Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Als je speaker-doek gebruikt (als dat er is in wit), zal het echt ZEER weinig effect hebben op de werking.

R

Ook mijn idee. Trouwens succes met verkoop en upgrade!! Leuk he, werken ;)

Citaat van: garmtz op mei 29, 2007, 18:09:01
Als je speaker-doek gebruikt (als dat er is in wit), zal het echt ZEER weinig effect hebben op de werking.

phy

Citaat van: reMC op mei 29, 2007, 16:00:39
De Furutech RD-2 is nu een paar dagen binnen, heerlijk 8) Alle heren van hififorum (die uitgebreid blind hebben getest met de Furutech en geen effect/verschil hebben geconstateerd) mogen in rijen van twee aansluiten en met ogen open komen luisteren wat het effect hier is ;)
hoi Remco
Die zullen het effect bij jou ook niet horen  :)
Als ik hem demonstreer zijn er ook maar weinig mensen die het horen
maar dat maakt niets uit het gaat erom wat je zelf ervaart
Ik zal dat ding ook niet verdedigen als iemand het onzin vind
dat is hun goed recht
Ikzelf zou er blij om zijn als ik het effect niet hoorde dan had ik veel geld bespaart ;)

chansig

De testen die er geweest zijn zijn alles behalve representatief te noemen. Zelfs die op de tweakdag waarbij de "Berenboot" vol zat met "gelovige" was de demo niet overtuigend gezien het feit dat er driftig met de volumeknop werd gedraaid.  ;)

Neemt niet weg dat ik de inmiddels regelmatig gehoorde verschillen wel allemaal overeen vind komen...zei het dat het bij de ene cd meer duidelijk is dan bij de andere...en dat vind ik dan weer vaag.

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Joep

Citaat van: chansig op mei 29, 2007, 21:55:54
Neemt niet weg dat ik de inmiddels regelmatig gehoorde verschillen wel allemaal overeen vind komen...zei het dat het bij de ene cd meer duidelijk is dan bij de andere...en dat vind ik dan weer vaag.

Hans, neem de basis van de RD-2 voor ogen (demagnetiseren). En weet ook dat iets eerst 'iets' moet hebben alvorens het 'iets' weg te kunnen halen (van een kale kip kun je niet plukken). Als je dan weet dat een cd magnetisch geladen wordt door het draaien in een cd-speler en de mate van dat magnetisme bepaalt wordt door de hoeveelheid magnetisch materiaal die een cd bevat, dan is het niet moeilijk de denk-stap te maken dat het voor-en-na verschil van de RD-2 per cd verschilt.
:)

chansig

Citaat van: Proprius op mei 30, 2007, 00:57:17
Hans, neem de basis van de RD-2 voor ogen (demagnetiseren). En weet ook dat iets eerst 'iets' moet hebben alvorens het 'iets' weg te kunnen halen (van een kale kip kun je niet plukken). Als je dan weet dat een cd magnetisch geladen wordt door het draaien in een cd-speler en de mate van dat magnetisme bepaalt wordt door de hoeveelheid magnetisch materiaal die een cd bevat, dan is het niet moeilijk de denk-stap te maken dat het voor-en-na verschil van de RD-2 per cd verschilt.
:)

Daar verschillen de meningen schijnbaar nogal over  ;D

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

reMC

Citaat van: garmtz op mei 29, 2007, 18:09:01

Nice. Iemand een idee waar ik wit speakerdoek vind?

R

reMC

Citaat van: chansig op mei 30, 2007, 06:26:37
Daar verschillen de meningen schijnbaar nogal over  ;D

Yep, dat is het probleem. Ik snap ook wel dat ze dat niet zomaar aannemen en als ze het ook nog eens niet horen ::)

Furutech heeft zelf trouwens meetresultaten gepubliceerd. Of ze dat op een voor hififorum acceptabele manier hebben gedaan weet ik niet ;)

reMC

R

Geen idee. Nooit geweest.

Citaat van: reMC op mei 30, 2007, 10:05:47
Duh ;D

Buurman van je? Moet ik maar eens langs gaan dus...

HuubF

Citaat van: reMC op mei 30, 2007, 10:04:14
... Furutech heeft zelf trouwens meetresultaten gepubliceerd. Of ze dat op een voor hififorum acceptabele manier hebben gedaan weet ik niet ;)

Neen. Onderschat de technici op hififorum trouwens niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op mei 30, 2007, 10:31:05
Neen.

Ah, er is wel over die meetresultaten gesproken dus?

reMC

Citaat van: R op mei 29, 2007, 18:18:37
Trouwens succes met verkoop en upgrade!!

Dankje! Maar het is nog niet zover natuurlijk. Het zal wel even gaan duren voordat de Sona's een nieuwe liefhebber hebben gevonden, ben ik bang...

chansig

Citaat van: reMC op mei 30, 2007, 10:31:57
Ah, er is wel over die meetresultaten gesproken dus?

Tuurlijk: Het komt van de bedenker van de Furu af dus kan het nooit kloppen, dat is al de insteek..dus verdere discussie overbodig.

Het moet toch mogelijk zijn om een cd fabrikant te benaderen met de vraag: kunnen er magnetische delen in een cd zitten ?

Groeten Hans

Joep

Een paar mensen bepalen daar de gang van zaken en wanneer een discussie doorgang mag hebben of niet. Communistisch gedachtegoed...

Ik heb trouwens via een ex-werknemer contacten bij een cd-fabrikant. Ik zal hem eens een mailtje sturen met jouw vraag. Ik kan je alvast vertellen dat de refelcterende laag van aluminium is en dat aluminium licht-magnetisch is. Verder worden er in de opdruk ook nog magnetische stoffen gebruikt (verf).

stuiv

Misschien moet je ook je puck demagnetiseren die in veel CD spelers gebruikt worden
want die zijn pas magnetisch  :D :D :D :D.

Joep

Citaat van: stuiv op mei 30, 2007, 12:32:08
Misschien moet je ook je puck demagnetiseren die in veel CD spelers gebruikt worden
want die zijn pas magnetisch  :D :D :D :D.

Klopt, en is ook 1 van de oorzaken die cd-weergave slecht laten klinken. Ik ga straks een loopwerk kopen met een schroefpuck om deze reden.  ;)

reMC

Citaat van: chansig op mei 30, 2007, 12:13:08
Het moet toch mogelijk zijn om een cd fabrikant te benaderen met de vraag: kunnen er magnetische delen in een cd zitten ?

Natuurlijk kan dat! Zal ik het doen?

Ow: ik zie dat Proprius het al voorsteld!

chansig

Citaat van: Proprius op mei 30, 2007, 12:22:00

Ik heb trouwens via een ex-werknemer contacten bij een cd-fabrikant. Ik zal hem eens een mailtje sturen met jouw vraag. Ik kan je alvast vertellen dat de refelcterende laag van aluminium is en dat aluminium licht-magnetisch is. Verder worden er in de opdruk ook nog magnetische stoffen gebruikt (verf).

Vraag dan gelijk ook of de furu hier een positief effect op kan hebben en of je zijn antwoord mag gebruiken hier op het forum.

Dan zijn we volgens mij een aardig eind op weg om de nodeloze discussie te ontlopen.

Groeten Hans

Joep

Citaat van: chansig op mei 30, 2007, 13:18:09
Vraag dan gelijk ook of de furu hier een positief effect op kan hebben en of je zijn antwoord mag gebruiken hier op het forum.

Dan zijn we volgens mij een aardig eind op weg om de nodeloze discussie te ontlopen.

Groeten Hans

Het hoofddoel is vragen of de materialen waaruit de cd is opgebouw te magnetiseren zijn. Ik ga hem niet verwarren/vermoeien door te vragen of demagnetiseren helpt. Dat is zijn werk en interesse-gebied niet. Dat is de onze  ;)

Voor mij is het klare taal, ik doe het enkel voor jou.

reMC

Citaat van: chansig op mei 30, 2007, 13:18:09

Dat laatste weet ik niet. Hij kan natuurlijk ook geen uitsluitsel geven. Wat nou als hij zegt dat cd's inderdaad magnetische delen bevatten en dat dat invloed kan hebben op de Optical Pickup Unit? Zijn hififorum leden dan overtuigd? Nee. Als hij zegt dat het niet kan werken ben ik daar weer niet van overtuigd ;D

Ik zou alleen de vraag stellen: bevatten cd's metalen deeltjes?

reMC

Dit gaat dan wel over iets heel anders (laserprinters), maar het beschrijft wel dat er zware metalen, zoals kwik, kobalt en nikkel voorkomen in de gebruikte inkt. Hoe anders zou de inkt die gebruikt wordt om cd's mee te drukken zijn?

http://www.unizo.be/viewobj.jsp?id=26172

chansig

Citaat van: Proprius op mei 30, 2007, 13:21:23
Het hoofddoel is vragen of de materialen waaruit de cd is opgebouw te magnetiseren zijn. Ik ga hem niet verwarren/vermoeien door te vragen of demagnetiseren helpt. Dat is zijn werk en interesse-gebied niet. Dat is de onze  ;)

Voor mij is het klare taal, ik doe het enkel voor jou.

En dat waardeer ik zeer..

Groeten Hans

chansig

Citaat van: reMC op mei 30, 2007, 13:23:04
Dat laatste weet ik niet. Hij kan natuurlijk ook geen uitsluitsel geven. Wat nou als hij zegt dat cd's inderdaad magnetische delen bevatten en dat dat invloed kan hebben op de Optical Pickup Unit? Zijn hififorum leden dan overtuigd? Nee. Als hij zegt dat het niet kan werken ben ik daar weer niet van overtuigd ;D

Ik zou alleen de vraag stellen: bevatten cd's metalen deeltjes?

Volgens mij wordt de vraag ook ontkend, want in een cd zitten geen magnetische delen (of is dit heel zwart/wit). Wanneer er magnetische deeltjes in zitten dan kan het dus magnetisch worden en kan je het ook demagenetiseren en is de werking van de Furu een feit. Dan blijft alleen nog over of het hoorbaar is....

Dus aan de ABX test dan maar weer..ik doe niet mee... ;D