Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: reMC op november 23, 2006, 15:20:23
Kan je er gemakkelijk aankomen of zal ik ze volgende week meenemen van De Groef en dan naar je opsturen?

Ik kan er vrij makkelijk aankomen... ;) 

reMC

Ik heb het gemodificeerde loopwerk opgehaald, morgen aansluiten en luisteren 8)

R

Cool!!! feli O0 O0

Citaat van: reMC op december  3, 2006, 21:56:17
Ik heb het gemodificeerde loopwerk opgehaald, morgen aansluiten en luisteren 8)

reMC

Fijnnnn, hij is aangesloten!! Eerste positieve indruk is dat er 3x zoveel te horen is... en een compactere weergave...

Joep

reMC

Citaat van: Proprius op december  4, 2006, 11:35:52
WE WANT MORE!! ;D

Nog een paar negatieve indrukken dan: het midhoog is erg aanwezig en klinkt behoorlijk onrustig en 'hifiachtig' ("tssjj"). Daarnaast boeit het nog niet echt, het is op een bepaalde manier afstandelijk.

DA BoSS

staat ie nu gewoon 24x7 in te spelen, of alleen als jij er bent?
en gebruik je nog speciale inspeel cd'tjes?

(ik neem aan dat ie een pittige inspeel duur heeft?)
mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC

Citaat van: DA BoSS op december  4, 2006, 19:46:26
staat ie nu gewoon 24x7 in te spelen, of alleen als jij er bent?
en gebruik je nog speciale inspeel cd'tjes?

(ik neem aan dat ie een pittige inspeel duur heeft?)

Het loopwerk staat 24/7 aan met gewone lekkere muziek. Het klinkt nu nog beroerder dan vanochtend, terwijl het avond is!! Nu komen de extreme dippen met soms een hoogtepunt (yeah!), is mijn ervaring. Rond de Kerst moet er muziek (vloeiendheid, losheid, dynamiek en klankkleuren) uit gaan komen ;) Het zit nu vooral weer potdicht, de muziek is niet los, niet vrij... met net als vanmiddag dat vervelende midhoog (ik kan er nog niet echt een goede beschrijving voor vinden).

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op december  4, 2006, 23:04:53
Het loopwerk staat 24/7 aan met gewone lekkere muziek. Het klinkt nu nog beroerder dan vanochtend, terwijl het avond is!! Nu komen de extreme dippen met soms een hoogtepunt (yeah!), is mijn ervaring. Rond de Kerst moet er muziek (vloeiendheid, losheid, dynamiek en klankkleuren) uit gaan komen ;) Het zit nu vooral weer potdicht, de muziek is niet los, niet vrij... met net als vanmiddag dat vervelende midhoog (ik kan er nog niet echt een goede beschrijving voor vinden).

Hoi Remco

Allereerst gefeliciteerd met het loopwerk... 8)
Ik ben even de draad kwijt...ik las toch wat mails terug dat je super tevreden bent met het reeds gemodificeerde loopwerk van Cees ...Shiragi.......

Lees ik nu ergens over heen...want is hij nu nogmaals (naar ontevredenheid) gemodificeerd...of..... ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december  5, 2006, 13:08:32
Allereerst gefeliciteerd met het loopwerk... 8)

Dank, ben er heeeel blij mee...

CiteerIk ben even de draad kwijt...ik las toch wat mails terug dat je super tevreden bent met het reeds gemodificeerde loopwerk van Cees ...Shiragi.......

Lees ik nu ergens over heen...want is hij nu nogmaals (naar ontevredenheid) gemodificeerd...of..... ???

Ik heb ongeveer een maand geleden het loopwerk 'standaard' gekocht en dat was werkelijk een verademing: rust en gemak. Nu heb ik 'm dus net laten modificeren en begint het inspelen opnieuw. Dit is nu op sommige punten al VEEL beter dan het half ingespeeld standaard loopwerk hoor (het LAAG :o: damn wat gedefineerd, de resolutie in het algemeen is dus ook sterk toegenomen en ook de akoestische informatie van de cd's is veel gevarieerder per exemplaar. De ruimte waarin ze spelen wordt steeds duidelijker) maar het klinkt nu ook echt 'in stukjes'. Er is nog geen vloeiendheid...losheid en dat is ZO belangrijk voor het genieten. Het is nu veel te rommelig. Begrijp?

Okay...ik hoop maar dat dit bijtrekt...dat zou toch niet langer dan zo een 3 dagen mogen duren.... ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december  5, 2006, 13:42:50
Okay...ik hoop maar dat dit bijtrekt...dat zou toch niet langer dan zo een 3 dagen mogen duren.... ???

Ik hoop het ook. Hoe lang het gaat duren durf ik niet te voorspellen. Ik geloof dat Caspar na een dikke week 24/7 spelen zei dat het begon te verbeteren en dan een maand lang echt explosief voorwaarts gaat. En dan de kleine dingetjes de weken/maanden daarna nog, die O zo belangrijk zijn...

Edit: de '(luxe)problemen' kunnen natuurlijk aan iets anders liggen. Misschien hoor ik nu de interlinks wel (gaan rond februari vervangen worden) of mijn stekkerblok waar ik onlangs aan heb geknutseld.

...of de modificatie zelf introduceert ook negatieve kanten (niet vervelend bedoeld  ;))...................... :-\

Na een maand explosief voorwaarts  :o...ik moet me inhouden  :-X

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december  5, 2006, 14:48:28
...of de modificatie zelf introduceert ook negatieve kanten (niet vervelend bedoeld  ;))...................... :-\

Kan ook ja, mijn analoge interlinks zijn mijn enige zwakke schakel op dit moment nog. Worden in februari vervangen ;)

Citaat van: Erik van Voorst op december  5, 2006, 14:48:28Na een maand explosief voorwaarts  :o...ik moet me inhouden  :-X

Niet nĂ¡ een maand, vanaf volgende week ongeveer een maand lang (imisschien wat minder, ik weet het niet precies) ;) Dat zijn echt flinke stappen steeds. Elke dag weer beter.

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december  5, 2006, 14:48:28

Of bedoel je hier dat het loopwerk zelf dingen doet die mij niet aanstaan? :o ;D

No way......;)

ja dat bedoelde ik...maar je corrigeerde me alweer  :P

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op december  5, 2006, 21:26:17
ja dat bedoelde ik...maar je corrigeerde me alweer  :P

Ja, dat kan ik echt niet geloven. Ik kan dat ding intussen zoo goed, nota bene in nagenoeg dezelfde set. :)

Ja dan kun je dat in ieder geval uitsluiten....je zou ook nog even dat bewuste loopwerk kunnen "switchen" dan weet je het zeker ;)

Zee

Remco,
Wat is er eigenlijk allemaal aan je loopwerk gemodificeerd?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

reMC

Citaat van: Zee op december  6, 2006, 10:11:26
Remco,
Wat is er eigenlijk allemaal aan je loopwerk gemodificeerd?

Zo'n beetje alles. Cees zei dat hij ongeveer 80% aan onderdelen heeft vervangen (alles: weerstanden, condensatoren, draden, regulators etc.) en de voedingslijnen zijn helemaal omgegooid. Hij heeft ook onderdelen uiteindelijk helemaal uit het ontwerp gehaald en op andere plekken weer onderdelen erbij gezet. Ik geloof dat de signaalwegen (behalve de voeding) wel redelijk in tact zijn gebleven.

Er is geen klok of iets dergelijks bijgeplaatst.

Zee

Dat klinkt als een ingrijpende verbouwing. Nu maar hopen dat het ook snel gaat klinken!  ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Starred

Citaat van: reMC op december  6, 2006, 10:25:15
Zo'n beetje alles. Cees zei dat hij ongeveer 80% aan onderdelen heeft vervangen (

Is het dan niet logischer om een ander loopwerk te kopen?

Joep

Citaat van: Starred op december  6, 2006, 12:03:57

Haha!  :D

Dit vind Remko de beste die er te koop is, dus.. ::) ;D

I know.. :P

reMC

Citaat van: Starred op december  6, 2006, 12:03:57

Nee, vrijwel geen een loopwerk gebruikt deze laser(constructie) plus servo en deze goede lay-out ;)

Cees is op basis hiervan wel bezig met een eigen loopwerk. Als die af is koop ik die wel dus je hebt gelijk ;D

reMC

Citaat van: Zee op december  6, 2006, 12:02:54
Dat klinkt als een ingrijpende verbouwing. Nu maar hopen dat het ook snel gaat klinken!  ;)

Ik houd je op de hoogte!