Beunky's stereo setje, update 19-11-2005, foto's van het rack, de Bow en de ASR

Gestart door beunky, februari 27, 2005, 22:51:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Citaat van: FrenkB op november 16, 2005, 08:08:17
Is die doek tegen het morsen in je warmhoudstel? >:D

ik zat er al op te wachten, heeft nog lang geduurd voordat je reageerde 8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Citaat van: advr op november 16, 2005, 08:21:05
ik zat er al op te wachten, heeft nog lang geduurd voordat je reageerde 8) 8)

Druk op het werk he, krijg je dat :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Zo, mijn nieuwe rack staat eindelijk opgesteld (heb hem maandag opgehaald), ik vind het zelf erg mooi :)
Foto's komen nog :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Feli hoor. Solidsteel toch? Ons een beetje lekker maken zonder foto's :P

bmateijsen

Citaat van: beunky op november 16, 2005, 23:50:14
Zo, mijn nieuwe rack staat eindelijk opgesteld (heb hem maandag opgehaald), ik vind het zelf erg mooi :)
Foto's komen nog :)

Nice! En kom maar op met die foto's!

beunky

En hier zijn ze dan, helaas zijn ze nogal onscherp... ik heb geen idee hoe dat komt...

We zien hier eerst de foto's met de Bow cd-speler op het rack, die had ik dus op de proef maar die gaat maandagavond weer terug.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

De volgende...
Hier zien we wat foto's van mijn huidige opstelling en van de ASR Mini Basis :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

En nog een paar...
Dit zijn nog twee foto's van de ASR en een detailfoto van het rack :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr



Da's nog eens mooi spul Beunky, gefeliciteerd... met alle nieuwe aanwinsten!! ;D

wat zijn je eerste indrukken vwb de phono trap 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

beunky

Citaat van: advr op november 19, 2005, 12:22:47

Da's nog eens mooi spul Beunky, gefeliciteerd... met alle nieuwe aanwinsten!! ;D

wat zijn je eerste indrukken vwb de phono trap 8)

Damn jij bent snel ;D ;D ;D
Dank je!

De phonotrap is echt super, heeft een heerlijke rust in de weergave zoals Tag dat ook heeft met genoeg kracht en controle, matcht enorm goed met het Goldring Eroica element, het klinkt echt enorm veel beter dan met de NAD PP2 ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr


Als je die phonotrap met het binnenste van mijn Linto vergelijkt :P :P :P :P

(gelukkig weet ik hoe de Linto klink anders ga je je toch afvragen... :o :o :o)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: beunky op november 19, 2005, 12:26:46
Damn jij bent snel ;D ;D ;D
Dank je!

De phonotrap is echt super, heeft een heerlijke rust in de weergave zoals Tag dat ook heeft met genoeg kracht en controle, matcht enorm goed met het Goldring Eroica element, het klinkt echt enorm veel beter dan met de NAD PP2 ;D

Nou ik zet toevallig nu pas de pc aan en zag je nieuwe aanwinsten. Bovenop, is dat je BOW cd-speler/transport, blijft die voorgoed of is ie alleen op bezoek (ik heb je draadje niet helemaal terug gelezen). ::)

Maar het wordt een fantastische set zo!! ;D ;D ;D

Genieten dus!!

AD.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

beunky

Citaat van: advr op november 19, 2005, 12:29:57
Nou ik zet toevallig nu pas de pc aan en zag je nieuwe aanwinsten. Bovenop, is dat je BOW cd-speler/transport, blijft die voorgoed of is ie alleen op bezoek (ik heb je draadje niet helemaal terug gelezen). ::)

Maar het wordt een fantastische set zo!! ;D ;D ;D

Genieten dus!!

AD.

Citaat van: beunky op november 19, 2005, 12:18:55
We zien hier eerst de foto's met de Bow cd-speler op het rack, die had ik dus op de proef maar die gaat maandagavond weer terug.

;)

Die gaat dus terug, de Bow klinkt alleen maar anders en niet beter, en het 'anders' van de Bow is ook mooi maar niet mooier dan de Tag. Vervolgens heeft ie als nadelen dat ik dan nog weer een losse dvd-speler moet kopen, de kleur en het design niet overeenstemt met de rest van de set en tevens ook heel irritant, je hoort het ding heel zachtjes lopen... en als ik mij ERGENS aan stoor is het wel daaraan!
De Tag hoor je niet eens als je de muziek aan hebt en je er met je oor op gaat. Je hoort hem alleen als de muziek uit is en je toch de cd/dvd laat draaien én je er dan je oor echt tegen aan drukt, anders hoor je die niet eens... en dan moet je nog moeite doen om hem te horen, dat is met de Bow toch echt wel anders helaas...
En genieten inderdaad, ik geniet er bijna iedere dag wel van ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr


het moet inderdaad wel beter/lekkerder zijn en niet alleen maar anders.. :o

ik was eigenlijk best onder de indruk van de dvd/pre combi van jouw bij Frank, dan moet je toch echt wel van goede huize komen wil je die combi verslaan....

maar het is goed te constateren dat iets anders en en je het niet meteen moet gaan aanschaffen. verstandige keuze om het bij het oude te laten;D

nu nog een paar goede steunen onde je platenspeler en genieten maar!!   8)



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Staaled

Citaat van: beunky op september 23, 2005, 22:58:31
'Dit' is de enige makkelijke oplossing voor een vast netsnoer aan de platenspeler...
Die daarnaast is voor het vacuuümpompje dat daar bij hoort, daar gaat sowieso niet wat beters aan...
Voor de rest, ach het meeste is gewoon netjes alleen op de foto lijkt het wat slordig.
Sommige dingen kunnen dus gewoon niet anders...

Thnx voor het compliment trouwens ;)
Kan wel anders. Netsnoer afknippen en IEC "Male" eraan.
Kun je elk netsnoer op aansluiten.
Wel kort afknippen anders heeft het upgrade-netsnoer geen zin.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tiptop

Citaat van: Hipster op november 19, 2005, 13:33:18
Kan wel anders. Netsnoer afknippen en IEC "Male" eraan.
Kun je elk netsnoer op aansluiten.
Wel kort afknippen anders heeft het upgrade-netsnoer geen zin.

Het allermooist is echter direct op de print/trafo solderen! Een redelijk alternatief is misschien een furutech IEC-aansluiting, maar voor minder moet je niet gaan hoor.
Te veel afbreuk aan een goede verbinding.

Gr.
Fabian.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

beunky

Op dit moment heb ik een Sonic Frontiers SFT-1 cd-transport op de proef... sinds maandagavond :)
Maar ik heb er nog niet al te veel naar kunnen luisteren doordat ik gisteren naar Breukelen moest en pas om half een terug was ;D



De eerste indrukken koud uit de auto (en dan bedoel ik letterlijk koud...) van maandagavond zijn dat het allemaal nog wat natuurlijker klinkt dan de Tag met al het goede van de Tag.
Ongeveer dit verschil:
Met de Tag hoor je dat er een piano staat te spelen
Met de SF hoor je dat er een pianist piano aan het spelen is, je ziet als het ware de pianist de toetsen aanslaan :)



CitaatShown here are the fully linear, regulated power supply utilizing two potted toroidal transformers; the digital output stage; and the Phillips CDM12.4 mechanism and L1210 loader (obstructing the view of the board with the master clock). Placing the master clock this close to the CDM12.4 helps hold the integrity of this sensitive signal by minimizing the path between these integral components.

Er schijnt bijzonder veel aandacht geschonken te zijn aan de voeding en aan de clock.

CitaatBasic clock function is performed by a 16.9344 MHz crystal oscillator designed for extremely low jitter - approximately 2 picoseconds (from 100 Hz to 40 kHz). This master clock is used to generate the S/PDIF and AES/EBU digital outputs that are provided on Hewlett Packard ST optical, BNC coaxial, RCA coaxial and XLR connectors. When the digital signals reach the outputs, the jitter typically measures an incredibly low 10 picoseconds; independently verified with UltraAnalog's latest Jitter Analyzer.

Edit: voor de duidelijkheid, ik heb de zwarte versie gelukkig ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

wil

Citaat van: beunky op november 23, 2005, 08:46:49

Edit: voor de duidelijkheid, ik heb de zwarte versie gelukkig ;D ;D ;D
Jammer. Smaken verschillen ;)

Maar werkelijk een mooi ding, ik kende het merk nog niet.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Ziet er goed uit Beunky! Ben benieuwd naar je van de Sonic Frontiers!

Durk

hoi Beunky,

wederom een mooie speler op bezoek bij je. Gezien je koude bevindingen lijkt me deze wel beter dan de TAG?
had je trouwens nog tot zo laat college?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

beunky

Citaat van: wil op november 23, 2005, 09:05:34
Jammer. Smaken verschillen ;)

Maar werkelijk een mooi ding, ik kende het merk nog niet.

wil

Inderdaad een heel mooi ding, ik had ook nog niet eerder van dit merk gehoord.
De zwarte versie vind ik mooier omdat dat optisch gezien beter in mijn set past ;)
Ik vind beide uitvoeringen wel mooi om te zien :)

Citaat van: Durk! op november 23, 2005, 09:20:58
hoi Beunky,

wederom een mooie speler op bezoek bij je. Gezien je koude bevindingen lijkt me deze wel beter dan de TAG?
had je trouwens nog tot zo laat college?

Dank je, ja ik denk het wel dat deze beter gaat zijn dan de Tag :)
Ik had vrij lang nog college (repetitiecursus), officiëel tot tien uur maar dat werd allemaal wat later...
Dat krijg je als de leraar van de organisatie geen ruimte krijgt om het verhaal over twee avonden te spreiden, het was consolidatie en zoals je zelf wel weet is dat een vrij pittig verhaal als je er voor het eerst (of voor sommigen voor de tweede keer) mee in aanraking komt. Niet zozeer omdat het moeilijk is maar omdat er zo verschrikkelijk veel van die kleine dingetjes zijn die van belang zijn en die je niet moet vergeten...
De tijd vloog ook bijna letterlijk voorbij, op een gegeven moment had die man zoiets van, zullen we maar eens koffie gaan drinken, we zijn al dik anderhalf uur bezig... ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Mooi spul beunky. gaat het een review worden? Wat kost deze beauty als ik vragen mag?

beunky

Citaat van: Ruben op november 23, 2005, 09:27:15
Mooi spul beunky. gaat het een review worden? Wat kost deze beauty als ik vragen mag?

Wellicht komt er wel een review, maar dat weet ik nog niet ;)
Over de prijs stuur ik je wel ff een pm :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

beunky

Citaat van: Durk! op november 23, 2005, 09:30:43
consolidatie? Snap niet wat daar moeilijk aan is.. ;D


Helemaal niets ;D
Maar het is zo veel waar je aan moet denken en wat je moet onthouden ;) ;D
Vooral die leuke eliminatiejournaalposten als je bijvoorbeeld een afnemend belang hebt bij een interne levering...
Voorbeeld voor de duidelijkheid: Holding A heeft 85% van de aandelen in B en 70% van de aandelen in C. B levert iets aan C en het komt bij C in de voorraad.
Dat soort dingetjes en daar dan van alles en nog wat leuks omheen gebouwd ;D
Dat levert leuke vraagstukjes op :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"