Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Citaat van: Antoine op september 21, 2006, 18:46:00
Ik weet niet waar je dat op baseert maar ik zou willen zeggen, waarom niet?

Om een idee te krijgen van een RT60 resultaat bij Myself: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32315.msg698831#msg698831

En ook hier een overzicht van wat er wel en niet kan: http://www.lyngdorf.com/ContentId/374/Default.aspx?ExpandId=374
De meting ziet er inderdaad goed uit, maar ik kan fysisch niet verklaren wat roomperfect uithaalt om demping toe te voegen aan het geluid ;). Dat je resonanties minder efficient aanstoot OK, maar hoe zorg je ervoor dat geluid minder lang in je ruimte blijft hangen... ???
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op september 22, 2006, 00:39:32
en.....is het al tijd voor foto's??
:D
Ik heb ondertussen 3 panelen gereed (had alleen vrijdag tijd).

Vanavond komt bijna het complete bestuur van de Audioclub langs om te chinesen en muziek te luisteren, dus vanavond zal ik een foto maken!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: advr op september 22, 2006, 08:44:33
mooie demo van Behold. Alles helemaal digitaal t/m de conversie van het analoge pickup sigaal aan toe :o :o

de plaat klinkt dan toch weer beter dan de cd.... ;D

Bedankt Jan voor een heerlijk avondje luisteren!!

Ad. (en ook namens Eric) 8)
Graag gedaan, het was leuk om jullie in levende lijve te ontmoeten en bij te kletsen.
Mogelijk zien we jullie binnenkort wederom verschijnen!

Citaat van: advr op september 22, 2006, 08:44:33
Jan heeft geen tijd, dis is aan het nageineten van gisteravond ;D ;D

Jan had met de buurtverening een fietsenstalling en eetkraam afgelopen weekend tijdens het Cult & Tumult festival in Veldhoven.

Heb inderdaad helemaal geen tijd meer gehad om te reageren, maar de set van afgelopen donderdag klonk inderdaad onwijs gedetailleerd. Alles bij elkaar optellend wel een set van circa 100 [k€], dus dat was niet misselijk.

Er is een playlist bijgehouden, die zal ik nog wel even plaatsen (in een speciaal AOB-topic) :)
The Confidence Mansion

Deleted member

Citaat van: HSN op september 25, 2006, 11:58:50
De meting ziet er inderdaad goed uit, maar ik kan fysisch niet verklaren wat roomperfect uithaalt om demping toe te voegen aan het geluid ;). Dat je resonanties minder efficient aanstoot OK, maar hoe zorg je ervoor dat geluid minder lang in je ruimte blijft hangen... ???

Eigenlijk is het heel simpel, althans het basisidee. De echte werking begrijp ik zelf ook nog niet helemaal. Ik begrijp dus ook wat je bedoelt met je vraag hoe zorg je er voor dat geluid minder lang in de kamer blijft hangen en kan dat dus ook niet uitleggen.  :-[

In een kamer versterken en verzwakken geluidsgolven mekaar door reflecties. Jij gebruikt de absorberende panelen zodat er minder energie wordt teruggekaatst van weerkaatsende oppervlakken en RoomPerfect compenseert voor de extra energie die het geluid krijgt onder invloed van de kamer door minder energie uit te zenden. Geluid blijft dus ook minder lang in de kamer hangen omdat er minder energie inzit. Toch wil je dat het directe geluid wel de bedoelde hoeveelheid energie bevat. Dit laatste is het stukje dat ik zelf nog niet helemaal begrijp maar ik vermoed dat de uitleg wordt gegeven in de combinatie van onderstaande quotes. Er is een directivity index, power response en pressure response en RP zorgt er voor dat er niet wordt gecompenseerd aan de directivity index. Hoe het dan wel wordt opgelost dat je het juiste hoort op de luisterplek? Geen idee. ???

Er wordt in elk geval ook niet gekeken naar de luidspreker, het gedrag en de eigenschappen van de luidspreker blijven dus behouden, maar naar de invloeden van de kamer zelf. Dit is mogelijk door dat er meerdere metingen worden gedaan, random in de kamer.

CiteerWhat are the steps performed by the RoomPerfect™ system?

# Measuring a listening position transfer function from electrical input to the loudspeaker to a sound pressure at a listening position in the room (focus position).
# Determining a global transfer function representing a spatial average of sound pressure level in the room generated by the loudspeaker. This is obtained by measuring the sound pressure in at least 3 randomly selected positions scattered across the entire listening room (room positions).
# Determining a model of your loudspeaker including the following characteristics: lower cut off frequency and slope, sensitivity, directivity index and upper cut off for the treble. This loudspeaker model is then in turn used to automatically calculate target curves for both Global and Focus filters.
# Determining upper and lower gain limits as a function of frequency, based on the Global filter target, psychoacoustics and knowledge of sound fields in rooms.
# Determining an equalizing filter based on the Focus filter target, wherein the amplitude gain of the equalizing filter is limited to a maximum and minimum gain in accordance with the upper and lower gain limits. No smoothing of the filter characteristics is needed.
# Equalizing the loudspeaker according to the calculated equalizing filter.

It should be stressed that the user is only involved in step 1 and 2, where the user must connect the supplied microphone, place it in the listening position and later in at least 3 room positions. The rest is automatically performed by the system.

Citeer
How can RoomPerfect™ automatically calculate the target response?

RoomPerfect™ automatically calculates target curves based on the measurements – both originating from the listening position and from the room positions. This means that the target curves preserve the basic characteristics of the loudspeaker used, so that the system is not trying to make all loudspeakers sound alike, it is only removing the influence of the listening room.

A central point is to realize that the power averaged sound pressure across a listening room, i.e. the global curve, is approximately the power response of the loudspeaker positioned in the actual listening room, where the one measurement at the listening position is often more of the same nature as the on axis pressure response combined with a fraction of power response.

It follows from this, that the directivity index of the used loudspeaker should be removed from the global curve before this can be used to guide the focused curve (listening position) because directivity index is the ratio between pressure response and power response.

This is obtained by calculating separate target curves for global and for focused, which take into account the following characteristics of the loudspeaker used: lower cut off frequency and slope, sensitivity, directivity index and upper cut off for the treble.

Jenkins

Gisteren was het eindelijk zo ver; een Meet & Greet bij HSN!
Met 4 clubleden kwamen we 's avonds bij Jan aan.
We hadden allemaal honger, dus werd er snel een order geplaatst bij de locale Chinees.
Dat pakte al goed uit. Goed gevoed startten we het serieuze luisteren.

Bij binnenkomst valt de geluidsinstallatie eigenlijk tamelijk snel op.
De apparatuur staat fraai opgesteld in een mooi meubel. De ranke Dynaudio's zijn voorzien van mooi fineer. De ietsjes minder ranke (...) DD18 sub van Velodyne was in hetzelfde hout gehuld als de speakers, dus dat matcht heel fraai.
De kamer bleek lang en wat aan de smalle kant te zijn. Daardoor kunnen de speakers niet zo ver uit elkaar gezet te worden om een enigszins gelijkbenige driehoek te maken. We zaten op ongeveer dubbele afstand vs. Basis te luisteren. Daardoor ontstond een smal, maar wel mooi diep geluidsbeeld.

Naast het fineer bleek ook nog het gehele geluidsplaatje heel goed te matchen!
Wat enorm opviel aan de DD18 was zijn onopvallendheid!
We zaten met verbazing te luisteren naar bekende cd's waarvan we het laag goed kenden (vanuit de eigen situaties).
Zo had ik George Michael's cd "Older" mee genomen. Het nummer Spinning the wheel laat een lekkere geplukte bass horen.
In mijn situatie zijn er bepaalde noten die bijna wegvallen en andere die behoorlijk versterkt worden. Zo niet in Jan's situatie!
Ook de (digitale) galm, de T's en S-ssen klinken nauwelijks gemeen of slissend en dat, terwijl ik deze plaat als behoorlijk scherp ken. Ook Jewel's "Spirit" (eveneens geen audiofiele opname) laat een mooi, gecontroleerd laag horen zonder al te scherpe randjes. De filmmuziek van The Gladiator, "the Battle" liet ons allen voor 10 minuten de adem inhouden. (nou ja... spreekwoordelijk dan...)
Al met al staat er een set te spelen met een zeer hoge resolutie met een nooit vermoeiende, krachtig en gebalanceerde klank.

Tenslotte werden nog enkele DVD-fragmenten bekeken.
De door ITC gecalibreerde beamer liet een beeld zien dat in 1 klap duidelijk maakt waarom echte filmliefhebbers gewoon NIET ontkomen aan een beamer + scherm. Wat is het toch behelpen met een (platte) TV...

Misschien dat de dempende panelen straks fraaier kunnen worden afgewerkt. Dan krijgen ze een permanente verblijfplaats in de woonkamer. Benieuwd hoe dat uiteindelijk gaat uitpakken op de breedte van het stereobeeld. Al met al kun je trots zijn op je set, Jan.
Hartelijk dank voor de gastvrijheid!

Met vriendelijke groet,

Roy.

bmateijsen

Citaat van: Jenkins op september 26, 2006, 11:54:26
Naast het fineer bleek ook nog het gehele geluidsplaatje heel goed te matchen!
Wat enorm opviel aan de DD18 was zijn onopvallendheid!
We zaten met verbazing te luisteren naar bekende cd's waarvan we het laag goed kenden (vanuit de eigen situaties).
Zo had ik George Michael's cd "Older" mee genomen. Het nummer Spinning the wheel laat een lekkere geplukte bass horen.

Prachtig compiment! Volgens mij doet HSN hem ook nooit meer weg ;).
CiteerTenslotte werden nog enkele DVD-fragmenten bekeken.
De door ITC gecalibreerde beamer liet een beeld zien dat in 1 klap duidelijk maakt waarom echte filmliefhebbers gewoon NIET ontkomen aan een beamer + scherm. Wat is het toch behelpen met een (platte) TV...

Hij is door BB&G gecalibreerd ;).

Jenkins

Jean Sibelius

Al met al staat er een set te spelen met een zeer hoge resolutie met een nooit vermoeiende, krachtig en gebalanceerde klank.
Met jouw luisterervaring beschouw ik dit als een compliment: bedankt!
(ben zelf ondertussen natuurlijk óók dik tevreden) :D

Tenslotte werden nog enkele DVD-fragmenten bekeken.
De door BB&G gecalibreerde beamer liet een beeld zien dat in 1 klap duidelijk maakt waarom echte filmliefhebbers gewoon NIET ontkomen aan een beamer + scherm. Wat is het toch behelpen met een (platte) TV...
haha, ik heb hem nu ondertussen een kleine 2 jaar en het blijft inderdaad genieten en ik heb nog nooit spijt gehad van deze aankoop ;).

Misschien dat de dempende panelen straks fraaier kunnen worden afgewerkt. Dan krijgen ze een permanente verblijfplaats in de woonkamer. Benieuwd hoe dat uiteindelijk gaat uitpakken op de breedte van het stereobeeld.
Ik heb er vandaag weer 2 afgemaakt, dus er zijn er ondertussen vijf compleet afgewerkt.
Angelie vindt ze inderdaad goed om te hebben, dus wie weet blijven ze in de woonkamer staan (in de hoek).
Het resultaat mag er zijn en ze worden iedere keer weer iets mooier (tja, ervaring) ;)

Al met al kun je trots zijn op je set, Jan.
Hartelijk dank voor de gastvrijheid!

Met vriendelijke groet,

Roy.
Bedankt en graag gedaan natuurlijk! Over 3 weken komen er overigens weer wat mensen luisteren van de audioclub.
Dan hoop ik de laatste drie panelen óók gereed te hebben en je weet het: "je bent altijd welkom!"

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

De foto's van vorige week waren helaas mislukt, vandaag een nieuwe poging (met statief) ;).

Ondertussen zijn 5 van de 8 panelen klaar. Hieronder een overzicht hoe ze zijn geworden.

Ik moet bekennen dat ze lastiger te verwerken zijn als ik vooraf had gedacht. De panelen zijn erg kwetsbaar en het valt niet mee om een licht en stijf frame te maken waarin de panelen vastgezet kunnen worden.
Uiteindelijk is het me toch gelukt met kunststof, aluminium profiel (en véél geduld) ;D

The Confidence Mansion

mikeske

Ziet er toch al heel wat beter uit zo  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Jean Sibelius

Citaat van: mikeske op oktober  2, 2006, 19:06:08
Ziet er toch al heel wat beter uit zo  ;)
Met een beetje geluk en wat onderhandelingstechniek mogen ze misschien zelfs in de woonkamer (in de hoek) blijven staan ;D
The Confidence Mansion

mikeske

Citaat van: HSN op oktober  2, 2006, 19:09:51
Met een beetje geluk en wat onderhandelingstechniek mogen ze misschien zelfs in de woonkamer (in de hoek) blijven staan ;D

En wat moet je daar voor in de plaats doen ?

;D ;D ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

advr

Citaat van: mikeske op oktober  2, 2006, 19:10:33

En wat moet je daar voor in de plaats doen ?

;D ;D ;D

Dat zou ik ook wel eens willen weten ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Rielplayer

Citaat van: advr op oktober  2, 2006, 20:55:52

Jongens toch, misschien is hij wel in het bezit van een hele lieve vrouw ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

molle

Knap gedaan hoor 8) Lekker strak.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Jean Sibelius

Citaat van: advr op oktober  2, 2006, 20:55:52
Ze is vrijdag jarig en ik 'mag' een hele dure ring voor d'r kopen ::)

Citaat van: Rielplayer op oktober  2, 2006, 22:07:41
Jongens toch, misschien is hij wel in het bezit van een hele lieve vrouw ;D
Ik had het inderdaad slechter kunnen treffen. Qua audio kan ik redelijk mijn gang gaan...
(de grens: die panelen permanent in de woonkamer) ;)
The Confidence Mansion

mikeske

Citaat van: HSN op oktober  3, 2006, 07:11:52
Ze is vrijdag jarig en ik 'mag' een hele dure ring voor d'r kopen ::)

Jij gelukzak  ;D

Citeer
Ik had het inderdaad slechter kunnen treffen. Qua audio kan ik redelijk mijn gang gaan...
(de grens: die panelen permanent in de woonkamer) ;)

Altijd leuk om even over de grens te gaan  ;D

Jean Sibelius

Afgelopen maandag (tja, ik loop een beetje achter momenteel) ;) samen met medelid/voorzitter van Audioclub Oost-Brabant (Koen) zitten freaken op mijn audioset. Naar aanleiding van een recent bij mij thuis georganiseerde luisteravond binnen de audioclub was o.a. Koen benieuwd of er niet alleen een 'hoorbaar' maar tevens een meetbaar verschil zou zijn tussen de timing van de front speakers en de subwoofer.

Koen dacht namelijk te horen dat de subwoofer net iets te laat kwam, terwijl Martin_M een tijd geleden hetzelfde verwoorden als jouw front lijken iets te snel...

Dus afgelopen maandag gewapend met laptop met bijbehorende software en een meetmicrofoon gespeeld met de instellingen van de subwoofer en de processor.

Bij aanvang van de metingen stonden de volgende parameters ingesteld:
Kantelfrequentie (front/subwoofer): 80 [Hz].
Afstand fronts: 4.3 [m]
Afstand subwoofer: 5.3 [m].
De Velodyne was recentelijk nog ingesteld met behulp van de bijgeleverde microfoon.

Eerst zijn we gaan kijken naar de ongecorrigeerde kamerakoestiek op zoek naar een punt waarbij het bassmanagement systeem van de Velodyne nog een goede bijdrage zou kunnen leveren. Na wat kritisch meten zijn we op een kantelfrequentie gekomen van 130 [Hz].

Daarna zijn we met behulp van gegenereerde/gemeten pulsen en de tijd waarin iets wordt gemeten op de luisterpositie gaan kijken naar de onderlinge delay tussen de fronts en de subwoofer. Het blijkt dat met de huidige instellingen een puls vanaf de subwoofer circa 10 [ms] later aankomt als het geluid vanaf de fronts.
Bij een snelheid van 345 [m/s] betekent dit een afstand van 3.45 [m]! Vervolgens hebben we de afstand in de processor (met stapjes van 0.1 [m]) aangepast en zijn we gaan zoeken naar een afstand waarbij een gegenereerde sinus van 80 [Hz] netjes integreerd zowel vanuit de woofer als de fronts.

Met deze nieuwe instellingen zijn we vervolgens met roze ruis de filters van de Velodyne aan gaan passen. Gezien de tijd (00:15) is besloten om de sessie niet compleet af te ronden, maar ik heb op dinsdag nog even met de Velodyne het gebied onder de 25 [Hz] getuned en een vervelende dip bij 90 [Hz] weg gepoetst.

De nieuwe karakteristiek ziet er uit zoals bijgevoegd. Tot op heden nog geen tijd gehad om heel kritisch te luisteren. Wat wel opvalt is dat de bas aanzienlijk meer punch heeft. Of de rest er óók beter van is geworden moet nog bepaald worden door goed te luisteren. Gevoelsmatig (en ook meettechnisch) hebben we namelijk gezien dat de subwoofer minder snel is als de fronts.

De nieuwe instellingen:
Kantelfrequentie (front/subwoofer): 130 [Hz].
Afstand fronts: 4.8 [m]
Afstand subwoofer: 0 [m].

Later meer ;D!

P.S.: Aangezien gevoelsmatig deze waarden toch wel redelijk extreem zijn, heb ik alle oude settings netjes genoteerd, zodat ik altijd terug kan naar de uitgangssituatie.
The Confidence Mansion

DA BoSS

Hoi Jan,

Misschien gekke vraag hoor, maar een kantelfrequentie van 130 Hz lijkt me wel heel erg hoog, waarom  ???
wel leuk dat je dit zo serieus te lijf gaat...

ps: dit weekend net bij iemand geluisterd die beweerde dat zijn revel sub veel sneller zou zijn dan een Velodyne. ik geloofde dat eerlijk gezegd niet zo, maar nu lees ik je post en ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op oktober 15, 2006, 19:46:26
Hoi Jan,

Misschien gekke vraag hoor, maar een kantelfrequentie van 130 Hz lijkt me wel heel erg hoog, waarom  ???
wel leuk dat je dit zo serieus te lijf gaat...
Géén gekke vraag, want 130 [Hz] is best hoog ;D (zie mijn eigen kritische noot)

Het idee hierbij is dat je hoe hoger de kantelfrequentie legt des te meer kamerakoestiek effect je aan kunt pakken met het bass management systeem van de Velodyne. Ik heb bijvoorbeeld een lastige en flinke dip bij 95 [Hz]. Als ik de kantelfrequentie op 80 [Hz] laat liggen, dan wordt het lastiger om deze aan te pakken (ik kan per filter slechts 6 [dB] toevoegen en ik heb nu al 2 filters nodig).

Zie het even als een experiment waarvan de uiteindelijke uitslag nog niet vast ligt ;).

Citaat van: DA BoSS op oktober 15, 2006, 19:46:26
ps: dit weekend net bij iemand geluisterd die beweerde dat zijn revel sub veel sneller zou zijn dan een Velodyne. ik geloofde dat eerlijk gezegd niet zo, maar nu lees ik je post en ;D
Redenerend vanuit F = m * a...

Hoe hoger de frequentie, des te meer kracht nodig is om die 18 [inch] woofer te laten versnellen volgens het opgegeven signaal. De Velodyne heeft natuurlijk enorm veel vermogen, maar een kleine speaker heeft natuurlijk relatief gezien veel  minder vermogen nodig. Daarnaast heb ik bij de metingen gezien dat dezelfde frequentie (lees: 80 [Hz]) vanuit de Dynaudio's eerder constant en op niveau is als vanuit de Velodyne.

Ik heb natuurlijk aan de andere kant de JC-1's staan, die natuurlijk óók 'onbeperkt' vermogen kunnen leveren. Ik wil deze week een keer kritisch gaan luisteren, maar het sublaag klinkt in ieder geval erg goed en zéér overtuigend (de punch is zeker beter geworden).

Misschien wordt het wel een tussenoplossing, waarbij ik de kantelfrequentie terug zet naar 80 [Hz] en alleen een correctie voor de delay maak. Met de inzichten die ik nu heb, kost het me waarschijnlijk minder dan 1 [uur] om een nieuwe 'optimale' setting te bepalen.

Groetjes, Jan

P.S.: Er zijn géén domme vragen, alleen domme antwoorden :D
The Confidence Mansion

patrick_vdb

Hoi,

Citaat van: HSN op oktober 15, 2006, 20:19:14
Redenerend vanuit F = m * a...

Hoe hoger de frequentie, des te meer kracht nodig is om die 18 [inch] woofer te laten versnellen volgens het opgegeven signaal

Daarnaast is het natuurlijk niet ondenkbaar dat de 'bewerking' van de Velodyne in het digitale domein ook een bepaalde tijd vergt, maw als een vertraging werkt. Een tal van parameters kan dan best tot een merkbare vertraging leiden waardoor het simpelweg fysiek meten en invoeren van de delay-setting in de pre/pro niet meer toereikend is.

Leuke experimenten :D

mvrg

Patrick

DA BoSS

Citaat van: patrick_vdb op oktober 15, 2006, 20:34:10
Hoi,

Daarnaast is het natuurlijk niet ondenkbaar dat de 'bewerking' van de Velodyne in het digitale domein ook een bepaalde tijd vergt, maw als een vertraging werkt. Een tal van parameters kan dan best tot een merkbare vertraging leiden waardoor het simpelweg fysiek meten en invoeren van de delay-setting in de pre/pro niet meer toereikend is.

mijn idee , lijkt me niet ondenkbaar

ben benieuwd naar de afloop :) 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

Citaat van: Gaston op oktober 20, 2006, 01:41:38
Hallo,

Vast heel mooi en duur enzo, maar ik weeet niet of ik nu moet klappen of overgeven..
Ik hoop het eerste..
Gaston
Als je audio en alle aspecten die daarbij komen kijken niet leuk vindt, dan kun je misschien beter hier kijken:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34543.0;topicseen

Tenzij je bij vrouwen óók niet weet of je moeten klappen of overgeven...

Ikzelf kan het allebei wel waarderen ;D
The Confidence Mansion

Raphie

Citaat van: Gaston op oktober 20, 2006, 01:41:38
Hallo,

Vast heel mooi en duur enzo, maar ik weeet niet of ik nu moet klappen of overgeven..
Ik hoop het eerste..
Gaston

Nou Gaston,

Fantastische binnenkomer hier, zou zeggen open een topic en vertel eens wat meer over jezelf en je set.
Wat brengt jou op het HT-Forum?
JBL PRX Power!

molle

Inderdaad, leuke binnenkomer ::)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference