Mariusz' Hifi & HT

Gestart door Mariusz, januari 20, 2005, 19:09:23

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: mikeske op mei 17, 2007, 10:55:22
wow, mooie upgrade

feli met de prachtige monoblokken  :o

Prachtig idd!!!

jammer dat ze niet bi-amp zijn.....

Mariusz

En na een tijdje stilte was het dus de afgelopen tijd vooral mn HT-set die werd bijgeschaafd. In het kader van zoveel mogelijk homogeniteit bleef alleen de SVS nog een buitenbeentje, en dan vooral qua uiterlijk. Het geluid heeft me tot de laatste seconde kunnen bekoren al is met het oog op de toekomst en de grote kracht van de nieuwe receiver een sterkere sub ook geen onzin.
Voor de Vintage 6 lijn is nooit een sub gebouwd, je was aangewezen op de optisch niet passende en ietwat trage Omega subs. Gelukkig is er de Magnat Quantum 932A, mijns inziens de meest bijpassende sub die ik voor mijn speakerset kan vinden. In beuken met grijs uiteraard:).
Totaal anders dan men van de Magnat subs gewend is, is deze wel erg strak en snel, al blijft wel diezelfde machtige ervaring behouden. Meer vermogen, meer kastinhoud en VEEL meer membraanoppervlak (2 maal 30 cm) dan de SVS laten weinig te raden over qua performace. Een uitgebreid luisterverslag en foto's arriveren binnenkort!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

tiptop

Je moet interficior eens vragen. Die heeft een mooie zelfbouwsub te koop, incl, scheidngsversterker voor 550 euro. Een soort verbeterde SVS.

De Cello noemt die deze.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Mariusz

Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite

tiptop

Citaat van: Mariusz op december 12, 2007, 16:09:37
En na een tijdje stilte was het dus de afgelopen tijd vooral mn HT-set die werd bijgeschaafd. In het kader van zoveel mogelijk homogeniteit bleef alleen de SVS nog een buitenbeentje, en dan vooral qua uiterlijk. Het geluid heeft me tot de laatste seconde kunnen bekoren al is met het oog op de toekomst en de grote kracht van de nieuwe receiver een sterkere sub ook geen onzin.

Als antwoord hierop. ;)
Dacht dat je hiermee aangaf voorzichtig rond te kijken voor een eventuele vervanger van je sub. :)

Maar misschien ook niet dus :P ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Mariusz

Haha, oh zo! Nee die Magnat staat al bij mij thuis!

tiptop

Mariusz

Gister veel tijd kwijt geweest met inregelen; gelukkig kon ik met het notch filter een heel nare 70Hz resonantie weghalen (-20dB maar liefst). Nu eindelijk een bevredigend resultaat met het subvolume op een ridicule 5%, hoe bedoelt u overkill :-X. Nou ja voorlopig nog even het ermee doen...
De sub klinkt iets minder lightweight dan de SVS, je merkt dat er veel meer membraanoppervlak aan het werk is, vooral in de 25-30Hz regio is ie erg sterk. Het karakter van het laag is iets romiger en ronder dan van de SVS, en dat harmonieert weer beter met de rest van de set.

MLCinema

Heey Marijn,

Leuke upgrade zo met die nieuwe Magnat. Hoe is het eigenlijk destijds afgelopen bij Correct met die krassen op het display?

MVG Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Mariusz

Thx! Het verhaal van die krassen is een beetje shameful, bleek namelijk toch - een zeer sterk klevend - folie te zijn. Dus hij is nu perfect:). Bevalt mn oude SR7400 je nog?

MLCinema

Heej Marijn,

Sorry dat ik je topic omhoog haal ;D. Je oude SR7400 doet het nog steeds prima. Wel ben ik aan het nadenken om er bijvoorbeeld een PM7001 of een andere stereo versterker van Marantz aan te knopen voor het stereo geweld. Ook zou ik wel een andere CD speler willen, iets in de richting van een SA7001 (prachtig design). Op stereo komt de SR soms toch nét iets te kort. Kan natuurlijk ook aan de bron liggen. Maar ik wil zoieso een beter stereo beeld en met een losse stereo versterker moet dat wel lukken. Eerst even budget vrijmaken.

Groeten
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Mariusz

Tja zelfs een Marantz is qua stereo niet zaligmakend, een PM7001 zal echt een goede stap voorwaarts zijn voor je stereo!

MLCinema

Heb jij zelf eigenlijk ooit de PM17 aan de pre-out van 7400 gehangen of had je daar gelijk die Focals bij gekocht? Ben namelijk wel benieuwd of het een beetje te doen is qua volume regeling en dergelijke. Jij eigenlijk nog upgrades gepland?

Mariusz

Ja heb ik geprobeerd. Klinkt beter maar is op den duur toch irritant, een overvol meubel, ieder keer het risico dat je volumeknop te hoog blijft staan, twee apparaten aan. Gezeur natuurlijk, maar toch, ik kon er nooit echt aan wennen, aparte sets hebben nog steeds mijn voorkeur. Maar goed, dit zegt meer over mij dan over de oplossing an sich.
Upgrades; tja ik speel nu met een aantal ideeen. Mijn laatste upgrade was overigens ipv mijn veel te snel overleden Cambridge soundworks 2.1 THX setje (net buiten de garantie, reparatiekosten 365 euro :-X) een setje Heco Celan 300 speakers in zilverlak voor bij de computer. Prachtige jongens!
Voor de toekomst was een idee om twee setjes Electra 907 BE te kopen die onlangs beide te koop waren aangeboden. Maar er is geen center van die serie en ook geen sub... En ik wil een optisch perfect matchende set...
Tweede idee: ik ben erg gecharmeerd van de klank van de Heco's die net iets warmer is dan van mijn Magnats. De Celan 700 voor en 4x de Celan 500 achter, met center en sub 38A is echter een veel te dure optie...
Derde idee: Mijn stereoset gebruikt nu de PM17 als voorversterker. Prima klank, maar een mooie dedicated vv doet zoiets toch beter. Dus ik ben toevallig nu aan het kijken voor een McIntosh Pre (2e hands uiteraard). Zoals je ziet blijft de HT set voorlopig wat ie is en is een nieuwe pre dus de eerste upgrade!

Mariusz

Nieuwe luistersituatie na verhuizing:

-madison-

8) Mooie opstelling!! Maaruh.. waarom staat je tv op een plankje? :blink:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Starred

Dat ziet er veel beter uit dan voorheen Marius! Mooi

Richi

Citaat van: -madison- op mei 16, 2009, 23:19:06
8) Mooie opstelling!! Maaruh.. waarom staat je tv op een plankje? :blink:
Hij wou niet in de muur boren om de TV op te hangen. :P
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Mariusz

Precies want deze plank zit helemaal niet in de muur geboord ::). Was de makkelijkste oplossing!

Richi

Dat is knap gedaan dan! :eh: Plakkertjes? Lijm? Hou ons niet langer in spanning! ;D
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

R

Starred

Leuk salontafeltje, welk merk, type is dat?

MLCinema

Mooie opstelling zo Mariusz, zo komt het geheel al wat meer tot leven. Zal denk ik de prestaties van je stereo set alleen maar ten goede komen. Die hebben eindelijk de ruimte om te ademen. Waar zijn eigenlijk je HT componenten gebleven? Had je alles verkocht?

Mariusz

Dank allen. Het tafeltje is van de Zuider Ster in Rotterdam, ik heb geen idee hoe het ding heet helaas, ook al heb ik m zelf net gekocht :-[.
Het geluid is logischerwijs eindelijk eens wat het al jaren niet kon zijn, veel ruimtelijker, gedefinieerder en strakker. De Focals kunnen eindelijk eens ademen idd.
De HT set staat in mijn grote werkkamer helaas nog wel wat kleintjes opgesteld maar met de crossover vrij hoog is er gelukkig van dreunen geen sprake, wel lijdt de diepte van het geluid onder de kleine ruimte. Maar goed, al met al is er goed mee te leven.
Ik wil per se geen draden etc. in mijn woonkamer hebben lopen en dan is een stereoset een stuk makkelijker!