p2 server met 250gb hd

Gestart door Erik, januari 31, 2005, 20:34:02

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Ik hoor wel eens over een servetje in de gangkast met een paar grote hds erin. Goedkoop en stil, maar dan vraag ik me af hoe je die 250gb schijven pata of sata werkend krijgt. Want die oude p2/500mhz bakken kunnen meestal maar HD's aan tot 32 gb. Hoe werkt dit dan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gabor

Bios updaten :)
Er zijn inderdaad limieten die meestal met een biosupdate te verhelpen zijn. Anders heb je nog softwarematige oplossingen, zie bijv. deze info: http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=344
Of hardwarematige oplossingen in de vorm van een losse ide/sata controller.

crazyman

Kijk eens naar het volgende programma : NasLite
Hierbij maakt het geen moer uit wat voor een moederbord en bios je hebt. Het enige waar je op moet letten dat het programma met IDE schijven werkt... (niet met Sata dus, ook RAID wordt niet ondersteund)

Naslite is een linux file server programma welke geschikt is voor lokale netwerken, nou ja, lees verder op de site welke hierboven staat.

Mzzl, Remco

p.s.  kijk ook eens naar OpenFiler een linux based fileserver ...
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Adonias

Linux doet zowiezo niet moeilijk over grote hdd's. Die kijkt niet naar het bios maar naar de hdd's zelf en herkent ze gewoon.
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

jantje112

Citaat van: Adonias op februari  4, 2005, 15:13:53
Linux doet zowiezo niet moeilijk over grote hdd's. Die kijkt niet naar het bios maar naar de hdd's zelf en herkent ze gewoon.

Windows XP schijnt hetzelfde te doen, alleen gaat die vaak weer op zijn mondje bij de 128 gb limiet

Erik

Citaat van: jantje112 op februari  4, 2005, 19:39:14
Windows XP schijnt hetzelfde te doen, alleen gaat die vaak weer op zijn mondje bij de 128 gb limiet

Tenzij je Sp2 of zelfs sp1 hebt dan snapt hij het weer even.
Maar die linux tip is wel een goede.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill