Verschillende doeksoorten eens gemeten

Gestart door Rob_Dingen, januari 13, 2005, 19:17:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje

haal/bestel  bij frank doek van de rol en bouw een eigen scherm ;)

niscal

ja dat is dus beter dan een rolgordijn ?

denoontje

Zou het wel moeten zijn  ;)

Ik heb destijds bij projecta een samplemap opgevraagd,:
Deze bevatte stukjes doek van 20*20.
Deze had ik op de muur geplakt en dan projecteren maar.

Uiteindelijk gekozen voor high contrast S
Dit besteld bij Frank  van de rol en dan diy-en maar

Rob_Dingen

Hoi

Kijk een bij een sponsor op dit forum GT design die los doek vekoopt wat geschikt is voor crt.

Rob

tijse400

hallo, ik heb dit topic eens doorgelezen en ik begrijp dat een grisj doek er voor zorgt dat je meer detail kunt zien, doordat het contrast tussen de kleuren beter te zien is ( daarom ook high contrast neem ik aan)

ik projecteer nu op een iets donker witte muur, en vind dat wit er dan erg donker uit ziet. krijg je met een grijs doek, niet dat het wit dan grijs wordt? en dus helder kleuren wat donker overkomen?  dat idee heb ik op de muur namelijk wel, op een stukje a4 papier ziet het beeld er bijvoorbeeld een stuk beter uit, en een iets refelcterend stukje muismat ( kunststof met lichte bolletjes structuur zou je kunnen zeggen) maakt fellere kleuren een stuk helderder. dat zou dan betekenen dat ik een high contrast doek niet zo'n goeie keus zou vinden voor mijn situatie?

ik projecteer dus in de ruimte met lichte muren, en niet geheel verduisterd. ik heb nog wel eens een gedimd sfeerlichtje aan.
de projector is een benq 8700+, die isf gecalibreerd is.
misschien met iets hogere gain dan normaal matwit?

wat is jullie advies voor het doek ?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

J.A.F._Doorhof

De NIEUWE projectoren adviseren we eigenlijk op dit moment gewoon 1.0-1.3 voor.
En gezien de prijzen van nieuwe spanschermen loont het totaal niet meer de moeite om zelf te bouwen.
Je mag ons altijd even mailen voor een offerte natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PjotrrrNL

#181
De nieuwe Kingpin spanschermen van rond de 300 euro zijn zeker goed en goedkoop!
Voor een handige jongen met klein budget vind ik zelfbouw echter nog steeds een optie hoor.
Goed doek voor een 2m breed 16:9 scherm is nog geen 100 euro, komt natuurlijk kosten voor het hout bij etc.

Voor iemand met veel tijd en weinig geld  naar mijn idee nog steeds de moeite waard hoor!

Heb zelf Cinemat SS doek besteld bij GTdesign:
www.projectiedoeken.nl

eelco74

#182
Citaat van: tijse400 op april  2, 2008, 18:24:28
hallo, ik heb dit topic eens doorgelezen en ik begrijp dat een grisj doek er voor zorgt dat je meer detail kunt zien, doordat het contrast tussen de kleuren beter te zien is ( daarom ook high contrast neem ik aan)

ik projecteer dus in de ruimte met lichte muren, en niet geheel verduisterd. ik heb nog wel eens een gedimd sfeerlichtje aan.
de projector is een benq 8700+, die isf gecalibreerd is.
misschien met iets hogere gain dan normaal matwit?

wat is jullie advies voor het doek ?

Beetje late reactie misschien, maar ik had ook een 8700 en projecteerde eerst op een Projecta met mat wit. Vanwege vouwen heb ik die toen ingeruild tegen een zelfde scherm, maar dan high contrast. Op de 8700 vond ik het high contrast wel veel mooier. De verschillende kleuren kwamen beter uit en qua lichtopbrengst scheelde het niet heel veel.

Mijn huidige Optoma HD80 heeft veel meer contrast en output en daarmee lijkt het niet nodig. Aangescien ook de high contrast ondanks het dikkere doek ook vouwen begint te vertonen, ga ik ook maar eens kijken naar een spanscherm
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

rusty06

Wat het dalen van de prijs betreft heb ik toch zo men bedenkingen. Want voor een spanscherm van circa 3 meter breed betaal je toch al snel 800 tot 1000 euro. De enige die daar ver onder blijft zijn de "Fixed Frame Projection Screen Series van i-Visions" en daar ken ik de kwaliteit niet van!
Dit mag voor velen geen probleem zijn maar als je slechts 1800 euro betaalt voor een beamer dan kost een scherm toch al snel 1/3de van de totaalprijs!

J.A.F._Doorhof

Je moet het wel in verhouding zien.

1.
Bijna niemand koopt een 3.00 breed scherm om de simpele reden dat er geen enkele projector is die optimaal presteert op die breedte.
TENZIJ je een CIH scherm gebruikt en dan nog heb je een flinke projector nodig.
De meeste projectoren presteren het best tussen de 2.00-2.40 breed.
Dit is ook in 95% van de gevallen de grote die wij adviseren aan de klanten.

2.
Vergelijk die prijs met 2 jaar geleden en je zult zien dat de prijzen ENORM gedaald zijn, vooral in het normaal gangbare segment van 2.00-2.40 breed is het een bijna vrije val geweest de laatste 2 jaar.

3.
Mensen beknibbelen vaak op een scherm maar vergeten dat het scherm nagenoeg net zo belangrijk is als de projector.
Vergeet niet dat het scherm is waar je naar kijkt, is je scherm niet goed is het beeld niet goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

opeters

Ik ben op zoek naar een nieuw spanscherm.
Bij xxxxxxxxxxxxxxxx verkopen ze een Spanscherm 92 Inch 16:9 scherm voor 200 euro.
Heeft iemand ervaring met deze schermen? Hoe verhoud het doek van dit scherm zich met een Kingpin doek?
Ik gebruik een Sanyo PLV-Z3000 in een volledig duistere kamer.




J.A.F._Doorhof

Commerciele link verwijderd.

Bij dit soort prijzen even nadenken trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

opeters

Sorry voor de link.
Laat ik de vraag anders stellen, welk spanscherm en doek combo levert het beste resultaat voor een HD beamer?

J.A.F._Doorhof

Ligt aan je budget.
We hebben zeer goede ervaringen met de velvet serie van Kingpin in het lagere segment, OS screens, Beamax, screenresearch, stewart etc. in het hogere segment.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

opeters

#189
Mijn budget is beperkt plus ik loop tegen restricties aan met betrekking tot de maten van het spanscherm.

Mijn HT bevind zich op de vliering, door het schuine dak en de hoogte kan ik maximaal een scherm breedte van 210 meter ophangen.
Tevens vind ik het gewenst om een 16:9 kijkoppervlak van 200x113 te behouden. De meeste spanschermen van Kingpin, Beamax etc hebben echter een rand van 8 cm en als je dus een zichtbaar projectie oppervlak van 200x113 wenst te hebben dan kom je al gauw uit op een breedte van 216-220 cm en een hoogte van 129cm. Hierdoor komt het scherm te laag te hangen.

Voorheen had ik een zelfbouw scherm op basis van een Dibond plaat van 200x113 met projectie verf. Hier was ik echter niet tevreden over i.v.m. licht zichtbare strepen door het gebruik van een roller.
M'n huidige zelfbouw scherm is wat kleiner en is gemaakt van een High Contrast doek (via Mr. Doorhof) geregeld. Echter m'n zelfbouw vaardigheden zijn .. kan beter plus dat met dit doek Moire optreed i.c.m. m'n Sanyo PLV-Z3000.

M.a.w. ik heb genoeg van m'n zelfbouw knutsels en ben vandaar op zoek naar een goed spanscherm.
Het enige "A-merk" wat ik kon vinden was het PermScreen dat een border heeft van 5-6cm en dus op 210cm uit komt echter heb ik er geen 800 euro voor over. Als iemand nog tips heeft of iemand/proff. weet die een scherm kan maken dan houd ik me aanbevolen.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Misschien vond hij je uitleg iets te ingewikkeld? ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

opeters


Tube-freak

Ik heb doek van GT design gekocht om zelf wat in elkaar te knutselen. Ik heb nu een projecta scherm maar wil daarvan af omdat er moire optreed.
Van GT design heb ik (nadat ik samples heb gekeken) Cinemat MP doek gekocht.  Mooi doek zonder Moire en 1.12 gain.  Wel ietje pietje minder zwart waardes (scheelt niet echt veel met wat ik nu heb in elk geval), maar daar staat tegen over dat het wit iets mooier wordt en de kleuren iets meer helder.

Die zwartwaardes hebben deels ook te maken met mijn lichte muren.

Ik heb overigens nog wat Cinemat doek samples liggen hier (SS, MP, Microperfo, starlight hd, high contrast mp).  Dus als iemand intresse heeft om te meten kan ik ze wel opsturen ofzo.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Davey


Tube-freak

Nog steeds geen doek binnen.  :mad: 

Duurt nu al 10 dagen.  Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om een stukje doek op te sturen.
Kreeg vrijdag ochtend een mailtje dat de bestelling verwerkt is.   Nou merk er weinig van.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Ik neem niet aan dat je het bij ons besteld hebt ?
Anders moet ik nakijken wat er mis is gegaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Nee bij GT design.  Zijn samples duurde ook al 5 weken voordat ik ze had.  Ik hoop niet dat het doek ook zo lang gaat duren.
Ik heb hem al een mail gestuurt maar daar antwoord hij ook niet op.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Ik heb nu "een" doek binnen.  Helaas het verkeerde doek.  Zal maar weer gaan emailen hoe we dat op gaan lossen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Het was blijkbaar toch wel het goede doek.  Aleen geen grijze achterkant.  Heb ik zelf maar een achterkant geknutseld...
Mijn nieuwe scherm hangt nu.

Met "Cinemat MP" doek.

@Rob_Dingen.  Jij hebt dat doek toch ook? (heb ik uit betrouwbare bron vernomen).
Heb je dat doek wel eens gemeten?  
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai