Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Ik verdiep me zojuist even in de Auralex website plus prijslijsten. Eerst over die industriële look, ik vind de oplossingen van Auralex juist meestal erg mooi, op het Studiofoam na (maar de DST-series weer wel).

Dit vind ik allemaal best mooie oplossingen (de lossen plateau's in ieder geval):

...en de prijzen erg meevallen eigenlijk 8)

Garmt, zijn de middelen in bovenstaande plaatjes denk je geschikt bij mij thuis?

reMC

En weer even wat leven in dit topic: mijn laatste upgrade ;D

B.J.

een speelkaart  ???

Als jij er blij mee bent ben ik het ook voor je  ;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Het is ongetwijfeld niet zomaar een speelkaart. Waarschijnlijk van speciaal Chinees papier... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

tweaks HOEVEN niet duur te zijn ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Deleted member

Citaat van: reMC op augustus  8, 2006, 17:42:36
En weer even wat leven in dit topic: mijn laatste upgrade ;D

whoehahaha!  ;D Hij ligt wel scheef trouwens of is de hoek t.o.v. de reflector exact berekend in een simulatie?  ;)

Zee

Citaat van: Audiofiel op augustus  8, 2006, 18:34:57
Het is ongetwijfeld niet zomaar een speelkaart. Waarschijnlijk van speciaal Chinees papier... ;D

Ik denk dat Remco de Joker heeft ingezet !  ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

mikeske

zal wel iets te maken hebben met de weerkaatsing van het geluid,
maar wat precies ...
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Loric

Snel wat dozen inslaan... want speelkaarten worden binnenkort een schaars goed in de Benelux.  ;D

Loric

Bart_M

Waarschijnlijk is er een staande golf bij gekomen. Zal wel verschil uitmaken in de weergave.

TheSpeedSkater

Komt er nog een uitleg?? ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Moet je die eraf blazen? Kwamen er zaterdag niet wat mensen langs... Dat zal een leuk feestje worden ;)

TheSpeedSkater

Citaat van: Ruben op augustus  8, 2006, 21:05:52
Moet je die eraf blazen? Kwamen er zaterdag niet wat mensen langs... Dat zal een leuk feestje worden ;)
Als het lukt moet je weer een glaasje nuttigen... ;D

R

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  8, 2006, 21:16:54
Als het lukt moet je weer een glaasje nuttigen... ;D

ha ha, een echte sportman ;)

TheSpeedSkater

Citaat van: Ruben op augustus  8, 2006, 21:41:24
ha ha, een echte sportman ;)
Ik ken het spel, heb het wel eens gespeeld maar het was snel voorbij voor mij ;D

Sorry beetje offtopic  :-X

Movievault

Volgens mij is deze speciaal getweaked door audio cube  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

beunky

A, dus die kost slechts € 499 ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Raphie

volgens mij moet Remko gewoon z'n kamer opruimen. ;D
JBL PRX Power!

reMC

Leuk geprobeerd allemaal, het is 'natuurlijk' gewoon een tweak :D

Ik herinnerde mij ineens de kleine verbetering die ik eens in het hoog heb gehoord toen er een stukje vilt VOOR de tweeter werd geplaatst, zo dus:

Ik wilde ook zoiets proberen en het eerste wat ik kon vinden waren wat kaarten (die lagen er nog van na een flink rondje Rosé...). Eerst VOOR de tweeter gelegd zoals het viltje ook ligt maar dat haalde niets uit. Vervolgens maar schuin geprobeerd zoals op mijn plaatje en verbazingwekkend genoeg werkt dat ook nog :D Het hoog is het meest vervelend in mijn set (vooral schreeuwerig en 'hard') en met deze tweak wordt het toch weer ietsje luisterbaarder, coherenter wil ik haast zeggen. Zal met het afstraalgedrag van de tweeter te maken hebben, who cares? ;) Het werkt.

Bart_M

Ik voorspel een dip in je respons.

wil

Ik vind alleen de afwerking niet helemaal passen bij de rest van de kast  :( ;D.
Maarre... hoe is het afstraalgedrag van deze tweeter eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat die tamelijk breed is en je dus een brede sweetspot hebt. Als dat zo is kan je wellicht ook de speakers iets verder uit elkaar draaien waardoor je op de sweetspot, zeg maar, de flanken van het hoogafstraalgebied hoort maar wel nog een goede plaatsing en diepte overhoudt.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Joep

Volgens de maker is de speaker op zijn best wanneer deze 30° ingedraaid staat. Remko kan niet veel spelen met de breedte, maar daar (de plaatsing en akoestiek) zal hier na zaterdag wel meer over bekend worden, want Remko's situatie wordt dan uitgebalanceerd door de ontwikkelaar/maker van de speakers en de versterker van Remko! Ook Garmt gaat zijn steentje bijdragen door akoestische panelen van Auralex mee te brengen. Het wordt een mooi dagje, denk ik zo! :D

Stay tuned  :)

wil

Citaat van: Proprius op augustus 10, 2006, 14:09:45
Volgens de maker is de speaker op zijn best wanneer deze 30° ingedraaid staat. Remko kan niet veel spelen met de breedte, maar daar (de plaatsing en akoestiek) zal hier na zaterdag wel meer over bekend worden, want Remko's situatie wordt dan uitgebalanceerd door de ontwikkelaar/maker van de speakers en de versterker van Remko! Ook Garmt gaat zijn steentje bijdragen door akoestische panelen van Auralex mee te brengen. Het wordt een mooi dagje, denk ik zo! :D
Dertig graden!, dat is best veel... Ben heel benieuwd naar wat de maker ervan vindt. Klopt mijn verwachting overigens dat de sweetspot vrij breed is?

Citaat van: Proprius op augustus 10, 2006, 14:09:45
Stay tuned  :)
I will  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60