Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

Joep

Will/Wil  ;D

De tweeter straalt omhoog en het geluid daarvan wordt maar voor een klein deel op de luisteraar afgevuurd door middel van dat reflectorkapje. Dat kapje heeft twee schuine kanten vanaf het midden (in een V-vorm). Het feit dat een deel van het hoog langs het kapje gaat richting plafond en het gereflecteerde deel ook nog eens wordt opgedeeld in twee richtingen, zorgt er inderdaad voor dat de sweetspot breed is.

Je bent benieuwd naar wat de maker van wat vindt?  ???

wil

Citaat van: Proprius op augustus 10, 2006, 14:21:41
Je bent benieuwd naar wat de maker van wat vindt?  ???
Ik begrijp mijn eigen opmerking geloof ik ook niet helemaal ::). Ik bedoelde niet wat de maker van zijn eigen speaker vindt ;D Ik denk dat ik bedoelde wat de maker van de opstelling vindt zoals die nu staat en van minder toe-in om het hoog minder schel te laten zijn als Remco nu vindt dat het is. Ís het inderdaad zo scherp?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Joep

Nee het is in absolute zin helemaal niet scherp. Maar omdat Remko veel beter gehoord heeft (geleend loopwerk en dac) spreekt hij zich zo uit. En ja, het woord 'scherp' is niet goed te interpreteren als je het niet gehoord hebt.

Als er weer een andere bron/loopwerk/akoestiek is, staan de speakers waarschijnlijk weer anders. Ik kan me nog herinneren dat Hans (de maker) de speakers in de breedte van de kamer wilde zetten (onhaalbaar bij Remko)

Alles is relatief, dat blijkt wel weer.  ;) En nu houd ik op voor Remko te praten  :-X ;D

wil

Citaat van: Proprius op augustus 10, 2006, 15:09:42
Nee het is in absolute zin helemaal niet scherp. Maar omdat Remko veel beter gehoord heeft (geleend loopwerk en dac) spreekt hij zich zo uit. En ja, het woord 'scherp' is niet goed te interpreteren als je het niet gehoord hebt.

Als er weer een andere bron/loopwerk/akoestiek is, staan de speakers waarschijnlijk weer anders. Ik kan me nog herinneren dat Hans (de maker) de speakers in de breedte van de kamer wilde zetten (onhaalbaar bij Remko)

Alles is relatief, dat blijkt wel weer.  ;) En nu houd ik op voor Remko te praten  :-X ;D
Helder...
Maar waar is Remko? Kan ie het zelf uitleggen :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

reMC

Hier ben ik :D

Als de rest van de set goed is VERWACHT ik dat deze 'tweak' geen zin meer heeft maar op dit moment ondervind ik er voordeel van in de zin dat het hoog IETS getemder is, iets meer bij de rest van de noten lijkt te horen. Het hoog is verder niet per sé scherp, maar eerder veel te agressief en losbandig (loopwerk = oorzaak).

De speakers staan trouwens niet veel meer ingedraaid dan bij de makers ;)

wil

Hoi ;D

Ik keek net nog eens op je openingsfoto en daar staan ze toch geen dertig graden ingedraaid, of wel? Of is het dertig graden samen, dus elk 15 graden? Verder een heldere uitleg. Ben benieuwd wat een ander loopwerk jouw gaat bieden. Ga je komend weekend nog rommelen met een ander loopwerk?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

reMC

CiteerVerder een heldere uitleg. Ben benieuwd wat een ander loopwerk jouw gaat bieden. Ga je komend weekend nog rommelen met een ander loopwerk?

De heren van Audio-Cube komen dit weekend langs met hun loopwerk, hun dac en hun kabels. We gaan op de eerste plaats gezellig luisteren en verder bekijken wat voor mij de beste 'ingreep' is op dit moment. Dus wat kan ik nu het beste doen? Ik vermoed dat het aanpakken van mijn akoestiek met Auralex het hier al heel veel interessanter gaat maken. Ik vermoed dat het loopwerk daarna het grootste verschil zal maken en dat ik daar ook snel aan zal moeten...

Garmt neemt trouwens de Opus 21 mee, waar ik erg benieuwd naar ben...

Verder kunnen we met zijn allen mijn speakers vast nog een stuk beter opstellen :D

R

Veel plezier trouwens dit weekend. Had mezelf graag uitgenodigd ;), maar het is zo fokking ver weg en al erg druk.

wil

Citaat van: Ruben op augustus 10, 2006, 16:26:48
Veel plezier trouwens dit weekend. Had mezelf graag uitgenodigd ;), maar het is zo fokking ver weg en al erg druk.
Jij ook al?  :-X ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

FrankB

Citaat van: Ruben op augustus 10, 2006, 16:26:48

Ach, wat is 300km enkele reis nou ;D  :-X
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Met je leasebak net zo ver, maar wel een stukje goedkoper ;)

Citaat van: FrankB op augustus 10, 2006, 17:00:54
Ach, wat is 300km enkele reis nou ;D  :-X

beunky

Dan laat je je toch ophalen ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

dazzdax

Hallo Remco, ga je een interessante luisteravond houden met Sonatine speakers, 47-Labs versterking en Resolution Audio Opus 21 DCP? Laat nog even weten wat de bevindigen zijn. Veel plezier.

Chris

reMC

Citaat van: dazzdax op augustus 10, 2006, 17:57:56
Hallo Remco, ga je een interessante luisteravond houden met Sonatine speakers, 47-Labs versterking en Resolution Audio Opus 21 DCP? Laat nog even weten wat de bevindigen zijn. Veel plezier.

Ha Chris, ik heb inmiddels geen 47labs versterking meer, ik speel nu met een Sun Audio buizenversterker. Verder heb ik de Sonatine speakers en wordt de Resolution Audio door Garmt meegebracht. Ik laat zeker horen hoe het was :D

FrankB

Citaat van: reMC op augustus 11, 2006, 07:43:55
Ha Chris, ik heb inmiddels geen 47labs versterking meer, ik speel nu met een Sun Audio buizenversterker. Verder heb ik de Sonatine speakers en wordt de Resolution Audio door Garmt meegebracht. Ik laat zeker horen hoe het was :D

Volgens mij zijn er ook enkele (gemodificeerde) 47labs exemplaren aanwezig?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: FrankB op augustus 11, 2006, 08:38:20
Volgens mij zijn er ook enkele (gemodificeerde) 47labs exemplaren aanwezig?

Jaaaa, dat klopt, een loopwerk en een dac!

dazzdax

Remco, Sun Audio push pull of single ended?

Chris

garmtz

reMC

Alvast een indruk van hoe het was. Als allereerst hebben we de 1ste en 2de reflectiepunten aangepakt met Auralex, dat werkte waanzinnig in het voordeel van de ruimtelijkheid en tastbaarheid. Auralax komt dan ook mijn kamer in, maar in mooiere uitvoering dan op de foto. ;)

R

Dit staat ook wel mooi eigenlijk.

reMC

Daarna hebben we de Opus 21 in mijn set geprobeerd: een erg mooie speler! Zeer levendig, ruimtelijk, mooie klankbalans en klinkt behoorlijk natuurlijk, zonder het 'harde', grove en onsubtiele te hebben wat ik bij veel cd-spelers terughoor.

Raphie

je hebt je tweaks weer verwijderd zie ik?
JBL PRX Power!

reMC

Op deze foto zie je links het Shigaraki loopwerk, rechts daarnaast twee volumeregelingen van Audio-Consulting (trafo's) op elkaar gestapeld, vervolgens de verder doorontwikkelde 2A3 versterker van Sun Audio en we speelde achtereenvolgens met de dac die ik van Audio-Cube te leen heb (gemodificeerde 47labs) en vervolgens met Cees Pel zijn eigen dac.

reMC

En de laatste: de Living Voice OBX speakers die Garmt had meegebracht.

R

Wow, je had echt mooi spul staan voor een middagje O0 Mooie speakers om te zien. Wat is die zwarte kast naast je meubel.