UcD Class-D versterker zelfbouw

Gestart door Wowly, januari 18, 2005, 16:54:25

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Klinkt als de persoonlijke voorkeur van Bruno. Niets mis mee trouwens...

Jan-Peter

Ah ik weet het nu weer. In een UcD180 gebruiken we een NE5532 en die creert meer offset bij een hogere impedanties. De AD8620 heeft dit probleem niet. Vandaar de opmerking.

JP

FivePack

Zo langzaam komen de onderdelen binnen! Monoblocks kunnen bijna gebouwd gaan worden.

UCD400ad  besteld
Kastjes van THL audio besteld
Trafo's zijn besteld
Onderdelen softstarts worden verzameld
XLR-RCA kabels zijn al klaar

Overige onderdelen zoals slitfoils waren al een tijdje binnen.
Relais voor de 12 v triggerschakeling moeten nog wel besteld worden.

Dus ja het bouwen kan bijna gaan beginnen!!! O0
Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 | Rotel RT-1080 | Rotel RCD-1072 | Panasonic DVD-S97| Vifa Premium 33 , 22 centre , Monitor 30 | 2 * UCD400AD monoblock | Kabelzooi...  | Panasonic 42PE55 | Cayin A-88 EH-KT88 buizen | Epson TW-3500

Jan-Peter

Voor iedereen die er interesse in heeft, Bruno heeft tijdens de AES in Barcelona de volgende AES paper over de UcD gepresenteerd;

http://www.hypex.nl/docs/document.pdf

Jan-Peter

matjans

Alhoewel ik de finesses ervan bij lange na niet begrijp wordt in ieder geval wel duidelijk inzichtelijk gemaakt wat het grote voordeel is van de gain loop na het filter. Interessante kost, geannoteerd door bruno vast en zeker (zeker en vast? ;) ) begrijpelijker en dus nog interessanter. Goeie kost.
Si fractum non sit, noli id reficere...

Wowly

En nóg mooiere kasten De mooiste die ik tot nu toe heb gezien......

Machmat

Helemaal een leuke site trouwens....

Wowly

Hanz71

Op werk  :)
Maar de versterker doet het heerlijk. Wat een grip op die Kappa's.  :-*
Verder voorlopig eerst rack maken (soort flexy) en daarna de LC's, hoewel ik daar een ander kastje voor wil aanschaffen zodat die ook dual-mono gebouwd kan worden, dus lekker even gebrowsed op die site.

FivePack

Ik zit ook op mijn werk  :( helaas! Maar ja aan de andere kant ook weer goed nieuws alle onderdelen die ik nodig heb zijn binnen of onderweg!!!
Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 | Rotel RT-1080 | Rotel RCD-1072 | Panasonic DVD-S97| Vifa Premium 33 , 22 centre , Monitor 30 | 2 * UCD400AD monoblock | Kabelzooi...  | Panasonic 42PE55 | Cayin A-88 EH-KT88 buizen | Epson TW-3500

matjans

tsja... ook ik ben aan het werk... flauw he!

Jan-Peter

Aah, ik zit ook op mijn werk........ ;D

Tis verder inderdaad wat rustig in deze thread.......

We hebben nu alle voedingen en trafos leverbaar via de webshop, http://62.100.17.227/hypexshop

Jan-Peter

Kronzilla

Hehe Jan-Peter ziet er wel cool uit die elco's met Hypex opdruk,en ziet er sjieker uit in het zwart dan blauwe elco's  ;D
Al iets meer nieuws over de UCD700 bvb en hoeveel die zou moeten kosten (ook varianten van opamp?)

Mvg David

Jan-Peter

Nog niks bekend over de prijs. Als je kijkt naar Euro / watt zal die in verhouding wel iets duurder worden (power in 4 ohm dan...).
Deze UcD module is namelijk flink wat complexer dan de UCD400. 4-layer PCB en een flink complexe circuit rondom de powerfet.

De opamp varianten worden netzoals de UcD400, standaard de OPA2134 en upgrade met de AD8620+SST511 om de PSRR van de opamp te verhogen. Er zit ook de mogelijkheid erin om de ingangselcos te overbruggen met een jumper en om de opamp buffering te overbruggen me een eigen preamp.

Leverbaarheid na de zomervakantie, dus even geduld nog............ 8)

Jan-Peter

matjans

heb een paar dagen geleden de ingangselco's van mijn ucd400's overbrugd en ik moet zeggen dat dat best wel een hoop uitmaakt... Ten goede

Kronzilla

Hehe, nice! Ben benieuwd... maar als ik zo'n ucd's wil zullen het zeker de 700 zijn, push the limits zeg maar  8)

Jan-Peter

Ach het vermogen is maar een 2,5dB meer. Ik moet zeggen dat de UcD400 wel het heel goed doet!

Hierbij een opmerking van onze Italiaanse klant;
So far the feedback form our customer is very good indeed, and we have had the opprtunity to test the UCD 400 on the bench test of the most credited italian magazine, Digital Video Home Theater: they use Audio Precision and other sphistiated instruments, and we have been told that the UcD 400 is, from a measurement point of view, one of the best module they ever tested. With a 40 V secondary transformer and 40,000 Microfarad they got about 160 w at 8 ohm (0,03% thd) and approx. 280 at 4 ohm, even on complex loads (60 degree capicitive/ 60 degree inductive loads).

Not bad at all, I would say!

Leuk he!!! (en euh 't komt ut Grunningen)

Jan-Peter

P@ulus

Dag allen, ik meld me ook weer even. Om (zoals eerder?) ergens op vooruit te lopen...  ???
Na het zien van al die fraaie (nieuwe) Hypex-producten moet ik zeggen; het kriebelt nog steeds, of liever gezegd; weer. Komende week komt er nl. een vanMedevoort MA240 binnen bij een winkel waar ik 'm heb besteld  :-[, met de mogelijkheid 'm eerst thuis te proberen (gewoon kopen & 'plug & play' is toch wel makkelijk 8)). Want als ik de recensie van René van Es lees, herken ik hier veel (goede) dingen die ik ook in de UcD van m'n zwager hoor! UITERAARD ga ik deze vM naast de UcD180 van Wowly luisteren! Mijn vraag aan jullie allen die meer ervaring hebben met de UcD's; wat zouden júllie verwachten? Waarschijnlijk kennen geen of weinig van jullie de vM uit eigen ervaring, en Jan-Peter voel je niet verplicht te reageren, je wil misschien geen conculega afvallen... ;) Maar als ik bereken dat ik voor ongeveer dezelfde prijs als die van de vM een stereo UcD400 met high-grade voeding en (passief) DACT input-switch en stappenregelaar in elkaar moet kunnen zetten... Hmmm. Ik vraag misschien om iets onmogelijks (vergelijken met iets wat je niet hebt gehoord), maar theoretische verhandelingen zijn ook welkom! Schiet er maar eens op los, eens zien of de zelfbouwer in mij weer gewekt kan worden..! ;D
Marantz/Heart CD6000 (+Tentlabs ocsil, HEA clock-supply + caps). Bluesound Node N130 met PD Creative voedingsprint en iFi PowerX, Metrum Musette (Dac2 chips), Hawk Audio HB30, Kef LS50 Meta, Rel HT1003 mk1, Audioquest Powerquest 2, Audioquest en Supra bekabeling, Dual CS721. Headfi: Bluesound Node2 met Musical Fidelity V-Can2, Hifiman HE 400i (2020). Roon draai ik op een 2012 Mac Mini met beide Nodes als Roon endpoints.

Kronzilla

Beste Paulus, voor hetzelfde geld als die VanMedevoort zal je wél meer kwaliteit in huis halen. Dit is toch normaal he, zij gaan gn stappenverzwakker en andere gebruiken. Het is een fabrikant he en die moet winst maken met alle respect, dat is nu het schitterende aan zelfbouw: voor zelfde geld veel beter of voor minder geld zelfde kwaliteit... aan jou de keuze  :)

FivePack

Tis hier weer rustig... Iedereen druk aan het luisteren?? Ik nog niet, heb op mijn trafo's na alles binnen. Vandaag eerder van mijn werk weg gegaan, moest naar het postkantoor om mij kastjes van THLaudio op te halen..
Dat was het wachten zeker waard. Wat een mooie geborsteld alu kastjes zeg!! 3 mm onderplaat 2mm zijwanden en een voorplaat van jawel 5 mm!!!!!

Ga dit weekend aan de gang met het solderen van de softstarts...
Nu eerst de nieuwe Dream Theater in de cd speler

FivePack

Oh ja das waar helemaal vergeten dat dit forum fotog..l is!! ;D Ik ben alleen nog iemand die met zijn Canon slr vertrouwdt op meneer fuji en kodak. Maar vooruit zal dit weekend een digitale regelen zodat ik wat fototjes kan maken.... >:D

Duck Twacy

Deze exodus audio kan ik alleen nog maar in een Audiogon link vinden, niet bij diycable

http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampsmult&1122150595

$750 voor een 2 kanaals ucd180.

What happened?

Leeuwarden

Zit ik nu zo gek tegen die 5 kanaals voeding aan te kijken? Twee modules rechts, drie links en waar willen ze dan de aansluiting op de elco's vanuit de trafo/gelijkrichters hebben?