Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

spencer

Citaat van: reMC op september 12, 2006, 10:23:32
Ik weet niet wat voor snoer het is, op het snoer staan alleen wat nummertjes. Ik weet wel dat er Furutech Gold stekkers aan zitten :) Ze zijn uitgezocht door Audio-Cube.

Volgens mij zijn het de zelf gemaakte kabels.Hij vergelijkt ze met de NBS Master is mij toen verteld.Alleen de prijs is anders  ;D Hij beweerd ook dat ze van vergelijkbaar niveau zijn maar daar heb ik dan weer mijn twijfels over.Dat zal ik zelf eens willen horen dan  ;) Ik heb dat er wel meer horen roepen ;D Maakt  niets uit natuurlijk,als ze maar goed zijn.Het kan ook zijn dat dit weer een andere kabel is hoor.Maar als ik je zo hoor doet die het goed  :o Zo zie je maar hoe belangrijk dat is zo,n gek stroomkabeltje want daar begint dan ook allemaal  ::)
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

garmtz

Laat ik nou net NBS netkabels niet zo geweldig vinden... :)  Mij veel te 'technisch''.

Joep

Citaat van: spencer op september 12, 2006, 16:24:28
Volgens mij zijn het de zelf gemaakte kabels

Het zijn in ieder geval niet de zelfgemaakte.  :)

spencer

Citaat van: garmtz op september 12, 2006, 16:26:12
Laat ik nou net NBS netkabels niet zo geweldig vinden... :)  Mij veel te 'technisch''.

Mag je vinden natuurlijk is niks mis mee  :D Maar voor mij geen andere kabel omdat ik geen betere heb kunnen vinden die zo mooi klinkt ;D

Citaat van: Proprius op september 12, 2006, 17:32:19
Het zijn in ieder geval niet de zelfgemaakte.  :)
Dan heb ik mij eigen vergist  ;) Maar hij maakt ze wel en vergelijkt hem daarmee althans dat word geprobeerd en dat zijn zijn eigen woorden  ::)
Reelbox Lite

reMC

Cees had zelfgemaakte inderdaad (katoen etc.), maar deze zijn goedkoper, beter en VEEL minder werk om te maken :)

cas3100

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 13:40:54
Daar kan ik mij best wat bij voorstellen. Ik heb die ervaring ook bij Louis van ArtSpeak. Alle apparatuur die hij maakt (speakers, kabels), modificeert (alles) of verkoopt van derden krijgt een bepaalde 'handtekening' mee. Ik hoor dat ook terug in de apparatuur bij andere mensen waar Louis zijn vingers in heeft gestoken. Ik denk dat Audio Cube ook een bepaalde handtekening heeft en als dat kenmerk helemaal 'je ding' is, dan weet je ook wel wat je ongeveer kunt gaan verwachten... :D

Eens met Audiofiel, waarbij ik denk dat AC probeert een handtekening te zetten achter ieder live concert. In mijn optiek lukt ze dat perfect! Maar ja jullie weten hoe ik daar over denk.

FrankB

Van harte Remko! Ik doe het maar gewoon in je eigen topic :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

spencer

PROOST :D

Citaat van: spencer op september 12, 2006, 18:37:56
Mag je vinden natuurlijk is niks mis mee  :D Maar voor mij geen andere kabel omdat ik geen betere heb kunnen vinden die zo mooi klinkt ;D

De kabel heeft geen eigen klank natuurlijk dat was fout geantwoord,hij voegt verder niets toe aan het signaal dus laat gewoon je set horen zoals die is,niets meer of minder  ;) Dus wat er nu met "te technisch" word bedoeld  ::)
Misschien dat dat je het ergens anders moet zoeken  ;D
Reelbox Lite

advr

Citaat van: spencer op september 19, 2006, 21:24:37

De kabel heeft geen eigen klank natuurlijk dat was fout geantwoord,hij voegt verder niets toe aan het signaal dus laat gewoon je set horen zoals die is,niets meer of minder  ;) Dus wat er nu met "te technisch" word bedoeld  ::)
Misschien dat dat je het ergens anders moet zoeken  ;D

helaas heeft een kabel altijd een "klank". ik ben in ieder geval nog nooit een kabel tegen gekomen welke niet het klankbeeld verandert. hoe duur ook, er is altijd wel iets wat een kabel verandert ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

spencer

Citaat van: advr op september 20, 2006, 10:55:26
helaas heeft een kabel altijd een "klank". ik ben in ieder geval nog nooit een kabel tegen gekomen welke niet het klankbeeld verandert. hoe duur ook, er is altijd wel iets wat een kabel verandert ;D

NBS zal het signaal van je  set niet veranderen.dus ook niet  kleuren enz. Wat je hoort is je set,dus daar moet het vandaan komen.En dat heeft niks met  hoe duur dan ook,de dragonfly heeft die eigenschap ook al  8) Nothing But Signal noemen ze dat geloof ik  ;D
Reelbox Lite

reMC

Citaat van: spencer op september 20, 2006, 11:18:17
NBS zal het signaal van je  set niet veranderen.dus ook niet  kleuren enz.

Hoe kom je daar bij? :)

garmtz

NBS kleurt vreselijk juist! :)  Trouwens, hoe weet je of de kabels niet kleuren spencer, heb je je apparatuur ook zonder kabels beluisterd? ;D

EDIT: NBS stond toch voor No BullShit?

reMC

En allemaal bedankt voor de felicitaties trouwens :D

spencer

Citaat van: garmtz op september 20, 2006, 11:29:49
NBS kleurt vreselijk juist! :)  Trouwens, hoe weet je of de kabels niet kleuren spencer, heb je je apparatuur ook zonder kabels beluisterd? ;D

EDIT: NBS stond toch voor No BullShit?

Het is juist de apparatuur die je kleur geeft en dat is het verschil met de andere merken.Als dat je keuze is priama toch.Dit is niet een ervaring van mij maar van vele over de wereld.Stuur anders een mailtje naar NBS.Ik kraak ook geen merken af want ik hoef er ook niet van te eten en dat vind ik een beetje zielig.En NBS staat gewoon voor Nothig But Signal.Dat no bullshit ga je roepen als die je set laat horen in de zin van SHIT :o En dan kan je knap chagerijnig worden  ;D
Reelbox Lite

reMC

Citaat van: spencer op september 20, 2006, 12:15:49
Het is juist de apparatuur die je kleur geeft en dat is het verschil met de andere merken.

Hoe weet je dat?

advr

ik heb er al weer spijt van dat ik er over begonnen ben :P

laten we het er maar op houden dat het geheel, dus incl kabels en netsnoeren, een geluidsbeeld naar voren brengt dat je kan bekoren. ;D ;D het gaat tenslotte altijd om het eindresultaat.  ;D ;D

garmtz

Ik hoef geen mailtje te sturen, want ik heb genoeg ervaring met NBS kabels. O.a. met verschillende netkabels (de goedkoopste van ze vind ik de beste) en interlinks en zonder uitzondering vind ik die kabels vrij doods, grijs en saai klinken. Maargoed, mooi dat jij ze geweldig vindt, we luisteren immers allemaal weer anders!

garmtz

Citaat van: advr op september 20, 2006, 12:30:34

laten we het er maar op houden dat het geheel, dus incl kabels en netsnoeren, een geluidsbeeld naar voren brengt dat je kan bekoren. ;D ;D het gaat tenslotte altijd om het eindresultaat.  ;D ;D

Mooi gezegd! ;D

advr

Citaat van: garmtz op september 20, 2006, 12:31:04
Mooi gezegd! ;D

ja dank u, dank u! 8)

er zijn zelfs mensen die een RA Opus 21 maar niets vinden ;D ;D

garmtz

Citaat van: advr op september 20, 2006, 12:32:21

;D

spencer

Citaat van: garmtz op september 20, 2006, 12:30:47
Ik hoef geen mailtje te sturen, want ik heb genoeg ervaring met NBS kabels. O.a. met verschillende netkabels (de goedkoopste van ze vind ik de beste) en interlinks en zonder uitzondering vind ik die kabels vrij doods, grijs en saai klinken. Maargoed, mooi dat jij ze geweldig vindt, we luisteren immers allemaal weer anders!

Dat je de goedkoopste kabel het beste vind passen op je set zegt toch dan genoeg.En die dooie  technische  compressie sound komt dan gewoon uit je set (zou zo maar een cdspeler kunnen zijn)dat deed pijn dat snap ik maar gelukkig heb je een kabel die meer vergevingsgezind is voor je set dus is het toch nog goed gekomen en uiteindelijk willen we dan toch het zelfde.Om dan een kabel de schuld te geven is een beetje vreemd,ik had jouw toch hoger ingeschat.Maar zo zie je maar eens mens kan zich vergissen en wie weet, misschien ga je het nog een keer snappen maar zo te zien niet ???

Citaat van: advr op september 20, 2006, 12:32:21
ja dank u, dank u! 8)

Die zouden zo maar eens zeer goede oren kunnen hebben ;)

Citaat van: advr op september 20, 2006, 12:30:34

Daar heb je helemaal gelijk in maar voor iedereen is dat anders en er zijn mensen die de lat  nu eenmaal hoger leggen  ;D

Citaat van: reMC op september 20, 2006, 12:17:23
Hoe weet je dat?

Zoals gezegt is dat al door vele liefhebbers zelf ondervonden maar het verder ook getest in verschillende vakbladen.Dat zegt op zich niets natuurlijk,uiteindelijk moet je dat zelf ondervinden.Ik zeg niet dat andere merken slecht zijn maar als het gaat het om de neutraliteit vind ik en vele andere NBS de enige.En met neutraal bedoel ik dan niets toevoegen of weg laten.
Reelbox Lite

Deleted member

Citaat van: spencer op september 20, 2006, 22:57:37
Maar zo zie je maar eens mens kan zich vergissen en wie weet, misschien ga je het nog een keer snappen maar zo te zien niet ???

lol...dit zeg je met je 65 posts tegen een van de meest ervaren luisteraars op dit forum...  :-\