Het grote Mac contra Pc topic!!

Gestart door Erik, januari 17, 2005, 18:53:07

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Aangezien er in blijkbaar toch een grote behoefte was, elkaar van de voor en nadelen van de Mac cq Pc te overtuigen. En dat op de verkeerde plekken gebeurde. Zou ik willen voorstellen dat op deze plek te doen.   >:D

Lekker alles bij elkaar, alleen onderbouw het wel. Berichten als de Mac is niks of Windows is met alles 10 x beter. Schiet niemand wat mee op.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

R

Vanuit mijn professie kom ik veel in aanraking met PC's. Juist de functie van computers die het mens zou moeten helpen van logische denkpatronen en handelingen wordt op een windows pc erg moeilijk. Ben al heel mijn leven macgebruiker, maar veel pc's moeten gebruiken.
Alleen de moeite die het kost om een apparaat gebruiksklaar te maken is gigantisch. Ik moet toegeven dat windows XP een stuk beter is dan de oude versie, maar alleen al het feit dat er een groot verschil is tussen XP home en professional vind ik belachelijk. Koop een mac en je kan aan de slag. Koop een PC en dan begint het pas. Klein voorbeeldje, ben voor iemand bezig geweest om op windows xp een bluetooth connectie tot stand te brengen met een nokia telefoon. Alles was gloednieuw. Niets werkte er. Van te voren de telefoonm getest op mijn alubook, dat werkte als een tiet. Aanzetten, toevoegen, synchroniseren en klaar. Op de xp bak, heb ik nieuwe drivers moeten downloaden voor de ingebouwde bluetooth unit??? en nieuwe software moeten opsporen van nokia, die was ook verouderd. Daarna was het mogelijk om een verbinding tot stand te brengen, die daarna elke paar minuten de lucht uit ging. Data overzetten is ook nog niet gelukt. Dit geeft mijn algemene ervaring met PC's weer... Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Os X is gruwelijk stabiel. het komt eens in de maanden voor dat de finder hangt. Wat doe je dan, de finder herstarten, alle applicaties draaien in de achtergrond door, en je kan weer verder. PC's zijn in mijn ogen een slap aftreksel omdat steve jobs zijn geheimen niet goed kon bewaken. Alhoewel hij het idee ook niet helemaal zelf heeft bedacht, hij heeft het wel tot een succes gemaakt.

Gaeje

Steve jobs is volgens mij gewoon één en al verkoop. ik denk dat hij maar weinig daadwerkelijk met de ontwikkeling te maken heeft (en hij steekt dat ook niet onder stoelen of banken) maar eenmaal hij dat podium opkruipt, kan je de verkoopscijfers al beginnen inschatten.

Aangezien hier het grote VS topic is, zou ik gewoon even willen toevoegen met het mac is altijd duurder verhaal; dat slaat helemaal nergens op.
Neem nu OS X, wat kost dat, 150 euro, voor het hele OS, voor 1 licentie? geen home, geen pro, gewoon 1 os. 1 prijs. en een goeie prijs, ik vind dat helemaal niet veel geld, voor wat het is. Plus je krijgt het gratis bij een nieuwe mac. in de tijd dat ik nog pc's kocht, stond het er ook op, maar het was wel een illegale kopie door mn computerboer waar ik m gekocht had.  kwestie van op goeie voet te beginnen hé?
Dan heb je iLife, software voor 79 euro ofzo waar je bij pc's 50 euro per applicatie die erin zit zou betalen (iphoto, imovie, idvd, garageband en itunes (is wel free)) Keyboards... kosten nu? 29 euro?? en een mac keyboard tikt echt lekkerder én stiller dan al de rest...
airport express, draadloos internet, kost idd ook veel (150 euro) maar dan heb je wel een draadloze router voor 10 computers, plus draadloos streamen van muziek én draadloos printen in een doosje van 5cm op 7cm dat je mee kan pakken op reis en weet ik veel naar waar nog allemaal. plug het in, en het werkt, basta... mac mini, een prachtige, piepkleine computer voor 500 euro?? je vond nauwelijks een tweedehandse mac voor deze prijs!! de Imac, met 17" of 20" kick-ass TFT en een G5 processor erin voor 1700-2000 euro... ga zo maar door. de prijzen zijn niet echt goedkoop, maar de producten zijn het wel waard!

enfin, ik ga niet blijven doorgaan, ik weet dat elke mac user het met mij eens is, dat wil volgens mij toch ook iets zeggen

Savart

Ruben, een beetje kan gaan hé. Je moet nu niet doen alsof het altijd zo is dat je problemen hebt.
Ik gebruik nu windows xp en kan er wel wat mee omgaan en dan is het helemaal niet zo'n grote moeite
als gij nu voorstelt.
Kijk, er zijn gewoon verschillen tussen windows en mac, voor- en nadelen voor beide kanten.
En nu begrijp ik dat dit topic dient om deze op te sommen maar ze moeten wel nog de waarheid wat benaderen,
al was het maar ergens in het oneindige  ;).

Maar ik ga eens iets anders zeggen: Ik kan alles wat met een mac kan ook op
een pc-platform doen en als het niet met windows kan, dan pak ik linux of freebsd.
Daar komt nog eens bij dat Linux/FreeBSD nog veel goedkoper is als mac-gedoe
en pc-hardware toch veel goedkoper is als mac-hardware, als je tenminste alles zelf
ineen kan steken en je de juiste adressen kent.

Spacebass

Volgens mij is usability een verantwoording van de softwareontwikkelaar en niet van de PC of Mac anzich. Ik vind de stap die gemaakt is in XP naar taakgericht denken opzich een prima methodiek (persoonlijk dan). De materie blijft moeilijk voor deze generatie. De volgende generatie zal er echt mee opgevoed zijn, kijkende naar mijn zoon die vanaf zijn derde jaar al een eigen pc heeft met internet (en tegenwoordig op zijn 7de weet hoe hij ons moet mailen (op het werk) en een beetje met de standaard office apps en tekenprogramma's weet om te gaan)

EdwinB

Citaat van: Ruben op januari 17, 2005, 19:16:49
maar alleen al het feit dat er een groot verschil is tussen XP home en professional vind ik belachelijk

Op welk verschil doel je precies? Technisch of op prijs niveau?

Grt,

Edwin

Erik

Intressant leesvoer van anandtech voor een discussie ;D

AnandTech: A Month with a Mac: A Die-Hard PC User's Perspective
http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2232
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

R

Citaat van: EdwinB op januari 17, 2005, 21:59:08
Op welk verschil doel je precies? Technisch of op prijs niveau?

Wat dacht je van de mogelijkheden in een netwerkomgeving.

ThomasBelgium

Ik gebruik al meerdere jaren een pc en een mac door elkaar. Ik heb up-to-date machines met de meest recente operating systemen.

De conslusie is duidelijk: de pc is een regelrecht drama qua gebruiksvriendelijkheid, de mac werkt als een lier.

Op één vlak is de pc de mac de baas: games! Ook zal de pc wel beter zijn als HTPC (omdat er meer ondersteuning voor is).

Mark S

Ik moet als trouwe Maccer wel zeggen dat ik het compleet bezopen vind dat, als ik bijv een Ati kaart wil vervangen, ik 3x zoveel geld kwijt ben voor de Mac versie tov van de vrijwel identieke PC versie. Alleen omdat er 1 lullig brugje anders is gesoldeerd en omdat er andere firmware op staat. En wat ik ook bezopen vind, is dat de standaard door Apple meegeleverde kaarten niet zijn voorzien van een S-Video-out, itt tot de PC versie.

Verder hoor je mij niet klagen.

Wat de usability betreft, deze is op de PC soms ver te zoeken.
Het lijkt vaak of een gedrogeerde chimpansee de broncode heeft ingeklopt, en er vervolgens een blik hoogleraren aan te pas is gekomen om daar een interface en een handleiding voor te schrijven. Of mijn hersens missen een kwabje. Wat ik in onderstaand geval niet als een gemis ervaar.

Gisteren was ik bijvoorbeeld bij mijn ouders, ze waren net terug van wintersport. Een kennis had de vakantiefoto's als jpg op CD gebrand, en mijn ouweheer wilde deze ff laten zien in een slideshow.
Een eitje, toch? Het ene programma lustte alleen tiff bestanden. Een tweede programma kon niet eens van CD importeren. Het derde programma had 24(!) stappen nodig om de foto's te importeren en deze als een slideshow te vertonen. Inmiddels waren we een dik uur verder en amper iets gezien.
Met iPhoto kan ik met 3 muisklikken de boel importeren en een slideshow starten. Een 4e muisklik om deze op DVD te zetten. In minder dan een half uur ben ik helemaal klaar.

De verbazing van de zgn switchers (PC->Mac gebruikers) in mijn omgeving. Willen iets voor elkaar krijgen. Wat soms niet lukt, en dan bellen ze mij. Als ze de oplossing horen valt hun bek meestal open. Hebben ze er totaal overheen gekeken of veel te ver over nagedacht. De verbazing over de eenvoud (zonder afbreuk te doen aan de functionaliteit) en het intuitieve karakter van de Mac.
It makes me smile everytime...

Tot slot een anekdote uit de oude doos:
Ten tijde van de Win2K periode (hoe het tegenwoordig met XP zit...keine Ahnung). Gewoon simpel een nieuwe map aanmaken op je bureaublad. Wedstrijdje met de PC gebruikers/collega's die riepen dat een Mac zo traag is. Zij op een destijds gloednieuwe 700 Mhz Pentium III, ik op een verouderde 200 Mhz Powermac. Doel: 10 nieuwe mappen aanmaken.
Op de PC : rechtermuisknop....navigeer.....navigeer...Een nieuwe map. Op de Mac...1 shortcut.  Ik was bijna 10x zo snel.

Mark S

Citaat van: ThomasBelgium op januari 18, 2005, 00:43:21

Op één vlak is de pc de mac de baas: games! Ook zal de pc wel beter zijn als HTPC (omdat er meer ondersteuning voor is).

En 3D. Hoewel sinds Maya ook naar de Mac is geport ook niet zo'n issue meer is.

Spacebass

CiteerGisteren was ik bijvoorbeeld bij mijn ouders, ze waren net terug van wintersport. Een kennis had de vakantiefoto's als jpg op CD gebrand, en mijn ouweheer wilde deze ff laten zien in een slideshow.
In xp de cdmap openen en de ingebouwde viewer gebruiken? Maar dan moet je wel Powertoys gedownload hebben  ;)

CiteerTot slot een anekdote uit de oude doos:
Ten tijde van de Win2K periode (hoe het tegenwoordig met XP zit...keine Ahnung). Gewoon simpel een nieuwe map aanmaken op je bureaublad. Wedstrijdje met de PC gebruikers/collega's die riepen dat een Mac zo traag is. Zij op een destijds gloednieuwe 700 Mhz Pentium III, ik op een verouderde 200 Mhz Powermac. Doel: 10 nieuwe mappen aanmaken.
Op de PC : rechtermuisknop....navigeer.....navigeer...Een nieuwe map. Op de Mac...1 shortcut.  Ik was bijna 10x zo snel.
Op je bureaublad een map aanmaken is gewoon rechtsklikken (ben je niet gewend als Mac user  ;D ) en in het snelmenu "new" en dan op "folder" klikken...dus als je wilt vergelijken, moet je van beide wel genoeg kennis hebben  ;)

EdwinB

Citaat van: Ruben op januari 18, 2005, 00:34:40
Wat dacht je van de mogelijkheden in een netwerkomgeving.

En welk verschil bedoel je dan in de netwerkomgeving? Zoals de naam al aangeeft is de Home editie voor thuisgebruik bedoelt, het is dus niet ondersteund om deze aan een Windows domein te hangen.

Ik ben erg benieuwd welke netwerkondersteuning jij mist in de Home editie voor thuisgebruik.

Grt,

Edwin

Gaeje

Citaat van: Mark S op januari 18, 2005, 00:49:35

De verbazing van de zgn switchers (PC->Mac gebruikers) in mijn omgeving. Willen iets voor elkaar krijgen. Wat soms niet lukt, en dan bellen ze mij. Als ze de oplossing horen valt hun bek meestal open. Hebben ze er totaal overheen gekeken of veel te ver over nagedacht. De verbazing over de eenvoud (zonder afbreuk te doen aan de functionaliteit) en het intuitieve karakter van de Mac.
It makes me smile everytime...

dit komt mij heel bekend voor... ik ken ook mensen die geswitched zijn, en soms zit je der gewoon naast en zie je ze echt windows stijl zoeken naar hoe het moet terwijl het echt gewoon maar slepen is ofzo... echt grappig. ik had het ook in het begin

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op januari 18, 2005, 08:04:28
Op je bureaublad een map aanmaken is gewoon rechtsklikken (ben je niet gewend als Mac user  ;D ) en in het snelmenu "new" en dan op "folder" klikken...dus als je wilt vergelijken, moet je van beide wel genoeg kennis hebben  ;)

OK dan. Dat is 1 (rechtermuistoets klikken), en 2 (scrollen naar new) en 3 (selecteer folder) en 4 (klikken). Op de Mac is het 1 toetscombinatie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Erik op januari 18, 2005, 00:01:29
Intressant leesvoer van anandtech voor een discussie ;D

AnandTech: A Month with a Mac: A Die-Hard PC User's Perspective
http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2232

Voor wie geen 17 pagina's wil doorspitten, is er ook de conclusie voor handen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Hypoliet op januari 17, 2005, 21:28:38
Maar ik ga eens iets anders zeggen: Ik kan alles wat met een mac kan ook op
een pc-platform doen en als het niet met windows kan, dan pak ik linux of freebsd.
Daar komt nog eens bij dat Linux/FreeBSD nog veel goedkoper is als mac-gedoe
en pc-hardware toch veel goedkoper is als mac-hardware, als je tenminste alles zelf
ineen kan steken en je de juiste adressen kent.

Ik denk dat je (bijna) alles wat je met een Mac kan, ook met een PC kan. Linux heb je niet nodig, OS-X draait al 95% van alle Linux software omdat ze allebei dezelfde versie van NetBSD gebruiken. Het grote verschil is gebruiksvriendelijkheid:

Op een mac heb je al 21 jaar Plug & Play
Op een PC heb je alleen maar Plug & Pray
;D

AppleMies

Citaat van: Mark S op januari 18, 2005, 00:51:33
En 3D. Hoewel sinds Maya ook naar de Mac is geport ook niet zo'n issue meer is.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets gelezen over 3D Renderfarms die op clusters met MS als OS draaien.  Titanic is gerenderd op Linux (clusters). Verder draaien de nieuwste renderfarms voor het merendeel op Linux clusters en.........om On-Topic te blijven...... Apple G5 xServer clusters.  UNIX gebaseerde clusters zijn veel krachtiger en onderhoudsvriendelijker/bestuurbaar.

Ik geloof dus dat MS op 3D gebied op industrieel niveau weinig getekend.  Wel natuurlijk i.v.m. AutoCAD en 3D Studio marktpenetratie zal op de desktop MS Windows veel groter zijn en nog wel even blijven.  Maar een Apple PowerMAC G5 met VectorWorks 11 en MAXON'S 4D Cinema heb je een alternatief die de vloer op de meeste vlakken met deze pakketten aanveegd.  "The Polar Express" is met b.v. met behulp van Maxon's  4D Cinema gemaakt.

gr.

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Citaat van: Gaetan op januari 17, 2005, 21:04:56
Steve jobs is volgens mij gewoon één en al verkoop. ik denk dat hij maar weinig daadwerkelijk met de ontwikkeling te maken heeft (en hij steekt dat ook niet onder stoelen of banken) maar eenmaal hij dat podium opkruipt, kan je de verkoopscijfers al beginnen inschatten.

Aangezien hier het grote VS topic is, zou ik gewoon even willen toevoegen met het mac is altijd duurder verhaal; dat slaat helemaal nergens op.
Neem nu OS X, wat kost dat, 150 euro, voor het hele OS, voor 1 licentie? geen home, geen pro, gewoon 1 os. 1 prijs. en een goeie prijs, ik vind dat helemaal niet veel geld, voor wat het is. Plus je krijgt het gratis bij een nieuwe mac. in de tijd dat ik nog pc's kocht, stond het er ook op, maar het was wel een illegale kopie door mn computerboer waar ik m gekocht had.  kwestie van op goeie voet te beginnen hé?
Dan heb je iLife, software voor 79 euro ofzo waar je bij pc's 50 euro per applicatie die erin zit zou betalen (iphoto, imovie, idvd, garageband en itunes (is wel free)) Keyboards... kosten nu? 29 euro?? en een mac keyboard tikt echt lekkerder én stiller dan al de rest...
airport express, draadloos internet, kost idd ook veel (150 euro) maar dan heb je wel een draadloze router voor 10 computers, plus draadloos streamen van muziek én draadloos printen in een doosje van 5cm op 7cm dat je mee kan pakken op reis en weet ik veel naar waar nog allemaal. plug het in, en het werkt, basta... mac mini, een prachtige, piepkleine computer voor 500 euro?? je vond nauwelijks een tweedehandse mac voor deze prijs!! de Imac, met 17" of 20" kick-ass TFT en een G5 processor erin voor 1700-2000 euro... ga zo maar door. de prijzen zijn niet echt goedkoop, maar de producten zijn het wel waard!

enfin, ik ga niet blijven doorgaan, ik weet dat elke mac user het met mij eens is, dat wil volgens mij toch ook iets zeggen

........en dan kun je met dat iLife High Definition video editten met iMovi HD.  Dat is dus real 16:9 in real time bewerken in 720p EN 1080i. Dat moet de HT fanaten ook aanspreken.

Apple is dus eigenlijk te goedkoop.

Mark S

Citaat van: Spacebass op januari 18, 2005, 08:04:28
In xp de cdmap openen en de ingebouwde viewer gebruiken? Maar dan moet je wel Powertoys gedownload hebben  ;)
Niet iedereen heeft XP (nodig).
Citeer
Audiofiel heeft hem al beantwoord, dat zijn dus 3 stappen. Zelf heb ik het twijfelachtige genoegen gehad om 2 jaar lang op beide platformen te moeten werken. Het is dus geen onbekende materie voor me. En laat ik nou ook een muis hebben met meer dan 1 knop  (en op een andere machine een muis zonder knoppen)  ;)

AppleMies

Citaat van: Ruben op januari 17, 2005, 19:16:49
Klein voorbeeldje, ben voor iemand bezig geweest om op windows xp een bluetooth connectie tot stand te brengen met een nokia telefoon. Alles was gloednieuw. Niets werkte er. Van te voren de telefoonm getest op mijn alubook, dat werkte als een tiet. Aanzetten, toevoegen, synchroniseren en klaar. Op de xp bak, heb ik nieuwe drivers moeten downloaden voor de ingebouwde bluetooth unit??? en nieuwe software moeten opsporen van nokia, die was ook verouderd. Daarna was het mogelijk om een verbinding tot stand te brengen, die daarna elke paar minuten de lucht uit ging. Data overzetten is ook nog niet gelukt. Dit geeft mijn algemene ervaring met PC's weer...

Leuk verhaal.  Is namelijk identiek aan hetgeen ik met een vriend van mij heb meegemaakt.  Die heb ik eerst proberen te overtuigen een Apple Powerbook aan te schaffen.  Hij vond dat wel cool toen ie zag wat ik met de mijne allemaal probleemloos kan. Maar goed, om een  lang verhaal kort te maken. Hij heeft uiteinelijk uit kostenoverweging toch voor een HP laptop gekozen die een stuk goedkoper is. Bluetooth zou moeten werken via zo'n PCMCIA kaartje en zijn SE gsm.....niet dus.  Althans, met alle drivers, handleidingen etc werk het nog steeds niet en hij BAALT ondertussen als een olifant zonder slurf dat het niet werkend te krijgen is. Affijn, mijn PoBo ernaast........apparaten scannen.......KLAAR. Contact gelegd. Ik zag de telefoon, kon direct iSyncen etc. ZO hoort het dus.

Dit heb ik dus al diverse keren meegemaakt. De gebruyiksvriendelijkheid steekt iedere keer weer met kop en schouder boven die van MS uit.  Ik persoonlijk koop een computer om op te werken.  Als ik dus het apparaat aanzet moet ie direct doen waar ik hem voor heb aangeschaft.  Als de fabrikant dan beweerd dat b.v. Bluetooth wordt ondersteund moet die dat dus zonder allerlei onzin direct ook doen. MS is daarin een ramp.........Apple doet het volgens mijn ervaringen tot nu toe altijd.   Kwestie van protocollen volgen? Geen idee. Maar het werkt.    

(Het valt mij op dat er een klein aantal lieden reageren op Apple terwijl -heb ik het idee-  zij slechts 2 minuten achter een Apple hebben gestaan in de winkel.  Mijn ervaringen met MS windows 3.0, 3.11, 95, 98, 98SE 2000 en XP Pro onder prof. omstandigheden zijn nu zo'n 11 jaar. Ik werk immer nog -uit financiele overweging, je kantoor geheel vervangen door uitsluitend Apple is een hele investering- met beide platformen naast elkaar...........helaas.)

gr.

AppleMies

Mark S

Citaat van: AppleMies op januari 18, 2005, 12:23:50
Ik heb eigenlijk nog nooit iets gelezen over 3D Renderfarms die op clusters met MS als OS draaien.  Titanic is gerenderd op Linux (clusters). Verder draaien de nieuwste renderfarms voor het merendeel op Linux clusters en.........om On-Topic te blijven...... Apple G5 xServer clusters.  UNIX gebaseerde clusters zijn veel krachtiger en onderhoudsvriendelijker/bestuurbaar.

Ik geloof dus dat MS op 3D gebied op industrieel niveau weinig getekend.  Wel natuurlijk i.v.m. AutoCAD en 3D Studio marktpenetratie zal op de desktop MS Windows veel groter zijn en nog wel even blijven.  Maar een Apple PowerMAC G5 met VectorWorks 11 en MAXON'S 4D Cinema heb je een alternatief die de vloer op de meeste vlakken met deze pakketten aanveegd.  "The Polar Express" is met b.v. met behulp van Maxon's  4D Cinema gemaakt.

gr.

AppleMies
Renderfarms e.d. even buiten beschouwing gelaten...
Ik doelde eigenlijk ook op de penetratie van 3DMax en dergelijke. Pas sinds OSX wordt de Mac door 3D software fabrikanten als serieus alternatief gezien. En onder het oude OS heeft het heel lang geduurd voordat Apple op de OpenGL bandwagon sprong. En dat weerhield de software fabrikanten ervan om ook naar de Mac te porten.

AppleMies

Citaat van: Mark S op januari 18, 2005, 12:52:25
Renderfarms e.d. even buiten beshouwing gelaten...
Ik doelde eigenlijk ook op de penetratie van 3DMax en dergelijke. Pas sinds OSX wordt de Mac door 3D software fabrikanten als serieus alternatief gezien. En onder het oude OS heeft het heel lang geduurd voordat Apple op de OpenGL bandwagon sprong.

AutoCAD heeft vorig jaar zelfs een enquette onder Mac OSX users gehouden of er een versie AutoCAD voor X gewenst was.....Teken aan de wand?

gr.

AppleMies

Johan Van Gompel

Ok. Als ik het goed begrijp (even advocaat van de duivel spelen):

- heb je met een Mac geen keuze wat betreft OS (dat maakt ook niet uit want het is toch "het beste");
- hoef je je met een Mac niet af te vragen wat er in de doos zit.

Eigenlijk is het dus een eenvoudige PC voor de eenvoudige mens (maar met een minder eenvoudig prijskaartje)?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

hybride

Van pc´s is het bekend dat die slecht stil te krijgen zijn.
Vooral voor snelle HTPC´s is dat een probleem.

Hoe is de geluidsproductie van een snelle Mac?
https://secrelocal.com - Local Girls Chat - No Selfie - Anonymous Sex Dating -   Local Live Dating Chat