Meet & greet/shootout/luistersessie bij Remko thuis

Gestart door reMC, januari 13, 2005, 12:54:08

Vorige topic - Volgende topic

GerritZ

Citaat van: mradem op maart 28, 2005, 14:52:10
haha een "Goofy reference digital interlink" ;D .

Bedoel ik verder niets mee hoor, maar zo'n kabeltje is niet in verhouding met de kwaliteit appartuur wat jullie hebben getest.

reMC

Ik doe mijn best maar ben behoorlijk brak...reken me dus niet af op spel- en stijlfouten ed. :D

Over ons bezoek aan Raphie is eigenlijk 'alles' al gezegd. Was gezellig en mijn indrukken waren vrijwel hetzelfde als die van Ruben.

Bij mij thuis dan. Mijn kamer is niet heel groot en wat meer ruimte was behoorlijk handig als we goed met z'n drieën wilden luisteren, dus: bed eruit! Om een nog hardere ruimte te voorkomen hadden we het matras tegen de zijmuur aan gezet. Tijdens de luistersessie viel er niet meer hardheid (door de muren) dan normaal op, gelukkig. We hadden wel lekker veel zitruimte zo, hoewel het aan zitplekken nogal tegenviel! Daarom maar gebruik gemaakt van een Amstel-krat. Het bier was op, nu mocht ik er op! ;D

Wellicht wat minder leuk om te lezen, maar wel gemakkelijk schrijven, daarom behandel ik het geluid gewoon per set-up. De vaste waarden waren de 47labs 4708 OTA speakerkabel, Von Schweikert VR-2 luidsprekers en het stekkerblok van Rittal.

Gaincard - Audio Consulting - Extreme make-over Pioneer
(Versterker - Interlink - CD-speler)

Dit is de set-up die ik erg goed ken en ook behoorlijk naar mijn smaak is. De muziek is behoorlijk detailrijk, snel, er is coherentie (hoog/midden/laag zijn mooi in balans en vloeien goed samen to het geluid van instrumenten.) Verder is het laag diep(!) met bovenal veel resolutie en definitie! Ik laat anderen wat meer zeggen over deze combinatie.....
Ik wil wel vertellen wat ik miste, namelijk een bepaalde vloeiendheid zoals toploopwerken dat kunnen. Verder dat losse, dynamische geluid. Maar dat laatste is ook te wijten aan de slechte trafo die voor mijn voeding zit.

Omdat de interlinks van Audio-Consulting op de uitganstrafo's zijn gesoldeerd (zie foto's) was het niet mogelijk om op deze bron interlinks te vergelijken. Dat doen we dus op de CD33.

Gaincard - Kimber KS1011 - Arcam CD33

Zeker op het eerste gehoor is dit een heel ander geluid! De stage is namelijk behoorlijk wat groter geworden! Stemmen, gitaren, piano etc., gewoon alles. Dit is wel even wennen, mede omdat het allemaal wat meer in elkaar overloopt. Bovendien mis ik wat snelheid. Tom Mcrae was met zijn Boy with the bubblegun enerzijds meer een Man omdat hij gewoonweg veel groter was, maar de rauwheid en emotie in zijn stem verdwijnen een beetje. Hij treedt wat meer op de achtergrond. Hetzelfde bemerk ik met Miles Davis. De basgitaar en trompet staan wat dichter bij elkaar en de bas is wat moeilijker te volgen. Op de eerdere combi volgde hij mij als het ware, waar ik was, was de bas ook, nu moest ik soms een beetje zoeken. MAAR al met al geen verkeerd geluid hoor,ik heb veel duurdere sets minder horen presteren! Ook biedt deze combinatie wat meer detail. Toch krijg ik helaas geen kippevel..

Gaincard - 47labs - Arcam CD33

Hier vervangen we dus de Kimber door de 47labs interlinks. Dit was een behoorlijk gepruts. Omdat de de 47labs niet gesoldeert is, maar om de plug heen gebogen moet worden, maakt hij niet altijd even goed contact. Dit was dus het geval, natuurlijk lukte het uiteindelijk en was het luisteren geblazen. (letterlijk, want door mijn houding kwam ik nogal wat adem tekort ;D)
Wat was dit dan voor geluid? Tsja, typisch 47labs. Een cover door Ilse de Lange, (wat ook al weer?) was ineens behoorlijk intiem! Ik hoorde meer stembanden, maar adem, meer spuug bijna. Ik heb het idee dat ik wat vaak over 47labs hetzelfde zeg ;D dus ik houd het nu even bij deze. Anderen kunnen er beter over vertellen. Er was voor mij gewoon meer muziek en kippevel!

Arcam A32 - Kimber KS1011 - Arcam CD33

Ik bedenk net dat we de Arcam A32 versterker maar in een combinatie hebben gehoord, namelijk in deze! Het is feitelijk dus een vergelijk met de Gaincard, toen die aangesloten was via een Kimber aan de CD33. Dit is Arcam zoals ik dat al eerder heb ervaren. Wat warmer, voor mij wat minder neutraal, maar zeker muzikaal: prettig om naar te luisteren, geen echte hardheid of iets wat echt in de weg zat. Jammer dat we de 47labs interlink niet meer hebben geprobeerd, ik denk dat het er nog wel mooier op zou zijn geworden. Hoewel 47labs in vergelijking met de meeste versterkers subtiel en 'lief' is leek de Arcam nog wel wat bescheidener. Macro-dynamiek is mooi maar micro-dynamiek is wat vlakker, eigenlijk te merken met elke instrument. En verder? Op lage volume's is er gewoon heel goed naar te luisteren. Als het hard werd, liep het een beetje dicht en schreeuwde Tom Mcrae een beetje.

Ik weet het, ik vertel weinig nieuws, maar zo is mijn ervaring nu eenmaal. Al 'mijn' spullen houd ik. ;) De Gaincard liet vooral meer klanken horen, was sneller dynamischer, neutraler en coherenter dan de A32. Kimber was trager dan 47labs 4708 OTA, ook rommeliger (klank en plaatsing), ook deze liet minder verscheidenheid in timbre horen. Verder duwt de grote afbeelding van de Kimber de subtiele klanken, die muziek juist zo intiem kunnen maken, te veel weg naar mijn smaak. De CD33 is gewoon mooi in deze set-up. Icm met de interlink van 47labs was het gewoon genieten. Wat minder 'analoog' en vloeiend dan de Pioneer maar ik denk dat de CD33 in sommige set-ups een pareltje kan zijn!

Het was trouwens heel gezellig, lekker veel gelachen!

Joep, zegt het je wat als ik zeg dat ik mezelf 'the five kan given'? ;D

R

Citaat van: mradem op maart 28, 2005, 14:10:22
Mooi interessant stuk jongens ;) .

Ruben wat is jouw beleving tussen de cd192 en de cd33? Ik meen me te herinneren dat toen jij overging van de cd73 naar de cd33 dat je eigenlijk iets meer had verwacht. Of vergis ik me ;D ? .

Je ziet de laatste tijd ook wat 2ehands cd23t voorbij gaan. Vraag me ook af wat het verschil zou zijn met de cd33.

We hebben ze niet een tegen een getest. Volgens raphie heeft ie meer body en een mooier plaatje. Je vergist je idd. Het viel me wel op hoe gedegen de cd 73 zich gehouden heeft tegenover de cd 33. Over de cd 23 kan ik niet zo heel veel zeggen, maar de reviews online praten daar wel over.

@gerrit, denk wel dat je daar een punt hebt.

Raphie

Gerrit heeft zeker een punt, de interlink kan VEEL beter, maar ik neem het aanbod GRAAG aan Gerrit, ik heb de Transparent bij Martin_M gehoord en die stond mij ook al veel meer aan. Qua powercord heb ik nu LAPP met Furutech Gold aan de ene  en Wattgate aan de andere kant, tevens zit de processor op de Isotek
JBL PRX Power!

MarcoV

Citaat van: GerritZ op maart 28, 2005, 14:46:16
Het is jammer dat jullie zón Walt Disney digitale interlink hebben gebruikt.

dat riep ik ook eens tegen Louis Raatjes toen ik die belde om info (ik heb die Ixos 105 ook), en die vond dat toch wel heel erg meevallen. Zo zie je maar weer....

Marco

EDIT: als toegift moet ik wel zeggen dat ik toevallig de ELCO die ik in een ander topic voorbij zag komen ook eens heb geprobeerd en dat was inderdaad een mooie verbetereing  ;)

Raphie

Citaat van: MarcoV op maart 28, 2005, 16:41:19
dat riep ik ook eens tegen Louis Raatjes toen ik die belde om info (ik heb die Ixos 105 ook), en die vond dat toch wel heel erg meevallen. Zo zie je maar weer....

Marco

@Marco, ik heb de Transparent ook gehoord en geloof me, er is een G R O O T verschil, niet dat de 105 slecht is, maar het kan nog veel beter
JBL PRX Power!

MarcoV

Citaat van: Raphie op maart 28, 2005, 16:44:00
@Marco, ik heb de Transparent ook gehoord en geloof me, er is een G R O O T verschil, niet dat de 105 slecht is, maar het kan nog veel beter

O, ik geloof je heus wel hoor  ;). Voor die  +/- 60 Euro nieuwprijs heb je je in ieder geval niet miskocht, toch?

Marco

Raphie

Citaat van: MarcoV op maart 28, 2005, 16:47:23
O, ik geloof je heus wel hoor  ;). Voor die  +/- 60 Euro nieuwprijs heb je je in ieder geval niet miskocht, toch?, Dat klopt voldeed prima voor m'n Yamaha's & Rotel

Marco
JBL PRX Power!

R

goed verhaal remko.

Ik kan het in grote lijnen ook echt met je vinden. Voor mijn waren de verschillen over de grote lijnen niet zo groot. in ieder niet zo contrasterend. Ik heb wel echt genoten van je 47 labs setup, kippevel kreeg ik er ook niet bij, maar dat heb ik niet zo snel. Hangt ook heel erg van mijn gemoedsrust af. De grootste verschillen waren voor mij de grootte van het beeld in diepte en in de breedte. De pioneer was lekker swingend, maar zette toch een wat nauw plaatje neer. Veel is ook toe te schrijven aan de ruimte. De arcam ging in mijn oren ook meer verschillen onthullen toen ie beter opgewarmd was. Kreeg trouwens ook echt geen behoefte om te gaan switchen, maar ik besef eigenlijk nog een keer na gister wat een lekkere set ik heb. ook qua speakers en match.

p.s. nog bedankt voor de gastvrijheid.

reMC

Citaat van: Ruben op maart 28, 2005, 20:02:26
De grootste verschillen waren voor mij de grootte van het beeld in diepte en in de breedte. De pioneer was lekker swingend, maar zette toch een wat nauw plaatje neer.

Yep, de pioneer beeld gewoon wat kleiner af, wel dieper! Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee, omdat ik er zoveel voor terug krijg.

CiteerVeel is ook toe te schrijven aan de ruimte.

Ja, je moet eens 'terugkomen' (;D) als ik in een andere kamer zit. Dit is namelijk bij lange na niet wat ik bij Audio-Cube ervaarde, de eerste keer dat ik daar was. Toch was dat, op de bron na, exact dezelfde set! En uit ervaring weet ik dat de de AC en 47-bron zich niet met GROTE lijnen ontlopen...dus ik verwacht zelf nog verrast te raken in een andere ruimte, met dezelfde apparatuur. ;)

CiteerDe arcam ging in mijn oren ook meer verschillen onthullen toen ie beter opgewarmd was.

Ja, dat zeker!

CiteerKreeg trouwens ook echt geen behoefte om te gaan switchen

Tsja, NATUURLIJK niet lullig bedoelt maar ik wel. Vooral met de Kimber werd het mij wel eens wat te onrustig.

Citeer
p.s. nog bedankt voor de gastvrijheid.

Je bent welkom :D

R

Citaat van: reMC op maart 28, 2005, 20:17:06

Tsja, NATUURLIJK niet lullig bedoelt maar ik wel. Vooral met de Kimber werd het mij wel eens wat te onrustig.

Nee zeker weten, snap ik ook wel. Vond de interlink ook zeker goed klinken. Ben ook wel gecharmeerd van mijn ks dingen.

reMC

Citaat van: Ruben op maart 28, 2005, 20:25:24
Nee zeker weten, snap ik ook wel. Vond de interlink ook zeker goed klinken. Ben ook wel gecharmeerd van mijn ks dingen.
??? Ik snap niet helemaal WAT je nou precies zegt met deze post? :D

R

reMC

Citaat van: Ruben op maart 28, 2005, 20:35:53
Even je "niet lullig" aanhalen

Ik bedoelde dat andere ;) Bedoel je nou dat je de 47labs interlink goed vond klinken maar OOK gecharmeerd bent van jouw Kimber? In dat geval begrijp ik het goed :D

R

Joep

Citaat van: reMC op maart 28, 2005, 15:27:38

Joep, zegt het je wat als ik zeg dat ik mezelf 'the five kan given'? ;D

Ja, ik heb weer eens wat laten liggen... ;D Ruilen tegen jouw shampoo? ;)

- De shoot-out:
ik vond de Arcam set boven verwachting spelen. Werd zeker ook beter nadat we er een tijdje naar luisterden. Ik weet nu dat er veel duurdere apparatuur veel minder presteren dan deze Arcam FMJ combinatie.

Wat mij in het algemeen opviel tussen de Pioneer/Gaincard combinatie en het Arcam-duo, was dat het met eerstgenoemde veel kleiner klonk. Je moest als het ware iets naar voren gaan zitten, alsof ze bij de televisie besloten hebben de ondertitels te verkleinen. :)

Deze "verkleining" (ik zet het tussen haakjes omdat ik niet weet welke speler/combinatie de werkelijke breedte benaderd) bracht ook nog iets anders met zich mee, namelijk duidelijkheid. Ik kon met de Pioneer/Gaincard echt meerdere liedjes achter elkaar geboeid zitten luisteren. Tuurlijk, deze set werd als eerste beluisterd en we waren allen nog fit. Maar ik verbaasde me er wel over dat we gedrieën zo stil waren gedurende The Corrs. Waarschijnlijk speelde mee dat we kort daarvoor bij Raphie niet echt betrokken werden bij wat er speelde. Voor mij persoonlijk was de opstelling in én zijn ruimte zelf verre van ideaal. Wel zonde voor een set van dat kaliber, ze verdienen beter.

Concluderend over de Pioneer/Gaincard: Een schonere weergave die ondank zijn kleine afbeelding meer onderscheid en lucht tussen de instrumenten/zangers/zangeressen liet horen. De achtergrond was ook spreekwoordelijk zwarter en er waren minder artifacten zoals rauwe randjes om uithalende stembanden.

De Arcam/Arcam combinatie had ik vooraf niet ingeschat om zo goed te spelen. de afbeelding was groter, er was minder ruimte tussen de verschillende geluiden en het klonk wat rauw, maar wat deed deze combi goede dingen in de klankkleur! Het was alsof we naar een (ik bedoel dit zeker niet denigrerend maar juist complimeterend) als een concept-versie van de Gaincard zaten te luisteren. Deze combi kwam er zo dichtbij, het deed mij deugd (met zachte 'g')!

Het zou leuk geweest zijn om de VR-2's van reMC uit elkaar te zetten wanneer de Pioneer/Gaincard stond te spelen en naar elkaar toe te plaatsen met de Arcams. Misschien zou dat ons ook wat inzicht verschaffen, maar goed, de muren stonden die dag te dichtbij...

Gelukkig hoefde we onze aparatuur aan het einde van de dag niet te ruilen. Ieder heeft voor zichzelf de goede keuze gemaakt qua aankopen en we hebben ook alledrie een redelijk duidelijk idee over wát we willen horen.

Het was een supergezellige middag met veel leuke en nieuwe muziek (al moet Ruben wel oppassen met die Music In A Bottle: tingel, tangel, tingel ;D geintje).

Als u na het lezen van deze tekst nog met vragen zit over de absoluutheid van mijn uitspraken of dergelijke, bedenkt u zich dan eerst dat waar ik over schreef totaal subjectief benaderd is, zonder enige wetenschappelijke methoden. Alles is dan ook gebaseerd op mijn mening en niets anders dan mijn mening.

Tenminste, volgens mij dan ;)

GerritZ

Citaat van: Raphie op maart 28, 2005, 16:44:00

Ik wil toch nog even terug komen op die interlink, het is/was niet populair bedoeld of zo. Wordt opzich wel goed opgevat door jullie, maar ik wilde het toch nog even benadrukken dat het mischien niet helemaal de juiste woordkeus was, maar dat ik wel een bepaald punt probeerde te maken.

Jullie testen top spullen met goede interlinks en op digitaal gebied laten jullie het liggen, zodat je nooit een goed beeld kunt/kan krijgen van de DAC's v/d TAG daar ging het mij om, niet om iets van een ander af te kraken, zo zit ik niet in elkaar.

Gerrit

Spacebass

Citaat van: Proprius op maart 28, 2005, 23:58:18
Als u na het lezen van deze tekst nog met vragen zit over de absoluutheid van mijn uitspraken of dergelijke, bedenkt u zich dan eerst dat waar ik over schreef totaal subjectief benaderd is, zonder enige wetenschappelijke methoden. Alles is dan ook gebaseerd op mijn mening en niets anders dan mijn mening.

Tenminste, volgens mij dan ;)

lol  ;D

in iedergeval is de middag geslaagd!  8)

garmtz

Remco, is je Gaincard nu eigenlijk helemaal 'up to speed'? Met goede voeding etc.?

Audiofiel

De Arcam/Arcam combinatie had ik vooraf niet ingeschat om zo goed te spelen. de afbeelding was groter, er was minder ruimte tussen de verschillende geluiden en het klonk wat rauw, maar wat deed deze combi goede dingen in de klankkleur! Het was alsof we naar een (ik bedoel dit zeker niet denigrerend maar juist complimeterend) als een concept-versie van de Gaincard zaten te luisteren. Deze combi kwam er zo dichtbij, het deed mij deugd (met zachte 'g')!
Interessante conclusie, je hebt het vooral over de (door jou en remko vaak genoemde) klankkleur, die kennelijk dicht bij elkaar ligt. Het geluidsbeeld is bij de Arcam groter, wat voor veel mensen interessanter is dan ietsje minder rauw, denk ik. Maar een leuke vergelijking!

CiteerHet zou leuk geweest zijn om de VR-2's van reMC uit elkaar te zetten wanneer de Pioneer/Gaincard stond te spelen en naar elkaar toe te plaatsen met de Arcams. Misschien zou dat ons ook wat inzicht verschaffen, maar goed, de muren stonden die dag te dichtbij...
Dat gaat meestal niet op; uit elkaar zetten van de speakers levert uiteraard een breder beeld op, maar ook een 'gat' in het midden. Een kleinere soundstage los je daar dus niet mee op. Misschien wel met wat bekabelings-tweaks.

CiteerGelukkig hoefde we onze aparatuur aan het einde van de dag niet te ruilen. Ieder heeft voor zichzelf de goede keuze gemaakt qua aankopen en we hebben ook alledrie een redelijk duidelijk idee over wát we willen horen.
Een bevestiging van je al gemaakte keuze is altijf prettig. :D

CiteerAls u na het lezen van deze tekst nog met vragen zit over de absoluutheid van mijn uitspraken of dergelijke, bedenkt u zich dan eerst dat waar ik over schreef totaal subjectief benaderd is, zonder enige wetenschappelijke methoden. Alles is dan ook gebaseerd op mijn mening en niets anders dan mijn mening.
Ik vind dit heel erg netjes van je, Joep. Het haalt de absoluutheid er uit en dat is veel beter voor de meningsvorming en de onderlinge gemoederen op het forum. Ik zie ook duidelijk in je verhaal dat je openstaat voor andere 'geluiden'. Keep up the good work! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Waarschijnlijk speelde mee dat we kort daarvoor bij Raphie niet echt betrokken werden bij wat er speelde. Voor mij persoonlijk was de opstelling in én zijn ruimte zelf verre van ideaal. Wel zonde voor een set van dat kaliber, ze verdienen beter. [/size]

Wederom een interessant verslag, ik heb bij Remko helaas nog niet kunnen luisteren, maar wat je gehoord hebt is dus het verschil tussen met z'n 3en luisteren in een kamer van no geen 3m bij 2m, tov een set die een kamer van 90M2 met een plafond van 2.60m vult.  Daar zit qua ambiance/initimiteit sowieso al een groot verschil in. Ik kan me wel enigsins een voorstelling maken hoe dat heeft geklonken aangezien ik ook al met stereo bezig was toe ik nog thuis woonde.  Qua akoustiek en reflecties is er bij mij nog wel wat winst te boeken, de eerste stap zal het calibreren met TMREQ zijn, daarnaast wil m'n vriendin voor andere redenen sowieso een vloerkleed aanschaffen. Ik ervaar het zelf niet als storend, ik hou zelf meer van iets ambiance, dan een te droog en direct geluid
JBL PRX Power!

GerritZ

Citaat van: Raphie op maart 29, 2005, 09:45:38
Wederom een interessant verslag, ik heb bij Remko helaas nog niet kunnen luisteren, maar wat je gehoord hebt is dus het verschil tussen met z'n 3en luisteren in een kamer van no geen 3m bij 2m, tov een set die een kamer van 90M2 met een plafond van 2.60m vult.  Daar zit qua ambiance/initimiteit sowieso al een groot verschil in. Ik kan me wel enigsins een voorstelling maken hoe dat heeft geklonken aangezien ik ook al met stereo bezig was toe ik nog thuis woonde.  Qua akoustiek en reflecties is er bij mij nog wel wat winst te boeken, de eerste stap zal het calibreren met TMREQ zijn, daarnaast wil m'n vriendin voor andere redenen sowieso een vloerkleed aanschaffen. Ik ervaar het zelf niet als storend, ik hou zelf meer van iets ambiance, dan een te droog en direct geluid

Dat is jammer (van dat kleed). Persoonlijk zou ik eerst beginnen met aanpassingen in de ruimte (indien mogelijk) en plaatsing van luisterplek en speakers goed te kiezen en als laatste de puntjes op de I te krijgen d.m.v. TMREQ.
Maar ik zou niet te snel naar elektronsiche middelen grijpen, kans dat je weining emotie in de muziek overhoud.

Gerrit

Raphie

Citaat van: GerritZ op maart 29, 2005, 09:51:57
Dat is jammer (van dat kleed). Persoonlijk zou ik eerst beginnen met aanpassingen in de ruimte (indien mogelijk) en plaatsing van luisterplek en speakers goed te kiezen en als laatste de puntjes op de I te krijgen d.m.v. TMREQ.
Maar ik zou niet te snel naar elektronsiche middelen grijpen, kans dat je weining emotie in de muziek overhoud.

Hoi Gerrit, bovenstaande is allemaal al wel redelijk gedaan en ik ben best tevreden met m'n huidige akoestiek.
M'n punt was meer om duidelijk te maken dat je een kamer van 13kub moeilijk kan vergelijken met een kamer van 160kub. dit samen met de hardheid van natuursteen en gespoten muren geeft een andere (maar voor mij niet onaangename) ambiance, de ruimte leeft en dat ervaar ik wel als prettig.
JBL PRX Power!

reMC

Citaat van: Garmt op maart 29, 2005, 07:27:08
Remco, is je Gaincard nu eigenlijk helemaal 'up to speed'? Met goede voeding etc.?

Nope, nog niet. Volgende maand koop ik denk ik de AC-trafo. Dan moet alles op-en-top worden 8)

reMC

Ja, ik heb weer eens wat laten liggen... ;D Ruilen tegen jouw shampoo? ;)

Done  :D

CiteerConcluderend over de Pioneer/Gaincard: Een schonere weergave die ondank zijn kleine afbeelding meer onderscheid en lucht tussen de instrumenten/zangers/zangeressen liet horen. De achtergrond was ook spreekwoordelijk zwarter en er waren minder artifacten zoals rauwe randjes om uithalende stembanden.

Ja, in deze set kwamen de Arcam componenten, al dan niet afzonderlijk van elkaar, best goed uit de verf. Het had soms wel een schop onder z'n kont nodig, in deze set en in vergelijking met de Gaincard. Maar dat 'warme' van Arcam, dat is gewoon best lekker om naar de luisteren. Het verbloemt wel een beetje, maar dat maakt het wel dat ik er niet luistermoe van wordt. En dat terwijl ik dat met sommige (de meeste) veel duurdere versterkers wel heb. Het lijkt wel alsof die veel meer uit de kast willen halen, maar ook veel meer tekortkomingen laten horen, denk ik.

Het is overigens volgens mij de Kimber die het geluidsbeeld groter maakte dan bij de Gaincard/Pioneer-combi. Met de 47labs interlink op de CD33/Gaincard was het in ieder geval al een stuk minder.

Citeer
Het zou leuk geweest zijn om de VR-2's van reMC uit elkaar te zetten wanneer de Pioneer/Gaincard stond te spelen en naar elkaar toe te plaatsen met de Arcams. Misschien zou dat ons ook wat inzicht verschaffen, maar goed, de muren stonden die dag te dichtbij...

Ook @ Audiofiel, ik denk dat de VR-2's nog wel een meter meer uit elkaar kunnen, zonder een gat te creeëren. Dat ga ik natuurlijk ooit gewoon proberen! ;) Met kabels 'tweak' ik liever niet in deze set, dat zou naar mijn idee dan meer naar compenseren neigen.

CiteerGelukkig hoefde we onze aparatuur aan het einde van de dag niet te ruilen. Ieder heeft voor zichzelf de goede keuze gemaakt qua aankopen en we hebben ook alledrie een redelijk duidelijk idee over wát we willen horen.

We kunnen ook afspreken vanaf nu, na een shoot-out, gewoon niets meer te posten als we toch weer met 47labs naar huis gaan ;D Hoe vervelend moet het voor de andere lezers zijn om telkens dat geblabla over snelheid, puurheid en klankkleur weer aan te horen..  ::) >:D

Citeer
Het was een supergezellige middag met veel leuke en nieuwe muziek (al moet Ruben wel oppassen met die Music In A Bottle: tingel, tangel, tingel ;D geintje).

Geintje, hoezo?  >:D