Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: HuubF op juni  4, 2007, 15:59:15
Dan is fake ook verbonden met Pamela Anderson. Dat werpt een heel ander licht op de zaak!

Sinds wanneer beschikt Pamela over magie? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2007, 15:55:47
Is magie niet juist altijd verbonden met fake? ::) Dat heb ik van Hans Klok tenminste begrepen. ;D

:D  Magie is niet te faken... Dan heet het goochelen... ;)

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 16:09:08
:D  Magie is niet te faken... Dan heet het goochelen... ;)

En hoe weet je dan zeker dat je te maken hebt met magie en niet met een illusie? De vrouw die 'door midden wordt gezaagd' lijkt immers ook zeer overtuigend... :P

Los daarvan, ik geloof niet in elfjes, kabouters, heksen en magie. Dus waarschijnlijk is het logisch dat ik je niet kan volgen hier in. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Door te goochelen met elementen kan je de illusie krijgen dat een zanger(es) in je luisterruimte staat  :D
Tevredenheid!!!

garmtz

Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2007, 16:32:29
Los daarvan, ik geloof niet in elfjes, kabouters, heksen en magie. Dus waarschijnlijk is het logisch dat ik je niet kan volgen hier in. ;D

Laten we het daar dan maar op houden... ;D

reMC

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 16:57:57
Laten we het daar dan maar op houden... ;D

Okee. Dan houdt ik het er op dat ik 'magie' of 'iets goed doen' gewoon ontzettend vaag vind. ;D

garmtz

VDM

Ach wat maakt het uit dat het "vaag" is. Alles in de hifi is toch vaag?

Als je er maar van kunt genieten! :)

reMC

Zo, Zee is net langs geweest om te komen luisteren. We hebben dan ook vooral muziek beluisterd en maar heel kort over 'het geluid' gepraat. Laten we zeggen dat smaken verschillen ;D en dat wisten we natuurlijk al met de contrasten in onze sets: Avalon - Sonatine , Krell - Sun Audio etc. :P

Ruud-

Citaat van: reMC op juni  5, 2007, 22:20:26
Zo, Zee is net langs geweest om te komen luisteren. We hebben dan ook vooral muziek beluisterd en maar heel kort over 'het geluid' gepraat. Laten we zeggen dat smaken verschillen ;D en dat wisten we natuurlijk al met de contrasten in onze sets: Avalon - Sonatine , Krell - Sun Audio etc. :P
En niet te vergeten zo'n mooie Behringer UC :-X
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Zee

Gisteravond dus bij reMC gaan luisteren. Ook Proprius was aanwezig.

Erg leuk om Remko zijn set eens in het echt te kunnen zien en beluisteren want qua filosofie wijkt de set van Remko echt op alle punten af van mijn eigen set.
De Sonatines zijn echt prachtig gebouwde kunstwerken. Vooral de inleg van donker in licht hout kan mij erg bekoren.
De luisterruimte bij Remko is qua vorm behoorlijk goed (redelijk symetrisch) en ook de nagalmtijd is prettig. vermoedelijk is er wel nog winst te halen wanneer de luisterpositie verder van de achtermuur zou zijn en je deze muur van diffusie zou voozien, maar dat is praktisch gewoon niet echt handig in een woonkamer. Binnen hetgeen redelijkerwijs mogelijk is dus prima zo.

We hebben van allerlei muziek gedraaid. De CDs die Remko en Proprius op de 'draaispindel' legden (uiteraard na te zijn 'gefuruteched') kende ik niet maar de muziek sprak mij wel aan. Wat waren de namen ook alweer van die uitvoerenden Remko?  Zelf had ik nog wat klassiek meegnomen, waarvan ondermeer een Beethoven sonate (#11) van Emil Gilels, een deel van een concert van Handel en een cantate van Bach (uit de prachtige serie van Gardiner) zijn afgespeeld.

Kortom, veel mooie muziek. Dit soort 'muziek' sessies, eventueel met een bepaald thema, zouden we vaker moeten houden.
Remko bedankt en veel succes (en plezier) met je verder tocht op weg naar de audiofiele rust! (ja, want dit onderwerp kwam gisteren ook nog ter sprake...)

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

reMC

Citaat van: Zee op juni  6, 2007, 20:52:21
De CDs die Remko en Proprius op de 'draaispindel' legden (uiteraard na te zijn 'gefuruteched') kende ik niet maar de muziek sprak mij wel aan. Wat waren de namen ook alweer van die uitvoerenden Remko? 

We hebben van alles gedraaid: Stanley Clarke, Harold Budd, White Stripes, Greg Brown, Brian Bromberg, Ane Brun, Tom McRae, Three Blind Mice en nog meer.

R

8) O0

Citaat van: reMC op juni  7, 2007, 13:22:42
We hebben van alles gedraaid: Stanley Clarke, Harold Budd, White Stripes, Greg Brown, Brian Bromberg, Ane Brun, Tom McRae, Three Blind Mice en nog meer.

reMC

Citaat van: R op juni  7, 2007, 14:11:48
8) O0

Garmtz, FrankB en Audioloog vonden Three Blind Mice overigens wel naar 'gepingel' neigen :o

R

Dat mag. Zin om binnenkort in eindhoven ane brun te zien? Is dat wat live?

edit: dag erna in tivoli.

Citaat van: reMC op juni 10, 2007, 23:00:41
Garmtz, FrankB en Audioloog vonden Three Blind Mice overigens wel naar 'gepingel' neigen :o

reMC

Citaat van: R op juni 10, 2007, 23:03:26
Zin om binnenkort in eindhoven ane brun te zien? Is dat wat live?

Already got the tickets voor Tivoli :o Ik heb haar al een keer gezien. Ze was in haar uppie met een akoestische gitaar, erg leuk! Dit keer met strijkers erbij; dat kan nog leuker worden 8)

Dit keer had ik wel aan je gedacht trouwens, maar ik mocht het gezelschap niet veranderen ;)

R

Ha ha, have fun dan maar. Misschien dat ik in Eindhoven ga kijken.

Citaat van: reMC op juni 10, 2007, 23:08:48
Dit keer had ik wel aan je gedacht trouwens, maar ik mocht het gezelschap niet veranderen ;)

reMC

Citaat van: R op juni 10, 2007, 23:10:18
Ha ha, have fun dan maar. Misschien dat ik in Eindhoven ga kijken.

Ja doen, ze is goed!

phy

Citaat van: reMC op juni 10, 2007, 23:00:41
dat is het toch ook  ??? :)

reMC

Zee

Citaat van: reMC op juni 10, 2007, 23:08:48
Already got the tickets voor Tivoli :o Ik heb haar al een keer gezien. Ze was in haar uppie met een akoestische gitaar, erg leuk! Dit keer met strijkers erbij; dat kan nog leuker worden 8)

Is zo'n optreden van Ana Brun akoestisch; dus zonder versterking?   Aangezien het in Tivoli is vermoed ik van niet. Wel jammer want zeker strijkers klinken vrijwel altijd belabberd als het wordt versterkt.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Joep

Citaat van: Zee op juni 11, 2007, 18:06:23

Is zo'n optreden van Ana Brun akoestisch; dus zonder versterking?   Aangezien het in Tivoli is vermoed ik van niet. Wel jammer want zeker strijkers klinken vrijwel altijd belabberd als het wordt versterkt.

Bijna alles is mooier onversterkt. Maar ja, we zullen zien/horen! ;D

reMC

Citaat van: Zee op juni 11, 2007, 18:06:23
Is zo'n optreden van Ana Brun akoestisch; dus zonder versterking?   Aangezien het in Tivoli is vermoed ik van niet. Wel jammer want zeker strijkers klinken vrijwel altijd belabberd als het wordt versterkt.

Nee, niet écht akoestisch inderdaad.

reMC

Er gebeurt momenteel niet zo heel veel bijzonders hier. Ik heb wel de foam van ArtiNoise panelen in huis om te proberen. Ik heb nog geen directe vergelijking gedaan tussen wel/niet foam en foam/kleed, maar het lijkt erop dat het goed werkt. Ik heb tijdens het luisteren in ieder geval nooit gedacht dat er iets aan de hand was, wél dat het mooi klonk :D Toch ga ik voor de zekerheid even goed vergelijken, resulaten post ik wel!

Verder eindelijk weer eens aan het sparen voor iets anders dan audio: MacBook of Imac (ik ben er nog niet uit).

En ik hoop natuurlijk snel mijn Sonatines te verkopen zodat ik de Crescendo's mag inwijden :D Ik zal anyhow na de zomervakantie weer beginnen met het uitnodigen van wat mensen. Er staan in ieder geval nog twee groepjes in de wacht, geloof ik ;D