Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Dat klinkt in ieder geval als een heel goed streven Audioloog!! Minder hardware, meer software :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Citaat van: FrankB op juni  3, 2007, 11:28:33
Dat klinkt in ieder geval als een heel goed streven Audioloog!! Minder hardware, meer software :)
Eigenlijk is de juiste zin "minder investeren in hardware, meer investeren in software" en dan heb ik het zowel over geld als tijd en energie  ;D

phy

hoi Audioloog had je je dac meegenomen?
gr Robert

Joep

Leuke review Audioloog! :)

Kan je al beter omschrijven hoe je het hoog ervoer bij Remko? Of hoe was het vergeleken met het hoog van Garmt z'n set?

hifiman

Citaat van: phy op juni  3, 2007, 12:05:55
hoi Audioloog had je je dac meegenomen?
gr Robert
Hoi Robert,

Nee, Remko gaf de voorkeur aan muziek luisteren en dus hadden we al via pm overeengekomen dat ik hem thuis ging laten. Daarnaast staat toe nu bij Da Boss  ;D

hifiman

Citaat van: Proprius op juni  3, 2007, 12:10:35
Kan je al beter omschrijven hoe je het hoog ervoer bij Remko? Of hoe was het vergeleken met het hoog van Garmt z'n set?
Pfhhhhhhhhh daar vraag je me wat, ik vind het lastig om dat te omschrijven, misschien zijn woorden als "terughoudend" en "niet opdringerig" van toepassing. Niet dat het dan bij Garmt wel opdringerig klinkt, maar bij Remko klonk het allemaal wat "rustiger", wat je ook kan vertalen als wat minder dynamisch misschien. Ik denk dat Remko's set meer probeert de muzikanten in de kamer te doen spelen terwijl de meeste andere sets een virtuele soundstage neerzetten met daarin de muzikanten en instrumenten.

FrankB

Wat ik in een 47Labs set (wat ik er tot nu toe van gehoord heb) mis is een stukje energie. Zonder een definitiekwestie te willen starten (vooral ook niet doen) is het voor mijn smaak iets TE relaxed. Het mag iets prominenter zijn.

Het lijkt een beetje of ik de Japanse cultuur hoor in de sound zeg maar. Heel afstandelijk en onpersoonlijk, maar wel heel echt.

Remko, ik wil je set niet tekort doen. Het is namelijk wel echt heel erg goed. Ik zou er prima mee kunnen leven, en een van de mooiere sets die ik ken. Prachtig in balans, heerlijk om naar te luisteren, mooie microdynamiek, rijk aan klankkleur. De stage vind ik ook totaal niet belangrijk, dus daar kent onze smaak zeker wel raakvlakken en dat hoor ik terug in je set.

Joep

Citaat van: FrankB op juni  3, 2007, 12:19:33
Wat ik in een 47Labs set (wat ik er tot nu toe van gehoord heb) mis is een stukje energie. Zonder een definitiekwestie te willen starten (vooral ook niet doen) is het voor mijn smaak iets TE relaxed. Het mag iets prominenter zijn.

Het lijkt een beetje of ik de Japanse cultuur hoor in de sound zeg maar. Heel afstandelijk en onpersoonlijk, maar wel heel echt.

Je weet dat er bij Remko bijna geen 47Labs meer voorkomt in de vorm zoals Junji Kimura het gemaakt heeft? Wat je hoort is de Cees Pel sound, en die is zo Utregs als maar kan! ;D

Ik ben wel met je eens dat het geluid wat ook ik mooi vind (47Labs, Pel Audio) altijd beleefder klinkt dan de dingen waarmee ik het vergelijk.

FrankB

Citaat van: Proprius op juni  3, 2007, 12:24:52
Je weet dat er bij Remko bijna geen 47Labs meer voorkomt in de vorm zoals Junji Kimura het gemaakt heeft? Wat je hoort is de Cees Pel sound, en die is zo Utregs als maar kan! ;D

Ik ben wel met je eens dat het geluid wat ook ik mooi vind (47Labs, Pel Audio) altijd beleefder klinkt dan de dingen waarmee ik het vergelijk.

Misschien is beleefder een passender woord, maar gelukkig begrijp je precies wat ik bedoel ;)

hifiman

Citaat van: FrankB op juni  3, 2007, 12:19:33
Dat omschrijft eigenlijk erg goed wat ik dus ook vond, ik kon het alleen niet zo goed onder woorden brengen.

VDM

Ik kan me ook wel vinden in de omschrijving van Frank. Het kostte mij in ieder geval best moeite om het geluid te kunnen plaatsen, het is zo niet-hifi maar toch heel precies dat ik er stil van werd.

Het klinkt heel natuurlijk en ontspannen en als het volume opengaat komt er ook best wat spektakel uit. Het geheel speelt duidelijk op een erg hoog niveau.

En Ronald, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, ik stond immers ook al met mijn jas aan ;)

reMC

Bedankt voor deze reviews jongens! Ik ga er geen eens op in (tenzij jullie dat willen), het zijn wat mij betreft prachtige woorden 8)

garmtz

Nu even een beschrijving van mij dan... :) Laat ik beginnen met te zeggen dat de akoestiek in Remco's kamer nu al zeer goed is. Er is een heel precieze balans van levendigheid en gedemptheid. Persoonlijk zou ik achter de luisteraar nog wat demping aanbrengen om iets meer intimiteit in het geluid te krijgen. Verder dus een heel gave ruimte om van muziek te genieten!

Want dat is de set van Remco wel: je gaat niet naar een installatie luisteren, maar naar de muziek! Ik moet echter ook toegeven dat ik het hoog wat 'papierig' en 'ouderwets' vind klinken en het laag naar mijn gevoel meer push en tonale verscheidenheid mag hebben. Dat is allemaal in direct vergelijk met wat ik al ken, die zaken wennen wel snel. Ook het feit dat de sweet spot niet zo kritisch is, spreekt mij wel aan. Verder sluit ik me dus een beetje bij de opmerkingen van Audioloog aan.

Ik weet dat de set zoals hij daar stond nog meer magie kan hebben. Waar dat aan ligt laat ik graag aan Remco over om uit te zoeken... :)

reMC

Jij ook bedankt voor de mini-review, Garmt!

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 08:36:04
Ik weet dat de set zoals hij daar stond nog meer magie kan hebben. Waar dat aan ligt laat ik graag aan Remco over om uit te zoeken... :)

Ben ik helaas met je eens. De set vind ik nu erg goed en ik zou met bijna niemand willen ruilen, maar het 'magische', het levensechte geluid mis ik ook nog steeds. De complete tastbaarheid en het live-gevoel. Het zit er in kleine beetje in, maar ik wil het nu helemaal :)

Wat ik ga doen? Ik ga binnenkort mijn Audio-Consulting trafo aansluiten en een aparte groep aan laten leggen. Dan zou het inderdaad echt 'magisch' moeten klinken.

Jij refereert heel vaak aan de eerste keer dat jij de Sonatines en de rest van de Audio-Cube set hoorde. Volgens mij is dat nog steeds jouw beste ervaring daarmee. Vreemd genoeg... moet ik dat met je eens zijn. Eigenlijk is mijn set op alle punten beter dan dat 'ie toen was (veel verder ontwikkeld) maar de magie (ik zoek steeds naar een ander woord, maar ik weet 'm niet) die ik toen (en nu nog steeds bij Audio-Cube) hoorde, zit er bij mij nog niet in. Eerst even afwachten op de volgende aanpassingen nog...

Bedankt trouwens voor je compliment over de akoestiek, ben er zelf ook erg blij mee 8)

)p(

Citaat van: reMC op juni  4, 2007, 09:21:03

Jij refereert heel vaak aan de eerste keer dat jij de Sonatines en de rest van de Audio-Cube set hoorde. Volgens mij is dat nog steeds jouw beste ervaring daarmee. Vreemd genoeg... moet ik dat met je eens zijn. Eigenlijk is mijn set op alle punten beter dan dat 'ie toen was (veel verder ontwikkeld) maar de magie (ik zoek steeds naar een ander woord, maar ik weet 'm niet) die ik toen (en nu nog steeds bij Audio-Cube) hoorde, zit er bij mij nog niet in. Eerst even afwachten op de volgende aanpassingen nog...

Is dat wellicht niet ook een gevolg van gewenning? Na de eerste euforie van een nieuwe ontdekking wordt het al snel gewoon.

peter

reMC

Citaat van: )p( op juni  4, 2007, 09:36:14
Is dat wellicht niet ook een gevolg van gewenning? Na de eerste euforie van een nieuwe ontdekking wordt het al snel gewoon.

Dat moet je vooral aan Garmt vragen ;) Het was voor mij niet de eerste keer dat ik die set hoorde.

Maar ik denk niet dat het met gewenning te maken heeft. Ik ben het immers met hem eens: de set klonk toen gewoon echt fenomenaal. Ok, de set klinkt nu nog vele malen beter, maar bij mij thuis nog niet 'perfect'.

Audiofiel

Citaat van: reMC op juni  4, 2007, 09:38:49
Maar ik denk niet dat het met gewenning te maken heeft. Ik ben het immers met hem eens: de set klonk toen gewoon echt fenomenaal. Ok, de set klinkt nu nog vele malen beter, maar bij mij thuis nog niet 'perfect'.

En als je exact diezelfde set nu nog eens gaat beluisteren? ::)

Ook mijn ervaring is dat de euforie parten speelt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2007, 09:47:18
En als je exact diezelfde set nu nog eens gaat beluisteren? ::)

Kon het maar ;)

phy

Hoi Remco geluid went zeker wat je vandaag het mooiste vind dat je ooit gehoord heb
kan morgen weer heel anders zijn dat kan met je mood te maken hebben
maar zelf leg je de lat ook steeds weer hoger.
Die set die je toen gehoord had is nu niet meer, de eigenaar was ook gewend aan het geluid en heeft ook stappen ondernomen zodat het nog beter werd .
zo is ons soort mensen nou eenmaal  ;D

reMC

Ben ik met je eens hoor. Maar ik blijf er bij dat die set gewoon heel mooi was en dat ik de 'magie' daar nog steeds zou verkiezen boven 'mijn magie' ;D

We zullen het nooit weten ;)

garmtz

Nee, is geen gewenningskwestie. Wat ik die eerste keer hoorde was gewoon absoluut gezien de beste demo. Ik heb inmiddels genoeg ervaring om dat te herkennen.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 14:56:51
Nee, is geen gewenningskwestie. Wat ik die eerste keer hoorde was gewoon absoluut gezien de beste demo. Ik heb inmiddels genoeg ervaring om dat te herkennen.

Dus jij bent iemand die zijn hele gevoel uit kan schakelen tijdens het luisteren... zodat geen enkele persoonlijke sfeer of stemming het ervaren geluid nog kan beïnvloeden? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Nee, maar ik geloof wat ik hoor. Er was niet MEER beinvloeding die keer dan de laatste keer. Zo'n "magie" aspect is niet iets dat je faked. Het is er of het is er niet. Ik vond overigens dat het ook meer aanwezig was bij Remco in Groningen dan in Utrecht. Het is ook niet een vaag iets ofzo. Het heeft gewoon te maken met een combinatie van aanwijsbare hoorbare factoren, zoals rust in de weergave, het 'op de luisteraar afkomen' van het geluid, puurheid, tastbaarheid... Dat was allemaal het beste die eerste keer. Ik heb er ook onmogelijk aan hebben kunnen 'wennen', want heb de Cees Pel sets maar enkele keren gehoord.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 15:13:07
Zo'n "magie" aspect is niet iets dat je faked. Het is er of het is er niet.

Is magie niet juist altijd verbonden met fake? ::) Dat heb ik van Hans Klok tenminste begrepen. ;D

HuubF

Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2007, 15:55:47
Is magie niet juist altijd verbonden met fake? ::) Dat heb ik van Hans Klok tenminste begrepen. ;D

Dan is fake ook verbonden met Pamela Anderson. Dat werpt een heel ander licht op de zaak!
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)