magnat

Gestart door Deshone, juli 3, 2002, 11:32:27

Vorige topic - Volgende topic

Deshone

Hoi,

Ik zit te twijfelen tussen de magnat vector needle en de magnat vintage 550.

Wie heeft ervaringen met deze speakers en kan er wat meer over zeggen, zowel zwakke als sterke punten.

Ze komen te hangen aan een denon 3801.

Ik heb ze allebei al geluisterd en vondt ze allebei erg goed klinken.

De rest van mijn speakers zijn ook allemaal van het merk magnat.
Magnat heeft nu eenmaal mijn hart veroverd :-)

Gr,
Jerry

cinepaulis

Hoi,

De ideale surround setup heeft 5 (of 7) identieke speakers rondom. Als je andere fronts wilt, is het dus aan te raden om hier ook rekening mee te houden. Dus dan wordt de vraag welke fronts lijken het best op je center en surrounds (de Needle of de Vintage) ?

Of de andere kant op: als je andere fronts wilt, zou je (op termijn) ook kunnen overwegen om dezelfde speakers aan te schaffen en in te zetten als surrounds (en center indien mogelijk). Dus: welke center en surrounds passen het best bij je fronts ?

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

dENDen

HJ

hoi,ik heb zelf een 3802 icm magnat needle's en dat bevalt echt goed.
als surrounds heb ik de dipoles en de vector needle II's(7.1 dus).
vooral met film is het echt super.
ik heb niet veel andere sets gehoord dus of het allemaal echt zo goed klinkt kan ik je niet vertellen,dat zal je zelf moeten bepalen.

de voordelen(mijn mening):
mooie ranke speakers,die goed details laten horen maar toch niet scherp klinken(op de denon).
ze klinken totaal niet boomy,vooral drum,gitaar en strijk instrumenten klinken heel goed.
spikes worden standaard bijgeleverd.

de nadelen:
ze staan een klein beetje wankel maar ik heb ze verzwaard en dan heb je daar (bijna)geen last meer van.
ze geven wel een heel strak laag maar ze gaan niet echt laag dus een GOEDE sub is vereist(ik heb zelf een storm en dat bevalt perfect).

naar mijn mening mooi ogende speakers die ook nog eens goed klinken zowel voor stereo al voor ht alleen je zult er waarschijnlijk wel een sub bij willen hebben maar die is eigenlijk toch onontbeerlijk voor een goed ht.
met de vintage heb ik geen ervaring dus ik kan je daar niet mee helpen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

ps.
eventueel kun je bij mij komen luisteren,ik woon in de omgeving leiden.

[email protected]

Deshone

een sub is geen probleem, want die heb ik al.

Hoe heb jij de speakers verzwaard ?

jammer dat niemand ervaring heeft met de vintage serie

HJ

ik heb er een laagje rvs kogeltjes in gegooid,gewoon gevuld tot de opening die je hebt als je de draad connectors los schroeft.
op deze manier kost dat niet teveel volume en heb je wel veel gewicht.

Otzie

Ikzelf heb ook magnat speakers, en ben er zeer tevreden over, aantal jaar geleden 2 jubileum zuilen gekocht van magnat met dubbele bas (lijken op vector), klinken nog steeds zeer goed.

Aantal maanden geleden nieuwe set gekocht;
5x Magnat Vector 77,
Harman Kardon AVR7000

Vooral op logic7 met eigenlijk iedere muzieksoort, klinkt het gewoon perfect, mooi helder,strakke diepe bas.
Als ik mijn "oude" zuilen er op aan sluit hoor je duidelijk dat de vector77 stukken helderder is dan de speakers die ik een aantal jaar geleden gekocht heb

O.Peters