Productiefouten bij dvd's

Gestart door Nobody, januari 3, 2005, 19:53:17

Vorige topic - Volgende topic

Nobody

Ik heb mij vorige week "Ben-Hur" op dvd gekocht. Het gaat hier om een "flipper" (dvd die langs beide kanten beschreven is).
Ik heb gisteren het eerste uur van de film bekeken, en het was zeker geen prettige ervaring. Na 45 minuten zag ik de eerste storingen en haperingen (blokjes in beeld, beeldvervorming,...) in de film. Deze werden erger naarmate de film vorderde, totdat het beeld volledig stilviel. Na een tijdje hernam hij wel, maar de storingen bleven er in. Dit was op een Panasonic. Ik heb hem daarna geprobeerd op mijn Yamaha. De weergave was beter, maar hier en daar zaten er nog kleine haperingen in de film.
Waarschijnlijk een productiefout dus. Ik heb getelefoneerd met de winkel, en ze willen hem gerust omruilen en een kijkje nemen of de andere films in voorraad met het zelfde probleem zitten.

Zijn er hier op dit forum nog mensen die iets dergelijks voorgehad hebben? Is dit een regelmatig voorkomend probleem of toch wel uitzonderlijk?

christian19

Hallo,

Dit probleem heb ik nog niet gehad,
Wel heb ik eens een paar goedkope dvd's gehad
waar ik trillend beeld bij kreeg.
Een andere dvd kon niet worden gelezen en
veroorzaakte een trillend geluid in de dvd speler.

Jammer dat ze somigge goeie films op zo'n goedkoop
DVDtje zetten. Dan betaal ik er liever wat meer voor.
(met goedkoop DVDtje bedoel ik niet jouw Ben-Hur,
maar meer in het algemeen.)

mvg,

christian19

Nobody

Ik heb de DVD van Ben-Hur teruggebracht naar de winkel. Ze hebben er geen probleem van gemaakt en hebben de film teruggenomen. De dvd startte zelfs niet op op hun apparatuur!!
Ze hadden er nog enkele in voorraad, en die hadden allemaal hetzelfde probleem. Er zal dus een volledige serie met productiefouten in omloop zijn van deze film.

mvg

Nosoforos

Ik keek laatst weer eens Platoon, en toen viel het me op dat de surroundkanalen het niet doen :P of soms even een beetje geluid maken. Dit was op mijn set zo en op die van mijn broertje ???

Nobody

Bij Platoon zal dit waarschijnlijk geen productiefout zijn, ze zijn gewoon zéér slordig geweest bij het splitten van het geluid om van 2.0 over te gaan op 5.1. Waarschijnlijk zullen ze er niet veel geld tegenaan gegooid hebben om het geluid te restaureren.

Hierbij de recensies van 2  dvd-versies van Platoon, die zijn niet echt heel positief mbt het geluid. Neem maar eens een kijkje!

http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=398
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=117

mvg