Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Joep

Citaat van: bmateijsen op november 21, 2006, 20:23:14
Voor die 2 cd's zou ik het ook niet erg vinden, maar wat als je je totale collectie gaat behandelen, met ook hele mooie niet verkrijgbare edities??? ;).

ALS het zo is!

Waar was je trouwens met je bezorgdheid in het Nespa-topic? Ben je niet bang voor vervorming van het plastic door die flitslamp?  >:D ;D

bmateijsen

Citaat van: Proprius op november 21, 2006, 20:45:55

Waar was je trouwens met je bezorgdheid in het Nespa-topic? Ben je niet bang voor vervorming van het plastic door die flitslamp?  >:D ;D

Die is er..... ik heb alleen een cd gezien die niet meer werd ingelezen, te vaak laten flitsen en dus opgeofferd ;).

Joep

Citaat van: bmateijsen op november 21, 2006, 20:54:50
Die is er..... ik heb alleen een cd gezien die niet meer werd ingelezen, te vaak laten flitsen en dus opgeofferd ;).

Die ís er, of die wás er? Je bent nu immers dealer van de Nespa..

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op november 21, 2006, 20:54:50

Lijkt mij een groot risico van zowel het gebruik van de Nespa als de (weder)verkoop er van. Je kunt wachten op de claims die worden ingediend als een complete CD-collectie opeens kapot is... :'(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: tiptop op november 21, 2006, 20:22:41
In Hifi+ stond dat het snijen een groot verschil opleverde. Ivm met het niet perfect rond zijn van de CD krijg je onregelmatigheden in de draaisnelheid en dat is cruciaal voor de werkelijkheidsweergave zeiden de heren. ;)

Door niet-ROND-zijn zal de schijf niet minder goed draaien. Wel door onregelmatigheden in de massa.

Het grote voordeel van afronden zal waarschijnlijk zitten in de mindere reflecties door de zijkant... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

1.Massa is daaruit natuurlijk uit volgend ;)

2.Mischien een combinatie van beide (en nog meer) factoren.
;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

bmateijsen

Die is er, en is express zo vaak geflitst om het resultaat te weten, echter niet bij ons maar een bevriende collega.

Daarnaast vind ik het geen probleem er wordt duidelijk verteld met Nespa wat wel en niet kan.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Proprius op november 21, 2006, 21:05:13
Die ís er, of die wás er? Je bent nu immers dealer van de Nespa..

reMC

Nou, de cd van The Shins is aan de buitenkant 'bijgesneden' en de overgebleven rand is zwart gemaakt...

De verschillen zijn echt NIHIL. Later meer ;)

tiptop

Dat je geen verschil hoort kan niet aan je apparatuur liggen, zie ik ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Citaat van: reMC op november 22, 2006, 18:44:26
Nou, de cd van The Shins is aan de buitenkant 'bijgesneden' en de overgebleven rand is zwart gemaakt...

De verschillen zijn echt NIHIL. Later meer ;)

Misschien omdat er al zoveel licht instraalt vanwege het ópen loopwerk?? ;D  >:D

reMC

Citaat van: garmtz op november 22, 2006, 20:06:22
Misschien omdat er al zoveel licht instraalt vanwege het ópen loopwerk?? ;D  >:D

Ik hoop het, dan ligt het tenminste niet aan de snijder ;D

sandervg

Citaat van: garmtz op november 22, 2006, 20:06:22

Nieuwste tweak voor Remko: gordijnen sluiten!   ;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

Citaat van: sandervg op november 22, 2006, 23:02:18
Nieuwste tweak voor Remko: gordijnen sluiten!   ;D

De gordijnen achter mijn speaker zijn altijd open bij het luisteren :D Het glas geeft een hoop levendigheid aan de muziek...

Joep

Het is wel zo dat het loopwerk beter zijn werk kan doen naarmate het donkerder is in de kamer..heb je dat al geprobeerd?

reMC

Citaat van: Proprius op november 23, 2006, 08:15:45
Het is wel zo dat het loopwerk beter zijn werk kan doen naarmate het donkerder is in de kamer..heb je dat al geprobeerd?

Mwa, dat zal wel meevallen DENK ik. Je moet er alleen geen lamp direct op zetten. Ik luister heel vaak in het donker en dat klinkt inderdaad wel beter maar of het met het licht op het loopwerk te maken heeft...? Je moet je handen eens voor je ogen houden tijdens het luisteren; upgrade ;)

reMC

Ik heb overigens van De Groef een AHP zekering voor mijn versterker meegenomen. Werkt erg goed: betere ritmestructuren, minder gekleurd midden zonder rijkheid te verliezen en een dynamischer, krachtiger geluid zonder subtiliteit te verliezen!

R

Waarom denk je dat blinde mensen zo'n goed gehoor ontwikkelen...

Citaat van: reMC op november 23, 2006, 14:14:20
Mwa, dat zal wel meevallen DENK ik. Je moet er alleen geen lamp direct op zetten. Ik luister heel vaak in het donker en dat klinkt inderdaad wel beter maar of het met het licht op het loopwerk te maken heeft...? Je moet je handen eens voor je ogen houden tijdens het luisteren; upgrade ;)

reMC

Citaat van: Ruben op november 23, 2006, 14:16:43
Waarom denk je dat blinde mensen zo'n goed gehoor ontwikkelen...

Juist, dat zeg ik  :D

garmtz

Citaat van: reMC op november 23, 2006, 14:16:19
Ik heb overigens van De Groef een AHP zekering voor mijn versterker meegenomen. Werkt erg goed: betere ritmestructuren, minder gekleurd midden zonder rijkheid te verliezen en een dynamischer, krachtiger geluid zonder subtiliteit te verliezen!

Werkt inderdaad erg goed ja...!

reMC

Citaat van: garmtz op november 23, 2006, 14:28:08
Werkt inderdaad erg goed ja...!

Yep! Jij hebt ze ook in jouw versterker toch? Zelfde effecten?

Het werkt overigens niet goed in mijn loopwerk en dac... de kleur verdwijnt met de AHP's als sneeuw voor de zon.

garmtz

Citaat van: reMC op november 23, 2006, 14:36:51
Yep! Jij hebt ze ook in jouw versterker toch? Zelfde effecten?

Bij mij klonk het letterlijk alsof er minder weerstand in het circuit zat. Dus losser, gevarieerder, minder gestressed, groter beeld.

CiteerHet werkt overigens niet goed in mijn loopwerk en dac... de kleur verdwijnt met de AHP's als sneeuw voor de zon.

Moet het ook maar eens in mijn CD-speler gaan proberen!

reMC

Citaat van: garmtz op november 23, 2006, 14:44:39
Moet het ook maar eens in mijn CD-speler gaan proberen!

Heb je de niet in mijn uitspraak wel gelezen? ;D

Maar doe maar inderdaad, ik ben benieuwd! Hoeveel mA heb je nodig? Ik heb nog wel wat AHP liggen hier namelijk.

reMC

Een dag vooraf aan de modificatie van mijn loopwerk is het toch wel leuk om even kort te beschrijven hoe mijn set klinkt. Laat ik gewoon bij het begin beginnen.

Zodra ik mijn versterker aan doe klinkt het altijd 'hard', onsubtiel voor ongeveer 20 minuten. Dan komen de instrumenten los van elkaar met ieder haar innerlijke subtiliteit. Meestal luister ik in die periode van 20 minuten nog niet echt. Zodra ik hoor dat het begint los te komen ga ik zitten en duurt het altijd even voordat ik IN de muziek kom. Het begint met 'kijken' naar de artiesten in plaats van dat ze me vervoeren naar de plek net voor hun podium. Na een uur luisteren lukt me dit echter nog steeds niet volledig. Ik beluister dus nog steeds altijd de muziek in plaats van dat ik het beleef. De vanzelfsprekendheid van de set is wel al extreem. Hoewel het absoluut nog 'grijzig' klinkt is het gevoel dat er apparatuur aan het werk is voor wat betreft de vanzelfsprekendheid al weg. Dat zal met name door de snelheid komen. De muziek STAAT er namelijk gewoon ineens. Dynamisch is het mij nog wat te 'pulserig', elke toon lijkt nog een beetje uit te schieten wat absoluut de natuurlijke klankkleur ontneemt, de absolute rust nog niet toelaat en de sutiliteit ook beïnvloedt. En TOCH sta ik vrijwel nooit meer op van irritatie vanwege de onrustigheid. Dat betekent dat de rust in ieder geval op een redelijk acceptabel niveau is gekomen :D Wat zeur ik dan? Mijn stroomvoorziening is een regelrechte ramp. Er staan twee koelkasten en een wasmachine naast mijn deur :o Daardoor lijkt er altijd nog iets 'achter' de muziek te zitten dat de boel in de war schopt. Ik mis de ruimte waarin ze spelen en met name de achtermuur, het zwart achter de muziek. Ook mis ik zoals genoemd de natuurlijke klank van instrumenten en met name het uitzingen. Het loopwerk dat ik krijg heeft dat uitzingen meer dan welke andere speler dan ook, die ik ken. Harmonischen en rijkheid. Het gevoel van live-muziek zit DAAR in en dat hoop ik vooral te krijgen 8)

garmtz

Citaat van: reMC op november 23, 2006, 14:50:07
Heb je de niet in mijn uitspraak wel gelezen? ;D

Yep. maar kan bij mij weer anders zijn... ;)

CiteerMaar doe maar inderdaad, ik ben benieuwd! Hoeveel mA heb je nodig? Ik heb nog wel wat AHP liggen hier namelijk.

Heej! Leuk! Ik heb een 2A nodig (eigenlijk heb ik er 3 nodig... ;)). Met 800 mA sloeg de zekering steeds door van mijn CD-speler! Is natuurlijk omdat er nu ook een trafo voor de versterker in zit.

reMC

Citaat van: garmtz op november 23, 2006, 15:18:47
Heej! Leuk! Ik heb een 2A nodig (eigenlijk heb ik er 3 nodig... ;)). Met 800 mA sloeg de zekering steeds door van mijn CD-speler! Is natuurlijk omdat er nu ook een trafo voor de versterker in zit.

Shit, die heb ik niet :-\

Kan je er gemakkelijk aankomen of zal ik ze volgende week meenemen van De Groef en dan naar je opsturen?