Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: DA BoSS op september 24, 2006, 09:06:00
zonder teveel op de persoon te willen spelen, maar jij doet toch vaak hetzelfde (ie je eigen smaak als algemeenheid brengen ipv zijnde je persoonlijke voorkeur?--->denk aan het is een mooie kabel ipv ik vind het een mooie kabel)

Dat zou best kunnen ja. Overigens bedoel ik dan altijd 'ik vind', maar ik claim nooit dat een kabel niet kleurt of de minst kleurende kabel is die er is. Voor mij zijn kabels geen geloof op zich. :)

patrick_vdb

Hoi,

Citaat van: Proprius op september 22, 2006, 16:09:14
Met alle respect hoor maar, ik vind dat je wel heel makkelijk zegt, dat wanneer je set niet goed klinkt met NBS, het dan aan je set ligt

ach wat, Björn Bengtsson riep hetzelfde over Nordost tijdens zijn demonstratie op de VAD 2005 en daar heb ik ook maar weinig tegengas op gehoord. In feite kan elke kabelboer die degelijk geconstrueerde kabels maakt dit wel roepen en er schuilt nog een kern van waarheid in ook ;)

CiteerDe ophemeling van deze twee merken gaat zo wel heel makkelijk, vindt je ook niet?

Blinde adoratie is niets vreemd in audioland.

mvrg

Patrick

DA BoSS

Citaat van: garmtz op september 24, 2006, 09:49:13
Dat zou best kunnen ja. Overigens bedoel ik dan altijd 'ik vind', maar ik claim nooit dat een kabel niet kleurt of de minst kleurende kabel is die er is. Voor mij zijn kabels geen geloof op zich. :)
same here  8) (doe het ook...)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op september 24, 2006, 10:21:10
ach wat, Björn Bengtsson riep hetzelfde over Nordost tijdens zijn demonstratie op de VAD 2005 en daar heb ik ook maar weinig tegengas op gehoord.

Ik vond de manier van 3 kabels achter elkaar laten horen door Nordost overigens bijzonder manipulatief. Telkens werd een nieuw (onbekend!) muziekstuk gepakt en daarna steeds een betere kabel. Als je geen kabel zou wisselen, dan hoor je met een onbekend nummer ook de derde keer opeens veel meer... Terugschakelen werd er niet gedaan naar een 'mindere' kabel, tenzij er weer een nieuw onbekend muziekstuk werd gebruikt.  :-\

Je kunt niet serieus kabels vergelijken met onbekende muziek. Je hoort iedere keer dat je het nummer hoort steeds meer details. Zou je voor de gein de test achterstevoren doen dan lijkt het zelfs alsof de goedkoopste kabel het beste gaat klinken, want die laat dan het meeste uit de muziek horen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

spencer

Over dat kleuren kan ik enkel nog zeggen dat ik hier praat over de Active serie en daar boven staat dan de Black label maar die is onbereikbaar.De Omega is ongeveer gelijk aan de Active en de types Stingher tot de Statement zit wel iets kleur en zijn ook meer vergevingsgezind  en klinken  ook iets meer bassig in vergelijking met de Active.Maar ik vind ze nog steeds veel beter dan de rest.Dus voor elke set zijn eigen type naar smaak.

En verder zijn de meeste bekende merken wel redelijk tot goed .Vooral de hogere series maar ik vind de NBS Active er gewoon uitspringen dat is alles,maar misschien is dat voor een ander zijn set weer de Master of gewoon een heel ander merk.

Gewoon verschillende merken uitproberen dat is het enigste maar nooit van 1 merk uitgaan en dan zo maar kopen  :D
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

reMC

Ik heb mijzelf ge-upgrade: ik kan bijna het hele liedje You never wash up after yourself van Radiohead spelen op de gitaar ;D

R

ha ha, nu al? goed bezig. Even opnemen en posten :D.. tijd voor een eigen myspace.com

Citaat van: reMC op oktober  5, 2006, 12:41:47
Ik heb mijzelf ge-upgrade: ik kan bijna het hele liedje You never wash up after yourself van Radiohead spelen op de gitaar ;D

Joep

Citaat van: reMC op oktober  5, 2006, 12:41:47

Lekker bezig Remko!! Ik ben vooral benieuwd naar de overgangen naar het tweede deel van het nummer.. ;) ;D

Verder: strak werk! O0

reMC

Morgen haal ik 'm eindelijk op:

:D

garmtz

reMC

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2006, 16:32:08
8)

Dat dacht ik :D Jammer genoeg kan ik 'm pas in het weekend beluisteren; eerst een paar dagen in Utrecht doorbrengen, ook leuk ;)

Ik weet dat ik op de zaken vooruitloop maar waar ik ECHT naar verlang is het moment over 1 á 2 maanden waarop ik deze mooie speler (nu met plastic puck) door Cees Pel gemodificeerd thuis heb staan (dan met houten puck).

FrankB

Gefeliciteerd Remko! En je weet het, die twee maanden zijn voorbij voor je er erg in hebt :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

reMC

Dank allemaal, ik heb mijn signature maar alvast aangepast >:D

Joep

Citaat van: reMC op oktober 24, 2006, 17:07:06
Dank allemaal, ik heb mijn signature maar alvast aangepast >:D

Lekker voorbarig weer ;) ;D

Nee, dit is heel cool natuurlijk. Je weet hoe het moet gaan klinken na gisteravond maar het upgrade-pad volledig bewandelen is wel zo gaaf, zo waardeer je het mooiere steeds meer! ;)

Niet te snel modificeren dus ;D

reMC

Citaat van: Proprius op oktober 26, 2006, 10:12:14
maar het upgrade-pad volledig bewandelen is wel zo gaaf

Yep, hoewel inspelen daar ook bij hoort en dat doe ik nu geluidsloos bij mijn vriendin... zondag thuis aansluiten 8)

DA BoSS

gaaf hoor, veel plezier de komende tijd!

(inspelen-->cd's draaien-->modificeren-->nog meer inspelen-->nog meer cd's draaien....je bent nog wel even bezig geloof ik >:D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC

Citaat van: DA BoSS op oktober 28, 2006, 09:51:50
gaaf hoor, veel plezier de komende tijd!

Moet helemaal gaan goedkomen vanaf nu 8)

Citaat van: DA BoSS op oktober 28, 2006, 09:51:50(inspelen-->cd's draaien-->modificeren-->nog meer inspelen-->nog meer cd's draaien....je bent nog wel even bezig geloof ik >:D)

Yep... en dan nog een digitale interlink kopen, analoge interlinks, versterker modificeren, dac kopen, de stroomvoorziening met trafo's verbeteren en dan moet het moment van geen geld meer hoeven uitgeven toch daar zijn >:D

Maar ik verwacht in de tussentijd vrijwel altijd tevreden te zijn, en dat is een prestatie :o

Deleted member

Citaat van: reMC op oktober 28, 2006, 10:52:22
Yep... en dan nog een digitale interlink kopen, analoge interlinks, versterker modificeren, dac kopen, de stroomvoorziening met trafo's verbeteren en dan moet het moment van geen geld meer hoeven uitgeven toch daar zijn >:D

Yeehaa! Goed bezig!  ;D

Feli met 't 47Labs loopwerk!

reMC

Citaat van: Antoine op oktober 28, 2006, 13:59:57
Feli met 't 47Labs loopwerk!

Ook jij bedankt! Het speelt nu overigens bij mij thuis :D Het zit nog dicht maar de rust en vanzelfsprekendheid valt al op en is een verademing 8)

reMC

Hoppa, en drie fotootjes:

advr

ziet er prachtig uit, veel plezier met je upgrade(s) :)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

Ziet er gaaf uit zeg ;)

Gaat je gitaarkast niet meeklinken trouwens? als je luistert?

Audiofiel

Citaat van: Ruben op oktober 30, 2006, 08:34:50
Gaat je gitaarkast niet meeklinken trouwens? als je luistert?

Dat geeft juist die bijzondere '47'  klankrijkdom aan de set. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Tevredenheid!!!