Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Zee

Leuk Remco. Mijn eigen loopwerk (Sony XA50es) ondergaat momenteel ook een ingrijpende verbouwing. Ik ben dus ook heel benieuwd wat dat allemaal gaat brengen.....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

reMC

Citaat van: Zee op december  6, 2006, 12:28:16
Leuk Remco. Mijn eigen loopwerk (Sony XA50es) ondergaat momenteel ook een ingrijpende verbouwing. Ik ben dus ook heel benieuwd wat dat allemaal gaat brengen.....

Leuk! Soundevolution?

Zee

Citaat van: reMC op december  6, 2006, 12:35:54
Leuk! Soundevolution?

Yep!   Hij wordt omgebouwd tot dedicated loopwerk (incl nieuwe clock, voedingen etc) en krijgt een AES/EBU uitgang.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.

Staaled

Citaat van: reMC op november 23, 2006, 14:36:51

Het werkt overigens niet goed in mijn loopwerk en dac... de kleur verdwijnt met de AHP's als sneeuw voor de zon.
Heb je ze al eens omgedraaid geprobeerd ?

Geen kolder,in mijn oren dan  ::) ;D,maar er zit een richting aan zekeringen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

reMC

Citaat van: Hipster op december  6, 2006, 15:17:34
Heb je ze al eens omgedraaid geprobeerd ?

Geen kolder,in mijn oren dan  ::) ;D,maar er zit een richting aan zekeringen.

Een richting VOORDAT er mee gespeeld is??

Staaled

Citaat van: reMC op december  6, 2006, 15:19:04
Een richting VOORDAT er mee gespeeld is??

Jawel.
Vond het ook bizar.

Ik heb ooit 2 Kemp klankmodules bij Ron Kemp aangeschaft.
Die vertelde mij dat de patroonzekering een richting heeft (die beter klinkt).

Dat bepaal je door te luisteren.
Heb ik gedaan.....en ik was perplex. Er zit verschil in. :o
Ron verklaarde dat het veroorzaakt wordt door de richting waarin de zekeringsdraad getrokken wordt. ::)

De AHP's heb ik ook op richting betrapt.
Inmiddels gebruik ik de zekeringen van Hifituning te koop via tweaks4U.
Zijn beter dan de AHP's.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

reMC

Citaat van: Hipster op december  6, 2006, 15:27:20
Jawel.
Vond het ook bizar.

Ik heb ooit 2 Kemp klankmodules bij Ron Kemp aangeschaft.
Die vertelde mij dat de patroonzekering een richting heeft (die beter klinkt).

Dat bepaal je door te luisteren.
Heb ik gedaan.....en ik was perplex. Er zit verschil in. :o
Ron verklaarde dat het veroorzaakt wordt door de richting waarin de zekeringsdraad getrokken wordt. ::)

Bizar, ik probeer het thuis gelijk even. Had het wel eerder moeten weten eigenlijk ::) Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het draad 'went' aan de richting waarop hij speelt.

reMC

Nu ik er over nadenk, de stroom gaat in een zekering toch helemaal niet in een bepaalde RICHTING? De ene kant is gewoon plus en de andere aarde. Zou de richting waarin het getrokken is dan op de + moeten (waarom niet de aarde, is net zo belangrijk) ??? Naja, ik probeer het toch wel ;)

Zee

Heren, het lichtnet is wisselspanning........

reMC

Citaat van: Zee op december  6, 2006, 15:52:32

Dat zullen we nog wel eens zien ;D

Ik ga het toch proberen, ik sta nergens meer versteld van.

reMC

Citaat van: Zee op december  6, 2006, 15:52:32

Trouwens, met dit idee zou de fase van een netsnoer toch geen verschil moeten maken?

garmtz

Citaat van: reMC op december  6, 2006, 16:15:21
Trouwens, met dit idee zou de fase van een netsnoer toch geen verschil moeten maken?

Dat heeft te maken met de capacitieve werking van de voeding en de resulterende lekspanning t.o.v. aarde.

reMC

Citaat van: garmtz op december  6, 2006, 16:19:21
Dat heeft te maken met de capacitieve werking van de voeding en de resulterende lekspanning t.o.v. aarde.

Jaja ::)

phy

Niet vergeten dat de hele signaal weg in je set ook wisselspaning is :)

Staaled

Citaat van: reMC op december  6, 2006, 16:00:09
Ik ga het toch proberen, ik sta nergens meer versteld van.
Dat is de juiste (positieve) grondhouding  ;D

reMC

Citaat van: phy op december  6, 2006, 16:48:13
Niet vergeten dat de hele signaal weg in je set ook wisselspaning is :)

IN de afzondelijke componenten niet toch, waarom hebben we diodes ;)

VDM

Hmm, dit klinkt interessant.

Ben zelf ook niet zo enthousiast over mn AHP's, zal eens proberen wat het oplevert om ze te draaien :o

Zee

Citaat van: Hipster op december  6, 2006, 16:51:58
Dat is de juiste (positieve) grondhouding  ;D

......trail and error..... Een zeer inefficiente manier van wetenschap bedrijven met als doel tot verbetering te komen....

reMC

Citaat van: VDM op december  6, 2006, 17:03:30
Hmm, dit klinkt interessant.

Ben zelf ook niet zo enthousiast over mn AHP's, zal eens proberen wat het oplevert om ze te draaien :o

Heb je ze in je Lavardin zitten?

Citaat van: Zee op december  6, 2006, 17:05:22
......trail and error.....

In deze hobby de ENIGE manier om een doel te bereiken (voor mij(...

Staaled

phy

hoi Remco diodes gebruik je alleen in de voeding
het muziek signaal is van het begin tot aan je luidspreker wisselspanning

VDM

Citaat van: reMC op december  6, 2006, 17:06:15
Heb je ze in je Lavardin zitten?

Ja, sinds gisteren.

Het geluidsbeeld is wel wat groter, maar ook erg opdringerig en rafelig, lijkt alsof loudness aan staat.

Ben net weer terug naar de originele zekeringen :)

reMC

Citaat van: phy op december  6, 2006, 17:08:58
hoi Remco diodes gebruik je alleen in de voeding
het muziek signaal is van het begin tot aan je luidspreker wisselspanning

Zo bedoel je, ok :) Maar de STROOM in apparaten is natuurlijk gelijkspanning...

garmtz

Hmmm... Ik herinner me ineens dat ik in mijn IT nooit de netspannings-zekeringen heb vervangen, alleen de zekeringen in de signaalweg... :-\ 

phy

Citaat van: reMC op december  6, 2006, 17:27:23
Zo bedoel je, ok :) Maar de STROOM in apparaten is natuurlijk gelijkspanning...
Ja maar ik bedoel interlinks of speaker kabels klinken naar mijn idee ook anders afhankelijk van welke richting je ze aansluit
het zou eigenlijk niets uit moeten maken
maar toch is er verschil  :)