Mariusz' Hifi & HT

Gestart door Mariusz, januari 20, 2005, 19:09:23

Vorige topic - Volgende topic

christian19

Mariusz

Tijdens het luisteren betrap ik mezelf ook wel eens op staren, haha!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Mariusz

Na een lange stilte heb ik ein-de-lijk een ST17 'M' gevonden met dank aan een oplettende meneer die mij wees op een aanbieding! Komt maandag!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite

Mariusz

En hij staat nu al een paar uur lekker te spelen. Is niet alleen optisch een vooruitgang maar ook de klank: veel meer dynamiek, realisme, een strakker laag, meer breedte en diepte; kortom: een echte upgrade. Had niet verwacht dat er nog veel uit zo'n ouderwets radiosignaal te halen is. Het is minder een afgevlakte brei van geluid (hoewel het nog geen SACD-niveau is natuurlijk), iets wat mij aan de radio altijd behoorlijk ergerde.

jOzh

Duidelijk net zo'n Marantz liefhebber als ik zelf  :)

Prachtige sets (en ik kan me voorstellen dat je tijdens een filmpje alles en iedereen vergeet als je zo midden in het geluid zit!), maar het wordt wel tijd voor nieuwe foto's (inclusief de cd17 en st17!!) ;)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Mariusz

Ben ik helemaal eens, volgende week komen ze erop! En bedankt! :)

Mariusz

Iets later maar hier zijn de nieuwe foto´s dan te zien:
http://my.hifi.nl/index.php?user=239

Mariusz

Zoals al eerder vermeld in de thread over de mooiste versterker ben ik een enorme fan van het uiterlijk en de klank van Advance Acoustic. Morgen gaat het er dan van komen: de PM 17 zal tijdelijk als voorversterker gaan fungeren en wordt dan aangesloten op twee MAA 705 monoblokken van 300 W aan 8 Ohm:

In de Hifi-choice werd bij de test van de 1027 Be vermeld dat deze net zo rot is aan te sturen als zijn voorganger... (http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/FR/4/files/39.pdf) Iets dat ik niet kan opmaken uit het impedantieverloop en de gevoeligheid.
Toch verwacht ik veel van deze upgrade. Het warme en romantische klankkarakter van de PM17 zal hopelijk wel behouden blijven aangezien de voorversterker de grootste impact heeft op de klankkleur. Morgen staan ze wellicht al te spelen, ik post foto's zo snel als ik kan.

mikeske

wow, mooie upgrade

feli met de prachtige monoblokken  :o
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

El Penumbra

Dat zijn hele mooie monoblokken!  8)

Het zal zeker beter klinken met de PM17 dan met een Advance Acoustic voorversterker. Die klinken duidelijk anders dan de Marantz. Veel harder, minder emotie en hebben dus zeker niet dat 'romantische klankkarakter' dat je aanspreekt.
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

ajbeefde

Mooie blokken !!!

Maar waar zet je ze neer?  Onder je bed  :)

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Pieter-Jan

Die monoblokken zou ik toch echt zo veel mogelijk IN het zicht zetten ...  8)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Mariusz

Nou mannen ze zijn binnen (met voorversterker, de 205). Een stevige verbetering ten opzichte van de PM 17. Op mijn speakers komt juist de combinatie tussen de AA vv en de ev's beter tot zijn recht dan met de PM 17 als pre-amp, die klinkt toch vlakker, minder strak en wat scherper in het hoog. El Penumbra, op welke speakers had jij dan deze mindere ervaring?

Enkele plaatjes:

En vanaf de luisterplek:

Het hele zaakje is nog nagelnieuw dus er moet nog wel wat ingespeeld worden.
De klank die ik nastreef is een naturel vol geluid met veel details en snelheid maar geen bonkend laag en totale afwezigheid van scherpte. Deze combinatie doet dat al veel beter dan de PM17, die ondanks zijn reputatie niet zo warm en romantisch blijkt te klinken als ik graag zou willen.

Allereerst valt op dat de VU-meters bij normaal volume stijf onderin blijven staan: pas bij een behoorlijk volume komt er iets van beweging in. Jammer maar begrijpelijk gezien de 300 W RMS bij 8 Ohm en de groote van de kamer. De klank is dus diep, naturel, warm en vloeiend. Ik vind het altijd lastig omschrijven maar de diepte is enorm toegenomen ten opzichte van de Marantz. Meer dynamiek, minder scherpte, en tja het laag. Dat is ongehoord goed. Erg diep en retestrak. Dan merk je pas wat een echte versterker kan.

Een nadeel is er echter ook, zo is de prachtig afgewerkte AB een onding: alleen vlak voor de IR ontvanger gebeurt er iets en meteen knalt het volume zo omhoog dat het eigenlijk onbruikbaar is.

Ondanks dat ben ik toch blij met deze geslaagde upgrade. De VV is gebalanceerd aangesloten met XLR-kabels van Monitor Audio.

Oh ja, en bedankt he bij AudioVision in Dordt voor een topdeal!!!

Sjors

Gefeliciteerd ! das heftig spul  8)

Groet, Sjors

Mariusz

Dank je Sjors en er is nog meer geweld in aantocht: op 1 augustus wordt mijn nieuwe HK AVR 7300 geleverd (vond ik beter dan de AVR 745 en ik kon er nog aankomen!!!). Voor wie hem nog niet kent zie de testen in Stereoplay en areadvd (ik heb nu een computer met beperkte toegang dus ik moet jullie de links schuldig blijven....) ;D

Mariusz

En vandaag is de HK dan binnen gekomen: wat een heerlijk apparaat! 30 kg, maar een heel goedmoedig, warm en vol klinkend apparaat (eindelijk een AV-receiver die ook echt muzikaal is en niet zo technisch-koel dunnetjes klinkt). Bij muziek is het Logic 7 systeem een openbaring, je zit in een prachtige ruimtelijke soundbubble. De muziek is fijntjes in de ruimte gesponnen met een heel warm en natuurlijk timbre. Ook bij films hebben de stemmen echt gewicht via de center. De bassen zijn strak en immens krachtig. Alle speakers op large en de sub alleen op LFE klinkt het best.

Foto's volgen nog!

MLCinema

Hallo Mariusz,

Mooie sets heb je staan. Zoals ik vandaag heb kunnen zien. Jou oude SR7400 speelt hier nu de sterren van de hemel. Bedankt voor het wachten en vandaag was een leuke ervaring met 7 spekers op 2 bij 2 meter.

MVG Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

kippekop

Citaat van: Mariusz op augustus  4, 2007, 16:43:58
En vandaag is de HK dan binnen gekomen: wat een heerlijk apparaat! 30 kg, maar een heel goedmoedig, warm en vol klinkend apparaat (eindelijk een AV-receiver die ook echt muzikaal is en niet zo technisch-koel dunnetjes klinkt). Bij muziek is het Logic 7 systeem een openbaring, je zit in een prachtige ruimtelijke soundbubble. De muziek is fijntjes in de ruimte gesponnen met een heel warm en natuurlijk timbre. Ook bij films hebben de stemmen echt gewicht via de center. De bassen zijn strak en immens krachtig. Alle speakers op large en de sub alleen op LFE klinkt het best.

Foto's volgen nog!

Heel mooie receiver :) Hoe zit het qua bedieningsgemak van deze harman/kardon? En waar had jij hem vergeleken met de 745?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Mariusz

Heb ze bij Stassen ooit eens gehoord (daar niet gekocht overigens). Ik wist iig dat de dikke Harmans erg fijne machines waren. Het gebruiksgemak van de AVR 7300 is eerlijk gezegd niet best. Het On screen display krijg ik via wat voor videouitgang dan ook niet aan de praat zodat ik niet alles goed kan instellen. Verder is het apparaat zo idioot veelzijdig dat ik echt door de bomen het bos niet zie (en ik heb al redelijk wat apparaten gehad). Nu staat het zootje op large en dan kunje vanaf zo'n 40Hz je sub ook nog laten meeblazen, klinkt erg krachtig en strak in het laag. Vooral, ik zeg het opnieuw, de warmte en ruimtelijkheid bezorgen me ladingen kippevel. Echt genieten dit.
Hierbij nog wat plaatjes:

Mariusz

Citaat van: Marc.Visser op augustus 11, 2007, 17:28:37
Hallo Mariusz,

Mooie sets heb je staan. Zoals ik vandaag heb kunnen zien. Jou oude SR7400 speelt hier nu de sterren van de hemel. Bedankt voor het wachten en vandaag was een leuke ervaring met 7 spekers op 2 bij 2 meter.

MVG Marc

Dank je wel, is het allemaal nog gelukt op de Ceintuurbaan? Veel plezier met je 7400, hij kan nog lang mee!

MLCinema

Het is een totaal andere speaker geworden dan ik had verwacht. Namelijk de klipsch RF25. Een heel prettige luidspreker. Wist me heel goed te overtuigen, en hier thuis klinkt ie nog eens stukken lekkerder. Wat wil een mens nog meer? Ik ben een tevreden man.

MVG Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Mariusz

Mooi zo, kun je ook een Private theater thread openen! :)

tiptop

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Mariusz

Mariusz

Heb onlangs de AA vv vervangen voor mijn goede oude PM-17. In tegenstelling tot mijn eerdere bevindingen vind ik, geheel tegen mijn verwachtingen in, de Marantz beter op bijna elk terrein. Het laag is strakker, een zekere scherpte verdwijnt en een zeer 'elastisch/beweeglijk' (hoe omschrijf je zoiets nu?), harmonisch en opgeruimd geluid is het resultaat. De diepte is gelijk gebleven. Leuk om te zien dat de ev in deze amp een behoorlijke bottleneck is. Een betere vv blijft op de lange termijn wenslijst, maar voorlopig houd ik de set zoals ie is. Na een onbepaalde tijd is het misschien ook tijd voor andere speakers, een ultraneutrale speaker als de Dynaudio Sapphire zou dan een graag geziene vervanging zijn. Voorlopig overheerst echter tevredenheid.
Optisch is de set nu ook in perfecte harmonie; met de hele Marantz 17-serie en de blokken links en rechts naast het audiorek is het een mooi passend en symmetrisch geheel, een lust voor het oog :-*