Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Rody

Citaat van: Antoine op september 20, 2006, 23:11:00
lol...dit zeg je met je 65 posts tegen een van de meest ervaren luisteraars op dit forum...  :-\

Sinds wanneer zegt het aantal post iets over je luisterervaring?
Ik zie het verband niet  ;D

Deleted member

Inderdaad niet veel maar ik weet niet hoe lang spencer hier al rond loopt en Garmt dus "kent" dus vandaar deze verwijzing.

garmtz

Ik moest zelf wel lachen om de post van spencer... ;D

reMC

Citaat van: spencer op september 20, 2006, 22:57:37
Zoals gezegt is dat al door vele liefhebbers zelf ondervonden maar het verder ook getest in verschillende vakbladen.Dat zegt op zich niets natuurlijk,uiteindelijk moet je dat zelf ondervinden.Ik zeg niet dat andere merken slecht zijn maar als het gaat het om de neutraliteit vind ik en vele andere NBS de enige.En met neutraal bedoel ik dan niets toevoegen of weg laten.

Waar woon je? Ik ben erg benieuwd ::)

advr

Citaat van: garmtz op september 21, 2006, 08:24:52
Ik moest zelf wel lachen om de post van spencer... ;D

het hoort meer in Afterhours ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Joep

Citaat van: reMC op september 21, 2006, 08:33:21
Waar woon je? Ik ben erg benieuwd ::)

Na al deze stellige reacties (leuk om te lezen) ben ik ook wel benieuwd naar het geluid bij spencer thuis!

garmtz

Overigens heeft spencer wel een mooie CD-speler en versterker. Ik vind die Ayre spullen best wel erg fijn klinken. Zeker erg natuurlijk!

advr

Citaat van: Proprius op september 21, 2006, 11:23:19
Na al deze stellige reacties (leuk om te lezen) ben ik ook wel benieuwd naar het geluid bij spencer thuis!

ikke niet,want niets heeft een "klank" daar ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

oud_account_1

Citaat van: garmtz op september 21, 2006, 11:31:32
Overigens heeft spencer wel een mooie CD-speler en versterker. Ik vind die Ayre spullen best wel erg fijn klinken. Zeker erg natuurlijk!
Ja, maar jij snapt het toch niet  >:D O0
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

advr

Citaat van: garmtz op september 21, 2006, 11:31:32

dat snap jij zeker en vast niet, daar ben ik het met squadra mee eens ::)

garmtz

Nee, ik snap er inderdaad niks van... Volgens mij klinkt zijn set namelijk nergens naar... En toch heb ik goede ervaringen met Ayre. Snap jij het nog?  ;D ;) ;) ;)

oud_account_1

Citaat van: garmtz op september 21, 2006, 17:59:28
Nee, ik snap er inderdaad niks van... Volgens mij klinkt zijn set namelijk nergens naar... En toch heb ik goede ervaringen met Ayre. Snap jij het nog?  ;D ;) ;) ;)
Nee, helaas snap ik er ook niets van ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Peerless Monster

Citaat van: Rody op september 21, 2006, 00:58:24
Sinds wanneer zegt het aantal post iets over je luisterervaring?
Ik zie het verband niet  ;D

Eerder "post" en "Forum" ervaring zou ik zeggen ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

garmtz

Echt, ik kom net kijken in dit wereldje! Nog zoveel dat ik niet weet! Altijd iets te leren!

(en dat meen ik eigenlijk ook nog, een open mind blijft belangrijk!)

cas3100

Citaat van: garmtz op september 21, 2006, 18:13:16
Echt, ik kom net kijken in dit wereldje! Nog zoveel dat ik niet weet! Altijd iets te leren!

(en dat meen ik eigenlijk ook nog, een open mind blijft belangrijk!)

Ik zou het ook graag eens horen dat Ayre!! ::) Ooit wel op een beurs gehoord en ook toen was zelfs ik redelijk onder de indruk...

spencer

Voor de geintresseeerden kom ik uit Steenbergen.Als ik verder klaar ben in mijn huis wil ik best mensen ontvangen en ervaringen uitwisselen.Maar als je snel wil luisteren kan je ook gewoon naar de betere winkel gaan om te luisteren.Die hebben meestal genoeg keuze zoadat je zelf kan beslissen.Zo heb je de keuze uit meerdere kabels en andere componenten die je dan kan vergelijken.Wat je ook kunt doen is gewoon een netkabel en  een interlink uitproberen op je cdspeler en kijken wat het doet.Zo merk je zelf of er iets niet klopt.Meestal gaat het gewoon goed en wil je nog een netkabel,of je wil enkel de netsnoeren kan ook.Maar het geen waar ze het meest op spugen wilde ik nu eenmaal ook graag horen  ;D Op beursen is het allemaal een beetje behelpen vind ik zelf.Meestal kleine zaaltjes en soms met veel grote ramen waar dan nog eens niks voor hangt ook  of harde wanden en vloeren en dat komt het geheel niet ten goede.Als ik het over mijn ervaring hebben  loop zelf ik  al vele jaren mee.Dus niet enkel hier op het forum gelukkig niet want dan mis je te veel.En dan over  Ayre het klinkt inderdaad nergens naar ,het maakt enkel muziek niets meer of minder.en de combinatie met NBS zeer natuurlijke muziek.Ik heb vroeger zeer veel merken in mijn zoektocht gehad maar  ik vind en velen als het dan even om de kabel gaat NBS gewoon het beste wat je maar wensen kan.Maar zoals gezegt gaat het soms ook fout want dat is wat NBS ook weer doet,het legt ook de instalatie blood.Klopt er iets niet in je instaltie dan laat die dat gewoon horen en dat is  gewoon eerlijk vind ik.Wat je dan kan doen is de boosdoender vervangen voor een betere of de kabel de schuld geven en een andere kabel zoeken die meer vergevingsgezind is voor je instalatie maar daar los je in mijn ogen niet het probleem op want die blijf, en eenmaal gehoord blijf je hem toch wel horen alleen is die dan meer op de achtergrond en zal een leek hem niet direkt horen maar wel een geoefend luisterraar.Moeten ze maar beter door ontwikkelen en niet zo,n gemaakt soundje leveren  :'(
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

Peerless Monster

Citaat van: spencer op september 22, 2006, 10:45:36
Voor de geintresseeerden kom ik uit Steenbergen.Als ik verder klaar ben in mijn huis wil ik best mensen ontvangen en ervaringen uitwisselen.Maar als je snel wil luisteren kan je ook gewoon naar de betere winkel gaan om te luisteren.Die hebben meestal genoeg keuze zoadat je zelf kan beslissen.Zo heb je de keuze uit meerdere kabels en andere componenten die je dan kan vergelijken.Wat je ook kunt doen is gewoon een netkabel en  een interlink uitproberen op je cdspeler en kijken wat het doet.Zo merk je zelf of er iets niet klopt.Meestal gaat het gewoon goed en wil je nog een netkabel,of je wil enkel de netsnoeren kan ook.Maar het geen waar ze het meest op spugen wilde ik nu eenmaal ook graag horen  ;D Op beursen is het allemaal een beetje behelpen vind ik zelf.Meestal kleine zaaltjes en soms met veel grote ramen waar dan nog eens niks voor hangt ook  of harde wanden en vloeren en dat komt het geheel niet ten goede.Als ik het over mijn ervaring hebben  loop zelf ik  al vele jaren mee.Dus niet enkel hier op het forum gelukkig niet want dan mis je te veel.En dan over  Ayre het klinkt inderdaad nergens naar ,het maakt enkel muziek niets meer of minder.en de combinatie met NBS zeer natuurlijke muziek.Ik heb vroeger zeer veel merken in mijn zoektocht gehad maar  ik vind en velen als het dan even om de kabel gaat NBS gewoon het beste wat je maar wensen kan.Maar zoals gezegt gaat het soms ook fout want dat is wat NBS ook weer doet,het legt ook de instalatie blood.Klopt er iets niet in je instaltie dan laat die dat gewoon horen en dat is  gewoon eerlijk vind ik.Wat je dan kan doen is de boosdoender vervangen voor een betere of de kabel de schuld geven en een andere kabel zoeken die meer vergevingsgezind is voor je instalatie maar daar los je in mijn ogen niet het probleem op want die blijf, en eenmaal gehoord blijf je hem toch wel horen alleen is die dan meer op de achtergrond en zal een leek hem niet direkt horen maar wel een geoefend luisterraar.Moeten ze maar beter door ontwikkelen en niet zo,n gemaakt soundje leveren  :'(

SPencer ik lees heel geinteresseerd je stukje, maar zou je alsjeblieft wat witregels (een return) er tussen door willen zetten. Dit leest iets gemakkelijker in zo'n groot stuk.

Ik ben ook zeer benieuwd naar dat Ayre. Ik ken het merk als jaar en dag qua naam en vormgeving (best revolutionair) en vergelijk het altijd een beetje met quad. Hoe ik daar dan bij kom: geen idee.
Ik vind het prachtig spul om te zien, dat zekers.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

garmtz

Het is ook zeer goed ontworpen en technisch zit het echt goed in elkaar. Fijn merk.

spencer

Citaat van: Peerless Monster op september 22, 2006, 10:50:03
SPencer ik lees heel geinteresseerd je stukje, maar zou je alsjeblieft wat witregels (een return) er tussen door willen zetten. Dit leest iets gemakkelijker in zo'n groot stuk.

Ik ben ook zeer benieuwd naar dat Ayre. Ik ken het merk als jaar en dag qua naam en vormgeving (best revolutionair) en vergelijk het altijd een beetje met quad. Hoe ik daar dan bij kom: geen idee.
Ik vind het prachtig spul om te zien, dat zekers.

Oke ik zal er een beetje rekening mee houden en leuk om te lezen dat je geintresseerd ben in Ayre  :D

Reelbox Lite

Joep

Met alle respect hoor maar, ik vind dat je wel heel makkelijk zegt, dat wanneer je set niet goed klinkt met NBS, het dan aan je set ligt. Hetzelfde geldt voor Ayre, daarover zeg je dat wanneer je een versterker van Ayre thuis uitprobeerd en het geluid vind je niks, dat het dan aan de cd-speler ligt en dat het daarvoor gemaskeerd werd door je eigen versterker.

De ophemeling van deze twee merken gaat zo wel heel makkelijk, vindt je ook niet?

garmtz

Mee eens... Maar Mundus Vult Decipi... :)

Deleted member

garmtz

spencer

Citaat van: Proprius op september 22, 2006, 16:09:14
Met alle respect hoor maar, ik vind dat je wel heel makkelijk zegt, dat wanneer je set niet goed klinkt met NBS, het dan aan je set ligt. Hetzelfde geldt voor Ayre, daarover zeg je dat wanneer je een versterker van Ayre thuis uitprobeerd en het geluid vind je niks, dat het dan aan de cd-speler ligt en dat het daarvoor gemaskeerd werd door je eigen versterker.

De ophemeling van deze twee merken gaat zo wel heel makkelijk, vindt je ook niet?

Volgens mij heb je het niet helemaal goed gelezen of ik lees het niet goed.

Het gaat niet aan de ophemeling van Ayre ,er zijn meer merken maar dat moet je zelf  uitzoeken en vergelijken.Ik bleef steken bij Ayre misschien omdat ik van de muzikaliteit hou  of een buizenachtergrond  heb waar ik hem trouwens niet mee wil vergelijken.Het is gewoon Ayre.Ik heb de cd speler enkel als voorbeeld gegeven om Garmtz een handje te helpen.Het kunnen er zo vele oorzaken zijn maar soms kan de cdspeler de oorzaak zijn maar als het goed is dan is het goed  en  ik gaf dit enkel als voorbeeld.

Over NBS kan ik je gelijk geven,soms laat die om het zo maar te zeggen een rotte appel horen in een set wat niet steeds zo is natuurlijk.Maar dat kan van alles zijn van cd speler tot speaker.En als je genoeg ervaring bezit weet je  ook wat je fout hoor niet de kabel is.Soms is de kabel eenmaal gewoon te goed voor sommige apparatuur.Maar wat daar nu mis mee is snap ik even niet.Misschien een doorn in het oog voor sommige apparatuur,iets anders kan ik niet verzinnen.

Ik heb zelf mijn eigen bouw 300B  voor,eindversterker nog in de kast en dat gaat overgens prima.Alleen als ik daar naar luister mis ik al snel de Ayre.Misschien moet ik daar nog een beetje in gaan spitten maar ik heb er echt geen behoefte aan.

En zo prijzen we allemaal ons eigen lievelingsmerk en ervaring de hemel in maar dat gebeurt toch wel meer hier op het forum.Ik zie soms hele winkels voorbij vliegen  ;D

Reelbox Lite

DA BoSS

Citaat van: garmtz op september 22, 2006, 17:18:13
Mee eens... Maar Mundus Vult Decipi... :)

zonder teveel op de persoon te willen spelen, maar jij doet toch vaak hetzelfde (ie je eigen smaak als algemeenheid brengen ipv zijnde je persoonlijke voorkeur?--->denk aan het is een mooie kabel ipv ik vind het een mooie kabel)

::) :P
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...