Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

dazzdax

Vreemdsoortig lounge muziek. Geef maar de liederen van Stefano Landi: Homo fugit velut umbra, gezongen door Marco Beasly. Ook behoorlijk trippen. Een soort renaissance lounge/trip hop. Hehe.

Chris

cas3100

ee Remco

Mooie kamer heb je en wat staan ze mooi he de sonatines!

reMC

Ben er erg blij mee 8) Jij binnenkort ook denk ik ;)

reMC

Intussen is de Auralex binnen gekomen! Na heel wat gek*t begin ik nu eindelijk tot iets te komen. Ik heb nu al twee vlakken bevestigd op mijn rechtermuur, waarschijnlijk komen daar nog twee boven en aan mijn linkerwand alleen diffusie (op de deur, om precies te zijn voor diegene die het hier kennen). Op het andere reflectiepunt van mijn linkermuur staat nu een tv, die komt over een tijdje in een kast tegen de muur en dat wordt dus ook een soort diffusie. Ik heb alleen nog niet geëxperimenteerd met het plafond, gaat ook wat lastig alleen. Morgen spreek ik Cees weer, die had ik geloof ik nog wat andere ideeën naast het diffuseren met Auralex dat Garmt mij aanraadde.

Wordt vervolgd. :D

reMC

Ik vind het trouwens wel moeilijke materie hoor. De veranderingen zijn dan wel erg goed te horen, maar het zijn vaak voor- én nadelen die het plaatsen van Auralex in mijn situatie tot gevolg heeft. Ik vraag me dan steeds af of die nadelen vervallen als de apparatuur beter is of dat juist de voordelen vervagen...

Wat mij betreft weer een goed moment om eens te zeggen dat het wat betreft gemak het beste is om alle apparatuur in één keer te kopen (die al een keer ergens anders geweldig geklonken heeft) en die in een ruimte te zetten om die vervolgens naar de set te behandelen...en klaar :D

spencer

Ja als je het geld er voor heb liggen is dat makkelijk praten  :D Maar je heb toch een totale set gehoord dus dan weet je waar je na toe kunt werken.Maar waarom heb je dat spul nodig dan.Waar erger je je eigen aan en denk je met dit spul er dan van af te komen.
Stereo:Ayre AX-7e,Ayre CX-7e,stillpoints
Bekabeling:Netkabels NBS Active 3,Interconects en Ls,NBS Active 3.
Reelbox Lite
Speakers,zelfbouw  I AM CABLE HAPPY

garmtz

Persoonlijk zou ik de TV gewoon helemaal niet aan de linkerkant zetten. Die kast zal echt niet gaan werken als diffusor, maar als keiharde reflector, met een raar stereo-beeld tot gevolg. Zoals het was toen ik kwam luisteren lijkt mij het beste, met liefst symmetrische absorptie aan beide kanten.

Wat is er dan wat je negatief ervaart met de Auralex aan de wand? Ik denk dat dat kwaliteit van de componenten niets doet aan de relatieve waarde van de kameraanpassingen.

Joep

Ik houd ook van symmetrie, dus die tv op links zou ik ook even 'afshiften' ;D

Die tv-kast heeft gewoon glazen of houten deurtjes dus dat gaat als een Jack-in-the-box enorm reflecteren  ::)

Ik ben benieuwd Remko! Stift!  ;D

sorry, Jiskefet kwam weer in me op..

reMC

Zometeen nog even over Auralex, maar eerst: :o :o! Ik heb mijn netsnoeren afgelopen zaterdag meegenomen en wat die hier doen is echt MEESTERLIJK...eindelijk eens een beetje rust in het geluid, meer gelaagdheid, het fasegedrag klopt beter, het laag gaat dieper en ik hoor gewoon meer! Wat een upgrade zeg :o Toen mij geadviseerd werd om het loopwerk NÓG iets uit te stellen en eerst de netsnoeren aan te schaffen verklaarde ik ze voor gek, maar nu 8)

Een beetje over Auralex dan: ik heb met dit betere geluid weer even geëxperimenteerd en ben er vrijwel zeker van: op de linkermuur komt geen demping! De ruimtelijkheid wordt beter, net als de focus maar de levendigheid en echtheid neemt af :-\

Joep

Je bent lekker bezig Remko! Wat zeg ik? Heerlijk!

Raphie

Welke netsnoeren zijn het Remko?
JBL PRX Power!

FrankB

Deze netsnoeren wil ik erg graag horen, ik ben benieuwd  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: Raphie op september 12, 2006, 09:20:42
Welke netsnoeren zijn het Remko?

Ik weet niet wat voor snoer het is, op het snoer staan alleen wat nummertjes. Ik weet wel dat er Furutech Gold stekkers aan zitten :) Ze zijn uitgezocht door Audio-Cube.

Joep

Citaat van: reMC op september 12, 2006, 10:23:32
Ik weet niet wat voor snoer het is, op het snoer staan alleen wat nummertjes. Ik weet wel dat er Furutech Gold stekkers aan zitten :) Ze zijn uitgezocht door Audio-Cube.

oehhhh....voodoohh! ;D >:D ;D

DA BoSS

Even een (oprechte) vraag:

doen jullie wel eens een echte review, of varen jullie blind op de adviezen van je dealer?
Ik bedoel, dat je echt gaat zitten testen en vergelijken met andere kabels uit die prijsklasse?

(zo ja, please post the results 8))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Spacebass

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 09:56:06
Deze netsnoeren wil ik erg graag horen, ik ben benieuwd  8)
Lijkt mij sterk dat je ze wilt horen  ;)  ;D

@reMC Anders vraag je het toch even? Ben wel benieuwd wat voor bekabeling het is  8)

garmtz

Ik snap wel waarom Remco ze niet meer vergelijkt. Dat is al voor hem gedaan. De sets die Audio Cube samenstelt zijn zo uitgewogen, daar hoef je echt niet zelf meer mee te gaan experimenteren. Of het dan vervolgens je smaak is, is een tweede. Ik heb de snoeren gehoord en ze klonken vrij geweldig, maar hoe ze in een andere set presteren...? ???

Joep

Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 12:27:28
Even een (oprechte) vraag:

doen jullie wel eens een echte review, of varen jullie blind op de adviezen van je dealer?
Ik bedoel, dat je echt gaat zitten testen en vergelijken met andere kabels uit die prijsklasse?

(zo ja, please post the results 8))

Wie is jullie? ;D Wel leuk dat je ernaar vraagt.

Als je mij bedoelt dan probeer ik weleens wat uit ja. Ik vaar niet blind/doof op de adviezen van anderen. Moet het wel eerst gehoord hebben. Een paar voorbeelden dan van testen:

Vroeger heb ik de 47Labs 4708 getest tegen de VDH CS-122. Dat was echt een lachertje qua verschil in het voordeel van de 4708. Ook heb ik mijn vroegere Shigaraki versterker getest tegen een Krell KAV300, een Audio Innovations 500, een Unico Audio Unison, een Prima Luna, een Quad, een Tag McLaren en nog wel wat versterkers die ik effe niet meer weet. De Gaincard die Remko had heb ik ook een aantal keer gehoord in een vergelijkende test met o.a. de Lavardin IT. Mijn huidige versterker heb ik gehoord op mijn huidige speakers tegen mijn vroegere Shigaraki versterker. Die speakers en versterker vond ik zo mooi dat ik alles (Shigaraki, VR-2) verkocht en die nieuwe weg insloeg.

Mijn dac en loopwerk heb ik vergeleken met de Chord Blu en DAC64 combinatie, de beide dacs tegen elkaar op mijn loopwerk, de Ack Dack, een Synthesis Pride en nog wat losse upsampling dacs.

Mijn vroegere VR-2 speakers heb ik vergeleken met Hepta, Jean Marie Renaud, 47Lab Lens, Harbeth Monitor 20, B&W 804. Mijn huidige speakers heb nog niet vergeleken met anderen in directe strijd. Wel veel van anderen gehoord (o.a. mijn audiomaatje Remko die ongeveer dezelfde smaak heeft).

Alle uitkomsten waren in het voordeel van de apparatuur die ik heb aangeschaft. Dus of ik serieus review...ja, ik denk het wel ;D

Overigens is het wel waar wat Garmt zegt, een ander component in de set die Audio-cube heeft samengesteld en uitgebalanceerd is altijd een stap terug.

reMC

Ten eerste: ik ga mee in de reactie van Proprius hierboven. Ook ik heb in het verleden aardig wat vergeleken en uiteindelijk was het altijd het spul van Audio-Cube dat won voor mij.

Nu is de set van Audio-Cube mijns inziens zo ver ontwikkeld (en heb ik al die ontwikkelingen meegemaakt) dat het zoals ik eerder al zei de enige in zijn soort is (hoewel mensen het niet mooi kunnen vinden, natuurlijk) en ze zeer duidelijke doelstellingen voor wat betreft de halen resultaten in muzikaliteit hebben. Mijn doelstellingen zijn hetzelfde... Het komt er op neer dat ik tegenwoordig blind durf te kopen wat Wilco mooi vindt. Onder andere gesterkt doordat inderdaad ELKE verandering, welke dan ook, in de set van Audio-Cube een verslechtering is. Bewijs genoeg voor mij ;) Wel blijf ik het leuk vinden om met andere producten te vergelijken, dat is deel van de hobby 8)

Ik vergelijk dus nog wel met componenten uit dezelfde prijsklasse, maar vaak nadat ik een AC product gekocht heb ;D

zo ja, please post the results 8))

De resultaten staan wel op dit forum volgens mij. Onder andere Nordost-Pel, Sun Audio-47 labs, CEC-47labs, Ack dAck-47labs etc..

FrankB

Citaat van: garmtz op september 12, 2006, 12:45:21
Ik snap wel waarom Remco ze niet meer vergelijkt. Dat is al voor hem gedaan. De sets die Audio Cube samenstelt zijn zo uitgewogen, daar hoef je echt niet zelf meer mee te gaan experimenteren. Of het dan vervolgens je smaak is, is een tweede. Ik heb de snoeren gehoord en ze klonken vrij geweldig, maar hoe ze in een andere set presteren...? ???

Daar ben ik dus wel erg nieuwsgierig naar :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: Spacebass op september 12, 2006, 12:28:18
@reMC Anders vraag je het toch even? Ben wel benieuwd wat voor bekabeling het is  8)

Ga ik doen!

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 12, 2006, 12:45:21
De sets die Audio Cube samenstelt zijn zo uitgewogen, daar hoef je echt niet zelf meer mee te gaan experimenteren.

Daar kan ik mij best wat bij voorstellen. Ik heb die ervaring ook bij Louis van ArtSpeak. Alle apparatuur die hij maakt (speakers, kabels), modificeert (alles) of verkoopt van derden krijgt een bepaalde 'handtekening' mee. Ik hoor dat ook terug in de apparatuur bij andere mensen waar Louis zijn vingers in heeft gestoken. Ik denk dat Audio Cube ook een bepaalde handtekening heeft en als dat kenmerk helemaal 'je ding' is, dan weet je ook wel wat je ongeveer kunt gaan verwachten... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 13:40:54
Daar kan ik mij best wat bij voorstellen. Ik heb die ervaring ook bij Louis van ArtSpeak. Alle apparatuur die hij maakt (speakers, kabels), modificeert (alles) of verkoopt van derden krijgt een bepaalde 'handtekening' mee. Ik hoor dat ook terug in de apparatuur bij andere mensen waar Louis zijn vingers in heeft gestoken. Ik denk dat Audio Cube ook een bepaalde handtekening heeft en als dat kenmerk helemaal 'je ding' is, dan weet je ook wel wat je ongeveer kunt gaan verwachten... :D

That's it ;)

DA BoSS

cheers, duidelijk verhaal , synergie tussen componenten = 8)

aanvullend vraagje, de gehanteerde filosofie in deze ongeveer:

De perfecte speaker voor een ruimte--> de perfecte versterker voor de speakers---> de perfecte bron voor de set--> de perfecte kabels voor de set?

mvg,

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Joep

Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 14:48:07
cheers, duidelijk verhaal , synergie tussen componenten = 8)

aanvullend vraagje, de gehanteerde filosofie in deze ongeveer:

De perfecte speaker voor een ruimte--> de perfecte versterker voor de speakers---> de perfecte bron voor de set--> de perfecte kabels voor de set?

mvg,

Je vergeet het belangrijkste: het perfecte geluid voor jou! ;)