D

Citaat van: Audioloog op mei  1, 2007, 15:50:31
Aha een NOS DAC, dat beloofd wat  :)

Inderdaad...

In een directe vergelijking met de onderstaande DAC, zou de voorkeur vallen op de AudioNote.
(qua prijsverschil bijna onvoorstelbaar, dus ik ben erg benieuwd)

The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op mei  1, 2007, 15:11:49
=> zo niet, dan binnenkort achterspeakers bestellen en anders... ???
Vooralsnog worden het toch achterspeakers ::)

Waar het precies aan lag weten we nog steeds niet, maar in vergelijking met de Arcam klonk de AudioNote wat slomer in het midden/laag en was het stereobeeld smaller (iets waar deze DAC in andere sets juist zo in uitblinkt). Aangezien het hier een nieuw en niet ingespeeld exemplaar betreft is dat mogelijk een reden. Het kan natuurlijk óók zijn dat deze DAC gewoon niet matched met mijn voorversterker (tot nu toe heeft deze DAC alleen buizenvoorversterkers gezien). Beetje jammer, maar mogelijk komt er nog een herkansing. Als de DAC op een reeds beproefde set wel goed klinkt houden we het op niet matchen, anders is er iets anders aan de hand.

[EDIT]: Polariteit was gecontroleerd en de spanning over de buizen was ingesteld op exact 200 [V].
The Confidence Mansion

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2007, 16:22:29
Vooralsnog worden het toch achterspeakers ::)

Dan wordt het volgens mij  Jean's 2.1 Hifi-set => Jean's 3.1 Hifi/HT-set => Jean's 5.1 Hifi/HT-set  ;D 8)

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op mei  2, 2007, 16:34:19
Dan wordt het volgens mij  Jean's 2.1 Hifi-set => Jean's 3.1 Hifi/HT-set => Jean's 5.1 Hifi/HT-set  ;D 8)
Inderdaad... nu in één keer doortrekken ;)

('helaas' heeft de center nog maar weinig uren gemaakt vanwege het goede weer)
The Confidence Mansion

Davey

Het gevoel een keer klaar te zijn is wel heel lekker. Zit er alleen al zolang op te wachten  :P

Jean Sibelius

Vandaag eens echt opgemeten met een touwtje wat ik nodig zou hebben aan speakerkabel als straks de achterspeakers gaan komen. Voor de tijdelijke set-up waarbij de speakers circa 1.5 [m] achter de bank komen heb ik circa 12 [m] kabel per speaker nodig. Voor de permanente oplossing (waarbij de speakers circa 3 [m] achter de bank komen heb ik in totaal 16.5 [m] nodig) (iets andere loop van de kabel)

Aangezien ik bijna alle bekabeling van Nordost heb, eens wat zitten rekenen met de kosten voor alleen de speakerkabel (variërend van 2 Flat tot en met de Frey, omdat ik die óók op mijn fronts heb):
€448 oplopend tot €7659 (lengte: 16.5 [m], want wie aan wie kun je 12 [m] speakerkabel 2e hands verkopen ;))

Tjonge, daar word ik niet echt vrolijk van...
Iemand ervaring met WyreWizard of andere type bekabeling voor op de rears?
The Confidence Mansion

TheSpeedSkater

Citaat van: Jean Sibelius op mei 11, 2007, 10:50:04
Iemand ervaring met WyreWizard of andere type bekabeling voor op de rears?
Ja, ik ! ;D

Prima kabeltje. Helder, snel en een prima laag. Natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere versie's van Nordost. Maar prijs/kwaliteit is prima. Bjorn heeft een grote rol thuis, dus je kunt de gewenste lengte gewoon bestellen bij hem.

Het is de WyreWizard Spellbinder trouwens.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Seth__Gekko

Ja Spellbinder heb ik op mijn rears, heerlijk veel details, lekker snel.
Op de frontstage heb ik de Dreamcaster, de bi-wire variant van de Spellbinder, met ongeveer gelijkt prestaties.

Jean Sibelius

Bedankt voor jullie reacties!

Ik kreeg via de e-mail het advies om evt. de Dreamcaster te gebruiken i.p.v. de Spellbinder ;)

Citaat van: TheSpeedSkater op mei 11, 2007, 12:37:59
Prima kabeltje. Helder, snel en een prima laag. Natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere versie's van Nordost. Maar prijs/kwaliteit is prima.

Het is de WyreWizard Spellbinder trouwens.

Citaat van: Seth__Gekko op mei 11, 2007, 15:12:01
Ja Spellbinder heb ik op mijn rears, heerlijk veel details, lekker snel.
Op de frontstage heb ik de Dreamcaster, de bi-wire variant van de Spellbinder, met ongeveer gelijkt prestaties.

Hebben jullie toevallig óók nog geluisterd / vergeleken met:
Nordost Flatline Gold MK2 / Nordost Superflatline MK2?
The Confidence Mansion

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op mei 11, 2007, 10:50:04
Aangezien ik bijna alle bekabeling van Nordost heb, eens wat zitten rekenen met de kosten voor alleen de speakerkabel (variërend van 2 Flat tot en met de Frey, omdat ik die óók op mijn fronts heb):
€448 oplopend tot €7659 (lengte: 16.5 [m], want wie aan wie kun je 12 [m] speakerkabel 2e hands verkopen ;))
;D Dat zijn serieuze knikkers  :P, vooral dat laatste bedrag (kan het bijna niet uitspreken).

Jean Sibelius

Voorlopig even géén upgrades meer in deze set... ::)

Vanaf 1 juni 2006 is de set-up geupgrade met de volgende componenten:

Twee splinternieuwe Parasound JC-1's
    Splinternieuwe Parasound T3 tuner
    Samsung LE26R71 LCD-TV.
    Twee vloerkleden
    Nordost Frey interlink en een Tyr.
    Nordost Moonglo II digitale interlink.
    3 sets masterbase
    Absorptiepanelen
    Isotek Supreme Power Cables voor de JC-1's.
    Cable towers voor onder de Frey LS-kabel.
    Sony CDP-XA7ES modificatie door Sound Evolutions.
    Isotek Supreme Powercord voor bij het loopwerk.
    Harmony Logitech 895 universal remote.
    Tweede Nordost Tyr interlink.
    16 QRD-diffusers.
    Dynaudio Contour S CX incl. base2

Alhoewel ik het geld ondertussen bij elkaar heb voor de rearspeakers (Special 25's met 16.5 [m] Superflatline), komt Angelie nu toch in opstand... (is het nog niet genoeg?) :P

"Eerst de verbouwing van de zolder dit jaar en dan verder met het complementeren van de set".

=> Ik hoop dat ik het vol ga houden (jammer zeker nu het einde zo dichtbij is) :-[
The Confidence Mansion

Davey

Zo Jan, dat is een lijst om jaloers op te zijn. Met recht allemaal upgrades.

Misschien wel goed dat wij mannen zo nu en dan geremd worden door onze vrouwen. Blijft er toch nog een beetje sfeer in de woonkamer  ;)

Joris1971

Citaat van: Jean Sibelius op mei 17, 2007, 09:19:23
............, komt Angelie nu toch in opstand... (is het nog niet genoeg?) :P

Nu pas?  ;D

FrankB

Tja Jan, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wellicht Angie een keer meenemen naar een leuke stad in Europa, lekker uit eten en genieten? Hoort er ook bij :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op mei 17, 2007, 10:03:37
Zo Jan, dat is een lijst om jaloers op te zijn. Met recht allemaal upgrades.

Misschien wel goed dat wij mannen zo nu en dan geremd worden door onze vrouwen. Blijft er toch nog een beetje sfeer in de woonkamer  ;)

Citaat van: Joris1971 op mei 17, 2007, 10:45:38
Nu pas?  ;D

Citaat van: FrankB op mei 17, 2007, 10:51:35
Tja Jan, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wellicht Angie een keer meenemen naar een leuke stad in Europa, lekker uit eten en genieten? Hoort er ook bij :D
Bedankt voor jullie reacties! (en het nogmaals bevestigen van het 'gangbare' referentiekader).
Wat dat betreft natuurlijk niets te klagen gehad over begrip voor de hobby en de acceptatie van o.a. de absorbers en diffusers in de woonkamer :)

Het is overigens niet zo dat Angelie moet lijden onder de financiële consequenties van de audio-hobby (betaal het allemaal uit eigen zak). Maar misschien wel even goed dat er van buitenaf aan de rem getrokken wordt... uiteindelijk is de periode vóór een upgrade net zo leuk ;).
(alleen deze periode gaat nu wat langer duren) >:D
The Confidence Mansion