branden-win98 en buffer underruns

Gestart door jeroen_B, februari 3, 2005, 12:51:40

Vorige topic - Volgende topic

jeroen_B

hoi,
Ik heb hier een pc staan bij de vriendin die win98 en een oude mitsumi brander heeft. Na windows opnieuw te hebben geinstalleerd werkt die brander niet goed meer. Constant write errors, en buffer underuns. Brander heeft altijd wel goed gewerkt voor windows opnieuw was geinstalleerd.

kan iemand mij vertellen hoe de DMA op de schijven en cdroms ook al weer geregeld word in win98?
Heet dat toevallig interupt13 eenheid?

jeroen

crazyman

Hi,
Volgens mij moet je in win98 naar de device manager (weet niet hoe dit in het NL heet) en daar moet je in de CD en HD properties zelf handmatig de stations in de DMA mode zetten.
Tenminste dat kan ik mij zo herinneren  O0

En tevens ervoor zorgen dat je tenminste 1x cd grootte aan vrije schijf ruimte op de C-schijf hebt. Screensavers, virusscanners uitzetten...

Mzzl, Remco
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

jeroen_B

via eigenschappen zie ik bij de HD en de cd stations geen DMA staan waar ik een vinkje voor kan zetten.
Wel zie ik interupt13 eenheid staan bij de HD ( staat een vinkje bij die niet weg te halen is).
bij de cd stations staat geen vinkje hier en ik kan er ook geen vinje neezetten.

iemand ?

Biite

Check ff deze pagina....hier staat het verhaal met screenshots en uitleg :)

Martien
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

jeroen_B

Leuke pagina, Echter ik krijg met geen mogelijkheid het DMA checkbox zichtbaar. Er stond een VIA dma tool op de pc en daar heb ik mee lope spelen maar ook daarmee komen die checkboxen niet mee tevoorschijn.
Zouden nieuwe via drivers erop gooien helpen?

jeroen

Biite

Misschien dat ze inderdaad in die VIA driver bende zitten, zoek anders ff een tooltje waarmee je kan controleren of DMA inderdaad aanstaat.
Misschien kan het brandprogramma het zelfs al controleren...

Martien
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30