HooKiPa`s studenten HT (Update 8-10-06)

Gestart door HooKiPa, februari 18, 2005, 11:50:11

Vorige topic - Volgende topic

kheikens

Wat doet zo'n stekker nou eigenlijk?
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

HooKiPa

Die draagt zorg voor de koppeling tussen het snoer en je wandcontact doos  >:D

Neh, zonder onzin.. Deze stekker veroorzaakt door zijn vergulde onderdelen minder weerstand..
(zeg ik het zo goed?)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

HooKiPa

Citaat van: Moony op oktober 30, 2005, 13:42:57
Een van de sponsors van dit forum verkoopt Furutech:
http://www.deaudiofabriek.nl

Tnx, ga ik even kijken..
Hmm, dat wordt mailen, dunkt me ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),
Mission M3C1 (center), JBL XL1000 (rear), Mordaunt Short Premier 309W (sub), Philips 24PW6301, Furutech, Lapp, VdH, DIY UPT speakercable.

kheikens

Citaat van: HooKiPa op oktober 30, 2005, 14:10:23
Die draagt zorg voor de koppeling tussen het snoer en je wandcontact doos  >:D

Neh, zonder onzin.. Deze stekker veroorzaakt door zijn vergulde onderdelen minder weerstand..
(zeg ik het zo goed?)

Maar nu moet ik ff denken, weerstand wordt kleiner, volgens mijn natuurkunde van 2 jaar terug ga je dan naar de formule R=(U/I) (weerstand (Ohm) is spanning(Volt) gedeeld door stroomsterkte(Ampere)). De stroomsterkte is volgens mij op het een thuiscircuit constant, dan krijg je dat R kleiner wordt en I gelijk blijft wat inhoud dat U ook kleiner wordt. Je krijgt vervolgens een kleinere spanning op je versterker, het lijkt mij dat je juist het omgekeerde wilt.... of ben ik nou verkeerd aan het rekenen?
Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

HooKiPa

Nou, het is meer de weerstand die optreed bij een "stekker verbinding", dacht ik..
Dus hoe kleiner die weerstand is, des te meer spanning er door gaat.. Maar ik ben ook geen elektrotechnicus ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

kheikens

Maar dan is het nog zo dat de stroomsterkte ook omhoog zou moeten want anders kan de spanning ook niet omhoog!
Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4

HooKiPa

Hoe het helemaal precies werkt, weet ik ook niet.. Maar dat kan vast iemand anders je piekfijn uitleggen ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

kheikens

Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4

Marc R

Ik dacht dat de spanning juist constant is, en de stroomsterkte variabel. Er staat altijd ongeveer een spanning van 230 volt op het stopcontact, en naar gelang het vermogen van het apparaat dat er aan hangt varieert de stroomsterkte tussen de 0 en 16 ampere (tenzij je natuurlijk zwaardere stoppen of krachtstroom gebruikt :) ).

Met weerstanden erbij wordt het wat gecompliceerder, je moet dan al snel onderscheid gaan maken tussen parallel en serie schakelingen en de daarbijhorende natuurkunde regels, maar daar zal ik nu verder niet op ingaan :).

kheikens

Als je wil graag want dat moet ik inprincipe nog wel kunnen volgen en ben wel benieuwd wat nou het verschil is tussen een standaard stekker en zo'n hitech stekker!
Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4

Sjors

Even een kleine tip wat betreft het schilderen van het audio meubel, schuur of polijst de tussen de verf lagen met waterproof, als je het dan ook rolt i.p.v met de kwast, krijg je echt een heel mooi resultaat! en niet een grondlaagje geven, maar 3 grondlagen en een aantal keren met hoog/zijdeglans, maar tussen de verflagen altijd even polijsten.

Groet, Sjors

HooKiPa

Dus 3x grondlaag en dan 3x hoogglans verfen.. En tussentijds steeds even met waterproof schuurpapier bewerken?
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

Sjors

Citaat van: HooKiPa op oktober 31, 2005, 12:43:50
Dus 3x grondlaag en dan 3x hoogglans verfen.. En tussentijds steeds even met waterproof schuurpapier bewerken?

Jep dat is voldoende, mag altijd meer maar is niet altijd nodig, zou heeft een goede colega van mij het gedaan en het ziet er werkelijk prachtig uit!!

Groet, Sjors

HooKiPa

Dan wacht mij deze week een zeer schone taak ;)
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

R

Ik vind 3 keer gronden wel erg overdreven. Mijn meubel is 1 x goed gegrond, daarna goed geschuurd. Toen 2 lagen aflak(zijdeglans) met tussendoor een lichte schuurbeurt met fijn schuurpapier. Resultaat ultra strak. Jij hebt niet veel naden of moeilijke overgangen. Je zou het zelf met 1 laag grond en 1 laag aflak kunnen doen.

Wel een tip van mij, koop goede verf. Van Sikkens oid, geen goedkope gamma meuk.

HooKiPa

Bedankt voor het advies.. Ik ga van de week goede verf halen.. Gooi er twee lagen grondverf op.. En dan twee lagen verf.. 

Met schuren tussendoor..
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

R

Gewoon even kijken hoe de eerste grondlaag dekt.

HooKiPa

Jup.. Denk dat het met wit wel iets nauwkeuriger komt kijken dan met een zwarte afdeklaag..
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

Sjors

Advies wat ik je gaf was ook voor een hooglans afwerking, denk dat je het zo inderdaad ook wel red, en ja Goede verf is een must zoals Ruben al zegt.

ook de grondverf niet die grondverf van de Gamma daar zit '80%' krijt in  :(

Groet, Sjors

HooKiPa

Zo, net nog even 2 MDF plaatjes laten zagen.. Heb nu 5 levels..
Ook Flexa Hoogglans Wit gehaald en International MDF grondverf..

Morgen maar een uurtje eerder vrij nemen van stage....

(wordt wel dure grap, alles bij elkaar, zit al weer op 140 euro)

Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

kheikens

Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4

HooKiPa

Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

kheikens

Stereo
Paradigm Monitor 7 v.4

HooKiPa

Zo, ik ben reeds 3 uur schuren en ontvetten verder, straks gaat de eerste laag grondverf er op..
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),

HooKiPa

Maar weer even een update.. Ik heb zojuist voor de laatste keer geschuurd en ontvet.. Straks gaat de laatste aflaklaag er op.. En dan morgen de kopse kanten even mooi maken (maar dat doe ik als hij in elkaar zit)..

Dus met een beetje geluk heb ik dit weekend een stel foto`s om te showen.. Anders wordt het in de loop van volgende week..
(wil niet haasten namelijk ;))
Marantz SR7400,
Marantz DV4500,
B&W 201i (front),