Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Jenkins

Citaat van: HSN op juli 25, 2006, 16:48:25Ach, what the HELL... In bestelling:
1 x Nordost monofil Frey (1 [m])
1 x Nordost monofil Tyr (1 [m])
8)
Hey Jan,

Gefeliciteerd met je aankoop! Je bent niet over 1 nacht ijs gegaan.
(miljaar... IJS... If only...  :P)

Ik ben benieuwd naar waar je ons t.z.t. op gaat tracteren!  O0

Groet,

Roy.

Jean Sibelius

Citaat van: Martin_M op juli 25, 2006, 20:09:15
Haha, gefeliciteerd dan maar.

Hoe lang is de levertijd?? (en dan nog inspelen zeker..)
haha, bedankt ;D. De FREY was op voorraad bij de importeur i.t.t. de TYR, maar mogelijk kon de TYR nog mee met een spoedbestelling. Even afwachten nog (Bjorn houdt me op de hoogte), maar ik kan nog even luisteren met de demo exemplaren ;D.

Tja, inspelen... 300 [uur] :-X, dan is het onderhand december...

Citaat van: Jenkins op juli 25, 2006, 20:35:49
Gefeliciteerd met je aankoop! Je bent niet over 1 nacht ijs gegaan.
(miljaar... IJS... If only...  :P)

Ik ben benieuwd naar waar je ons t.z.t. op gaat tracteren!  O0
THX! Morgen zitten we met zijn allen bij Koen bij elkaar, misschien kunnen we dan al een tijd/datum prikken ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Citaat van: HSN op juli 26, 2006, 06:32:47
Tja, inspelen... 300 [uur] :-X, dan is het onderhand december...

Hoezo, cdtje erin en 24u/dag die Sony laten werken. Dan is het nog maar ~12 dagen :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Citaat van: FrenkB op juli 26, 2006, 08:16:10
Hoezo, cdtje erin en 24u/dag die Sony laten werken. Dan is het nog maar ~12 dagen :)
Vandaag komen de Frey en de MonoGlo 2 digitale interlink van Nordost binnen ;D
In de praktijk zal ik dus morgen wel langs het postkantoor moeten, omdat er straks niemand thuis is om de spullen in ontvangst te nemen :-\

Kan ik mooi beginnen met inspelen (nog eens even kijken wat ik ga doen, want ik kan sinds december nergens mijn XLO Reference Recording test-CD vinden, beetje jammer!)

Via een vriend krijg ik vanavond 3 sets à 4 masterbase blokjes (voor onder de Arcam en de Parasounds), dus dat wordt weer lekker tweaken vanavond ;D

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Citaat van: HSN op juli 28, 2006, 06:14:38
Vandaag komen de Frey en de MonoGlo 2 digitale interlink van Nordost binnen ;D
In de praktijk zal ik dus morgen wel langs het postkantoor moeten, omdat er straks niemand thuis is om de spullen in ontvangst te nemen :-\

Ik kan, indien het pakketje vrijdag is aangeboden, pas maandag na 11u het pakje ophalen bij het postkantoor. Ook al is die open op zaterdagochtend. Hopelijk is dat bij jou niet zo ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Deleted member

Citaat van: FrenkB op juli 28, 2006, 06:58:18
Ik kan, indien het pakketje vrijdag is aangeboden, pas maandag na 11u het pakje ophalen bij het postkantoor. Ook al is die open op zaterdagochtend. Hopelijk is dat bij jou niet zo ;)

Heb je dat nagevraagd? Het staat volgens mijn postkantoor namelijk verkeerd op het afhaalbericht. Ik kan pakketjes, aangeboden op vrijdag dus gewoon afhalen op zaterdag.

Jean Sibelius

Na alle uren die ik afgelopen week bij de baas had gemaakt, deze vrijdagmiddag redelijk vroeg naar huis gegaan om wat de spelen met de akoestiek in mijn woonkamer. Ik heb bij de Ikea twee vloerkleden gehaald en mijn vriendin wilde graag weten of er nu 1 genoeg was of dat er twee noodzakelijk waren (in het eerste geval had ze weer een goede smoes gehad om terug naar de Ikea te gaan) :)

Ik heb de 'Fatboy' in de bijkeuken gezet en ik heb geluisterd met 1 en 2 vloerkleden. Bovendien heb ik op een gegeven moment de Keith Haring tafel aan de kant gezet, omdat die het geluidsbeeld verstoord. Al met al blijft de conclusie voor serieus luisteren: twee vloerkleden + Keith aan de kant ;). In dat laatste geval wordt het geluidsbeeld gewoon wat rustiger.

Net voordat ik de boel weer een beetje had opgeruimd kwam mijn vriendin thuis en niet lang daarna stond de PTT voor de deur met een doosje, dus gelukkig geen gedoe met ophalen! In de doos zaten de Frey analoge interlink en de Moonglo II digitale interlink. De Frey is ondertussen aangesloten, maar de Moonglo heb ik nog even in de doos laten zitten, anders wordt het helemaal niet meer te volgen wat ik allemaal gedaan heb en wat het effect hiervan op het geluid is geweest.

Niet lang daarna stond Rene met 3 setjes masterbase voor de deur. Deze hebben we onder de Arcam en de Parasounds geplaatst. Dat scherpe hoog bij Barber / Metallica en óók bij Madonna is nu verdwenen.

Er is nu een extreme rust in het geluidsbeeld, hoor ik ineens nieuwe details en wordt alles ineens nog beter geplaatst (en dat voor < 150 [€]!). Wacht nog even de reactie af van de multiplex leverancier, maar eigenlijk staan die masterbase voetjes óók wel netjes onder de apparatuur :D

Zaterdagavond heb ik uiteindelijk goed kunnen luisteren naar mijn 'nieuwe set'. Het is echt stukken beter geworden met die extra ontkoppeling. Het is dat we tevens Spectral racks hebben voor de CD's en DVD's (en dat het allemaal precies past, omdat het van te voren gepland en opgemeten is), maar anders stond het ding nu op de 2e hands markt. Inderdaad een glazen rack is eigenlijk NOT done, maar gelukkig is er altijd wel weer een oplossing te verzinnen... ;D
The Confidence Mansion

R

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op juli 31, 2006, 10:08:21
Mooi om te lezen, maar schrijf je specifiek aan de frey toe?
Hoi Ruben,

De Frey en Tyr laten juist meer horen waar het fout zit in de set... In mijn geval: midden/hoog (scherp). Het was me niet eerder opgevallen, omdat ik vaak andere muziek draai en bovendien laat de Nordost Red Dawn dit veel minder horen (die zat eerst tussen de AV8 en JC-1's). Tijdens de shootout van vorige week zaterdag werd het wel ERG duidelijk: de demo monofils in de set en metal en Patricia Barber die een paar noten zingt. Na een kort experimentje bleek de koppeling van de Arcam en het rack niet optimaal te zijn. Vandaar dat er nu masterbase is bijgekomen en dit werkt wonderbaarlijk goed. De JC-1's vonden die koppeling ook niet echt lekker, vandaar maar meteen doorgetrokken.

Ik heb nu het beste uit twee werelden: de goede eigenschappen van de monofils excl. de ongewenste eigenschappen van de koppeling tussen het rack en de overige apparatuur. Ik wacht even de reactie af van de leverancier van de berken multiplex, daar wil ik ook nog wel mee experimenteren.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat morgen de Tyr-interlink op de post gaat ;D

Om het inspelen te bespoedigen heb ik zojuist de XLO Reference Recordings Test & Burn-in CD besteld.
Ik heb deze al eerder gehad (erg tevreden over), maar ik ben hem kwijt...
Snap niet waar deze gebleven is... (het hele huis op zijn kop gehad), daarom maar een nieuwe besteld :-[
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Aangezien het nu voorlopig (en waarschijnlijk :D) gedaan is met de upgrades, een laatste update met recente foto's van mijn set-up geplaatst in het begin van dit topic.

Hieronder het nieuwe vooraanzicht van het stereo deel.

The Confidence Mansion

advr

het is maat behelpen met zo'n set ;D ;D ;D

ziet er prachtig uit, zal ook zo wel klinken denk ik :D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jean Sibelius

Vandaag eindelijk de tijd en moeite genomen om óók buiten het HT-forum wat over mijn set te posten.

De meeste kennen ongetwijfeld http://my.hifi.nl, dus daar sta ik voortaan als 'Jean Sibelius' op de site (andere naam, maar dezelfde avatar)

http://my.hifi.nl/index.php?session=c3c4aeff8808e71a793a5f59ffcd613c&user=918

Ondertussen staan de Frey en Tyr lekker in te spelen met muziek en 's nachts gaat er een test-CD in de DVD-speler om zo snel mogelijk alles op niveau te krijgen. Binnenkort vakantie, dan ga ik me eens storten op de bouw van een paar mooie absorptie panelen ;D

@advr: de muziekweergave van mijn set zou ik momenteel als volgt omschrijven:
"Neutraal, erg snel met veel detail en een erg mooie en strakke laagweergave. Het geluidsbeeld is mooi breed met veel diepte en staat als een huis en heeft een enorme rust in zich. Ik heb de indruk echt naar de muziek op de CD te luisteren niet gehinderd door de apparatuur of de akoestiek."
The Confidence Mansion

advr

Citaat van: HSN op augustus  9, 2006, 14:25:00
Vandaag eindelijk de tijd en moeite genomen om óók buiten het HT-forum wat over mijn set te posten.

De meeste kennen ongetwijfeld http://my.hifi.nl, dus daar sta ik voortaan als 'Jean Sibelius' op de site (andere naam, maar dezelfde avatar)

http://my.hifi.nl/index.php?session=c3c4aeff8808e71a793a5f59ffcd613c&user=918

Ondertussen staan de Frey en Tyr lekker in te spelen met muziek en 's nachts gaat er een test-CD in de DVD-speler om zo snel mogelijk alles op niveau te krijgen. Binnenkort vakantie, dan ga ik me eens storten op de bouw van een paar mooie absorptie panelen ;D

@advr: de muziekweergave van mijn set zou ik momenteel als volgt omschrijven:
"Neutraal, erg snel met veel detail en een erg mooie en strakke laagweergave. Het geluidsbeeld is mooi breed met veel diepte en staat als een huis en heeft een enorme rust in zich. Ik heb de indruk echt naar de muziek op de CD te luisteren niet gehinderd door de apparatuur of de akoestiek."

genieten is het belangrijkste wat je moet doen met zo'n set.  ;D

de inspelen kan wel effe duren :P

veel plezier de komende luistertijden ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Alex Cremers

Citaat van: HSN op augustus  9, 2006, 14:25:00
"Neutraal, erg snel met veel detail en een erg mooie en strakke laagweergave. Het geluidsbeeld is mooi breed met veel diepte ...

Speel je die Dynaudio's in combinatie met die subwoofer op de achtergrond?

Jean Sibelius

Citaat van: Alex Cremers op augustus 10, 2006, 17:13:46
Speel je die Dynaudio's in combinatie met die subwoofer op de achtergrond?
Hoi Alex,
De processor staat altijd als 2.1 ingesteld met de kantelfrequentie op 80 [Hz].
Als ik 'serieus' ga luisteren dan gaat altijd de subwoofer aan, anders wil ik nog wel eens naar alleen de Dynaudio's luisteren (waarbij dus de weergave onder 80 [Hz] wordt afgekapt).

In feite hebben de Dynaudio's niet echt een subwoofer nodig voor het laag, maar de Velodyne heeft twee grote voordelen:
1. Omdat deze actief is, speel ik bi-amped waardoor de JC-1's ontlast worden waardoor het mid en hoog weergave nog beter wordt.
2. Het bas management van de Velodyne zorgt voor een erg mooie en strakke bas weergave zonder dat ik hierbij de kamerakoestiek exciteer.

Vanwaar jouw vraag :)?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Alex Cremers

I vroeg dit omdat sommige mensen van oordeel zijn dat Dynaudio speakers uit die reeks niet genoeg "boomen". En toen ik die subwoofer zag staan dacht ik dat jij een van die mensen was.  ;)

Alex

Jean Sibelius

Ondertussen heb ik een offerte van AF binnen i.v.m. de berken multiplex platen.
Een plaat (248 [cm] x 124 [cm]) kost inclusief verzagen €75 (excl. BTW).

Achteraf gezien is het mooier om alle apparatuur op deze platen te zetten, vandaar dat ik een offerte heb opgevraagd voor vijf platen met de afmetingen:

2 maal 41 [cm] x 38 [cm] x 3 [cm] (voor de JC-1's)
1 maal 41 [cm] x 28 [cm] x 3 [cm] (voor de FMJ AV8)
2 maal 41 [cm] x 32 [cm] x 3 [cm] (voor de XA7ES en 3910/T3-combi)

[EDIT]:
Verzorgen + verzenden: €75 (excl. BTW).
Berken multiplex plaat (30 [mm]) dikte: €53.45 per [m2] (excl. BTW)

In totaal zou me dit (experiment) dus (€75 + 2.44 x 1.22 x €53.45) * 1.19 = €278,59 gaan kosten.
Dat wordt me teveel, dus voorlopig even 'on hold' ;)

Tevens is een vraag voor een offerte richting Rockfon de deur uit.

Voor de te bouwen absorbtie panelen heb ik een aanvraag weg gedaan voor Fibral kleur panelen (afm. 210 [cm] x 60 [cm]) in de kleur Savanne.

http://www.rockfon.nl/sw9717.asp?PID=128&LID=15&CEILINGID=5803&COID=44&MODULEID=195

Er zitten iets teveel [m2] in zo'n pak, maar het is wel erg gemakkelijk qua verwerking.

Ben benieuwd ;D
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Zojuist een poging gedaan om mijn 'HT by night' te fotograferen.

Alhoewel ik niet ontevreden ben, moet het volgens mij nog wel strakker kunnen.
Mocht je tips hebben, graag!!!

The Confidence Mansion

R

Toch wel sweeet..

Niet wat lastig kijken met je scherm zo hoog? Lijkt me niet ideaal. Zo te zien past het net tussen de speakers.

Jean Sibelius

Citaat van: Ruben op augustus 21, 2006, 21:54:50
Toch wel sweeet..

THX O0

Citaat van: Ruben op augustus 21, 2006, 21:54:50
Niet wat lastig kijken met je scherm zo hoog? Lijkt me niet ideaal. Zo te zien past het net tussen de speakers.
Ik zou het scherm mogelijk nog wat verder kunnen laten zakken, maar dan valt het scherm weer weg achter de TV. Ondanks dat de woonkamer best groot is, blijft het toch steeds weer passen en meten ;). Overigens in de bioscoop kijk je óók schuin omhoog en je kunt hier lekker onderuit zakken op de bank, dus in de praktijk is het goed te hebben ;D.

Nu valt het scherm inderdaad precies tussen de speakers in, maar je kunt nog goed met 3 man een film volgen zonder er tegen aan te kijken.

Mocht ik ooit aan andere frontspeakers willen, dan zou dit wel een flink probleem opleveren :-[
(heb voor de gein wel eens met de gedachte van 800's van B&W gespeeld, maar dat gaat dus hopeloos fout)
The Confidence Mansion

Audiofiel

Citaat van: HSN op augustus 21, 2006, 21:50:26
Alhoewel ik niet ontevreden ben, moet het volgens mij nog wel strakker kunnen.
Mocht je tips hebben, graag!!!

Ik zou het diafragma groter maken dan 22, eerder iets van 8. En de ASA terug naar 100 vanwege eventuele ruis. Dan de witbalans instellen op de soort belichting (of achteraf in Photoshop corrigeren). Liefst ook 2 stoppen overbelichten voor het beste (nacht)resultaat. ;)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

@ Arjen
Bedankt voor je tips! Ik zal binnenkort eens een nieuwe poging ondernemen voor een fatsoenlijke foto @ Night :D

Ondertussen zowel een reactie terug i.v.m. de berken multiplex EN de akoestische panelen van Rockfon!

De offerte van AF (multiplex) valt echter bijna net zo hoog uit als die van Modulus (de leverancier van de Fibral panelen). Dus even de multiplex plankjes 'on hold' en een bestelling geplaatst t.b.v. de sound absorbers ;D.

Ik heb ondertussen gebeld en de panelen worden volgende week thuis afgeleverd, dus dan kan ik mooi gaan bouwen!

The Confidence Mansion

Jenkins

Citaat van: HSN op augustus 22, 2006, 16:48:20even de multiplex plankjes 'on hold' en een bestelling geplaatst t.b.v. de sound absorbers ;D. Ik heb ondertussen gebeld en de panelen worden volgende week thuis afgeleverd, dus dan kan ik mooi gaan bouwen!

Foto's! Foto's! Foto's!

:D