intel 915GUX mb wil firewire

Gestart door THX-UltraII, januari 18, 2005, 22:42:59

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

Ben in het bezit van dit mb.
Al mijn pcisloten (2 :/ ) zitten vol maar wil wel graag firewire voor het aansluiten van mijn digitale camcorder. Standaard zit er helaas geen firewire op met mb maar heb vandaag van een collega uit zijn nieuwe pc een module meegekregen die hij toch niet ging gebruiken. Het is zo n simpel ijzeren strip met 1 firewire aansluiting die je in je kast kan schroeven en aan de binnenkant van je kast loopt er dan weer een kabeltje die je op je mb zou moeten pluggen (het lijkt op zo n usb uitbreidgevalletje). Ik zie op m n mb maar 2 aansluitingen waar dat stekkertje op past maar daar staat allebei usb bij. Heb het wel geprobeerd voor de zekerheid maar werkt zoals verwacht niet.
Wat nu?

Oracle

Ik denk dat je het best uit bent met een externe firwire/usb hub.

Sweex biedt die onder andere aan, maar ik neem aan dat ook andere merken dit wel hebben.

Aleen geen idee wat dat kost...

Groet,
Mark

B.J.

Wat Mark zegt kan niet.
Als jij geen firewire op je mobo hebt zitten kan je het alleen krijgen met een pci insteekkaart.
Ik weet niet waar je sloten mee vol zitten?
Welk mobo heb je exact? (merk/type)

Oracle

Nou, volgens mij is het apparaatje van sweex een hubje met 4 usb en 3 firewire poorten, die je met een USB stekker op je pc aansluit. Volgens mij heb je dan precies wat je zoekt.

Of heeft dit hubje een andere aansluiting?

Groet,
Mark

Erik

Dus jij zegt dat hij usb naar firewire converteert? Dat zou mooi zijn, want daar is wel eens vraag naar.

edit: even op hun site gekeken en waar i al bang voor was ....
FAQ
1. How do I use the firewire ports of my hub?
To use the firewire ports on the hub, make sure that your pc already has a firewire connection. Connect the existing firewire of your pc to one of the three ports on the hub. The led on all the firewire ports will light up and now you can use the other two firewire ports of the hub for your firewire devices.

maar goed als je dit kastje koopt en op je enige fw poort zet heb je er daarna 3 !!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

B.J.

Citaat van: Erik op januari 19, 2005, 20:04:11
............
maar goed als je dit kastje koopt en op je enige fw poort zet heb je er daarna 3 !!

ja maar hij heeft er 0 dus het werkt niet  ;)

Erik

Niet eens 1 firewire  :o uit welke eeuw is dat toestel ;D
Nou in ieder geval vond ik het wel een goede tip, een combisplitter, jammer genoeg stond er geen prijs bij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

THX-UltraII

als je op http://www.intel.com/design/motherbd/ux/ux_documentation.htm kijkt, dit bestand dl. D915GUX Technical Product Specification en dan naar pagina 58+59 gaat zie je bij D en Z een optional front panel IEEE-1394a connector. Als ik op mijn mb kijken zie ik hier wel de soldeerpuntjes zitten maar geen module waar een stekker in past. Is zo n module te koop en zelf te solderen?

Erik

het lijkt er idd op dat je deze kan gebruiken, kun je die draadjes niet direct op het mb (laten) solderen
- Winston Churchill

THX-UltraII

goed idee Erik

M.P.A. de Jong

Als je het al gesoldeerd krijgt is het nog de vraag of het werkt.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Erik

Ik zie maar 1 manier om erachter te komen ;D
- Winston Churchill

THX-UltraII

maar welk draadje moet op welk soldeerpuntje..........  :-\
Anders vraag ik het de iter wel op mn werk  :)