Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2007, 12:34:15
Naar aanleiding van je PM: I'll be there  ;D  :D
Neem ik de verbeterde Monica (met common base I/V stage) wel mee  :)

Gezellig!

CiteerIk zal me straks trouwens eens wat meer in gaan lezen in dit topic  :)

Leuk, vanaf hier begint het een beetje interessant te worden ;)

sandervg

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2007, 12:34:15
Neem ik de verbeterde Monica (met common base I/V stage) wel mee  :)
Ik ben erg benieuwd hoe je Monica is geworden met zo'n 'common base I/V stage' (wat het ook mogen zijn). Is het veel verbeterd?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Citaat van: sandervg op februari 19, 2007, 14:08:14
Ik ben erg benieuwd hoe je Monica is geworden met zo'n 'common base I/V stage' (wat het ook mogen zijn). Is het veel verbeterd?
Ik vind van wel, de kleuring zoals we die toen bij Guido duidelijk hoorden is nu verdwenen (of in elk geval sterk verminderd), de laagweergave is wat verbeterd en de output ligt nu op een normaal nivo (qua spanning).  :D Sinds ik electrostaten heb zijn dit verschillen bij mij thuis nu ook makkelijker te horen  :)

Als het goed is maken we in de toekomst nog een keer een afspraak bij jou thuis, wil de verbeterde Monica dan best weer even meenemen.

Common Base is overigens een bepaald type schakeling..

reMC

Citaat van: reMC op februari 15, 2007, 13:23:44
Lijkt mij erg gezellig 8) Garmt, Frank en Ruben zijn bij dezen alvast de eerste groep genodigden :D Als daar nog iemand bij past (kan nu nog niet goed inschatten of dat een beetje gaat passen) mag Audioloog ook meekomen.

Ik heb alvast een topic gemaakt voor deze afspraak:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56332.0

Eigenlijk vooral vanwege de vraag wel/geen shootout.

reMC

8) Over drie dagen lekker schilderen en over vijf dagen de set al neerzetten...! In eerste instantie doe ik even niets aan de meterkast,eerst maar eens horen hoe het zo klinkt (maar wel met Tamura en Audio-Consulting scheidingstrafo's) :D Ook heb ik voor die tijd denk ik de analoge interlinks van Pel Audio...

Ik heb er zin in!!

garmtz

R

Jammer dat ik zo druk ben... Kan namelijk erg goed schilderen :P

Citaat van: reMC op maart 12, 2007, 15:48:51
8) Over drie dagen lekker schilderen en over vijf dagen de set al neerzetten...! In eerste instantie doe ik even niets aan de meterkast,eerst maar eens horen hoe het zo klinkt (maar wel met Tamura en Audio-Consulting scheidingstrafo's) :D Ook heb ik voor die tijd denk ik de analoge interlinks van Pel Audio...

Ik heb er zin in!!

reMC

Citaat van: Ruben op maart 12, 2007, 15:59:10
Jammer dat ik zo druk ben... Kan namelijk erg goed schilderen :P

:P Het is maar een muurtje dat we blauw maken, de rest blijft wit. Ik kan ECHT niet wachten, vooral omdat het SAMENWONEN betekent. Hoe dichter ik bij de datum kom, hoe meer ik baal (en echt gefrustreerd raak!) dat het nog niet zover is.

chansig

Citaat van: reMC op maart 12, 2007, 16:04:32
:.....vooral omdat het SAMENWONEN betekent. Hoe dichter ik bij de datum kom, hoe meer ik baal (en echt gefrustreerd raak!) dat het nog niet zover is.

Ik spreek je over een jaartje wel weer  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

FrankB

Citaat van: chansig op maart 12, 2007, 17:24:56
Ik spreek je over een jaartje wel weer  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans

Samenwonen is erg leuk, het is alleen zo'n geplan met al je andere vriendinnen ;D ;D ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

chansig

Citaat van: FrankB op maart 12, 2007, 21:18:51
Samenwonen is erg leuk, het is alleen zo'n geplan met al je andere vriendinnen ;D ;D ;D ;D

;D

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

garmtz

Citaat van: FrankB op maart 12, 2007, 21:18:51

:D

sandervg

Zorg alleen dat je éérst de sonatines plaatst en dán pas over de inrichting gaat praten!  ;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

Citaat van: sandervg op maart 14, 2007, 11:04:00
Zorg alleen dat je éérst de sonatines plaatst en dán pas over de inrichting gaat praten!  ;D

;D Ze is ERG gemakkelijk wat dat betreft. Ik mag de Sona's neerzetten waar ik maar wil, haar boekenkast mag op een akoestisch goede plek etc.. Als tegenprestatie kiest zij weer wat kleurencombinaties voor de kamer bijvoorbeeld ;)

reMC

Intussen woon ik heerlijk samen in een behoorlijk goed klinkende ruimte. :D Rechts van de rechterspeaker staat een open boekenkast (Expedit) die het goed doet als diffusor. Links van de linkerspeaker staat een kale muur (komt nog een kastje aan te hangen) met iets verder naar voren een opening met verder weg een raam en achter de luisterplek heb ik mijn horizontale cd-rekjes opgehangen, werkt ook erg goed (effect was goed hoorbaar toen we ze ophingen: geluid werd veel stabieler en makkelijker te volgen). Eigenlijk wil ik alleen achter de speakers nog iets leuks doen, nu staan er Auralex diffusor panelen tussen die goed werken, maar niet echt mooi om te zien zijn. Ik denk aan een schilderij en Furutech diffusor panelen (gaaf om te zien, ik hoop dat ze werken in mijn kamer!).

En nog een kleine update met een groot effect: ik heb een scheidingstrafo voor mijn loopwerk en dac binnen. Verschil is erg leuk: rust, de muziek komt meer uit het niets en begint steeds meer een podium in mijn huiskamer te ontstaan. :)

Binnenkort een scheidingstrafo bestellen en dan is het de beurt aan de dac: er gaat een Pel Audio dac komen! Maar voor dat dat alles gebeurt komen Garmt, Ruben, Frank en Audioloog langs!

reMC

Zoiets is het:

R

Klinkt gaaf!! Al een foto eventueel?

Citaat van: reMC op maart 29, 2007, 13:41:53
Intussen woon ik heerlijk samen in een behoorlijk goed klinkende ruimte. :D Rechts van de rechterspeaker staat een open boekenkast (Expedit) die het goed doet als diffusor. Links van de linkerspeaker staat een kale muur (komt nog een kastje aan te hangen) met iets verder naar voren een opening met verder weg een raam en achter de luisterplek heb ik mijn horizontale cd-rekjes opgehangen, werkt ook erg goed (effect was goed hoorbaar toen we ze ophingen: geluid werd veel stabieler en makkelijker te volgen). Eigenlijk wil ik alleen achter de speakers nog iets leuks doen, nu staan er Auralex diffusor panelen tussen die goed werken, maar niet echt mooi om te zien zijn. Ik denk aan een schilderij en Furutech diffusor panelen (gaaf om te zien, ik hoop dat ze werken in mijn kamer!).

En nog een kleine update met een groot effect: ik heb een scheidingstrafo voor mijn loopwerk en dac binnen. Verschil is erg leuk: rust, de muziek komt meer uit het niets en begint steeds meer een podium in mijn huiskamer te ontstaan. :)

Binnenkort een scheidingstrafo bestellen en dan is het de beurt aan de dac: er gaat een Pel Audio dac komen! Maar voor dat dat alles gebeurt komen Garmt, Ruben, Frank en Audioloog langs!

Kwabbernoot

En hopelijk komt Kwabbernoot daarna ook nog langs.  8)  :)
Maar eerst maar eens gesetteld raken Remko. Na de eerste luitersessies met Garmt et. al. meld ik mij wel eens een keer.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart 29, 2007, 14:08:51
En hopelijk komt Kwabbernoot daarna ook nog langs.  8)  :)
Maar eerst maar eens gesetteld raken Remko. Na de eerste luitersessies met Garmt et. al. meld ik mij wel eens een keer.

En HuubF dan? :'( Misschien wel leuk om samen met Kwabbie te komen; zie ik die ook eens. :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op maart 29, 2007, 14:35:10
En HuubF dan? :'( Misschien wel leuk om samen met Kwabbie te komen; zie ik die ook eens. :-*

Dan komen jullie samen!

hifiman

Mooi man, veel plezier in je nieuwe woning!  :D

reMC

Citaat van: Audioloog op maart 29, 2007, 15:36:00
Mooi man, veel plezier in je nieuwe woning!  :D

Dankje. Ik moet nog steeds wennen na de show in Café Engels afgelopen weekend, ondanks de matige akoestiek daar is het echt wel een domper om weer thuis te komen. De rust en vanzelfsprekendheid die daar was is hier thuis nog ver weg. Het is maar goed dat er een hoop gaat gebeuren aan mijn apparatuur, de komende tijd. :D

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op maart 29, 2007, 14:35:10
Heejeuhhhhh, je gaat me toch niet zoenen hè, Huub?  :-X
Maar het lijkt mij leuk als we dat zo kunnen regelen dat we tegelijk bij Remko zijn.

Groeten....

PS:  ;)   :-*    :P    :o   :-\   :-[   :-X  (braaksmiley)  ;D (Heb ik ze nu allemaal zo'n beetje?)  8)

Martijn M

Citaat van: Kwabbernoot op maart 29, 2007, 23:32:19
Heejeuhhhhh, je gaat me toch niet zoenen hè, Huub?  :-X
Maar het lijkt mij leuk als we dat zo kunnen regelen dat we tegelijk bij Remko zijn.

Groeten....

PS:  ;)   :-*    :P    :o   :-\   :-[   :-X  (braaksmiley)  ;D (Heb ik ze nu allemaal zo'n beetje?)  8)

Hey Huub, wat is dat nou?! Ik dacht dat WIJ met z'n tweeen naar Remco gingen ;D.

:'(
Ok, je hebt dus een nieuw vriendje gevonden. Ik kan je zeggen dat je in Kwabbernoot geen slechte keus hebt gemaakt :-* :-X (braaksmiley).

@Remco,
veel plezier in je nieuwe huis!
Dutch & Dutch

Joep

Ohjee, veroorzaakt de set van Remko dit allemaal? Het begint zo langzamerhand op een kleine soap te lijken! ;D

*pakt tissues en chocolade*

;D