commentaar gezocht bij samenstellen set

Gestart door ...dune..., januari 27, 2005, 19:13:40

Vorige topic - Volgende topic

...dune...

Citaat van: Ruben op februari  9, 2005, 22:20:13

Gelukkig zijn wij wel die er verstand van hebben.

Inderdaad... anders vrees ik met vreze  ;D   Ik onthoud jouw tip even.

We zijn ook erg benieuwd naar de prestatie van de Arcam AVR300 en zouden het liefst voor die all-in oplossing gaan. Op stereogebied altijd een compromis dus, maar ik moet nog even luisteren in hoeverre...

P.S. Zou het verschil in 'volheid' van het geluid tussen de NAD C372 of C162/272combi  ten opzichte van de Arcam AVR250 ook te verklaren kunnen zijn op grond van het uitgangsvermogen ? Ik weet dat vermogen niet zaligmakend is, maar die stereo-opstelling van NAD is 150W terwijl de AVR250 in stereo maar 90W per kanaal levert. Dat is toch best een verschil lijkt me.
De AVR300 daarentegen heeft 7x100W waarbij in stereo 2x120W wordt gegenereerd. Zou het dan kunnen dat de 300 daarmee wat dichter bij de volheid van de NAD-set komt ?  En heeft bi-ampen/bi-wiring dan wellicht nog (hoorbaar !) zin om het gat verder te dichten ?

Ik weet het, een hoop vragen, maar wieweet helpt mij dat door een moeilijke keuze heen.

R

Nee, hoor. Biampen met de 300 is een prachtige geïntegreerde oplossing.

Elard

Omdat ik nu toevallig Cambridge gekocht heb, wil ik me niet gelijk als promotor voor het merk opwerpen, maar je zou die 540R eens kunnen beluisteren... Ik vind 'm in stereo beter dan in surround, terwijl het een surround receiver is!

...dune...

Vandaag bij Staffhorst Utrecht zeer uitgebreid kunnen luisteren (inmiddels al 3e of 4e keer) en oa de Marantz 7500 (?) en Arcam 300 kunnen vergelijken. De Marantz viel direct op door het vollere en warmere geluid, waarbij de Arcam wat ielig overkwam. Echter... na langer luisteren begon ik te merken dat ik het gevoel kreeg dat de Marantz het geluid voller 'maakte' dan het werkelijk was. Het begon wat kunstmatiger te klinken en dat was ook het moment dat ik echt het signaal van de Arcam begon te waarderen. Helder, licht, stevig genoeg in het laag en vooral veel 'echter'. De verkoper onderkende dit (uiteraard, ben tenslotte klant... ;D) en gaf aan dat bij Marantz mensen vaak de neiging hadden om deze na enige tijd luisteren even wat zachter te zetten... luistermoeheid. Ik moet toegeven dat ik mij hierbij nu echt wat kon voorstellen.

Ik heb zo'n anderhalf a twee uur geluisterd in stereo en toen ook nog wat surround voorbij laten komen. Gezien de weging die wij hadden aangebracht in hifi/surround was dat eigenlijk een formaliteit waarbij ik al wist dat de surroundkwaliteiten van speakers en receiver ruimschoots aan onze hoogste wensen konden voldoen. Affijn... m'n interesse laten blijken en de set voor een èrg interessante prijs kunnen krijgen ! Het is hier de moeite waard om te vermelden dat ik zéér ruim (10%) onder de goedkoopst gevonden internetprijzen ben geslaagd ! Dat ging mijn verwachtingen sterk te boven  :o Er zit dus, zeker bij wat uitgebreidere aankopen als deze, behoorlijk wat ruimte in de prijzen, ook bij een zaak als Staffhorst die ik met andere (kleinere) aankopen als behoorlijk meer rigide heb ervaren. Ook werd aangeboden om het hele spul kosteloos bij ons thuis te laten installeren, een aanbod wat ik direct aangreep gezien mijn verwaarloosbare kennis m.b.t. deze apparatuur en het afstellen ervan. Deze service is dus een bijkomend voordeel van het kopen bij een echte winkel terwijl de totale aankoop financieel ook nog erg aantrekkelijk was ! (normaal gesproken ben ik nl een fanatieke internetkoper/koopjesjager vwb allerlei computer/foto/video/mp3 apparatuur)

Al met al wat mij betreft een verdiende pluim voor deze winkel onder voorbehoud dat men het inderdaad keurig bij mij installeert, maar daar heb ik zeker vertrouwen in.

Eenieder bedankt voor de geboden informatie en inzichten die mij uiteindelijk hebben geholpen om mij te orienteren en deze keuze te maken !

R

Goede keus. proficiat. Wanneer krijg je het?

...dune...

myself

Citaat van: ...dune... op februari 12, 2005, 11:40:03
Nog anderhalf à twee weken  :'(

;D
en je hebt je footer nu al aangepast  ;D

gefeliciteerd hoor !! dat wordt straks veel luisterplezier !
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

...dune...

Citaat van: myself op februari 12, 2005, 12:55:20
en je hebt je footer nu al aangepast  ;D

gefeliciteerd hoor !! dat wordt straks veel luisterplezier !

Konniet wachten  :-[

P.S. Is er iemand die een tip heeft voor een goede subwoofer rond de 600 euro ?  Onze kamer is 5x5 + 4x3 meter (grote kamer met versmalling) en hoewel ik heel graag de SVS PB10 (de kleinste) zou willen hebben (555 euro incl shipping) is dat nog steeds zo'n kolossale bak (39x48x54cm) ! Dus zou het perfect zijn als ik iets kon vinden wat enigszins kleiner van formaat is, maar genoeg power heeft.

Tips welkom !!

LOTS

Als die Arcam nieuw uit de doos was in de winkel, verklaard DAT het iele geluid.

Hij heeft echt een paar dagen nodig om in te spelen. Hij wordt er dus alleen maar beter op.  ;)

Mijn Arcam 300 klonk de eerste dagen ook ronduit beroerd. Schraal, iel, geluid kleefde aan de speakers. Kreeg bijna heimwee naar mijn oude (overleden) Pioneer. Na een paar dagen was dat echter helemaal weg.  :)
LOTS: Lord Of The Strings

...dune...

Magura

Goede keus  ;)
Gefeliciteerd De arcam heeft zeker tijd nodig om in te spelen.
Ik heb deze een kleine week, en hij begint steeds beter te spelen  8)

Veel plezier ermee!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

aMUSEd

Misschien heb ik het gemist.
Maar van welk merk/type is de bron (dvd-speler/cd-speler)?
interlink? speakerkabels?

...dune...

Interlink coax Ixos 105 WBT digital en analoge verbinding (voor hifi) Ixos 1002 Gamma Encore.

Bron wordt vooralsnog de opvolger van de HX900 HDD/DVD recorder van Sony. Gewoon omdat het een bijzonder praktisch apparaat is. Tot die opvolger er is doen we het met een knakendvd-speler van Daewoo  ;D  Voor het hifi-gedeelte willen we er nog een dedicated cd-speler bij zetten (tips welkom, rond de 400-500 euro ?).

Speakerkabels worden 4mm koperkern kabels (goedkoop: 3,5 p/meter) omdat we over 1,5 jaar gaan verhuizen en dan pas definitief hoogwaardige kabels willen aanschaffen ivm wegwerken in loze leidingen. Ook hier zijn tips erg welkom omdat voorgemonteerde kabels waarschijnlijk problemen zullen gaan geven met de loze leidingen ?  Hoe kunnen wij dit straks oplossen ?  Of is het raadzaam om dan toch voor  kabel-van-de-rol te gaan en dan uiteraard een paar tredes hoger op de kwaliteitsladder ?  :)

Nog ongeveer 11 nachtjes slapen  ;D

Elard

Kom ik weer met mijn Cambridge ;D Tip voor cd-speler: 640C. Echt een fantastisch apparaat voor het geld! Iets van 495 euro adviesprijs.

...dune...

Citaat van: Elard op februari 14, 2005, 16:10:32
Kom ik weer met mijn Cambridge ;D Tip voor cd-speler: 640C. Echt een fantastisch apparaat voor het geld! Iets van 495 euro adviesprijs.

Genoteerd !

Nog meer ideeën voor cd-speler en het wegwerken van hoogwaardige kabels in loze leidingen ?

aMUSEd

Citaat van: ...dune... op februari 14, 2005, 02:22:36
Voor het hifi-gedeelte willen we er nog een dedicated cd-speler bij zetten (tips welkom, rond de 400-500 euro ?).

Ook hier zijn tips erg welkom omdat voorgemonteerde kabels waarschijnlijk problemen zullen gaan geven met de loze leidingen ?  Hoe kunnen wij dit straks oplossen ?  Of is het raadzaam om dan toch voor  kabel-van-de-rol te gaan en dan uiteraard een paar tredes hoger op de kwaliteitsladder ?  :)

Cd-speler tip: Arcam cd73 zou prima moeten combineren met de avr300. (misschien heeft Ruben zijn speler nog en wil hij 'm verkopen?)

Leidingprobleem:
Een afgemonteerde speakerkabel is moeilijk/niet door een standaard pvc-buisje te proppen.
Als je de mogelijkheid hebt (bv onder de vloer) zou ik (brede) goten gebruiken ipv standaard pvc-buis.

R

Zou in mijn ogen de perfecte start zijn en zou er heel erg goed bij passen. Hij is echter al gereserveerd voor iemand anders en hoeft alleen nog opgehaald te worden.

...dune...

Hmm... gezien de erg goede recenties vind ik de CD-73 wel een hele serieuze optie om eerlijk te zijn. Daarnaast matcht het ook nog eens schattig met de AVR300 en dat is ook weer mooi meegenomen. Alleen ik vind 'm nèt even te prijzig... De dvd-recorder en speakerstands + meubel moeten nog aangeschaft worden, dus wellicht is er hier-en-daar wel wat ruimte over bij de dealer/winkel  O0

Maarehh... nog iemand aan het denken over een upgrade en een CD-73 over ??    ;D

aMUSEd

Citaat van: ...dune... op februari 15, 2005, 01:44:24
Maarehh... nog iemand aan het denken over een upgrade en een CD-73 over ??    ;D

De cd73 staat regelematig te koop op hifi.nl of hear.nl.

R

ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik er vel gezien heb de afgelopen tijd. Behalve de mijne dan op dit forum.

...dune...

Citaat van: Ruben op februari 15, 2005, 20:42:58
ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik er vel gezien heb de afgelopen tijd. Behalve de mijne dan op dit forum.

Ik ook niet, dus...   ;D

R

dus...  ??? misschien was het voor die prijs wel gelukt icm je versterker en de rest.. bij mij scheelde het ook wel wat in de set.

...dune...

Citaat van: Ruben op februari 15, 2005, 22:37:42
dus...  ??? misschien was het voor die prijs wel gelukt icm je versterker en de rest.. bij mij scheelde het ook wel wat in de set.

(zie voettekst  8))

Vandaag dus tweede deel van de boodschappen gedaan... wel met een korting, maar helaas kreeg ik de CD73 niet voor die 500 euro, maar goed... hij past perfect bij de AVR300 lees ik links en rechts qua geluid en uiterlijk, dus ga ik het ermee proberen. Ik heb de speler overigens al gehoord icm de AVR250 en kon daar geen kritische dingen over opmerken. Ik hoorde vooral de verschillen tussen de receivers. De AVR300 heb ik met een Rotel cd-speler beluisterd (CD73 niet aanwezig), maar om heel eerlijk te zijn vind ik het vooral belangrijk in de basis een goede cd-speler te hebben en daarover is iedereen het mbt de CD73 volgens mij wel eens.

R

Goed bezig. Ik had hem ook niet voor 500 hoor. Veel meer zelfs. Ik dacht alleen dat jij wel iets meer bij de dealer hebt uitgegeven. Mooie combi zo.

...dune...

Citaat van: Ruben op februari 15, 2005, 23:15:46
Goed bezig. Ik had hem ook niet voor 500 hoor. Veel meer zelfs. Ik dacht alleen dat jij wel iets meer bij de dealer hebt uitgegeven. Mooie combi zo.

Klopt, maar op dat deel had ik al een aangename korting gehad, zeker vergeleken met de prijzen bij ander verkooppunten. Die korting is nu ook voor mijn tweede boodschappenlijstje doorgevoerd. Ga het spul in een Aldenkamp 5742.3 meubel plaatsen. Deze is rondom vrijwel afgesloten (WAF-eis). Ik zal eens kijken in hoeverre ik dit meubel aan de achterzijde moet aanpassen om voldoende ventilatie te krijgen. Ik kan bijna niet meer wachten  :P