Meet & Greet / interlink shoutout bij eric_audio

Gestart door eric_audio, maart 8, 2005, 07:41:11

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

R

relatief tov nieuwprijs.
Hier is technisch en kwalitatief buiten beschouwing gelaten. Dit is niet de plek voor die discussie audiofiel ;)

eric_audio

Volgens mij hebben jullie niks te doen allemaal  >:D
Zit ik een ochtendje te werken, blijkt de thread twee keer zo lang geworden te zijn.

Nou, ik zal dit weekend eens met de familie gaan praten om een paar data te kunnen voorstellen. En dan moet ik inderdaad een keus maken denk ik. Gebalanceerd is niet echt een hoofd criterium hoor, ik wil vooral de kabel horen. Maar aangezien ik zelf geen knutselaar ben (en ook geen ambities in die richting heb), staan DIY kabels bij mij niet boven aan de lijst, hoe goed ze ook kunnen zijn.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Citaat van: Ruben op maart 11, 2005, 12:01:38
relatief tov nieuwprijs.
Hier is technisch en kwalitatief buiten beschouwing gelaten. Dit is niet de plek voor die discussie audiofiel ;)

Die discussie loopt namelijk hier al  :D

Audiofiel

Citaat van: Ruben op maart 11, 2005, 12:01:38
relatief tov nieuwprijs. Hier is technisch en kwalitatief buiten beschouwing gelaten. Dit is niet de plek voor die discussie audiofiel ;)
Dat snap ik, maar ik dacht dat Eric vooral in een goedkopere prijsklasse zocht tot zo'n 300 euro. Een tweedehands auto van 65.000 is misschien ook goedkoop als hij 175.000 nieuw kostte. Maar ik zou liever de rest van het geld gebruiken om andere leuke dingen te doen.

Overigens is Eric in zijn eigen topic weinig aan het woord. Hij moet zelf maar beslissen wat en hoe hij wil luisteren. :D

Wat betreft de DIY-kabels, dat is voor mij de insteek om te vergelijken met bijvoorbeeld ArtSpeak en maakt voor mij een eventuele shootout interessant. Voor mijzelf is het niet noodzakelijk om andere kabels te horen, voor anderen uiteraard weer wel. Om de juiste kabels jouw kant op te krijgen, moet je misschien ook rekening houden met wat de eigenaar van de kabel wil horen, Eric. Anders kunnen we net zo goed de kabels per post opsturen aan jou en zit er niet iets aan 'luisterervaring' in voor ons zelf.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ik wil ook best een setje opsturen hoor eric. vind ik ook prima.

Ik denk dat eric gewoon moet beslissen. Als voorselectie is een shootout wel een goed idee. Om echt een kabel uit te testen misschien niet, dan moet je beter en vooral langer kunnen luisteren. Tenminste dat denk ik. Ik koop ze soms zonder te luisteren.

eric_audio

Citaat van: Audiofiel op maart 11, 2005, 12:09:56
Om de juiste kabels jouw kant op te krijgen, moet je misschien ook rekening houden met wat de eigenaar van de kabel wil horen, Eric. Anders kunnen we net zo goed de kabels per post opsturen aan jou en zit er niet iets aan 'luisterervaring' in voor ons zelf.

Daar heb je gelijk in, Audiofiel. Het was ook niet bedoeld als een definitief standpunt, maar meer als brainstormen met mezelf wat ik zou doen als ik noodgedwongen moet selecteren (want daar ziet het wel naar uit). Maar misschien kan ik het brainstormen met mezelf maar beter bij mezelf houden zonder jullie daarmee te vermoeien.

Audiofiel

Noodgedwongen. ???

Weet je al of je Chord ook werkelijk BETER klinkt gebalanceerd? Ik herinner me de shootout bij Jeroenski waar de Chord van Garmt met de Levinson 390s van Jiri gebalanceerd minder goed klonk dan ongebalanceerd. Aan welk apparaat dat ligt, laat ik in het midden.

eric_audio

Zoals ik al eerder meldde, is het niet zo eenvoudig om een datum te prikken, aangezien ik toch eerst even de kids de deur moet uitwerken (klinkt onvriendelijker dan ik het bedoel  ;)).

Ik heb de volgende twee data: zaterdag 16 april (niet helemaal zeker dat het dan kan, maar waarschijnlijk wel), of zaterdag 7 mei (dan kan het zeker).

Ik stel voor dat jullie me laten weten wanneer je kan (als je sowieso op een van de twee zaterdagen kan komen). Dan zal ik bovenaan deze thread een tabelletje bijhouden.

Nog een vraag: hoeveel kabels kunnen we zinvol vergelijken op een dag, denken jullie?

Audiofiel

Ik denk maximaal 5 kabels, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maar 2x 4 tot 5 kabels kan natuurlijk ook (1x balanced en 1x unbalanced bijvoorbeeld). De eerste datum (16 april) is wat mij betreft OK, maar 7 mei kan ik hoogstwaarschijnlijk niet, dan zij wij waarschijnlijk op voorjaarsuitje.

reMC

Jean Sibelius

Hoi Eric,

Ik zou op beide dagen kunnen (met een voorkeur voor 7 mei), maar ik heb nog géén antwoord op waar je ergens woont ;D. En inderdaad XLR wil niet per definitie zeggen dat het beter klinkt. Bovendien zijn er niet zo héél veel combi's waar je XLR-kabels in kunt hangen (mogelijk óók iets waar rekening zou kunnen houden).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eric_audio

Citaat van: HSN op maart 14, 2005, 18:04:19
Hoi Eric,

Ik zou op beide dagen kunnen (met een voorkeur voor 7 mei), maar ik heb nog géén antwoord op waar je ergens woont

Ik woon in Den Haag

R

ik zou eventueel beiden dagen kunnen. maar je weet wat ik gezegd heb. kan ze ook dan bijvoorbeeld weer ophalen.

eric_audio

Citaat van: Ruben op maart 14, 2005, 23:43:57
ik zou eventueel beiden dagen kunnen. maar je weet wat ik gezegd heb. kan ze ook dan bijvoorbeeld weer ophalen.

Ja, ik houd die mogelijkheid in gedachten. Maar ik zet je ook maar in de lijst. Kijken we later wel hoe we het precies doen.

Movievault

Ik kan 16 april ook
Ik kan meebrengen

DYZ zilver xlr interlinks
Apogee wide eye RCA
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

Citaat van: FrankG op maart 15, 2005, 07:19:18
Ik kan 16 april ook
Ik kan meebrengen

DYZ zilver xlr interlinks
Apogee wide eye RCA
Hee, 16 april XLR dag? ;)

eric_audio

Helaas kan 16 april niet doorgaan  :'(

De kids zijn er dan gewoon, en dan wordt het niks (wel gezellig misschien, maar serieus luisteren, ho maar).

Ik heb de betrokkenen per PM geinformeerd. Op 7 mei gaat het overigens gewoon door.

R

Ik moet even kijken of ik kan, laat het wel even weten.

garmtz

Eric, je kunt de MIT kabels wat mij betreft er wel bijhouden met de shootout.

reMC

Hier onstaat een beetje twijfel over mijn aanwezigheid, 7 mei.

Ik werk namelijk weer en dat doe ik voornamelijk op zaterdag. Denk dus eigenlijk niet dat ik kan.. :-[

eric_audio

HSN kan ook niet op 7 mei (omdat ik niet meer postte hier heeft hij inmiddels een andere afspraak gemaakt, terwijl ik dacht dat ik niet meer hoefde te reageren omdat alles in principe geregeld was.......nou ja, leer ik weer van).

Dat zou betekenen dat alleen Ruben zou kunnen. Dat wordt dan wel een erg beperkte shoot-out, vrees ik. Wellicht dat nog anderen zich willen/kunnen aanmelden, heel graag. En anders moeten we het maar afblazen voorlopig.....

reMC

Citaat van: eric_audio op april 15, 2005, 15:40:31
Dat zou betekenen dat alleen Ruben zou kunnen. Dat wordt dan wel een erg beperkte shoot-out, vrees ik. Wellicht dat nog anderen zich willen/kunnen aanmelden, heel graag. En anders moeten we het maar afblazen voorlopig.....

Sorry  :-\ :-[