Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Citaat van: beunky op juni 28, 2006, 14:37:37
Woehaha lol ;D ;D

:D

Alleen veel mooier ga je het niet krijgen vrees ik ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Citaat van: FrenkB op juni 28, 2006, 15:43:28
:D

Naar Remko's smaak niet waarschijnlijk :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Citaat van: beunky op juni 28, 2006, 15:47:43

Qua echtheid en klankkleur uberhaupt niet :)

Movievault

Citaat van: FrenkB op juni 28, 2006, 15:56:49

Das dus smaak en over smaak valt niet te twisten :)
Of het moet een wonder systeem zijn, maar dat denk ik niet ......
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

reMC

Citaat van: FrenkB op juni 28, 2006, 15:43:28

Citaat van: beunky op juni 28, 2006, 15:47:43

Citaat van: FrenkB op juni 28, 2006, 15:56:49

Als aanvulling op deze discussie: ik heb wel eens van mensen gehoord dat ze andere systemen prefereerden maar nog nooit dat ze dat andere systeem mooier vonden als het gaat om timbres en natuurlijkheid van stemmen. Hoewel, Erik misschien?

Zodra het tijd is om een lijstje van uit te nodigen mensen te maken, komt wat mij betreft FrankG daar ook op ;)

Maakt ook allemaal niet uit, vanmiddag heb ik de unit van mijn Sonatine letterlijk losgewrikt met behulp van een kaasschaaf en een moeder ;D De unit moest eruit om de nieuwe speakerkabel dit weekend te kunnen bevestigen maar was moeilijk uit de mal te krijgen door de lak die erg plakte. Het heeft tijd, moeite en zweet (van de zenuwen) gekost maar het is gelukt. Nu nog de speakerkabel ophalen :D

Audiofiel

Citaat van: reMC op juni 28, 2006, 19:00:47
Maakt ook allemaal niet uit, vanmiddag heb ik de unit van mijn Sonatine letterlijk losgewrikt met behulp van een kaasschaaf en een moeder ;D

:o :o :o

Okee, die kaasschaaf kan ik met een beetje fantasie nog plaatsen.
Maar wat doet die moeder in dit verhaal? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Troosten als het mis was gegaan ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Movievault

Citaat van: reMC op juni 28, 2006, 19:00:47
Zodra het tijd is om een lijstje van uit te nodigen mensen te maken, komt wat mij betreft FrankG daar ook op ;)

Ik ga daar zeker op in gaan, voel me vereerd .
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

FrankB

Citaat van: FrankG op juni 28, 2006, 16:46:31
Das dus smaak en over smaak valt niet te twisten :)
Of het moet een wonder systeem zijn, maar dat denk ik niet ......

Ik zeg niet dat het een systeem voor iedereen is, maar wat Remko al aangeeft op die paar gebieden klinkt de 47labs gewoon subliem. Dat heeft niks met smaak te maken, ook al kan het totaalplaatje inderdaad je smaak niet zijn ;)

Audiofiel

Citaat van: FrenkB op juni 29, 2006, 07:55:15
Ik zeg niet dat het een systeem voor iedereen is, maar wat Remko al aangeeft op die paar gebieden klinkt de 47labs gewoon subliem. Dat heeft niks met smaak te maken, ook al kan het totaalplaatje inderdaad je smaak niet zijn ;)

Subliem is sowieso een smaakgebonden uitdrukking van de persoonlijke inschatting van de kwaliteit.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

De kabel is binnen :D Trouwens net zoals het loopwerk, maar die moet dinsdag weer terug, morgen wel lekker experimenteren...

EN, dit alles in mijn nieuwe kamer, woehoe!

advr

Citaat van: reMC op juli  2, 2006, 20:15:06
De kabel is binnen :D Trouwens net zoals het loopwerk, maar die moet dinsdag weer terug, morgen wel lekker experimenteren...

veel plezier met de kabel, wel erg warm om binnen te zitten :P :P

hoe bevalt je nieuwe kamer 8)

heb je een goede opstelling ???
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Movievault

Citaat van: reMC op juli  2, 2006, 20:15:06

Dit topic schreewt om foto´s

advr

Citaat van: FrankG op juli  2, 2006, 20:49:05
Dit topic schreewt om foto´s

ik denk al..... wat hoor ik toch :o :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: advr op juli  2, 2006, 20:48:08
veel plezier met de kabel, wel erg warm om binnen te zitten :P :P

Yep, maar het verhuizen uitstellen had ik geen zin in ;)

Citeerhoe bevalt je nieuwe kamer 8)

heb je een goede opstelling ???

Kamer is erg mooi, ben er super blij mee. De muren zijn nog wat kaal dus daar ga ik snel wat aan doen ivm akoestiek. De speakerkabel is net nieuw en heeft behoorlijk wat tijd komen om echt mooi te gaan klinken maar wat ik nu hoor beloofd veel goeds, ook meer bas (maar gedefineerd...) dan in mijn vorige kamer! Morgen onder andere loopwerk + 47Labs dac vergelijken met Arcam + 47Labs dac (gemodificeerd) :D Het loopwerk speelt nu en hoewel het in een totaal andere omgeving is denk ik al zeker te weten dingen uit dat loopwerk te horen die de Arcam NOOIT zal brengen...als dat inderdaad zo is wordt de eerste aankoop dat loopwerk ;)

Ik zal wat foto's maken met mijn telefoon...

advr

"ziet" er veel belovend uit allemaal. leuk al die nieuwe ontwikkelingen. elke keer verbaas je je weer dat andere componenten zoveel invloed kunnen hebben :P

hopeliijk vindt je de set-up die helemaal bij jou past ;D ;D

we zien de foto's wel tegemoed ;D

FrankB

Gaaf Remko, jammer dat je 'm maar zo kort kunt houden.

reMC

Citaat van: FrenkB op juli  2, 2006, 22:17:20
Gaaf Remko, jammer dat je 'm maar zo kort kunt houden.

Inderdaad, want met de set zoals die hier nu staat, zou ik behoorlijk tevreden zijn.... volgens mij is dat dan voor het eerst ;D

En dat terwijl ik nog verder moet experimenteren met de opstelling, muren, afstand tot luisterplek etc.. En voor diegene die denken dat ik het hier slechts mooi vind omdat het 'nieuw' is en de kamer wellicht beter klinkt (dit laatste is natuurlijk wel zo): de Arcam blijft op alle punten achter...

Na de vergelijking vanmiddag komen Joep en ik met wat specifiekere beschrijving, wel jammer dat we hier zo'n zonnige dag voor hebben uitgezocht 8) :-\

FrankB

Citaat van: reMC op juli  3, 2006, 08:21:45
Na de vergelijking vanmiddag komen Joep en ik met wat specifiekere beschrijving, wel jammer dat we hier zo'n zonnige dag voor hebben uitgezocht 8) :-\

Inderdaad, maar aan de andere kant ook een smog waarschuwing dus binnen blijven is zo gek nog niet ;) ;D

garmtz

Specifiekere beschrijving?? ;D  Komt u maar!

FrankB

Citaat van: garmtz op juli  5, 2006, 12:44:29
Specifiekere beschrijving?? ;D  Komt u maar!

Inderdaad, het is alweer twee dagen geleden ;D

reMC

Citaat van: FrenkB op juli  5, 2006, 12:52:01
Inderdaad, het is alweer twee dagen geleden ;D

Twee dagen zon :o, vandaar ;)

Het loopwerk van 47labs was (vanzelfsprekend) stukken beter dan de Arcam, daarom speelden we tijdens de volgende testen steeds met het 47labs loopwerk. De eerste vergelijking was tussen de twee 'Ginshi' digitale kabels, maar de een met Bullet Pluggen en de andere met de WBT NextGen. De Bullet bood meer openheid in het middengebied, vooral in stemmen, maar verder vond ik de WBT toch mooier. Die was iets rustiger, iets dynamischer en maakte de muziek tastbaarder, meer in de kamer dus.

Na de beste digitale kabel te hebben gekozen konden we mooi dac'jes vergelijken; 47labs Shigaraki vs. gemodificeerde 47Labs Shigaraki. Ok, de gemodificeerde was dynamischer, had een betere 'flow', het hoog was coherenter en de klanken van verschillende instrumenten stonden losser van elkaar...maar de verschillen waren klein. :o Dit is geheel in tegenspraak met mijn eerdere ervaring met deze dac'jes, op de set van Audio-Cube, waar de verschillen gigantisch waren...die verschillen in ervaring lijken me wel gemakkelijk te verklaren. Bij Audio-Cube is de set veel verder ontwikkeld, die is gewoon veel beter (vooral het loopwerk!) en laat zodoende veel meer verschillen horen. Ik denk dat de standaard Shigaraki dac gewoon al heel veel uit het loopwerk haalt. Bij een gemodificeerd loopwerk past een gemodificeerde dac weer wél (met grote verschillen tov de standaard dac) en dan komt de 'magie'.

Met andere woorden: een gemodificeerde dac heeft op het moment niet zo heel veel zin. Het is nog een beetje afhankelijk van de prijs maar waarschijnlijk ga ik op termijn eerst voor een gewone dac.

...maar veel belangrijker is (en bleek weer): het loopwerk! :o De verschillen aangesloten op een standaard dac waren GROOT met het Arcam loopwerk. Het Arcam loopwerk schreeuwt, is onduidelijk in ritmische structuren, heeft een vlak beeld en een vlakken klank terwijl het 47labs loopwerk wordt gekenmerkt door enorme rust, vanzelfsprekendheid, rond laag, coherentie...en natuurlijk een voor mij ZEER natuurlijke klank(balans). Met dat loopwerk en een dac hier zou ik erg blij zijn ;)

Maar aangezien het niet tegelijk kan...: waarschijnlijk eerst een loopwerk...versterker en speakers kunnen ZOO goed zijn, zonder goed loopwerk wordt het NIETS :-X

advr

Nu weet je in ieder geval waar je voor kunt gaan sparen. ;D

altijd weer apart om verschillen in loopwerken te kunnen waarnemen terwijl ze in beginsle hetzelfde doen, enen en nullen overbrengen :P

Joep

Het verschil tussen de loopwerken was inderdaad het duidelijkst op onze luisterdag hoog in Groningen. Erg makkelijk om te horen. Tussen de dacs waren de verschillen echt een stuk kleiner. De kabels waren ook grappig om te testen. Naast het feit dat mijn kabel met WBT NextGen was afgemonteerd, was hij ook dubbel zo lang, namelijk 1 meter. In het digitale domein schijnt het zo te zijn dat er ideale lengtes bestaan en ik wilde zoiets weleens testen. Dus of het nu kwam door de WBT's én de lengte of de WBT's alleen weten we niet, maar het verschil was er.

De icetea was lekker, de bank zat ook zo en de beste combi was natuurlijk het 47 loopwerk met gemodificeerde dac, maar het loopwerk met standaard dac kwam op een hele goede tweede plaats. Mooi dat ik al zo'n standaard dac heb..heheh  ;D

De speakerkabel was nog piepjong en het uitsterven van klanken was helaas vrij snel over. Het zat nog een beetje dicht, maar na wat nachtjes op repeat gaat het zeker erg mooi worden :) I know...

Remko's kamer is onwijs mooi en goed voor de Sonatines qua geluid. Ze hebben een heerlijk laag en de ruimte achter de luisterplaats biedt een mooie ambiance zonder het laag op te slokken. Zijn eerste reflectiepunten moet Remko PER DIRECT :D gaan aanpakken, dat gaat het geluid een heel stuk mooier maken. Ik hoop dat hij dat ook gaat doen. 50% van het geluid komt immers van de akoestiek!!

Verder hebben we nog lekker gewandeld door Groningen, het Stadspark en zijn we nog naar de Da Vinci Code geweest in de bioscoop. Niet relevant ofzo, maar het was een lekker dagje. Met name omdat we de test lekker snel hebben kunnen doen omdat de verschillen zich goed openbaarde!

Joep

Citaat van: advr op juli  6, 2006, 13:16:10
altijd weer apart om verschillen in loopwerken te kunnen waarnemen terwijl ze in beginsle hetzelfde doen, enen en nullen overbrengen :P

Is dat aparter dan speakers die verschillend klinken? Die doen in beginsel toch ook hetzelfde..?