Jean's 2.0 Hifi-set voorheen Jean's 5.1 Hifi/HT-set

Gestart door Jean Sibelius, maart 15, 2005, 19:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Ik krijg zojuist bericht van de leverancier. De speakers worden in de eerste week van februari bezorgd 8)
Helaas geen 10 dagen levertijd, maar vooralsnog voldoende afleiding met andere zaken.

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/confidence/confidence_c_4.php

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Jean Sibelius

Citaat van: R op januari 19, 2009, 19:45:13
Hoe was je tentamen gegaan?
Ik krijg pas ergens halverwege april de uitslag => het blijft toch altijd lastig met verschillende casus wat ze exact willen horen hoe ver je alles uit moet werken en of je voldoende wetartikelen hebt genoemd.

Tijd is zo'n geval je grootste vijand, maar ik heb er wel een goed gevoel over :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

Citaat van: Jean Sibelius op januari 19, 2009, 19:43:19
Ik krijg zojuist bericht van de leverancier. De speakers worden in de eerste week van februari bezorgd 8)
Helaas geen 10 dagen levertijd, maar vooralsnog voldoende afleiding met andere zaken.

Voordat je het weet is het zover. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/confidence/confidence_c_4.php

Groeten, Jan

Hebben ze er ook een jaar bij gezegd? :unsure: :biggrin:

Die tijd is zo om, en tot die tijd hoef je je nu niet echt te behelpen ;)
Maar ik ken het gevoel van iets nieuws krijgen >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Cremers

Ik heb de kleinste telg uit deze reeks en naar mijn gevoel onthullen ze echt alles. Een oude opname geremastered met te veel hoog of te weinig dynamiek, alles komt bloot te liggen. Wat moet dat zijn met de C4's? Ik zal het nooit weten. Deze speakers zijn niet voor mijn portemonnee.

Alex

Jean Sibelius

Citaat van: Hipster op januari 19, 2009, 22:01:40
Voordat je het weet is het zover. :thumbs-up:

Citaat van: HTip op januari 20, 2009, 06:09:12
Die tijd is zo om, en tot die tijd hoef je je nu niet echt te behelpen ;)
Maar ik ken het gevoel van iets nieuws krijgen >:D

Inderdaad, maar het is altijd balen als ze een levertijd geven die ze niet na (kunnen) komen :-\.

Citaat van: HTip op januari 20, 2009, 06:09:12
Hebben ze er ook een jaar bij gezegd? :unsure: :biggrin:

Nope, dus het blijft spannend totdat ze hier eindelijk staan >:D

Citaat van: Alex Cremers op januari 20, 2009, 11:05:47
Ik heb de kleinste telg uit deze reeks en naar mijn gevoel onthullen ze echt alles. Een oude opname geremastered met te veel hoog of te weinig dynamiek, alles komt bloot te liggen. Wat moet dat zijn met de C4's? Ik zal het nooit weten. Deze speakers zijn niet voor mijn portemonnee.
De C1 is inderdaad een hele mooie speaker die lekker snel is en enorm veel detail laat horen.
Het grote verschil mijns inziens tussen de C1 en de C4 is met name de waanzinnige staging, snelheid en nauwkeurigheid die deze speakers laten horen.
Je moet deze speakers na elkaar horen om te ervaren dat het grote verschil niet in het laag zit, maar juist in het midden en hoog.

Overigens op de 2e hands markt zijn deze speakers al weer een stuk goedkoper en als je de C1 goed onder controle kunt houden, dan lukt het met de C4 zeker.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op mei  3, 2008, 12:30:48
Toen ik 's avonds thuis kwam en de foto's liet zien werd al direct geroepen... "die buitenste gaan het niet worden", waarmee Angelie uiteraard de C4's bedoelde. Ze zijn inderdaad erg groot, maar wat een geweldige speakers. Ik ga gewoon sparen voor een setje en wil dan nog wel een keer de uitdaging aangaan om ze hier alsnog naar binnen te praten.
Zoals jullie hebben kunnen lezen is dat ondertussen gelukt ;).

Gisteravond telefoontje gekregen dat de C4's vanmiddag bezorgd worden (dus zelfs weer iets eerder als gepland) 8).
Angelie is vandaag werken dus ik hoop dat de schok niet al te groot zal zijn als ze straks thuis komt ;D

Het feit dat de kisten niet in een Vito busje passen zegt al genoeg over de grootte, dus ik hoop dat we ze fatsoenlijk naar binnen kunnen krijgen en niet buiten op straat uit de kisten moeten halen :-\.
Fototoestel ligt in de aanslag, dus waarschijnlijk morgen de eerste foto's en de eerste ervaringen.
Zoals ik al eerder schreef: de C1's klonken direct uit de doos óók niet zo héél beroerd (dus vanavond ga ik toch al even wat luisteren).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Superspannend altijd als er zoiets nieuws gaat komen. Veel plezier vanmiddag Jan. Weet zeker dat dat gaat lukken  :bigsmile:

bmateijsen

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari 31, 2009, 11:29:07
Spannend O0

Veel plezier met luisteren!!

Citaat van: Davey op januari 31, 2009, 11:47:43
Superspannend altijd als er zoiets nieuws gaat komen. Veel plezier vanmiddag Jan. Weet zeker dat dat gaat lukken  :bigsmile:

Citaat van: bmateijsen op januari 31, 2009, 11:49:48
Cool! Nieuw speelgoed ;D.
Bedankt allemaal :).

Voelt toch wel een beetje als een laatste stap na ruim 4 jaar lang continue bezig te zijn geweest met het upgraden van de set (qua electronica uiteraard).
Voor mijn gevoel is de basis nu zo goed en is alles dusdanig op elkaar afgestemd dat het met deze speaker upgrade wel helemaal geweldig moet klinken/uitpakken ;)

Dus fingers crossed bij de eerste klanken >:D
The Confidence Mansion

Tinus_

Citaat van: Jean Sibelius op januari 31, 2009, 12:04:53

Dus fingers crossed bij de eerste klanken >:D

Dat zal toch wel lukken? Heel veel plezier vanmiddag en vanavond.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Davey

We zijn benieuwd naar de eerste ervaringen (en eerste foto's  ;))

-madison-

Van harte zeg!
Aan de ene kant vind ik ze beeldschoon, maar aan de andere kant OERlelijk ;D
Maar ze zullen ongetwijfeld prachtig klinken, en daar gaat het om ;) 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Tinus_

En, wat was de reactie van Angelie?

Ik heb de speakers al eens een keer ergens beluisterd en ik vond ze zeer fraai klinken. Alleen de afmeting was een beetje pittig voor in de woonkamer. Gelukkig heb jij daar strakjes geen last van.

rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Alex Cremers

Davey

Jean Sibelius

Tjonge, jullie zijn óók ongeduldig ;D

Hieronder een alvast een eerste foto van de set-up, ik ga zo beginnen met een korte terugblik :P

Eerste indruk (nu al): WAUW!!! O0  O0  O0
(óók namens Angelie)
The Confidence Mansion

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op februari  1, 2009, 10:56:52
Tjonge, jullie zijn óók ongeduldig ;D
Kan je alvast wennen hoe het gaat tijdens de echte bouw :biggrin:

Citaat van: Jean Sibelius op februari  1, 2009, 10:56:52
Hieronder een alvast een eerste foto van de set-up, ik ga zo beginnen met een korte terugblik :P

Eerste indruk (nu al): WAUW!!! O0  O0  O0
(óók namens Angelie)

W :o W Imposant voorkomen en waarschijnlijk ook geluid O0
Showcase - Topic

mikeske

niet normaal  :biggrin:

heb ze nog nooit gehoord, maar klinken denk ik wel fenomenaal  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sr7000

Gaaf! Ziet er erorm bruut uit! (zeker als die 26" er tussen ziet staan) Veel plezier  O0

xynyx

Jean Sibelius

Gistermiddag rond 15:30 was het dan eindelijk zover, de deurbel ging en een grote bestelbus stond voor de deur met daarin o.a. 2 grote kratten met inhoud die voor mij bestemd waren.

De inloop van de woonkamer was al vrijgemaakt om met de kratten de woonkamer in te kunnen lopen, maar de kratten bleken dusdanig groot dat dit niet zou gaan lukken.
In overleg met de leverancier besloten om met de kratten achterom de garage door de tuin te lopen, alleen stond daar al een ingerichtte partytent voor de achterdeur :-\
Toch maar besloten om de partytent deels af te breken anders had ik de speakers (zoals ik al eerder schreef) voor in de tuin uit de kratten moeten halen.
Zo gezegd, zo gedaan: dus de eerste krat stond vrij snel binnen. Waarom het wel wat moeite kosten was snel duidelijk (let even op het aantal kg's) ;)

Na nog een rondje met de tweede krat stond ineens de woonkamer vol :)

Snel afrekenen en beginnen met uitpakken. De volgorde staat buiten op de krat, dus met een kruiskopschroevendraaier vlijtig begonnen met losdraaien van schroeven om er aan het einde achter te komen dat het bovendeksel alleen al met 20 lange schroeven vastzit.

Aangezien de onderkant óók met 20 schroeven vastzit nog maar een rondje lopen en dan worden de contouren van de eerste speaker zichtbaar 8)

Voor de tweede C4 hetzelfde ritueel en samen met een hulpvaardige buurman de speakers rechtop gezet en op dezelfde plek geplaatst als waar eerst de Contour 3.3's stonden.
Deze heb ik even laten staan omdat het al vrij laat was en ik de kratten eerst weer in elkaar wilde zetten om de woonkamer enigszins opgeruimd te hebben.
De stroom in de tuin is gisteren afgesloten aangezien we komende week gaan slopen, dus ik heb achter ook geen licht meer achter in de tuin, dus enige haast was geboden :satisfied:

In de tussentijd een CD-tje van Madonna opgezet en héél kort geluisterd. De Velodyne stond óók aan, maar dat in combinatie met de C4's was een beetje teveel van het goede (=understatement).
Die is dus uitgeschakeld en de rest van de avond heb ik full-range naar de C4's geluisterd. Ondertussen had Angelie al de opmerking gemaakt dat ze qua grootte eigenlijk best wel mee vielen en dat ze deze qua uiterlijk schitterend vindt (=> lekker daar komt ze nu mee) ::)

Rene die destijds óók bij de luistersessie in Apeldoorn was kwam gezellig langs om een biertje te drinken en voor een eerste indruk en we zijn er dan ook lekker voor gaan zitten.

Achteraf gezien hebben we zo'n 5 uur zitten luisteren en direct uit de krat klonken de C4's al heel behoorlijk (dezelfde ervaring had ik destijds met de C1's).
Eén van de eerste CD's die we draaide was Anouk (Lost Tracks) en alhoewel we deze CD allebei goed kennen hoorde we ineens dingen op de achtergrond die nog nooit zijn opgevallen => dat begint al goed.
In afwachting op de speakers had ik deze CD 's middags ook al gedraaid en nu al klonken de C4's al gedetailleerde als de 3.3's.

Het grappige was dat je al gedurende de avond hoorde dat de C4's los begonnen te komen. De staging werd steeds mooier en breder.
Angelie moest 's avonds nog even weg voor haar werk en sloot rond 21:30 aan bij de luistersessie.

In de loop van de avond hebben we van alles geprobeerd en beluisterd en de eerste dingen die opvallen:
- Lage / gedetailleerde / strakke bas (=> is de Velodyne nog nodig :notify:)
- Staging => WAUW (ongelofelijk hoe veel deze speaker nu al laat horen en hoe deze speaker de luisteraar in de muziek trekt) volgens Angelie de volle 100 punten.
- Daar waar de Contour 3.3 tekortkomt op homogeniteit (met name in het hoog) gaat deze C4 gewoon kaarsrecht door van laag tot hoog (lijkt op Thiel alleen dan met attack/snelheid/detail).
- De snelheid en detaillering die ik van de C1 kende hoor ik óók hier al direct terug.

Het mooie van dit alles is dat:
- de speakers redelijk willekeurig zijn neergezet (naar de plaatsing en toe-in is nog niet gekeken).
- speakers spelen nu full-range (mogelijk dat bi-amping nog wat extra brengt)
- speakers hebben ondertussen 5 uur op de teller staan
- speakers staan nog direct op de grond (spikes, e.d. komen pas als de speakers verder zijn ingespeeld)

En nog een foto van de zijkant:

Angelie maakte vanochtend nog de opmerking dat de speakers zo mooi zijn en zo mooi klinken dat ze achteraf gezien wel in de woonkamer hadden mogen blijven staan.
(helaas: nu komt er een dedicated ruimte >:D)

Kortom: een zéér tevreden audiofiel aan deze zijde wetende dat het allemaal nog beter gaat worden (op dit moment staat een burn-in CD te spelen).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op februari  1, 2009, 11:04:47
Kan je alvast wennen hoe het gaat tijdens de echte bouw :biggrin:
Binnen nu en 2 weken gaat er een heleboel gebeuren, dus houdt het zustertopic in de gaten ;)
(ik zal zorgen dat de spiegelreflex camera in de buurt ligt)

Citaat van: HTip op februari  1, 2009, 11:04:47
W :o W Imposant voorkomen en waarschijnlijk ook geluid O0
En toch als je er langs staat valt het best mee. Ze klinken inderdaad zoals ze eruit zien... groots :)

Citaat van: mikeske op februari  1, 2009, 11:30:57
niet normaal  :biggrin:
Op de foto lijken ze groter. Maar de hobby is ondertussen wel een beetje uit de hand gelopen >:D

Citaat van: mikeske op februari  1, 2009, 11:30:57
heb ze nog nooit gehoord, maar klinken denk ik wel fenomenaal  ;)
Als ze zin/tijd hebt, moet je ze maar eens komen luisteren als de ruimte gereed is.

Citaat van: sr7000 op februari  1, 2009, 11:35:23
Gaaf! Ziet er erorm bruut uit! (zeker als die 26" er tussen ziet staan) Veel plezier  O0
Dank je! De Samsung verdwijnt inderdaad helemaal in het niets :-\
Maar gezien de andere plannen vooralsnog geen geld om iets anders te gaan kopen.

Citaat van: xynyx op februari  1, 2009, 11:44:32
Mooie set, Jan!!

Op naar 7.1 ;)
Dank je! Eerst op naar de dedicated ruimte, daar gaat de rest van het jaar al het budget naar toe ;D
The Confidence Mansion