Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

mikeske

Zo een tweak heb ik nog nooit gezien,
maar als het werkt  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Harman/Kardon

De mogelijkheden zijn de wereld nog niet uit ;D
Setup zoals het er nu voor staat:

H/K signature 1.0 voorversterker
2x H/K signature 1.3 eindversterker 2x H/K signature 1.5 eindversterker Frontspeakers: JBL L100 Rearspeakers, JBL L100 Center: L-center Bekabeling: Vd Hull Teatrack & D 102 mkIII  Cd-speler Marantz SA 15-S1

Raphie

Citaat van: FrenkB op mei 31, 2006, 12:42:44
Stabiliseren van condensatoren kan erg lang duren. Gewenning is zeker niet het geval.

Lijkt mij een erg sterk verhaal, wie bepaald wat stabiel is? hoe is het stabiliteitsverloop gedurende de levensduur? Hoe lang is de beoogde levensduur dan?

Iets moet initieel al goed klinken anders wordt het nooit wat.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: reMC op juni  4, 2006, 18:51:28
Ahum, ik zat hier net lekker Acda en de Munnik (what else is new...) te luisteren en ineens gebeurde er iets opmerkelijks. Het geluidsbeeld deed een stap naar voren, de tastbaarheid verbeterde met 200% en de openheid in het midden en middenhoog net zo. Ik keek mijn ogen uit en toen zag ik mijn vader via de wenteltrap buitenlangs uit de tuin omhoog lopen. Ik vermoede direct dat hij iets met de stroom had uitgevreten daar en inderdaad...hij had net de pomp van de vijver uit het stopcontact getrokken...... :o

Stroom jongens...SCHONE en stabiele stroom... O ZO belangrijk voor de performance van de apparatuur...
zit je vader z'n buitenstekker dan op dezelfde grope als jouw slaapkamer?!?
JBL PRX Power!

FrankB

Citaat van: Raphie op juni  5, 2006, 06:45:41
Iets moet initieel al goed klinken anders wordt het nooit wat.

Mee eens, maar de verandering tussen initieel en volledig ingespeeld kan dan nog altijd bijzonder groot zijn!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Citaat van: mikeske op juni  5, 2006, 01:47:36
Zo een tweak heb ik nog nooit gezien,

Omdat er ook nog nooit een kast in ontworpen waarbij dat kan ;)

Citaat van: Raphie op juni  5, 2006, 06:46:52

Geen idee eigenlijk...

Over de condensatoren in de dac, dit zijn Elna's gemodificeerd met voornamelijk hout in plaats van het aluminum en plastic. Ik heb geen idee wat er technisch gezien mee gebeurt, maar de inspeeltijd is veel langer dan de standaard Elna's.

Martin_M

Citaat van: Raphie op juni  5, 2006, 06:46:52

Zou ook niet hoeven. In de meterkast komt alles bij elkaar.

Als ik de oplader van de telefoon in het stopkontakt heb zitten (andere groep) is dit ook merkbaar in het geluid van de set.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Citaat van: Martin_M op juni  5, 2006, 13:15:14
Als ik de oplader van de telefoon in het stopkontakt heb zitten (andere groep) is dit ook merkbaar in het geluid van de set.

Yep... Wel eens aan scheidingstrafo's gedacht?

Martin_M

Citaat van: reMC op juni  5, 2006, 17:13:53
Yep... Wel eens aan scheidingstrafo's gedacht?

Ik wil in de toekomst nog gaan experimenteren met verschillende oplossingen.
Ik heb ExactPower wel eens mooie dingen horen doen in een set vergelijkbaar met die van mij.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Hoe sceptisch sommige mensen ook zijn over het inspelen, wat zeker is, is dat we ruim een week verder zijn sinds het aansluiten van de dac. De dac heeft constant gespeeld en er is dan ook al behoorlijk veranderd. De bas is weer terug (net als bij de standaard Shigaraki dac was deze even weg), het hoog is wat ronder, de presence is wat beter, blablabla...het is eigenlijk gewoon een stukje beter geworden...

Maar TOCH, klinkt het hier nog niet goed, het is nog niet mooi. Ik vermoed eigenlijk dat de CDM4 (het loopwerk van de Arcam) en de verdere elektronica gewoon niet zo heel veel voorstellen. In ieder geval minder dan er op Internet over geschreven wordt en naar mijn maatstaven. Het zou een toploopwerk moeten zijn (volgens sommigen mooier dan de CDPRO2) maar ik merk het niet. Wellicht zijn mijn eisen te hoog, ik weet het niet...maar het klinkt hier nog niet menselijk, nog niet 'los', niet in een opnameruimte, niet open etc. etc.

Uiteraard geef ik de dac nog een tijd om los te komen, maar hoewel de Pel-dac een verbetering is op de Arcam dac, verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het overall geluid heel veel beter gaat worden dan het nu is en ik met een gerust hart, upgrade-vrij kan leven ;)

reMC

Een goede aanvulling van FrenkB: je gooit er bakken geld tegenaan en het klinkt voor geen meter  :-X

reMC

Een kleine update / aanvulling op mijn twee laatste en zeer goed ontvangen posts ;D:

Goede opnames klinken steeds mooier en verleiden steeds meer tot blijven luisteren maar hard uitgestuurde opnames of anderzins minder opgenomen cd's (veel popmuziek!) klinken nog steeds 'grijs'. Dat doen de mooie opnames natuurlijk ook maar daar valt het minder op.

DA BoSS

Citaat van: reMC op juni  7, 2006, 16:53:09
Een goede aanvulling van FrenkB: je gooit er bakken geld tegenaan en het klinkt voor geen meter  :-X
aiaiai dat klinkt als: een (audiofiele) hel..... >:D
;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: reMC op juni 20, 2006, 14:16:30
Een kleine update / aanvulling op mijn twee laatste en zeer goed ontvangen posts ;D:

Goede opnames klinken steeds mooier en verleiden steeds meer tot blijven luisteren maar hard uitgestuurde opnames of anderzins minder opgenomen cd's (veel popmuziek!) klinken nog steeds 'grijs'. Dat doen de mooie opnames natuurlijk ook maar daar valt het minder op.
zou je niet eigenlijk een andere dac gelijktijdig moeten opwarmen zodat je zometeen echt kan vergelijken zodat de factor gewenning ,door de zeer lange inspeeltijd, onder controle blijft?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC

Citaat van: DA BoSS op juni 20, 2006, 15:49:34
zou je niet eigenlijk een andere dac gelijktijdig moeten opwarmen zodat je zometeen echt kan vergelijken zodat de factor gewenning ,door de zeer lange inspeeltijd, onder controle blijft?

Nou, het zit als volgt: ALS ik een dac koop, dan is het deze. Ingespeeld en in mijn referentieset (die ik nu aan het 'nabouwen' ben...;D) is het echt een no-brainer voor mij, ik ken hem ook al erg goed. De vraag is alleen of hij zich in combinatie met mijn huidige loopwerk en digitale interlink genoeg manifesteert. Vergelijken met een andere dac is dus niet nodig, ik moet alleen bekijken of de set-up met deze dac mij voorlopig genoeg plezier brengt, in mijn nieuwe kamer natuurlijk.

Ik ga waarschijnlijk een verzekering afsluiten bij Nationale Nederlanden, dat is de enige die IK kon vinden waarbij ik mijn apparatuur helemaal kan meeverzekeren. Let wel: het gaat hier dan om een verzekering voor KAMERbewoning. Vrijwel alle verzekeringsmaatschappijen verzekeren audioapparatuur maar tot zo'n €6000 en ze doen al helemaal moeilijk als de verhouding tot de andere inboedel zo scheef is... Als deze verzekering rond is, hopelijk volgende week, gaat mijn setje die kant op :D

Nog even over de dac: als het totaalniveau van de set in mijn nieuwe kamer net zo blijft het nu is, neem ik de dac op dit moment NIET. Althans, ik ga dan het 47labs loopwerk met een cheap non-oversampling dac'je proberen hier te krijgen om te zien of dat een grotere en overall interessantere verbetering brengt!

garmtz

Ik denk dat het loopwerk op dit moment een veel grotere bottle-neck is als de DAC...

reMC

Citaat van: garmtz op juni 20, 2006, 16:53:20
Ik denk dat het loopwerk op dit moment een veel grotere bottle-neck is als de DAC...

Ik ook... ik had gewoon gehoopt dat het CDM4 loopwerk en de elektronica daarachter zou goed zou zijn als er over geschreven wordt...

Joep

Binnenkort weten we meer, dan gaan Remko en ik een testje doen.

Arcam met pel-dac VS. 47 Loopwerk met standaard-dac.

We gaan luisteren welke combinatie het mooist is. Maandag 3 juli zullen we dat gaan doen. Vanaf dan weten we meer!  :)

reMC

Aanstaande vrijdag haal ik 47Labs 4719 speakerkabel op :)

Waarom dat geld niet in een loopwerk en/of dac steken, vraag je je af? Nou, de OTA kabel is bij het verhuizen zojuist gebroken en hoewel dat geen ramp is, heb ik geen zin om 'm er opnieuw op te solderen en later weer te vervangen door de 4719 kabel, die ik toch wil hebben en niet zo heel duur is. Vooral een upgrade uit noodzaak dus (anders luister ik maar naar 1 speaker) maar geen onprettige denk ik zo.

R

Mooi O0. Lijkt me geen slechte (tussen)stap.

FrankB

Citaat van: Ruben op juni 27, 2006, 22:20:07
Mooi O0. Lijkt me geen slechte (tussen)stap.

Voor 47labs een eindstation. Zeker een mooie kabel voor het geld. En helemaal Remko's smaak natuurlijk ;)

R

Citaat van: FrenkB op juni 28, 2006, 07:41:16
Voor 47labs een eindstation. Zeker een mooie kabel voor het geld. En helemaal Remko's smaak natuurlijk ;)

Dat is zeker zo, maar ik bedoelde tussenstap als in relatie tot loopwerk/dac aanschafplannen ;)

Movievault

Citaat van: Ruben op juni 28, 2006, 11:34:04
Dat is zeker zo, maar ik bedoelde tussenstap als in relatie tot loopwerk/dac aanschafplannen ;)
Of een andere set ;D 

Foei FrankG  ;)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

FrankB

Citaat van: Ruben op juni 28, 2006, 11:34:04

Oke, dan is het een tussenstap idd ;D

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"