Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

VDM

Citaat van: garmtz op december  6, 2006, 17:43:20
Hmmm... Ik herinner me ineens dat ik in mijn IT nooit de netspannings-zekeringen heb vervangen, alleen de zekeringen in de signaalweg... :-\ 

Ik heb alles vervangen, zal eens proberen wat alleen netspanning en signaalweg voor gevolgen heeft!

Thanks voor de hulp! Heb nu alle originele zekeringen er weer in, ga eerst maar eens met de interlinks die Bjorn heeft gestuurd aan de slag :)

Staaled

Citaat van: garmtz op december  6, 2006, 17:43:20
Hmmm... Ik herinner me ineens dat ik in mijn IT nooit de netspannings-zekeringen heb vervangen, alleen de zekeringen in de signaalweg... :-\ 
Bijvoorbeeld.....in een DD-18.... >:D.

Ook daar is richting van de zekering duidbaar.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

reMC

Even een gitaarupdate: ik heb inmiddels van Radiohead You never wash up after yourself en Street Spirit (fade out) en van Acda en de Munnik Slaapliedje en Lena redelijk onder de knie. Ik ben nu bezig met een veel te grote uitdaging (maar het gaat redelijk) van Pink Floyd: Is there anybody out there. ::)

reMC

En weer over de muziekset. Jongens, een hoogtepunt hier 8) Ik draai Coldplay, Tool, Muse, Coltrane, Deftones en meer heftige muziek. Alles blijft staan, is apart te volgen, heeft behoorlijk een eigen karakter (het klinkt nog wel relatief grijs) en is onder controle. Het LAAG is echt AMAZING. Niet per sé veel maar zooo verfijnd, gedefinieerd en onder controle (zonder droog te klinken). Dat heb ik nog NOOIT uit een ander soort set gehoord (in andere sets hangt er anders altijd nog iets ONDER het laag wat het instrument produceert en is onrustiger, in mijn beleving). Ane Brun, Heather Nova, Tom McRae, The Beatles, Bob Dylan en nog meer rustige muziek, ik ga het allemaal weer met veel plezier af...INTIEM, rustig (maar nog niet genoeg voor mij) en verfijnd (maar dus wel nog steeds met weinig kleur). Dit bewijst (voor mij) ook weer hoe goed de goedkope 47labs interlinks zijn... Ik durf te wedden dat die over een paar dagen/weken ook die mooie kleur gaan weergeven, hoewel natuurlijk niet zo extreem als de Pel interlinks die er aan komen...

Ik ben benieuwd hoe lang dit hoogtepunt gaat duren... O0 HuubF komt volgende week zaterdag waarschijnlijk langs maar had er nu moeten zijn!

Joep

Hee kijk, dat zijn de leuke berichten! Goed omschreven ook, ik kan me er veel bij voorstellen  :)
Je maakt me enorm nieuwsgierig naar het loopwerk...alleen gaat het sparen niet zo snel als ik wil  ;) Mijn huisje zit er ook aan te komen dus dat vreet ook weer geld op :( ;D

Check je PM trouwens..

reMC

Citaat van: Proprius op december  8, 2006, 15:05:21
Hee kijk, dat zijn de leuke berichten! Goed omschreven ook, ik kan me er veel bij voorstellen  :)

Ik vergeet het belangrijkste waarschijnlijk nog: het is TOTAAL onvermoeiend. Het is nog niet zo ver ontwikkeld dat ik BIJ de muzikanten sta (nu kijk ik er nog naar) maar het luisteren gaat moeiteloos. Het overkómt me BIJNA. :D

CiteerCheck je PM trouwens..

Ik had het gezien, ik ga NU reageren ;)

HuubF

Citaat van: reMC op december  8, 2006, 14:59:27
...

Ik ben benieuwd hoe lang dit hoogtepunt gaat duren... O0 HuubF komt volgende week zaterdag waarschijnlijk langs maar had er nu moeten zijn!

Jeetje, ik wil ook wel zo'n lang hoogtepunt! Ik ben benieuwd...
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Ik vergeet nog iets te zeggen. Vrijwel al mijn cd's hebben een flinke Furutech-beurt nodig! Dat valt echt op met dit loopwerk, er zit toch nog iets gruizigs over vooral het hoog heen. Bovendien kan een behandeling door door Furutech de rust ook nog eens verbeteren!

HuubF

Niet met die van mij, want ik heb 'm verkocht! Met al die veranderigen gebruikte ik de Furu bijna niet meer. Dezelfde reden waarom het apparaat aan mij was verkocht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

En het is hier alweer een paar dagen een diep, dieper, dieptepunt... IEDEREEN zou deze verschillen horen...

Zee

Mmmmmm......je klinkt wat terleurgesteld Remco.   Ik hoop dat het toch snel bijtrekt!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

reMC

Citaat van: Zee op december 12, 2006, 12:45:27
Mmmmmm......je klinkt wat terleurgesteld Remco.

Ik snap dat het zo lijkt, maar dat is het niet echt. Ik heb al een HEEL klein beetje gehoord (paar dagen geleden) welke kant het op moet gaan en bovendien WEET ik wat het gaat worden. Ik heb de set ook al in mijn kamer gehoord (met een paar kleine akoestische veranderingen tov nu) dus als het goed is wordt het gewoon zoals ik het toen mooi vond. Als dat niet zo is (en het minder wordt), DAN ben ik teleurgesteld ;) Mocht het zover komen, stappen de heren van Audio-Cube vast weer de auto in om te horen wat er mis is :D

Joep

Als ik jouw teksten lees dan komen ze heel zwart-wit op mij over. Het is of heel SLECHT of SUPERGOED en omdat je ook met hoofdletters strooit, geef je die woorden extra gewicht mee en dat laat het dus wat zwaarder lezen dan dat jij het van je afschrijft.

Volgens mij bedoel je dat het geluid weer een beetje is ingezakt, zoals natuurlijk normaal is tijdens een inspeelperiode, niet dat je een dieptepunt hebt bereikt qua muziek. Het is vast nog altijd beter dan het Arcam loopwerk wat je had en ik tot op heden nog steeds gebruik  ;D En met plezier!

Geniet van wat je hebt en laat wat je nog kunt krijgen even links liggen, dat komt vanzelf wel. Waardeer het niveau waarop het nu zit, want dat is al echt hoog hoor! :)

Misschien moet je af en toe weer even je dvd-speler aansluiten, dan weet je weer wat je hebt ;)

reMC

Citaat van: Proprius op december 12, 2006, 13:55:21
Als ik jouw teksten lees dan komen ze heel zwart-wit op mij over. Het is of heel SLECHT of SUPERGOED en omdat je ook met hoofdletters strooit, geef je die woorden extra gewicht mee en dat laat het dus wat zwaarder lezen dan dat jij het van je afschrijft.

Het is ook heel zwart-wit op het moment, lees maar verder...

CiteerVolgens mij bedoel je dat het geluid weer een beetje is ingezakt, zoals natuurlijk normaal is tijdens een inspeelperiode, niet dat je een dieptepunt hebt bereikt qua muziek.

O jawel, kom maar luisteren.

CiteerHet is vast nog altijd beter dan het Arcam loopwerk wat je had en ik tot op heden nog steeds gebruik  ;D

Dat gelukkig wel, maar niet beter dan de standaard Shigi toen die wegging.. Het zit echt compleet verstopt, de dynamiek is vlak, instrument lopen door elkaar heen (rommelig) en het hoog is agressief.

Ik kan er niets aan doen, ik typ de hoofdletters niet voor niets... ;) Wacht maar totdat jij ook dit loopwerk hebt, dan ga je me gelijk geven......

Joep

Citaat van: reMC op december 12, 2006, 14:58:56
Wacht maar totdat jij ook dit loopwerk hebt, dan ga je me gelijk geven......

Haha! Dus hoe extremer de apparatuur, hoe extremer de inspeelperikelen zijn! ;D

En nòg wil ik dat loopwerk hebben!

reMC

Weet iemand waar ik de Full Music 2A3 eindbuizen voor een goede prijs kan kopen?

phy

hoi Remco
hier : http://www.acoustic-dimension.com
dit is de zaak van Peter de bruyn
hij geeft goeie service en is erg behulpzaam
gr Robert

advr

Citaat van: reMC op december 18, 2006, 22:26:32
Weet iemand waar ik de Full Music 2A3 eindbuizen voor een goede prijs kan kopen?

Hoi Remco,

ik heb erg goede ervaringen met http://www.jacmusic.com/ . het is een duits bedrijf met een nederlandse eigenaar.
goede communicatie, snelle en zorgvuldige leveringen. Met meetwaardes van buizen indien gewenst. Ik heb er al veel buizen gekocht.
Ze verkopen ook Fullmusic.

gr.
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Ah, dankje. Ik ben intussen ook deze tegengekomen. Denk dat ik daar op ga bieden. :D

phy

hoi Remco
Met jac music heb ik ook goede ervaringen.

De Buisjes op Ebay zou ik voorzichtig mee zijn.
Met name de hoge invoer rechten en verzendkosten
Ik heb ooit een een paartje 45 van TJ op Ebay gekocht
voor weinig geld toen ik alles betaald had was ik nog 30 euro meer kwijt
dan dat ik ze in Nederland gekocht had
de douane hield ze ook nog eens anderhalve maand vast  :-[

de px25 die ik bij Peter de bruyn kocht had ik de volgende dag  :)

Spacebass

Dat gelukkig wel, maar niet beter dan de standaard Shigi toen die wegging.. Het zit echt compleet verstopt, de dynamiek is vlak, instrument lopen door elkaar heen (rommelig) en het hoog is agressief.

Heb je enig info over hoelang dit zo blijft?  Zou wel sneu zijn als je eerst een half jaar moet wachten tot je weer kan genieten :(

reMC

Citaat van: phy op december 19, 2006, 09:35:45
De Buisjes op Ebay zou ik voorzichtig mee zijn.
Met name de hoge invoer rechten en verzendkosten

Met de verzendkosten komt het met wat geluk uit op 200 dollar. In NL kosten ze 195 euro. Hoe hoog zijn de invoerrechten ongeveer?

reMC

Citaat van: Spacebass op december 19, 2006, 09:46:36
Heb je enig info over hoelang dit zo blijft?  Zou wel sneu zijn als je eerst een half jaar moet wachten tot je weer kan genieten :(

Het is alweer een stuk beter. Sterker nog: ik heb het idee dat hij nu alleen nog maar beter wordt. Het is intussen ook steeds meer genieten (hoewel het naar mijn smaak nog steeds grijs/vlak van klank klinkt). En ik wil toch nog even terugkomen op dit:

Ok, eigenlijk speelde hij van begin af aan al veel beter dan de Standaard Shigi, maar op DAT moment zat het zo dicht dat het veel minder genieten was dan ik met de Standaard Shigi heb gedaan.

Spacebass

reMC

Ik ben dus intussen buizen voor mijn versterker aan het bestellen. Daarna worden de koppelcondensators in mijn versterker nog vervangen en nog een paar kleine dingetjes gedaan en is die ook 'klaar'. Analoge kabels heb ik ook geregeld voor januari. Het gaat goed dus... Echt belangrijk zijn daarna nog de trafo's voor de netvoorziening, maar die zijn best duur :-\