VGA i.p.v. DVI, hoe?

Gestart door Sullivan, februari 5, 2005, 17:50:56

Vorige topic - Volgende topic

Sullivan

Hoi,

Ik heb vandaag een VGA kabel gekocht om te kijken hoe HDTV eruit ziet op mijn TW200. Nu heb ik een grafische kaart (GeForce4 Ti 4200) met een VGA output en een DVI output. Nu wil ik dus mijn beeld (powerstrip 1280 x 720) i.p.v. via DVI via VGA output laten lopen. Maar ik krijg het beeld niet op mijn TW200. Ik heb wat zitten stoeien met extend en dan krijg ik wel beeld op mijn monitor(DVI) en TW200(VGA), maar dat wil ik dus niet.

Iemand een idee hoe ik kan switchen tussen VGA en DVI output?

mvg,
Frank

Gabor

Waarom niet op beide hetzelfde? Het scherm dat je niet gebruikt zet je dan gewoon uit.
Wil je echt één van de twee gebruiken dan kun je bij de beeldscherm eigenschappen (bureaublad, rechtermuisknop -> eigenschappen, tabblad instellingen) de monitor op de vga als primair apparaat opgeven, en de andere kun je volgens mij zelfs uitschakelen of anders ergens onder de knop geavanceerd.

Sullivan

Citaat van: Gabor op februari  6, 2005, 13:09:40
Waarom niet op beide hetzelfde? Het scherm dat je niet gebruikt zet je dan gewoon uit.
Wil je echt één van de twee gebruiken dan kun je bij de beeldscherm eigenschappen (bureaublad, rechtermuisknop -> eigenschappen, tabblad instellingen) de monitor op de vga als primair apparaat opgeven, en de andere kun je volgens mij zelfs uitschakelen of anders ergens onder de knop geavanceerd.

Op beide outputs mag inderdaad hetzelfde, maar ik krijg geen beeld op mijn VGA output. Alleen op mijn 'DVI' of op 'DVI en VGA in extend mode'.

Ik kan nergens een optie vinden om het beeld ook op mijn VGA output te krijgen.

mvg,
Frank

Gabor

Staat in de geavanceerde eigenschappen van nvidea de tweede monitor niet gewoon uitgeschakeld? Iets dergelijks ken ik van Ati namelijk. Geef je op de ene plek aan dat de tweede monitor gebruikt moet worden, geef je op de andere plek aan dat deze wel aangesloten is, maar uitgeschakeld.

Sullivan

Bij 1 tab binnen de nvidea kreeg ik een fout, dus maar even de nieuwste driver geinstalleerd en nu krijg ik de clone optie wel. Alleen werkt het niet goed. Het lijkt wel of mijn kaart niet genoeg power heeft op te clonen??? Wat wel werkt is de optie om een single display te kiezen en dan voor de beamer (VGA) te kiezen.

mvg,
Frank