Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

cas3100

Citaat van: reMC op mei  8, 2007, 11:04:46
Vooruit, mijn nieuwe aanwinsten ook nog even in beeld:

Lekkere foto's toch he....(knap werk joep)!!!!

Pjotr27

Zo gisteren bij reMC geweest. Dit n.a.v. mijn toekomstige buizen zelfbouw project.
Remko speelt met (een weliswaar aangepaste ) Sun Audio buizenversterker die ook in kitvorm te koop is.
Remko woont lekker in de buurt , dus een aantal cd`tjes opgezicht en naar zijn huis gereden.
Ook HuubF zou komen luisteren, dus dat maakt het alleen maar gezelliger.
Zo tegen 20.00 uur was ik bij Remko en kon ik zijn prachtige set bewonderen.
De speakers: supermooi qua vorm, afwerking, mooie houtkleur, apart speaker met die brons gegoten ophanging/rand.
Cd-Loopwerk: Niet mooi om te zien maar ja daar gaat het niet om, de Dac en de beide voedingen voor de Dac en het loopwerk zijn mooie zwarte doojes. De bekabeling ziet er gewoon goed, het stekkerblok in het mooie mahonie hout vindt ik er fantastisch uitzien. 
De versterker vind ik er echt als een buizenversterker uitzien, een aantal buisjes voorop met daarachter de trafos, gelukkig in het zwart met een gouden plaatje van het merk.
Terwijl Remko de gloeiende koffie klaarmaakte kon ik al een eerste indruk van de klank krijgen. Ook HuubF arriveerde zodat we gezellig op de door (HuubF) vernielde bank konden luisteren.
In de eerste indruk vond ik alles erg terughoudend klinken, een beetje grijzig.
Later had ik hier geen last meer van. Ik had zelf 4 cd`s meegenomen, allereerst een reissue van Leonard Cohan, songs of love and hate music. Bij deze cd zingt een achtergrondje koortje mee, met name de definitie hiervan en de plaatsing vond ik prachtig.
Ook de stem van Leonard Cohen had genoeg warmte, kortom heerlijk.
Vervolgens hebben we geluisterd naar de muziek van de flim Hable Con Ella, dit is een werkelijk fantastisch goede opname waarbij de instrumenten echt instrumenten zijn. Op de set van Remko was dit goed te horen.
OOk HuubF had muziek meegenomen, o.a. een cd van Eels, en nog wat ander mij onbekend repetoire.
Sommigen klonken heerlijk, ander minder. Verder hebben we nog geluisterd naar Harry Belafonte, het live concert uit Carnegie Hall uit 1959 en een verzamel cd van STS/Digital waaraan ik zelf heb meegewerkt. Hier staan een aantal prachtige klassieke nummers op.
Ook Remko liet nog van alles horen ,

ALs totaalbeeld ben ik erg gecharmeerd van de intimiteit van de set, heel vergelijkbaar met mijn Jean Marie Reynaud set,
ook daar heb je nooit het gevoel naar losse speaker componenten te luisteren.
Opvallend was dat toen Remko een ander kabeltje tussen loopwerk en dac aansloot het onmiddelijk veel minder klonk.
Die bekabeling van Cees Pel moet super zijn! Negatieve zaken?
Ik vind dat het geluid best noch wat losser van de luidsprekers af mag komen, soms klinkt het nog een klein beetje boxy.
Ook wennen blijft het dat je tussen de nummers de versterker wat hoort brommen, maar je je kan ook niet alles hebben.
Soms hoor je ook nog wel de overgang tussen speaker en tweeter, ik heb begrepen dat in de nieuwe modellen van Cees Pel de tweeter verdwenen is. Ook opvallend , ik had weleens gelezen dat de Sonatine luidsprekers rammelkasten zijn. Ik heb er gisteren goed naar geluisterd en echt niets van gehoord!

Kortom , het was een heerlijk avondje, Remko bedankt voor de mogelijkheid eens te komen luisteren, Huub succes met jou downgrade naar minder spektakel en tot horens! Uiteraard zijn jullie welkom om eens terug te komen luisteren. Ik wil de Sun Audio nog weleens horen op mijn Jean Marie Reynaud Concorde luidsprekers.

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Leuk verslagje, bedankt 8)

Mooi dat je het mooi vond! Ik heb zelf ook genoten, je had mooie muziek meegenomen.

Het veranderen van kabeltje was om twee redenen:

1. Om even snel in te gaan op de uitspraak dat er geen verschil tussen cd-spelers zou zijn (werd niet door een van ons gezegd hoor!)

2. Om te laten horen wat het gemiddelde effect is als je ook maar IETS veranderd aan de keten zoals die bij mij staat. Dat kwam ter sprake toen er om meer laag en spektakel (letterlijk) werd gevraagd. Het geluid werd groter, er was inderdaad meer laag en meer hoog, maar op elke toon kwam een (zelfde) puls. Instrumenten gingen veel meer op elkaar lijken en grijs klinken. Het laag en hoog stond ook veel meer los van de instrumenten en waren aanwezig als losstaande geluidjes. Dat is niet iets wat ik zoek. Het was duidelijk dat het spektakel met die kabel uit het systeem kwam, maar spektakel moet van de muziek komen, uit de opname!

Geluid dat qua plaatsing geheel los komt van de luidsprekers vind je niet bij mijn systeem. Dan zou je moeten kiezen voor een systeem dat zich manifesteert in plaatsing en 3D geluidsbeeld. Als je wilt dat de muziek zo klinkt dat het niet als een luidspreker of systeem klinkt, ben je beter af met een systeem als de mijne, IMHO ;)

Dat was dat, leuk dat jullie er waren!

Pjotr27

CiteerGeluid dat qua plaatsing geheel los komt van de luidsprekers vind je niet bij mijn systeem. Dan zou je moeten kiezen voor een systeem dat zich manifesteert in plaatsing en 3D geluidsbeeld. Als je wilt dat de muziek zo klinkt dat het niet als een luidspreker of systeem klinkt, ben je beter af met een systeem als de mijne, IMHO Wink

Ik bedoel denk ik niet hetzelfde als jij denkt.  Af en toe had ik gisteren het gevoel, het wisselde de ene cd had er geen last van de andere wel , dat je naar 2 luidsprekers zit te luisteren. Dat is wat denk ik nog zal verbeteren met o.a. een scheidingstrafo en mischien iets aanpassing aan je luidsprekeropstelling maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Wat betreft de plaatsing of een 3d geluidsbeeld heb ik niet het gevoel gehad dat het niet goed was of dat er tekortkomingen waren. Ik vind dat (net als jij ) van minder belang. Als het totaal plaatje maar blijft kloppen, geen kamerbrede piano`s etc. De instrumenten moeten "echt" zijn.

Maar goed ik ga weer lekker vanavond met mijn eigen setje luisteren!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

Ik begrijp dat Huub (de rakker) stiekum toch zonder ons is langsgekomen?
Mooi is dat!  >:(   ;D
Hoe dan ook, een mooi verslagje van een nog steeds erg interessante set. Ben wel benieuwd wat Huub erover gaat typen.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op mei 16, 2007, 20:13:39
Ik begrijp dat Huub (de rakker) stiekum toch zonder ons is langsgekomen?
Mooi is dat!  >:(   ;D
Hoe dan ook, een mooi verslagje van een nog steeds erg interessante set. Ben wel benieuwd wat Huub erover gaat typen.

Groeten...

Ik kon meeliften met een bezoekje van een ander forumlid. De gezamenlijke luister-sessie gaat gewoon plaatsvinden! Het was wel opmerkelijk en leerzaam, kan ik zeggen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Kijk...dat zijn pas duidelijke recensies... ::) ;D

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Joep

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op mei 16, 2007, 22:41:14
Ik kon meeliften met een bezoekje van een ander forumlid. De gezamenlijke luister-sessie gaat gewoon plaatsvinden! Het was wel opmerkelijk en leerzaam, kan ik zeggen.
Dat is het dan? Come on, spill the beans. Je kunt het Huub. Je hebt die vrijheid, neem die vrijheid en dat soort zaken... :-\  ;D

Groeten...

Martijn M

Ik ben ook wel benieuwd.
Dutch & Dutch

reMC

Citaat van: Pjotr27 op mei 16, 2007, 19:48:26
Ik bedoel denk ik niet hetzelfde als jij denkt.  Af en toe had ik gisteren het gevoel, het wisselde de ene cd had er geen last van de andere wel , dat je naar 2 luidsprekers zit te luisteren.

Niet gewoon het verschil in opname? Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar als we nu wel aan hetzelfde denken is het gewoon een beperking van sommige cd's waar ik gelukkig al doorheen kan luisteren.

reMC

Ik heb trouwens een 1500 watt Audio Consulting scheidingstrafo en een Furutech RD-2 besteld 8)

phy

hoi Remco
zo'n zware,ga je je hele set erop zetten?
Ik gebruik er alleen 1 voor mijn dac daar had ik eerst het loopwerk ook bijgezet maar dit klinkt beter direct op het net.
maar de dac knapt er echt van op
Ik heb trouwens wel een aparte groep getrokken voor de audio
maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit
Ik had niet het idee dat er iets verbeterd was na bijna een hele  zaterdag zwoegen
maar ja slechter zal het ook niet zijn.

gr Robert

reMC

Citaat van: phy op mei 19, 2007, 23:11:37
zo'n zware,ga je je hele set erop zetten?

Nee, alleen de versterker: klinkt beter op zo'n zware.

CiteerIk gebruik er alleen 1 voor mijn dac daar had ik eerst het loopwerk ook bijgezet maar dit klinkt beter direct op het net.

Ik gebruik een Tamura voor mijn dac en loopwerk, die is wel 'maar' 500VA.

CiteerIk heb trouwens wel een aparte groep getrokken voor de audio
maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit
Ik had niet het idee dat er iets verbeterd was na bijna een hele  zaterdag zwoegen
maar ja slechter zal het ook niet zijn.

Ja, Cees raadt een aparte groep af. Vooral omdat het moeilijk is in te schatten wat er precies zal gebeuren; hij heeft al een aantal keer meegemaakt dat het minder wordt met een aparte groep.

Ik ben eigenwijs en ga het toch doen, maar wel zo dat ik weer kan terugswitchen wanneer het niet bevalt. Ik ga ook verschillende zekering(houders) proberen: Kemp, AHP en een ouderwetste stop. En natuurlijk een aantal verschillende kabels. Ik ga een nieuwe groep trouwens niet om de aardlek heen leggen, maar gewoon op de aardlek aansluiten zoals het hoort. Want als de muzikaliteit daarvandaan moet komen :-X

Ik kan me trouwens best voorstellen dat een groep niet altijd evenveel verschil maakt: je zit immers altijd nog op dezelfde 'lijn' als wanneer je geen aparte groep hebt. Zeker als je op dezelfde fase zit zal de 'rotzooi' op het net nog steeds storen, ook op de aparte nieuwe groep, lijkt mij! Ik ben benieuwd!

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op mei 17, 2007, 11:28:30
Dat is het dan? Come on, spill the beans. Je kunt het Huub. Je hebt die vrijheid, neem die vrijheid en dat soort zaken... :-\  ;D

Ben een long-weekend weg geweest.  8)

Bij de luister-sessie was ik slechts een bezoeker. Een écht verslagje komt wel als ik met de 3 (of 4?) anderen bij reMc ben geweest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op mei 20, 2007, 18:19:11
Een écht verslagje komt wel als ik met de 3 (of 4?) anderen bij reMc ben geweest.

Prima, er is dan alweer een en ander veranderd. Behalve de komst van de Audio Consulting en Furutech zal er nog iets zijn veranderd: mijn luidsprekers krijgen een kleine metamorfose 8)

R

Ow vertel.. Was trouwens nog bij je in straat zaterdag ;)

Citaat van: reMC op mei 20, 2007, 21:17:01
Prima, er is dan alweer een en ander veranderd. Behalve de komst van de Audio Consulting en Furutech zal er nog iets zijn veranderd: mijn luidsprekers krijgen een kleine metamorfose 8)

chansig

Citaat van: reMC op mei 20, 2007, 21:17:01

Ga je ze een ander kleurtje geven  >:D

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

reMC

Citaat van: Ruben op mei 21, 2007, 12:47:22
Ow vertel.. Was trouwens nog bij je in straat zaterdag ;)

Ow ja? Ook naar binnen gegluurd? :D

Citaat van: chansig op mei 21, 2007, 12:56:05
Ga je ze een ander kleurtje geven  >:D

Ja, overspuiten.

;D

Nee dus.

Ik krijg een spleet in de vorm van een omgekeerde 'V' achter de luidspreker, zoals hier:

en elke luidspreker krijgt aan de buitenkant van het voorpaneel een extra verticaal latje. Over de lengte van de luidspreker dus. Het afstraalgedrag van de gehele luidspreker verbetert hier mee (de luidsprekerunit zit dan in feite off-centre en dat klinkt een stuk beter met deze luidsprekers) en bovendien wordt het laag beter (dieper).

Deze aanpassingen zijn alleen nodig met de Sonatine, de Crescendo is natuurlijk standaard voorzien van deze verbeteringen.

R

Nee, wist niet waar precies ;)

Citaat van: reMC op mei 21, 2007, 13:02:22
Ow ja? Ook naar binnen gegluurd? :D

FrankB

En het toevoegen van drie stukjes hout per speaker kost?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

Ik neem aan dat het een soort patch is vanwege een probleem en dus gratis  8)

chansig

Citaat van: Spacebass op mei 21, 2007, 19:41:14
Ik neem aan dat het een soort patch is vanwege een probleem en dus gratis  8)

;D ;D

Groeten Hans

Pjotr27

CiteerIk heb trouwens een 1500 watt Audio Consulting scheidingstrafo

Scheelt dat ook in de brom die je tussen de nummers hoort van je Sun Audio?

Raphie

Citaat van: Pjotr27 op mei 25, 2007, 09:57:01
Scheelt dat ook in de brom die je tussen de nummers hoort van je Sun Audio?

Brom ?!?  :o een installatie moet bij het niet spelen van muziek toch op z'n minst stil zijn.... ?
JBL PRX Power!