Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Citaat van: Raphie op april 13, 2007, 16:13:30
als je nou mijn rack overneemt, kan je er nog wat extra plateaus bij aan / op bouwen!
Ik heb d'r inderdaad héél even aan zitten denken, maar dan wordt het echt een te grote toren ;)
=> ik ben bang dat ik toch naar de grond moet gaan uitwijken...

Citaat van: Raphie op april 13, 2007, 16:13:30
Gefeliciteerd met de center! ERG mooi!  8)
Dank je! (het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raphie

je kan sowieso de "lange" stangen vervangen door korte met een glasplaat, op die manier kan je van de 2 platen aan iedere buitenkant al 3 platen maken ;)
Hetzelfde voor de middenplaat, je hoeft dus niet persé de hoogte in om meer ruimte te creeeren ;)
JBL PRX Power!

FrankB

Maar als Jan een nieuw meubel wil, wil ie upgraden en dus van het glas af!

Gaaf Jan, wel zonde dat het achteraf erg onnodig zolang heeft moeten duren ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Grindtegel

Supergaaf spul allemaal, die center van Dynaudio is toch wel erg mooi om te zien (buiten al de andere pracht apparatuur). Maar ik vind het wel jammer van dat meubel, ziet er niet uit vind ik (gelukkig valt over smaak niet te twisten  ;) ).

Welke rears ga je eigenlijk aanschaffen?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

W

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Deleted member

Gefeliciteerd Jan! Je TV lijkt met alle aanpassingen steeds een stapje kleiner te worden inderdaad!  ;D

Starred

Tv is nu inderdaad buitenprotioneel klein  :D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

Indrukwekkend! Wat wordt de volgende upgrade? ;) Of eerst maar even genieten?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

visitor

Mooie setup met een héél mooie center. Jammer genoeg begint het (net zoals bij mij :-[) er een beetje druk uit te zien.
Is het nog gemakkelijk om TV te kijken met al die componenten die er voor staan? Ben je niet teveel afgeleid?

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op april 13, 2007, 16:05:42

Vandaag was het dan eindelijk zover...

Gefeliciteerd met de laatste aanwinst !

Groeten Jan

Jean Sibelius

Iedereen bedankt voor de felicitaties ;D
(vanavond gaan we de center echt onderwerpen aan een test, maar ik vond de center nieuw uit de doos al behoorlijk goed klinken) => natuurlijk even geprobeerd...

Die TV is momenteel inderdaad een ramp en dit gaat zo niet werken (Angelie heeft óók al aangegeven dat dit geen blijven optie kan zijn) ;) Dus nog even nadenken wat het makkelijkste wordt => TV omhoog of center naar beneden...

Ik ben inderdaad bijna klaar met mijn set-up... Nog een setje rear speakers (vooralsnog Dynaudio Special 25's) en dan moet ik andere hobby zoeken waar ik mijn geld aan uit kan geven :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Moony

Citaat van: Jean Sibelius op april 14, 2007, 10:33:24
Nog een setje rear speakers (vooralsnog Dynaudio Special 25's)

Special 25's!!!! 8) 8)  Die ga je toch niet echt als rear speakers gebruiken??
Volgens mij zijn die een slag beter dan je Contour fronts...bovendien hebben ze een heel ander filter enzo erin.
Ik zou gewoon een setje (bookshelf)Contours nemen als rears.

Jean Sibelius

Citaat van: Moony op april 14, 2007, 15:08:55
Special 25's!!!! 8) 8)  Die ga je toch niet echt als rear speakers gebruiken??
Volgens mij zijn die een slag beter dan je Contour fronts...bovendien hebben ze een heel ander filter enzo erin.
Ik zou gewoon een setje (bookshelf)Contours nemen als rears.
Ik ga voorlopig even doorsparen totdat ik het geld voor Special 25's heb. Natuurlijk ga ik óók even luisteren naar het verschil tussen de Contour 3.3's en de Special 25's.

Mocht inderdaad blijken dat de 25's beter klinken, dan wissel ik de set-up gewoon om :).
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op april 14, 2007, 10:33:24
Die TV is momenteel inderdaad een ramp en dit gaat zo niet werken (Angelie heeft óók al aangegeven dat dit geen blijven optie kan zijn) ;) Dus nog even nadenken wat het makkelijkste wordt => TV omhoog of center naar beneden...

Vandaag even tijd gemaakt voor de tweede modificatie aan het Spectral Rack.
De eerste keer was nodig omdat de JC-1's niet paste vanwege die rare toeters
(wel makkelijk overigens zo'n rack en ik heb nu zelfs wat reserve onderdelen) ;)

Het is dus de 'center gaat naar beneden' optie geworden, wat in de praktijk betekent dat de center 10 [cm] naar beneden is gekomen. Ik zie nu alleen de voet van de TV niet...
The Confidence Mansion

Raphie

Gewoon de ijzerzaag erin gezet? (draadeinden + buizen?)
JBL PRX Power!

Jean Sibelius

Citaat van: Raphie op april 15, 2007, 20:00:17
Gewoon de ijzerzaag erin gezet? (draadeinden + buizen?)
Alleen de ijzerzaag in de draadeinden.

Aan de voorzijde heb ik bestaande buis (her)gebruikt. Aan de achterzijde heb ik een 'constructie' gemaakt waarmee ik een buis (die oorspronkelijk aan de voorzijde zat) met 6 [cm] heb verlengd. Je ziet er niets van en met 3 nieuwe M6 draadeinden is het rack weer volledig in originele staat te brengen :)
The Confidence Mansion

Davey

Goedemorgen Jan,

Ik was weer lekker vroeg wakker en heb toen maar je hele topic doorgelezen  :P. Erg indrukwekkend hoe je de hele set hebt samengesteld en aan het optimaliseren bent. Het ziet er allemaal fantastisch uit.

Je gebruikt de Arcam FMJ AV8 die geen gebalanceerde uitgangen heeft. Ik ben erg benieuwd of je dit wel eens hebt getest (verschil met ongebalanceerd). Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of je wel eens een processor van Parasound in je set hebt geprobeerd?

Voor de rest, keep up the good work  ;).

Groeten, Dave

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op april 22, 2007, 09:39:04
Goedemorgen Jan,

Ik was weer lekker vroeg wakker en heb toen maar je hele topic doorgelezen :P. Erg indrukwekkend hoe je de hele set hebt samengesteld en aan het optimaliseren bent. Het ziet er allemaal fantastisch uit.
Goedeavond Dave,

Dan ben je wel even bezig geweest om alles door te lezen :D. Bedankt voor je complimenten!!! Ik ben ondertussen al ruim twee jaar bezig om mijn set op te bouwen en te upgraden tot zijn huidige vorm. Achteraf ben ik wel blij dat ik hier op het HT-forum een soort van log heb bijgehouden, want het is voor mij óók nog steeds een waardevol geheugensteuntje ;).

Je gebruikt de Arcam FMJ AV8 die geen gebalanceerde uitgangen heeft. Ik ben erg benieuwd of je dit wel eens hebt getest (verschil met ongebalanceerd). Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of je wel eens een processor van Parasound in je set hebt geprobeerd?
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de Arcam zo'n twee jaar geleden aangeschaft. Ik heb me toen voorgenomen om niet naar een andere processor te kijken alvorens ik een volledig 5.1 HT bij elkaar heb (gespaard). Ik heb tijdens een meet & greet bij mij thuis wel eens een andere processor in mijn set gehad (TAG), maar óók deze was via cinch aangesloten. Ik had toen óók niet het gevoel dat ik ontevreden zou moeten zijn met de Arcam. De Parasound C1/C2's die jij bedoeld heb ik nog nooit gehoord (in combinatie met de JC-1's), maar als ik af ga op de mening van anderen, dan is deze Arcam muzikaler als de Parasound's. Ik denk dat het muzikale van de Arcam in combinatie met het analytische karakter van de JC-1's een mooie match vormt. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit naar een andere processor (met gebalanceerde uitgangen) ga kijken, maar dat zou ik mijn geval een flinke kapitaalsvernietiging zijn (lees: twee sets Nordost Tyr waar ik dan niets meer mee kan) ;). Als er overigens iemand een C1 heeft staan in combinatie met gebalanceerde Nordost Tyr's, dan ben ik natuurlijk altijd benieuwd... (ik denk echter dan nog steeds dat het een stap zijwaarts is i.p.v. voorwaarts).

Voor de rest, keep up the good work  ;).

Groeten, Dave
Bedankt en ga ik zeker doen! (houd dit topic maar in de gaten) ;D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op april 22, 2007, 22:56:41
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de Arcam zo'n twee jaar geleden aangeschaft. Ik heb me toen voorgenomen om niet naar een andere processor te kijken alvorens ik een volledig 5.1 HT bij elkaar heb (gespaard). Ik heb tijdens een meet & greet bij mij thuis wel eens een andere processor in mijn set gehad (TAG), maar óók deze was via cinch aangesloten. Ik had toen óók niet het gevoel dat ik ontevreden zou moeten zijn met de Arcam. De Parasound C1/C2's die jij bedoeld heb ik nog nooit gehoord (in combinatie met de JC-1's), maar als ik af ga op de mening van anderen, dan is deze Arcam muzikaler als de Parasound's. Ik denk dat het muzikale van de Arcam in combinatie met het analytische karakter van de JC-1's een mooie match vormt. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit naar een andere processor (met gebalanceerde uitgangen) ga kijken, maar dat zou ik mijn geval een flinke kapitaalsvernietiging zijn (lees: twee sets Nordost Tyr waar ik dan niets meer mee kan) ;). Als er overigens iemand een C1 heeft staan in combinatie met gebalanceerde Nordost Tyr's, dan ben ik natuurlijk altijd benieuwd... (ik denk echter dan nog steeds dat het een stap zijwaarts is i.p.v. voorwaarts).
Sinds kort (begin van dit jaar) ben ik ook bezig om een mooie set samen te stellen. Na de aankoop van de Acoustats van Audiofiel een maand geleden heb ik twee JC-1's besteld. Deze twee zullen voldoende in huis hebben om ze mooi te laten spelen. De processor is voor mij nog niet beslist vandaar mijn vraag aan jou. Zelf ben ik niet per se op zoek naar "muzikaal". Ik ben meer op zoek naar een processor die qua filmweergave erg sterk is (uiteindelijk wil ik ook weer naar 5.1 bouwen). Dus als je nog tips hebt...................... ;)

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op april 22, 2007, 22:56:41
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit naar een andere processor (met gebalanceerde uitgangen) ga kijken, maar dat zou ik mijn geval een flinke kapitaalsvernietiging zijn (lees: twee sets Nordost Tyr waar ik dan niets meer mee kan) ;).

Als de kabel zelf identiek is, dan is het simpel een kwestie van andere pluggen er aan solderen. Dat wil ik best voor je doen als het zover is. ;)

CiteerAls er overigens iemand een C1 heeft staan in combinatie met gebalanceerde Nordost Tyr's, dan ben ik natuurlijk altijd benieuwd... (ik denk echter dan nog steeds dat het een stap zijwaarts is i.p.v. voorwaarts).

Als je dat laatste van te voren weet, dan ben je misschien een beetje helderziend? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Kan de dealer/importeur natuurlijk ook ;) met behoud van garantie.

Citaat van: Audiofiel op april 23, 2007, 08:42:31
Als de kabel zelf identiek is, dan is het simpel een kwestie van andere pluggen er aan solderen. Dat wil ik best voor je doen als het zover is. ;)

Audiofiel

Citaat van: Ruben op april 23, 2007, 08:47:08
Kan de dealer/importeur natuurlijk ook ;) met behoud van garantie.

Ook een prima optie! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.